Onverklaarbaar litteken

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Anet

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Anet » 26 mei 2009, 14:06

Maxi .. ze hebben je in je slaap ontvoerd en expirimenten met je gedaan! (aliengreen) :mrgreen:

tofu_kronos

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door tofu_kronos » 26 mei 2009, 15:53

Ik zou ook weleens door aliens ontvoerd en onderzocht willen worden. Zoals de amazon woman from mars, of the bikini aliens from jupiter.

Silverlady

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Silverlady » 26 mei 2009, 16:08

heh,dacht dat je daarin niet te kiezen hebt *1*

FuzzyBrains

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door FuzzyBrains » 18 nov 2009, 13:34

tofu_kronos schreef:Een deja vu heb je als de ene hersenhelft de info die je ziet sneller verwerkt dan de andere hersenhelft. Maar omdat beide helften met elkaar verbonden zijn, zou de trager werkende helft kunnen denken dat die iets eerder meer gemaakt heeft. Terwijl hij die info in principe binnen krijgt via die tussen verbinding van de andere helft. En dat is nu een deja vu.

Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets in de matrix verandert is.
En als je nou een deja vu hebt, en wéét waar je herinnering vandaan komt...? Of is het dan geen deja vu meer...?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Beatrix Kiddo » 18 nov 2009, 15:52

FuzzyBrains schreef:En als je nou een deja vu hebt, en wéét waar je herinnering vandaan komt...? Of is het dan geen deja vu meer...?
Volgens mij telt dat niet als deja vu inderdaad. Deja vu is als je het gevoel hebt een ervaring eerder gehad te hebben terwijl dat niet zo is. (Da's mijn idee van wat deja vu is; ik kan het mis hebben.)
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

FuzzyBrains

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door FuzzyBrains » 18 nov 2009, 16:21

Okay Beatrix, thanx voor de uitleg.

Volgens wikiopedia:
het betreft de ervaring iets mee te maken waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is.

Kokopelli-online

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Kokopelli-online » 18 nov 2009, 17:07

Is het niet gewoon striae? Komt soms ook voor door snelle groei van spierweefsels. :wink:

Kokopelli-online

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Kokopelli-online » 18 nov 2009, 17:16

Beatrix Kiddo schreef:
FuzzyBrains schreef:En als je nou een deja vu hebt, en wéét waar je herinnering vandaan komt...? Of is het dan geen deja vu meer...?
Volgens mij telt dat niet als deja vu inderdaad. Deja vu is als je het gevoel hebt een ervaring eerder gehad te hebben terwijl dat niet zo is. (Da's mijn idee van wat deja vu is; ik kan het mis hebben.)
Deja-vu
letterlijk reeds gezien. Een gevoel van herkenning hebben wanneer men op een bepaalde plaats zich bevindt terwijl men er nog niet eerder geweest is. Of het gevoel hebben een bepaalde gebeurtenis al eens eerder te hebben meegemaakt terwijl de gebeurtenis plaats vindt.

Sommige wetenschappers denken dat het te maken heeft met kortsluiting in de hersenen. Tijdens een déjà vu wordt het beeld eerst opgeslagen in de hersenen, en daarna wordt men zich pas bewust van het beeld. Normaal is dat andersom.

FuzzyBrains

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door FuzzyBrains » 19 nov 2009, 08:55

Deja-vu
letterlijk reeds gezien. Een gevoel van herkenning hebben wanneer men op een bepaalde plaats zich bevindt terwijl men er nog niet eerder geweest is. Of het gevoel hebben een bepaalde gebeurtenis al eens eerder te hebben meegemaakt terwijl de gebeurtenis plaats vindt.
Nou dit heb ik dus weleens, vroeger had ik dat gigantisch veel. Maar het waren allemaal dingen die ik in mn dromen heb gezien of meegemaakt. And I'm quite sure about that, dus kortsluiting in mn hersenen zal niet de oorzaak zijn *tammy*

FuzzyBrains

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door FuzzyBrains » 19 nov 2009, 09:03

Maar om effe terug te komen op de oorspronkelijke vraag:
Het is net een streep die verticaal loopt. de lengte is zo'n 5 a 6cm lang en en 1 a 2 mm breed. Qua kleur is het bleker als de normale huid.
Als ik zo vrij mag zij, hoe oud ben je Maxi? Striae zouden goed kunnen, die krijgen niet alleen zwangere vrouwen, maar ook mensen die ineens gaan groeien, hetzij in de lengte, hetzij in de breedte. Ik heb tijdens de puberteit allemaal striemen gekregen, helaas zullen die de rest van mn leven bij me blijven... (beetje zelfspot: tijgerprint noem ik t maar :? )
ik merkte het op onder de douche wanneer ik iets hards voelde op de huid. Ik denk niet dat ik het vroeger dat had...
Dat is wel vreemd, want bij mij zijn het geen verdikkingen... Maar omdat mensen verschillen: heeft iemand anders hier stretchmarks die wel verdikt zijn?

Yileen

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door Yileen » 19 nov 2009, 09:10

Bij mij is het alsof de striae lager ligt dan me ongeschadigde huid, en is ook erg zacht.
Heb ze op geen enkele plek verhard of verdikt. :)

FuzzyBrains

Re: Onverklaarbaar litteken

Bericht door FuzzyBrains » 19 nov 2009, 09:15

Juist, alsof het láger ligt dan de "gezonde" huid!

Plaats reactie