Exorcisme

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Plaats reactie
American Dawn

Exorcisme

Bericht door American Dawn » 07 aug 2005, 02:41

Exorcisme.

Verwijderen duivelbezweerders de kwaadaardige geesten uit de bezetenen, of is bezetenheid een symptoom van geestelijke gestoordheid? De kerk houdt exorcisme achter gesloten deuren, dus wat gebeurt er in werkelijkheid wanneer de duiveljager komt?

Robbie Mannheim was een gewone Amerikaanse l4 jaar oude jongen, totdat zijn tante Harriet stierf. Ontdaan probeerde de jongen contact met haar te zoeken door zijn Ouija Bord te gebruiken- hij en zijn tante hadden er uren mee doorgebracht om in contact te komen met de doden toen ze nog leefde. Kort daarna werd de jongen duivelachtig, schold voortdurend en er ontstonden spontaan snedes in zijn lichaam.

De hevig bezorgde ouders waren ervan overtuigd dat hun kind door de duivel bezeten was, alsook een priester toen hij probeerde om de geest uit de jongen te verwijderen door een exorcisme uit te voeren. Toen de priester zong: "red ons van het kwade" draaide de jongen zijn hand uit de dwangbanden en haalde uit met een losse beddeveer. De priester kreeg meer dan 100 hechtingen voor de wond die over zijn hele arm liep.

Strikt geheim.

Dit was slechts een deel van de hel van vier maanden (januari tot april 1949) voor een jongen wiens echte naam strikt geheim blijft. Zijn familie woonde in Mount Rainier een buitenstadje van Washington DC. Het nieuws van de duivelverdrijving werd op 20 augustus 1949 in de Washington Post geplaatst, nadat een uitgelekt verhaal in de The Catholic Review was verschenen. Het verhaal inspireerde William Peter Blatty, die toen student was aan de Universiteit van Georgetown, en die de bestseller The Exorcist schreef. Blatty benaderde William Bowdern, een van de priesters die bij de exorcisme betrokken was. De priester weigerde echter om gegevens over dit geval te verstrekken.

Bowdern had tijdens de exorcisme een dagboek bijgehouden en een kopie daarvan kwam in 1986 terecht in de handen van de schrijver Thomas Allen.

Hij las hoe een team van Jesuïeten een aantal duivelverjagingen had uitgevoerd door te bidden en de jongen te besprenkelen met wijwater gedurende een periode van een maand. Robbie's bezetenheid vond 's nachts plaats en duurde tot de zonsopgang. De snedes die op de borst van de jongen waren verschenen, zagen eruit als krassen die door dorens waren gemaakt, en de woorden HEL en WROK verschenen in bloed.

Strijd tegen de duivel.

De priesters baden bijna voortdurend in het Latijn. Ze geloofden dat Christus hierdoor zou verschijnen om de Duivel te bestrijden. Op Paasmaandag in 1949- na 24 nachten- herstelde Robbie zich. Hij opende zijn ogen en zei: "Hij is Weg".

Volgens medische deskundigen had Robbie kunnen lijden aan de volgende psychologische aandoeningen:

- Automatisme- het handelen op een mechanische of onvrijwillige manier, een kenmerk van sommige vormen van schizofrenie.

- Gilles de la Tourette's Syndroom-een persoonlijkheidsstoornis waarbij slachtoffers ongecontroleerd schreeuwen, grommen, stuiptrekken en ongewild vloeken.

- Bezeten dwangneurose- angstaanvallen die weinig met de eigenlijke gebeurtenis te maken hebben, of een terugkerende sterke neiging om onnodige of niet relevante handelingen uit te voeren.

De doktoren die Robbie onderzochten hadden geen bewijs van zulke symptomen gevonden.

Allen spoorde Robbie op die nu een getrouwde man was van in de 50 en zelf kinderen heeft. Allen's conclusie was dat Robbie "een onschuldig slachtoffer van verschrikking" was "...van een vreemde en onbegrijpelijke gebeurtenis, wiens culturele en psychologische wortels dieper zitten dan die van het Christendom".

