Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Barrel

Re: Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Bericht door Barrel » 06 jul 2010, 14:47

Tardis schreef:
Barrel schreef:Voor mij is het bewustzijn wel degelijk onlosmakelijk verbonden met je lichaam,
Daarmee beweer je dat uittredingen niet bestaan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit wel het geval is.
Nee, dat beweer ik niet. Sterker nog, heb zelf een uittreed ervaring, toen ik een jaar of 8 was. In een serie vreemde, lucide dromen, kon ik op een gegeven moment mezelf zien liggen. Vreemde ervaring.
Echter, ook tijdens een uittreding is er een onlosmakelijk verband tussen lichaam en ziel. Als tijdens een uittreding het lichaam sterft (en dus de tijdslineariteit verbroken wordt), zal de ziel ook beperkt blijven tot de tijd voor het sterven van het lichaam. Althans, volgens mijn 'geloof'.

Silverlady

Re: Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Bericht door Silverlady » 06 jul 2010, 16:00

Rob schreef:
Silverlady schreef:Ik geloof daar dus wel in.
Er zijn teveel verhalen overal te vinden over hoe en wat ze dan precies meemaken, dat het geen toeval kan zijn.
Er zijn ook talloze verhalen en getuigenissen van mensen die boodschappen van God, Jezus of engelen krijgen. Dus God bestaat? :)
Beetje hele late reactie, maar brengt wat vernieuwing in de zaak,niet :rolfl:


Nee voor mij bestaat god niet, zolang ik die niet gezien heb,en hem een paar dringende vragen kan/mag stellen, zal hij voor mij ook niet bestaan.
Jesus, welja, is een voorkomende naam daar, dus ergens zal er wel een jesus rondgelopen hebben in deze periode.
Maar maakt die persoon hem tot Jesus?
Nee, niet voor mij.

Nou engelen, dat is iets anders,engelen zijn overgegane zielen, en daar geloof ik dus door eigen ervaringen wel in.


Marsmannetjes zijn ook maar een aanname, toch zijn er ook genoeg die daarin geloven.
Ook ikzelf trouwens, want ben niet zo egocentrisch om te denken dat wij het enige leven op een planeet zijn, in een universum die we nog niet eens van weten hoe immens groot die is.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Bericht door Tardis » 06 jul 2010, 17:08

Barrel schreef:Nee, dat beweer ik niet. Sterker nog, heb zelf een uittreed ervaring, toen ik een jaar of 8 was.
Was je tijdens die lucide droom ook hyperbewust? In elk geval was het een andere vorm van uittreden dan wat mij is overkomen, want je kon jezelf zien. Ik was compleet losgekoppeld van mijn zintuigen en zag of hoorde niets. Herinner je je nog of je 360 graden om je heen kon kijken? Of was het een beeld dat vergelijkbaar is met hoe je gewend bent naar de wereld te kijken?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Barrel

Re: Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Bericht door Barrel » 06 jul 2010, 17:12

Tardis schreef:
Barrel schreef:Nee, dat beweer ik niet. Sterker nog, heb zelf een uittreed ervaring, toen ik een jaar of 8 was.
Was je tijdens die lucide droom ook hyerbewust? In elk geval was het een andere vorm van uittreden dan waar ik het over heb, want je kon jezelf zien. Ik was compleet losgekoppeld van mijn zintuigen en zag of hoorde niets. Herinner je je nog of je 360 graden om je heen kon kijken? Of was het een beeld dat vergelijkbaar is met hoe je gewend bent naar de wereld te kijken?
Het was heel raar. Heb voglens mij al eens eerder een topic over die dromen geplaatsts. In elke droom kwam een soort fysieke totale angst voor. In de loop van enkele dromen, lucide, leerde ik langzaam die fysieke angst onder controle te brengen.
En toen was er die droom waarin ik datzelfde gevoel had, maar dan onder controle, en me zelf vanaf die afstand bekeek. Het was anders dan normaal kijken, weet niet hoe ik het moet omschrijven. Het was alsof je wel elke vezel in je lichaam voelde, bewust van was, maar tegelijkertijd dat dat gebeurde in het lichaam wat je van afstand bekeek / bewust was. Ergens alsof je op 2 plaatsen tegelijk was. Weet nog dat ik me afvroeg of ik nu ook ergens anders heen kon. Kan me niet meer herinneren hoe ik weer terug kwam, was kort.

yoppiesaus

Re: Mysterie van de bijna-doodervaringen verklaard?

Bericht door yoppiesaus » 04 aug 2010, 16:39

tja weet nie wat ik erover moe denken :roll:

Plaats reactie