Poltergeist of psychokinese?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80559
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Poltergeist of psychokinese?

Bericht door Tammy » 22 jul 2008, 14:56

het huis van de familie Resch in de Amerikaanse staat Ohio begonnen er op 3 Maart 1984 vreemde dingen te gebeuren. Lichten floepten zonder aanwijsbare oorzaak uit en aan, electrische huishoudelijke apparaten begonnen uit zichzelf te werken en het televisietoestel maakte zelfs vreemde geluiden als het was uitgeschakeld en het scherm grijs was.

Ook als er niemand in de badkamer was, begon er plotseling water uit de doucekop te stromen. Bij dit alles was er één gemeenschappelijke factor: de veertien jarige Tina Resch, die altijd in de buurt scheen te zijn als er weer iets vreemds gebeurde, hoewel ze er niet fysiek 'de hand in had'. In de loop van de volgende paar weken liet Tina met angstaanjagende regelmaat kandelaars dansen en hanglampen schommelen. Weldra raakte de hele buurt op de hoogte van het fenomeen en zagen ook kennissen en vrienden van het gezin voorwerpen door het huis vliegen. Het duurde niet lang voordat de verbijsterde Resches werden belegerd door horden journalisten en onderzoekers in spé. Twee sekten wilden zelfs met alle geweld een uitdrijvingsritueel uitvoeren. Een videotape van het televisiejournaal ontketende een enorme controverse. Als deze tape, waarop duidelijk zichtbaar is dat Tina een lamp laat zweven, in slow-motion wordt afgespeeld, meende sommige waarnemers te zien dat zij het snoer van de lamp vast houdt. Overal in de parapsychologische gemeenschap werd heftig gedebatteerd over mogelijk bedrog. Anderen, zoals de fotograaf Fred Schannon van het dagblad Columbus Dispatch, verzekerden bij hoog en bij laag dat er geen bedrog in het spel was.
Lees hier het volledige artikel.

Dit soort verhalen vind ik zo fascinerend.
Wat is het nou?
Hoe kan iemand dit bewerkstelligen.
Er moet toch IETS zijn wat dit veroorzaakt?
Poltergeist of Psychokinese ?

Wat denken jullie wat het is?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 22 jul 2008, 16:13

Wikipedia:
"The story lost some of its credibility when a video camera that had accidentally been left on by a visiting television station crew revealed Tina knocking over a lamp, an event that had been ascribed to the poltergeist."

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 29 jul 2008, 13:55

Het meeste kan verklaard worden door onbewuste telekinese, dat is niet zo een fascinerend verhaal. Een beetje oefenen en iedereen kan het. Maar als ik haar iets mag aanraden dan is het om er niet zo mee te koop te lopen. En ze moet zeker uitkijken dat het niet zó intens gebeurt zodat het pyrokinese word. Dat kan wel eens fataal aflopen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 29 jul 2008, 14:46

thaboy schreef:Het meeste kan verklaard worden door onbewuste telekinese, dat is niet zo een fascinerend verhaal. Een beetje oefenen en iedereen kan het.
Niet zo fascinerend? Ik vind dat buitengewoon fascinerend! Vertel me alles, want ik weet nog ergens 1 miljoen dollar te liggen die ik dan kan ophalen.

Begrijp ik goed dat je met oefenen de onbewuste telekinese bewust maakt en dus gericht dingen kunt laten bewegen?

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 29 jul 2008, 17:40

Het is inderdaad ongewoon dat men dit onbewust doet, zoals je onbewust loopt bij slaapwandelen komt gewoon lopen meer voor. Dus ik bedoel dat gestuurde (bewuste) telekinese veel vaker voorkomt dan onbewuste telekinese, maar het bestaat.

Maar iedereen (dus ook jij) kan doormiddel van oefenen (veel oefenen) wel telekinese uitvoeren. Maar meestal zijn degenen die hiervan op de hoogte zijn, en die er het geduld voor hebben, geen misdadigers.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 29 jul 2008, 18:48

thaboy schreef:Maar iedereen (dus ook jij) kan doormiddel van oefenen (veel oefenen) wel telekinese uitvoeren. Maar meestal zijn degenen die hiervan op de hoogte zijn, en die er het geduld voor hebben, geen misdadigers.
Haha, nee, dat miljoen is volkomen legaal. Het is een prijs die uitgereikt wordt aan iemand die kan aantonen over paranormale gaven te beschikken. Telekinese valt daar zeker onder.

Kun jij het? En kun je het mij laten zien en leren?

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 29 jul 2008, 21:11

MetalPig schreef:
thaboy schreef:Maar iedereen (dus ook jij) kan doormiddel van oefenen (veel oefenen) wel telekinese uitvoeren. Maar meestal zijn degenen die hiervan op de hoogte zijn, en die er het geduld voor hebben, geen misdadigers.
Haha, nee, dat miljoen is volkomen legaal. Het is een prijs die uitgereikt wordt aan iemand die kan aantonen over paranormale gaven te beschikken. Telekinese valt daar zeker onder.

Kun jij het? En kun je het mij laten zien en leren?
Ik kan het niet vlot, maar ik kan met moeite een rond voorwerp licht doen bewegen. Het leren? Kijk hier eens: http://home.wanadoo.nl/mdkeizer/paranor ... kinese.htm

tofu_kronos

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door tofu_kronos » 29 jul 2008, 21:21

thaboy schreef:
MetalPig schreef:
thaboy schreef:Maar iedereen (dus ook jij) kan doormiddel van oefenen (veel oefenen) wel telekinese uitvoeren. Maar meestal zijn degenen die hiervan op de hoogte zijn, en die er het geduld voor hebben, geen misdadigers.
Haha, nee, dat miljoen is volkomen legaal. Het is een prijs die uitgereikt wordt aan iemand die kan aantonen over paranormale gaven te beschikken. Telekinese valt daar zeker onder.