In onze eeuw is het Christendom verdeeld over exorcisme. Aan de ene kant wilde het afstand nemen van de praktijk door nauw met psychiaters en doktoren samen te werken, en rapporten te laten uitvoeren om licht te werpen op dit verschijnsel. Aan de andere kant heeft de katholieke kerk deze praktijk in de doofpot gestopt ondanks het feit dat paus Johannes Paulus II in 1982 bij een jonge vrouw de duivel zou hebben verjaagd.

Pater Gabriele Amorth is een van de weinige exorcisten die zijn werk wil bespreken. Deze priester uit Rome beweert dat hij wel 50.000 duiveluitdrijvingen heeft uitgevoerd, maar denkt dat slechts 84 echte gevallen van bezetenheid waren. Volgens hem zijn aanduidingen van bezetenheid dat iemand onnatuurlijk sterk wordt, xenolalia (het spreken van een vreemde taal die hij of zij helemaal niet kent) en het onthullen van onbekende feiten over mensen.

De kerk en het exorcisme.

De volgende passages zijn genomen uit een instructie voor exorcisme die door de Eerwaarde Robert Mortimer, de bisschop van Exeter, werd uitgeschreven en in 1972 werd gepubliceerd.

Onbekende "geïnteresseerde" verslaggevers mogen vanwege het spirituele gevaar waarin ze zich begeven niet aanwezig zijn.

Doktoren en psychiaters moeten acties van de kerk erkennen.

Als het exorcisme plaatsvindt in een huis, moeten dieren en kinderen verwijderd worden.

Kinderen moeten gezegend worden voordat de dienst begint.

De bezetene... mag onder geen beding alleen gelaten worden en er moeten tenminste twee mensen, die de kracht hebben om geweldadige activiteit tegen te houden, bij hem blijven.


De officiële kijk op de zaak.

Een rapport over exorcisme werd samengesteid voor de Church of England in 1972 door een commissie waar katholieke afgevaardigden en een psychiatrisch adviseur bij betrokken waren. Hoewel het rapport bezetenheid aan de kaak wilde stellen, bevestigde het dat op bepaalde plaatsen de duivel werd verbannen en verklaart dat "inmenging door de duivel... normaal is op ontheiligde plaatsen... en ook in verband met séances". Het uitdrijven van de duivel bij mensen was "hoogst twijfelachtig". Volgens het rapport moet alleen een priester worden geraadpleegd als laatste redmiddel.

Kanunnik Dominic Walker uit Brighton leidt de Christelijke Exorcisme Studiegroep. Hij is een ervaren adviseur op het gebied van exorcisme maar kan zich persooniijk slechts zeven ware gevallen tijdens zijn priesterschap herinneren. "Gewooniijk is advies en een gebed het enige dat nodig is." Hij gelooft dat sommige geestelijken mensen kunnen aanpraten bezeten te zijn.

Dit was het geval met Michael Taylor uit Ossett in Yorkshire. Op 6 oktober 1974 vermoordde Taylor zijn vrouw, en stroopte haar gezicht er met zijn blote handen van af. Taylor, die gelukkig getrouwd was, had een exorcisme die de hele nacht duurde ondergaan. Pater Peter Vincent van de St. Thomas Parochie in Gawber bij Barnsley voerde de exorcisme uit en werd geholpen door een methodistische predikant en zijn vrouw. Ze verdreven bij Taylor 40 demonen op een na: moord.

Moordmaniak.

Taylor werd niet schuldig bevonden aan moord wegens ontoerekeningsvatbaarheid. Hij hoefde niet naar de gevangenis en werd veroordeeld tot opsluiting in een inrichting. Zijn advocaat gaf de schuld aan "een groep... die neuroses aan een neuroticus gaven en binnen enkele dagen was hij een zelfmoordmaniak".

In januari 1995 dwong een 43 jaar oude Canadese vrouw, Ana Maria Canhoto, haar twee jaar oude kleindochter om water te drinken. Canhoto geloofde dat het kind door de duivel bezeten was en dat het water de geest kon verdrijven. Tijdens de exorcisme stikte het kind in haar eigen overgeefsel. Canhoto kreeg een gevangenisstraf van twee jaar voor de moord op haar kleindochter.

