Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Tammy » 02 aug 2008, 13:52

Je wordt wakker. Je kan niet meer ademen. Niet meer bewegen. Je hebt het nare gevoel dat er zich een kwade entiteit in de kamer bevindt. Je hoort geluiden. Vreemde geluiden. Voetstappen. Gejammer. En dan zie je het… De schim. Hij dwaalt door je kamer. Hij neemt plaats op je borstkas en doet je stikken. Komt dit tafereel je bekend voor? Dan heb je misschien last gehad van slaapverlamming. Of is er een bovennatuurlijke oorzaak voor dit fenomeen?
Lees hier het volledige artikel

*******************

Wat denken jullie wat het is slaapverlamming?
Iets biologisch, paranormaal, wat?
Ik ben er nog niet over uit.
En hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt?
Ikzelf gelukkig niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Rob

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Rob » 02 aug 2008, 14:07

Volgens mij gewoon biologisch. Ik heb ook ooit een reportage gezien die slaapverlamming als oorzaak van alien-abductions gaf.
In China ofzo wordt het dan weer een of andere vrouwelijke demon die op je komt zitten ofzo.

thaboy

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door thaboy » 02 aug 2008, 14:17

En in middeleeuws Europa was het fan weer de succubus, er zijn zoveel verklaringen voor, volgens mij ook puur biologisch.

Howlin Mad Murdock

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 02 aug 2008, 15:52

WEl het gevoel soms dat ik niet kan bewegen, maar eigenlijk ben je dan niet wakker.

Pacho

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Pacho » 16 aug 2008, 19:50

Ik weet niet precies wat dit is, maar heb wel zoiets dergelijks een aantal keren meegemaakt.
Ergens midden in de nacht werd ik dan wakker van een gonzend/zoemend geluid, ik kon me niet bewegen, terwijl ik liefst mijn partner wilde vragen me daar uit te halen, maar ik kon niets, alleen waarnemen. Heel vreemde gewaarwording, omdat je alles ziet, hoort, voelt, ruikt en weet, maar je lichaam wil niet mee. Een keer had ik het gevoel dat er iemand in de kamer stond, maar anderzijds kan onze angst ook dingen creeren. Ik geloof zeker dat die druk op je borst ook voort kan komen vanuit de schrik die je even voelt. Als kind had ik wel uittredingen maar dat is een heel ander soort ervaring dan deze. Onze slaap en wat we dan allemaal bewust worden, blijft een wonderlijk verschijnsel hoor ;)

tofu_kronos

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2008, 03:00

Heb ook weleens zoiets meegemaakt, dan kan ik me niet bewegen, Voel ik vingers over mijn lichaam en zie ik mannekes naast mijn bed staan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Tammy » 23 aug 2008, 05:41

Tofu schreef:
Heb ook weleens zoiets meegemaakt, dan kan ik me niet bewegen, Voel ik vingers over mijn lichaam en zie ik mannekes naast mijn bed staan.
Ik weet natuurlijk niet wat jij echt meemaakt, maar als dit een grapje is graag serieus reageren in deze topic Tofu. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Howlin Mad Murdock

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Howlin Mad Murdock » 23 aug 2008, 11:56

tofu_kronos schreef:Heb ook weleens zoiets meegemaakt, dan kan ik me niet bewegen, Voel ik vingers over mijn lichaam en zie ik mannekes naast mijn bed staan.
minder canabis gebruiken jij en die speed ook ff laten staan vlak voordat je naar bed gaat ;P!

Aenimaxequal

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Aenimaxequal » 23 aug 2008, 12:52

Ik denk niet dat het een grap was, Tammy, ik kan me herinneren dat hij er ooit iets van vermeld had in een ander topic en daar was het iets anders aan de man gebracht :wink:

Ik heb er ook al een paar gehad en niet altijd in een periode waar ik geestverruimende middelen tot me toe nam. Er volgde meestal een uittreding achter. Daar zag ik ook een alien lichaam in een soort tunnel.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Tammy » 23 aug 2008, 13:22

Ok Ohana, dat wist ik niet.
Ik kan me niet herinneren dat hij het er eerder over had gehad.
Ik dacht dat hij een grapje maakte gezien jullie toestand gisteravond :mrgreen:
Mijn excuses aan Tofu dus . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2008, 16:32

Tammy schreef:Tofu schreef:
Heb ook weleens zoiets meegemaakt, dan kan ik me niet bewegen, Voel ik vingers over mijn lichaam en zie ik mannekes naast mijn bed staan.
Ik weet natuurlijk niet wat jij echt meemaakt, maar als dit een grapje is graag serieus reageren in deze topic Tofu. :wink:
Dit is nou geen grapje tammy.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Tammy » 23 aug 2008, 18:15

Ok Tofu, dan heb je een hele bijzondere ervaring.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Kokopelli-online

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Kokopelli-online » 08 sep 2008, 22:28

Toen ik een jaar of 15 was had ik heel vaak dat ik wakker omdat ik voelde dat er iemand op mijn bed kwam zitten. Ik kon dan niet bewegen. Ik weet eigenlijk niet meer of deze verlamming door de angst kwam.

thaboy

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door thaboy » 09 sep 2008, 18:06

Indien je mannelijk bent:

Je hebt bezoek gekregen van de Succubus

Indien je vrouwelijk bent:

Je hebt bezoek gekregen van de Incubus.

Een wikipedia pagina hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Succubus

Aenimaxequal

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Aenimaxequal » 10 sep 2008, 14:24

Dat was vroeger vooral zo. De boosdoener is niet alleen tijdsgebonden, ook cultuurgebonden.
Ik denk aan die ene X-file aflevering. X-cops (of : hier.)

Angst neemt vele vormen aan. Laat het bij mij nu schaduwen zijn en met momenten, bij uittredingen, aliens.
Ook heb ik al een bezoek gehad van iets niet zichtbaar maar wel, o zo, voelbaar. En op een keer het ging wel wat verder dan een aai. Soft versie van de film The Entity
Nooit echt eerder over gesproken of geschreven, peins ik [shh] :|

Er was ook een dag bij dat ik gewoon op bed lag te relaxen en toen plots uit het niets het gevoel kreeg dat ik op een operatie tafel lag en dat "ze"aan het testen waren. Soms is het moeilijk beschrijven wat ik exact voelde. Het voelde als een klem maar was het wel een klem.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door FoX » 11 sep 2008, 13:07

Daar komt waarschijnlijk ook de verhalen vandaan dat men ontvoerd is door aliens.

Aenimaxequal

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Aenimaxequal » 11 sep 2008, 13:18

Stel me even voor dat er sommige daadwerkelijk ontvoerd zijn door entiteiten van onbekende afkomst en dat er andere alleen telepathische gegevens doorkrijgen van de ontvoering zelf.
Misschien is alles niet duidelijk genoeg zodat men zich in ervaring kan vergissen.

Aenimaxequal

Re: Slaapverlamming: een bovennatuurlijke oorzaak?

Bericht door Aenimaxequal » 19 sep 2008, 09:53

Wat beeldmateriaal.
DenisDhondt schreef:Het komt voor dat iemand 's nachts een wezen op hem voelt zitten. Daarbij komt een druk op de borstkas van het gewicht. Men noemt dit soms slaapverlamming old hag, nightmare nachtelijk bezoek, paralysis.


Jammer genoeg maar een deel van een documentaire die ik nergens kan vinden.

Plaats reactie