Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
Grapke

Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Grapke » 11 apr 2009, 14:31

Hallo allemaal,

Al een paar maanden zien wij, als we net in bed liggen, lichtflitsen.
Ook onze kinderen (6-9-12jaar) zagen de flitsen toen ze een keer gelijk met ons naar bed gingen.

Eerst dacht ik dat ik ze alleen zag maar nu ziet mijn man ze ook duidelijk. Het zijn flitsen als in een flits van een foto-toestel. Heel erg fel, wit/grijs van kleur. Soms zien we het 1 keer, soms een paar keer vlak achter elkaar, soms een paar keer met tussenpozen.
Ik las dat het te maken kon hebben met een spaarlamp, klopt dat?
En hoe lang na het uitschakelen van die lamp flitst het dan?

Niemand herkent dit binnen onze vriendenkring.
Misschien kan iemand hier er een helder licht over laten schijnen? :wink:

Misschien zet ik dit wel bij het verkeerde topic dan daarvoor mijn excuus

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Tardis » 14 apr 2009, 11:01

Heb je spaarlampen in huis? Zo ja, draai ze uit de fitting als je gaat slapen. Als het daarna niet meer flitst weet je dat het aan de spaarlampen ligt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Rob

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Rob » 11 jun 2009, 14:47

Tardis schreef:Heb je spaarlampen in huis? Zo ja, draai ze uit de fitting als je gaat slapen. Als het daarna niet meer flitst weet je dat het aan de spaarlampen ligt.
Ja dat heb ik ook met de spaarlamp in mijn kamer. Schrok me eerst gek :)

tofu_kronos

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door tofu_kronos » 11 jun 2009, 16:35

Dat heb ik met mijn spaarlampen ook. Dan ontladen ze rest energie.

Anet

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Anet » 11 jun 2009, 17:56

Hmmm ... nog nooit gezien bij mijn spaarlampen! :roll:
Nou ja .. als het voor komt, weet ik waar het vandaan komt! :wink:

Ensar

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Ensar » 28 jun 2010, 17:16

het is normaal dat je zo flitsen ziet, Het komt door een materie die zich in de spaarlamp zit.
Het is niets abnormaal. gebruik andres normale lanpen in de spaalkamer als het eht lastig is :)

yoppiesaus

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door yoppiesaus » 04 aug 2010, 16:41

mischieen ben je beroemd en maakt de papparazi fotos van je :rolfl: :rolfl: [bounce]

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Maxi » 04 aug 2010, 17:32

lol, toen ik de topic begon telezen dacht ik dus echt dat het al over iets paranormaal ging zijn. en dan zijn het verdomme spaarlampen :? :mrgreen:

wist niet dat je van spaarlampen flitsen krijgt :o
maar naar het schijnt zouden ze niet zo gezond zijn...

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Paulus » 04 aug 2010, 17:49

Spaarlampen zijn eigenlijk hele kleine opgevouwen TL buisjes.
En van TL buizen is bekend dat die flikkeren. :D

Normaal alleen maar irritant, maar voor mensen met (aanleg voor) epilepsie kan dit, afhankelijk van de knipperfrequentie, riskant/vervelend zijn.
Dit knipperen kan n.l. een insult (epileptische aanval) veroorzaken.
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Grapke

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Grapke » 05 aug 2010, 17:50

We hebben nog steeds flitsen. Ze beginnen wanneer alle lichten uit zijn en soms is het vrij snel en soms duurt het even. Ik ben een keer op de overloop gaan zitten in het donker om te kijken....geen flitsen. Pas toen ik in bed lag zag ik ze....toch te kort blijven zitten? Echt een kwartier in het donker gezeten en kijken of ik de flits zag....Niet dus.
Of de lamp heeft de gek met mij....

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Maxi » 05 aug 2010, 20:16

Grapke schreef:We hebben nog steeds flitsen. Ze beginnen wanneer alle lichten uit zijn en soms is het vrij snel en soms duurt het even. Ik ben een keer op de overloop gaan zitten in het donker om te kijken....geen flitsen. Pas toen ik in bed lag zag ik ze....toch te kort blijven zitten? Echt een kwartier in het donker gezeten en kijken of ik de flits zag....Niet dus.
Of de lamp heeft de gek met mij....
heb je dat in meerdere kamers?

Grapke

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Grapke » 09 aug 2010, 11:41

Maxi schreef:
Grapke schreef:We hebben nog steeds flitsen. Ze beginnen wanneer alle lichten uit zijn en soms is het vrij snel en soms duurt het even. Ik ben een keer op de overloop gaan zitten in het donker om te kijken....geen flitsen. Pas toen ik in bed lag zag ik ze....toch te kort blijven zitten? Echt een kwartier in het donker gezeten en kijken of ik de flits zag....Niet dus.
Of de lamp heeft de gek met mij....
heb je dat in meerdere kamers?
Hallo Maxi,
We hebben dit alleen op de overloop, tenminste...daar zien we het vandaan komen. We kunnen niet achterhalen waar het precies vandaan komt. Wanneer ik "op wacht" blijf zitten gebeurt er niets. Wanneer ik in onze slaapkamer ben dan zie ik ze een poosje later wel. Ook is de tijd tussen licht uit en flitsen niet evenlang. Ene keer is het binnen 5 minuten, soms meer dan een kwartier later dat we flitsen zien en soms nog langer. Soms 1 flits, soms meerdere....
Wel is het altijd wanneer het licht uitgedaan is. Maar ja....flitsen zie je niet echt wanneer het licht aan is dus mochten ze er zijn dan zien we ze niet.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11962
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door MetalPig » 09 aug 2010, 11:47

Grapke schreef:We kunnen niet achterhalen waar het precies vandaan komt. Wanneer ik "op wacht" blijf zitten gebeurt er niets. Wanneer ik in onze slaapkamer ben dan zie ik ze een poosje later wel.
Suggestie: als de lamp uit is, draai hem er dan uit en neem hem mee naar je slaapkamer.

FuzzyBrains

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door FuzzyBrains » 20 okt 2010, 09:57

Grapke, ik ben benieuwd of je de flitsen nog hebt als er helemaal geen lamp in de fitting zit, laat eens wat weten!!

grt

Grapke

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door Grapke » 20 okt 2010, 10:01

Hallo FuzzyBrains,

We gebruiken de overlooplamp niet meer en toch zijn er zo nu en dan flitsen. Op alle andere kamers hebben we gewone gloeilampen dus die zullen het vast niet doen. Het is wel minder geworden. Dus verdenk ik de buren hun buitenlamp waar ook een spaarlamp in zit.

Dat moet het wel zijn lijkt mij.

Groet Grapke

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Lichtflitsen in het donker, geen onweerflitsen

Bericht door The Grey » 20 okt 2010, 11:21

Tip voor iedereen,
koop led lampen.
heb een keertje met soon test bij oxxio er 1tje gratis thuisgestuurd gekregen en dat is zo goed bevallen dat toen we ze bij de action zagen gelijk het hele schap hebben leeggekocht :P
ze waren 3 euro, met een verbruik van 4 watt. en gaan in tegenstelling tot spaarlampen gelijk aan. en hebben een levensduur van 30 jaar (gloeilamp 5 of 10 en spaar weet ik niet)
dr zijn ook duurdere die hangt bij mij dus ook in de gang maar je ziet het verschil (bijna) niet.
in ieder geval ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad ;)

The Grey *tammy*
-

Plaats reactie