Omdat ze deze gevaren wel inzien, laten sommige religies de rituele exorcisme voor wat ze zijn en stappen over op diensten voor bevrijding en zegening. Tegelijkertijd trekken de Pinkstergemeenschappen en fundamentalistische kerkgenootschappen steeds meer congregaties aan voor hun "genezende" diensten die onmiddellijke bevrijding van de duivel "garanderen".

Critici houden vol dat zulke diensten diegenen aantrekken die slechts de aandacht op zichzelf willen betrekken. Gelijksoortige argumenten kunnen worden gebruikt om individuele gevallen uit te leggen, maar ze kunnen niet de verklaringen van rationeel denkende mensen uitleggen die getuige waren van nog angstigere en kennelijk onverklaarbare gebeurtenissen tijdens een exorcisme.

Volgens Thomas Allen staan er in Pater Bowdern's dagboek negen Jesuïeten die getuige waren van Robbie's bezetenheid. Allen ontdekte ook een kerkverslag over het exorcisme dat door 48 getuigen werd getekend.

Romaine

Bericht door Romaine » 09 aug 2005, 21:18

Het uitdrijven van geesten door priesters...
Vraag is hoe iemand uberhaupt aan een vervelende geest komt als die er al een heeft. Meestal zal dit een Ouija Bord zijn, omdat men dan de negatieve entiteiten aantrekt die kunnen blijven kleven. Soms komt het al vanaf de geboorte voor dat men een vervelende entiteit heeft of men neemt het van een ander over.
Diegene die de duivel dan uitdrijft weet ook niet wat die doet, en soms wel. Alles wat ze leren is overgeleverd van exorcist op exorcist, en wanneer men kennis niet begrijpt gaat de waarde verloren en de nieuwe generatie mist de kennis.

Romaine

American Dawn

Bericht door American Dawn » 10 aug 2005, 12:35

Vaticaan geeft les in exorcisme

Date: 18-02-2005

De universiteit van het Vaticaan lanceert een nieuwe cursus voor Rooms-katholieke priesters: exorcisme. De lessen in het prestigieuze Athenaeum Pontificium Regina Apostolorum zullen onder meer de geschiedenis van Satanisme en zijn context in de Bijbel omvatten, praktische lessen in de psychologie en zelfs de rechtsleer.

Momenteel is de bezorgdheid hoog in Italië over de invloed van Satanische sekten. De mentor voor de cursisten is Giulio Savoldi. Hij is voor meer dan 20 jaar de officiële exorcist van Milaan geweest. Savoldi had zelf niet een exorcismeopleiding gevolgd, maar er is geen enkel twijfel over zijn kunnen in het geven van een cursus om het kwaad te bestrijden.

Volgens Savoldi moet een echte exorcist over de volgende kwaliteiten beschikken: "Ik zou de bovennatuurlijke kracht - de aanwezigheid van God – noemen, de wijsheid en de mogelijkheid van de persoon om kracht te gebruiken van God".

"Omdat elke bezetene verschillend is, moeten de exorcisten kennis hebben van psychologie om onderscheid te maken tussen een geestelijke ziekte of een duivelse bezetting. En tenslotte moeten zij zeer geduldig zijn."

Romaine

Bericht door Romaine » 10 aug 2005, 12:45

Kortom, ze weten nog te weinig...
Ro

American Dawn

Bericht door American Dawn » 10 aug 2005, 16:40


sel

Bericht door sel » 10 aug 2005, 21:43

ik heb een keer op tv een programma gezien,volgens mij op discovery, waar ze een filmpje lieten zien van een jong Italiaans meisje wat bezeten zou zijn door verschillende demonen.Allemaal priesters om haar heen enzo.Of ze echt bezeten was durf ik niet zeggen maar een kracht dat ze had!Zo sterk,dat was gewoon eng om te zien. :shock: Hoe ze zich verzette tegen die priesters.En ze was nog maar 14 jaar.De uitdrijving is toen wel gelukt,met moeite :?

Romaine

Bericht door Romaine » 10 aug 2005, 21:45

De uitdrijving van de priesters of de uitdrijving van de demonen???