Kun jij het? En kun je het mij laten zien en leren?
Ik kan het niet vlot, maar ik kan met moeite een rond voorwerp licht doen bewegen. Het leren? Kijk hier eens: http://home.wanadoo.nl/mdkeizer/paranor ... kinese.htm
Als het in de fik vliegt telt dat dan ook.

tofu_kronos

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door tofu_kronos » 29 jul 2008, 21:49

Overigens interresante site maar merkte net op dat je er een trojan horse gratis bij krijgt. Dan ben ik hem wel kwijt. Maar hoe zit het met de rest.

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 29 jul 2008, 22:07

rest?

tofu_kronos

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door tofu_kronos » 29 jul 2008, 22:38

De rest van de mensen die de trojan hier binnen krijgen. En hem niet weg krijgen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 30 jul 2008, 14:49

thaboy schreef:Ik kan het niet vlot, maar ik kan met moeite een rond voorwerp licht doen bewegen.
Van wat voor afstand? Hebben we het over meters of zit je er met je neus bovenop?

Zou je bereid zijn het mij eens te laten zien? Heb je je eigen spullen nodig of kun je het met ieder rond voorwerp op elke ondergrond?

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 30 jul 2008, 15:00

MetalPig schreef:
thaboy schreef:Ik kan het niet vlot, maar ik kan met moeite een rond voorwerp licht doen bewegen.
Van wat voor afstand? Hebben we het over meters of zit je er met je neus bovenop?

Zou je bereid zijn het mij eens te laten zien? Heb je je eigen spullen nodig of kun je het met ieder rond voorwerp op elke ondergrond?
Ik heb het alleen nog maar met één voorwerp geprobeerd, ik zit er nog wel met men neus bovenop ja. (Maar niet zo letterlijk dat ik het wegblaas), bovendien kun je op youtube verschilende filmpjes vinden, maar zo'n 85% zijn fake, dus goed opleeten hiervoor.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 30 jul 2008, 15:31

thaboy schreef: op youtube verschilende filmpjes vinden, maar zo'n 85% zijn fake, dus goed opleeten hiervoor.
Ja precies, daarom hoop ik op een live-demonstratie :D
Hoe kun je zien of een filmpje echt is trouwens?

Ben je van plan het verder te ontwikkelen? Een eventuele demonstratie zou overtuigender zijn als er wat afstand tussen jou en het voorwerp is.

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 30 jul 2008, 19:04

MetalPig schreef:
thaboy schreef: op youtube verschilende filmpjes vinden, maar zo'n 85% zijn fake, dus goed opleeten hiervoor.
Ja precies, daarom hoop ik op een live-demonstratie :D
Hoe kun je zien of een filmpje echt is trouwens?

Ben je van plan het verder te ontwikkelen? Een eventuele demonstratie zou overtuigender zijn als er wat afstand tussen jou en het voorwerp is.
Weet ik, ik ben aan het proberen om verder te gaan. Bovendien Kan je door alle elementen in een filmpje te vergelijken met de "werkelijkheid" dan kun je dat zien. Niet zo moeilijk als het lijkt.

Kijk hier eens:
nr.1: http://nl.youtube.com/watch?v=yGA2zBBu3 ... re=related
nr.2: http://nl.youtube.com/watch?v=3Gg1Avygq ... re=related

Rara, welke is fake en welke echt?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door MetalPig » 30 jul 2008, 19:13

Die 2de is het grappigst :)
In geen van beide is een echt buitenaards ruimteschip te zien natuurlijk.

Maar ik bedoelde eigenlijk telekinese-filmpjes. Het is lastig de echtheid in te schatten omdat je niet kunt zien wat er buiten beeld gebeurt. En op Youtube is de beeldkwaliteit zo dramatisch dat je zelfs touwtjes niet ziet.

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 31 jul 2008, 10:49

Wel, in de eerste was een simpele mug te zien en in de 2de zijn er vele dingen die niet kloppen, om maar te zeggen dat er nog niets gebeurt terwijl de camera al naar de plaats word gedraait waar er iets moest gebeuren. Dus de cameraman wist wat er ging komen. Duidelijk zijn beiden fake dus.

Dat is wel waar wat je zegt, telekinesefilmpjes zijn lastiger te beoordelen dan UFO-filmpjes, maar hierboven een werkwijze. In elk geval vind 'k het jammer maar technisch kan ik het niet laten zien, kwestie van internet-buitenwereld, je weet nooit wat je tegenkomt (absoluut niks persoonlijks [wings] )

Maan

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door Maan » 31 jul 2008, 14:05

Wil je jezelf dan filmen terwijl je t doet? Desnoods maak je jezelf onherkenbaar :)

thaboy

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door thaboy » 31 jul 2008, 14:48

Maan schreef:Wil je jezelf dan filmen terwijl je t doet? Desnoods maak je jezelf onherkenbaar :)
Goed idee :D , maar zoals MetalPig al zei:
MetalPig schreef: Een eventuele demonstratie zou overtuigender zijn als er wat afstand tussen jou en het voorwerp is.


ik ga nog wat verder oefenen, dan zal ik mezelf filmen :wink:

FuzzyBrains

Re: Poltergeist of psychokinese?

Bericht door FuzzyBrains » 13 nov 2009, 16:11

Tha Boy,

inmiddels bijna 1.5 jaar later, ben je al iets verder gekomen?
Ik vind het uiterst interessant!

Plaats reactie