Ro

American Dawn

Bericht door American Dawn » 11 aug 2005, 03:35

Na het succes van een eerste cursus start in oktober aan de Pauselijke Academie ’Regina Apostolorum’ een vervolgcursus rond exorcisme. In de nieuwe cursus is er aandacht voor de bijbelse, theologische, historische en wettelijke aspecten van satanisme. Volgens de universiteit komt de tweede cursus op een ogenblik dat satanisme na enkele moorden in Italië opnieuw volop in de belangstelling staat. De cursus wil priesters ook beter ,,uitrusten'' voor hun pastoraal werk. Toen de eerste cursus in oktober 2004 van start ging, was Italië nog in de ban van het satanproces tegen de leden van de heavy-metalband 'Beasts of Satan’, die verantwoordelijk geacht werden voor de dood van drie mensen. Eén van de slachtoffers, een 19-jarig meisje, werd geschopt tot ze dood was omdat de bendeleden dachten dat ze de personificatie was van de Maagd Maria. De voorbije jaren ontdekte de politie ook sporen van satanrituelen op de heuvels rond Rome. De nieuwe cursus geeft volgens de organisatoren een beter overzicht van de aanwezigheid van de duivel in de antieke en moderne culturen, evenals in de literatuur, muziek, film en het theater. Er is ook aandacht voor satanisme en occultisme in rockmuziek, boeken, videospelletjes en op het internet. De cursus richt zich tot priesters en theologiestudenten die zich voorbereiden op het priesterschap. Voor de vorige cursus schreven zich 127 studenten in.


Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

American Dawn

Exorcisme

Bericht door American Dawn » 11 aug 2005, 04:20

Exorcisme gebed Latijn;
Katholiek Exorcisme gebed uit 17-5-1889 uit het gebedsboek van de Aartsbischop van Baltimore

Exorcizo te, omnis spiritus immunde, in nomine Dei Patris omnipotentis, et
in noimine Jesu Christi Filii ejus, Domini et Judicis nostri, et in virtute
Spiritus Sancti, ut descedas ab hoc plasmate Dei, quod Dominus noster ad templum sanctum suum vocare dignatus est, ut fiat templum Dei vivi, et Spiritus Sanctus habitet in eo. Per eumdem Christum Dominum nostrum, qui venturus est judicare vivos et mortuos, et saeculum per ignem.

Vertaling:
Ik drijf U uit altijd onreine Geest,in de naam van G'd de Almachtige vader,Jezus Christus.
Zijn enige gekregen zoon,en de kracht van de Heilige geest.

Dat Gij dit door god geschapen Lichaam verlaat,welke de Heer naar zijn Heilige Tempel roept.

Ik drijf U uit, gij schadelijk ongedierte ,door dezelfde Heer Jezus Christus aan te roepen ,wie zal komen oordelen over de levenden en de doden,en de wereld door vuur...


Meer links naar complete exorcisme riten.

http://www.catholicdoors.com/prayers/latin/latin040.htm

vertaling van latijn van Website.

Prayer Against Satan and the Rebellious Angels
PUBLISHED BY ORDER OF H.H. POPE LEO XIII

The following is a simple exorcism prayer that can be said by priests or laity. The term "exorcism" does NOT always denote a solemn exorcism involving a person possessed by the devil. In general, the term denotes prayers to "curb the power of the devil and prevent him from doing harm." As St. Peter had written in Holy Scripture, "your adversary the devil, as a roaring lion, goeth about seeking whom he may devour." (1Peter 5:8)
The Holy Father exhorts priests to say this prayer as often as possible, as a simple exorcism to curb the power of the devil and prevent him from doing harm. The faithful also may say it in their own name, for the same purpose, as any approved prayer. Its use is recommended whenever action of the devil is suspected, causing malice in men, violent temptations and even storms and various calamities. It could be used as a solemn exorcism (an official and public ceremony, in Latin), to expel the devil. It would then be said by a priest, in the name of the Church and only with a Bishop's permission.




In the Name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost. Amen.
PRAYER TO SAINT MICHAEL THE ARCHANGEL

Most glorious Prince of the Heavenly Armies, Saint Michael the Archangel, defend us in "our battle against principalities and powers, against the rulers of this world of darkness, against the spirits of wickedness in the high places" (Eph., VI,12). Come to the assistance of men whom God has created to His likeness and whom He has redeemed at a great price from the tyranny of the devil. Holy Church venerates thee as her guardian and protector; to thee, the Lord has entrusted the souls of the redeemed to be led into heaven. Pray therefore the God of Peace to crush Satan beneath our feet, that he may no longer retain men captive and do injury to the Church. Offer our prayers to the Most High, that without delay they may draw His mercy down upon us; take hold of "the dragon, the old serpent, which is the devil and Satan", bind him that he may no longer seduce the nations" (Apoc. XX,2).

EXORCISM

In the Name of Jesus Christ, our God and Lord, strengthened by the intercession of the Immaculate Virgin Mary, Mother of God, of Blessed Michael the Archangel, of the Blessed Apostles Peter and Paul and all the Saints. (and powerful in the holy authority of our ministry)*, we confidently undertake to repulse the attacks and deceits of the devil.

* Lay people omit the parenthesis above.

PSALM 67: God arises; His enemies are scattered and those who hate Him flee before Him.
As smoke is driven away, so are they driven; as wax melts before the fire, so the wicked perish at the presence of God.

V. Behold the Cross of the Lord, flee bands of enemies.
R. He has conquered, the Lion of the tribe of Juda, the offspring of David.
V. May thy mercy, Lord, descend upon us.
R. As great as our hope in Thee.

[The crosses below indicate a blessing to be given if a priest recites the Exorcism; if a lay person recites it, they indicate the Sign of the Cross to be made silently by that person.]

We drive you from us, whoever you may be, unclean spirits, all satanic powers, all infernal invaders, all wicked legions, assemblies and sects; in the Name and by the power of Our Lord Jesus Christ,+ may you be snatched away and driven from the Church of God and from the souls made to the image and likeness of God and redeemed by the Precious Blood of the Divine Lamb. + Most cunning serpent, you shall no more dare to deceive the human race, persecute the Church, torment God's elect and sift them as wheat.+ The Most High God commands you,+ He with whom, in your great insolence, you still claim to be equal; "He who wants all men to be saved and to come to the knowledge of the truth" (I Tim., II,4). God the Father commands you. + God the Son commands you. + God the Holy Ghost commands you. + Christ, God's Word made flesh, commands you; + He who to save our race outdone through your envy, "humbled Himself, becoming obedient even unto death" (Phil.,II,8); He who has built His Church on the firm rock and declared that the gates of hell shall not prevail against Her, because He will dwell with Her "all days even to the end of the world" (Mat.,XXVIII,20). The sacred Sign of the Cross commands you, + as does also the power of the mysteries of the Christian Faith. + The glorious Mother of God, the Virgin Mary, commands you. + The blood of the Martyrs and the pious intercession of all the Saints command you. + Thus, cursed dragon, and you, diabolical legions, we adjure you by the living God, + by the true God, + by the holy God, + by the God "who so loved the world that He gave up His only Son, that every soul believing in Him might not perish but have life everlasting" (St.John,III); stop deceiving human creatures and pouring out to them the poison of eternal damnation; stop harming the Church and hindering her liberty. Begone, Satan, inventor and master of all deceit, enemy of man's salvation. Give place to Christ in whom you have found none of your works; give place to the One, Holy, Catholic and Apostolic Church acquired by Christ at the price of His Blood. Stoop beneath the all-powerful Hand of God; tremble and flee when we invoke the Holy and terrible Name of Jesus, this Name which causes hell to tremble, this Name to which the Virtues, Powers and Dominations of heaven are humbly submissive, this Name which the Cherubim and Seraphim praise unceasingly repeating: Holy, Holy, Holy is the Lord, the God of Armies.

V. O Lord, hear my prayer.
R. And let my cry come unto Thee.
V. May the Lord be with thee.
R. And with thy spirit.

Let us pray. - God of heaven, God of earth, God of Angels, God of Archangels, God of Patriarchs, God of Prophets, God of Apostles, God of Martyrs, God of Confessors, God of Virgins, God who has power to give life after death and rest after work, because there is no other God than Thee and there can be no other, for Thou art the Creator of all things, visible and invisible, of whose reign there shall be no end, we humbly prostrate ourselves before Thy glorious Majesty and we beseech Thee to deliver us by Thy power from all the tyranny of the infernal spirits, from their snares, their lies and their furious wickedness; deign, O Lord, to grant us Thy powerful protection and to keep us safe and sound. We beseech Thee through Jesus Christ Our Lord. Amen.

From the snares of the devil, deliver us, O Lord.

That Thy Church may serve Thee in peace and liberty, we beseech Thee in peace and liberty, we beseech Thee to hear us.

That Thou may crush down all enemies of Thy Church, we beseech Thee to hear us.

(Holy water is sprinkled in the place where we may be.)

Imprimatur: +Henri, O.M.I.
Vicar Apostolic of James Bay - Aug. 15, 1967



Afbeelding

American Dawn

Bericht door American Dawn » 20 sep 2005, 22:09

Prof. Gottfried Roth


EXORCISME EN WONDERBARE GENEZINGEN
Medisch-filosofische beoordelingen in het grensgebied van de theologie



Vertaling: Dr. Luc van der Plaetsen



Theologie en geneeskunde hebben in hun grensgebieden zowel overeenstemmende als tegengestelde thema's die dikwijls kritisch op hun daadwerkelijk realiteitsgehalte onderzocht moeten worden. Want rondom ons zien wij talrijke misverstanden en verkeerde opvattingen die zich gemakkelijk verspreiden en tot een belangrijke verwarring aanleiding kunnen geven. Sinds Paulus (l Kor 12,10) is het een onvervreemdbare opgave — niet alleen van de mystiek maar ook van de algemene ziekenzorg — om echte religieuze fenomenen van onechte voorstellingen en houdingen te onderscheiden: bijvoorbeeld vroomheid van kwezelarij, visioenen van pseudo-religieuze boodschappen, spirituele overgave van onderworpenheid enz. Er kan een lange lijst van dergelijke vergissingen en foutieve belevingsvormen opgesteld worden.

Twee fenomenen zullen in de volgende uiteenzetting vanuit medisch-filosofisch standpunt nader toegelicht worden:
l/ bezetenheid (versus pseudo-bezetenheid) en exorcisme.
2/ wonderbare genezingen.

Beide themagroepen tonen heden ten dage een niet te verwaarlozen actualiteit die zijn oorsprong vindt in onzekerheid en kwetsbaarheid omtrent de inhoud van het geloof en uit gebrekkige of foutieve vormen van geloofservaring waardoor de mensen verder in verwarring worden gebracht.


l) Duivelbezetenheid en exorcisme

In verband met de medische beschrijving van bezetenheidsfenomenen moet vooraf een belangrijke opmerking gemaakt worden. De psychiatrie is een menswetenschappelijke discipline en zij zou haar grenzen overschrijden wanneer ze bindende uitspraken zou doen omtrent de duivelse (diabologene) oorzaak van abnormale toestanden waarbij de duivel met zijn destruerende kracht oorzakelijk werkzaam zou zijn. De oplossing van dit probleem is wel te beschrijven vanuit de medische pastoraal daar deze discipline in gelijke mate voor theologische en voor psychiatrische gegevens openstaat.

Bovendien moeten we stellen dat de duivel binnen het christelijk geloof een weliswaar raadselachtige maar toch reële, lichamelijke aanwezigheid is en niet alleen maar een symbolische onheilsmacht die zich tegenover God opstelt ( J. Ratzinger).
Bezetenheid wordt veroorzaakt door de duivel: echte bezetenheid is diabologeen. Verschillende psychiatrische toestanden die fenomenologisch gelijk zijn aan een bezetenheid worden demonopathische toestanden genoemd. Er bestaan inderdaad enkele psychiatrische ziekten die een bezetenheid nabootsen en waarbij de getroffen patiënten aan de psychiater zeggen dat ze bezeten zijn.

In mijn medisch-pastorale activiteiten ken ik ongeveer tachtig tot negentig mensen die over zichzelf verklaarden dat ze van de duivel bezeten waren. De onderzoeken wezen uit dat al deze toestanden tot psychiatrische ziekten teruggebracht konden worden; met andere woorden: het ging telkens om gevallen van pseudo-bezetenheid.





De huidige psychiatrie kent ziektebeelden die op grond van schizofrene, depressieve, antisociale (psychopathische), dwangneurotische, hysterische en epileptische ziekten ontstaan en een echte bezetenheid kunnen voorwenden.

In het volgende worden enkele gedragspatronen aangeduid die verkeerdelijk als bezetenheidsfenomenen geïnterpreteerd werden:
• convulsieve aanvallen: ‘grand mal’-epilepsie;
• bizarre motorische en bewustzijnsstoornissen: psychomotore epilepsie;
• persoonlijkheidssplitsing: schizofrenie, dissociatieve toestanden;
• uitingen van blasfemie: schizofrenie;
• waanideeën: paranoïde psychosen;
• het horen van stemmen: psychosen;
• agressieve handelingen: antisociale persoonlijkheidsstoornissen (psychopathie).

Er is dus een nauwgezette diagnose nodig om deze demonopathische fenomenen van echte bezetenheid te onderscheiden. Bijzonder duidelijk zijn ziektegeschiedenissen uit het gebied der schizofrenie. Hiervan enkele voorbeelden:

l. Een reeds jarenlang geïnterneerde patiënte, die aan een paranoïde schizofrenie lijdt, doet zich in haar brieven voor als de bode van de duivel, als satansengel, en gelooft dat de
duivel via haar spreekt. Eén van haar brieven, waaruit duidelijk de schizofrene stoornis blijkt, luidt als volgt: ‘Geachte medische directie! Het gerecht weze bereid mijn ogendiagnose voor God en de mensen te openbaren. De Aartsduivel in mij heeft zijn examen met vlijt afgelegd, maar toch kan ik niet begrijpen waarom men mijn linkeroog niet beter geopereerd heeft. Wellicht was de arts meer om zijn geldbeugel en zijn faam bekommerd dan om mijn arme gekluisterde ziel. Wees daarom uitgerust en gepantserd en bekleed met de Helm der Ongerechtigheid uit het Rijk van Satan. Overigens weet ik nu niet welke handtekening ik moet aanbrengen, die van de Satansengel of die van mijzelf.
Frieda’.

2. Een patiënte, op het ogenblik van het onderzoek 28 jaar, toonde een duidelijke waanstemming; er bestonden akoestische hallucinaties, gedeeltelijk onder vorm van bevelende stemmen. Deze stemmen hadden haar bevolen heimelijk het land te verlaten, omdat zij met de duivel in verbinding stond. Het verbond met de duivel had zij gesloten om een man te bekomen. In elk geval was het nu algemeen bekend dat zij een verbond met de duivel had. Klinische diagnose: paranoïde schizofrenie.

3. Een 43-jarige boer, die eveneens aan een schizofrenie met waanvoorstellingen van religieuze en demonologische aard leed, zag in de Rorschach-test de duivel, de onderwereld, maar ook Christus en Maria.

4. Een 32-jarige patiënte met paranoïde schizofrenie werd naar haar zeggen door afstandshypnose ertoe aangezet verschrikkelijke gedichten neer te schrijven en zij voelde zich wekenlang door Satan bezeten. In haar dagboeken schreef ze dat ze onder rituele magie stond, zodat ze smeekte over haar een exorcisme uit te spreken. Later wou ze het exorcisme opnieuw ordenen en de oorzaken van het kwaad in het menselijk lichaam aantonen. De Heilige Vader zou haar zijn genezende geheimen overdragen zodat de wereld eindelijk van de magisch-rituele ziekten zou bevrijd worden.

5. Een 19-jarige patiënt voelde zich door de duivel bezeten. Hij had een meditatiemelodie op band opgenomen maar de duivel verstoorde deze door ritmische trommelslagen en belemmerde zelfs het goede functioneren van het ganse apparaat. De patiënt speelde gedurende het onderzoek het bandje voor. Hij leed aan verschillende vervolgingswanen die hij op demonische invloeden terugbracht en formuleerde schriftelijk gebeden waaraan hij een bevrijdende werking uit de duivelsmacht toeschreef, zoals bijvoorbeeld: ‘Almachtige God! Jezus Christus is uw eniggeboren zoon, die mij geschapen heeft ... Ik ben zijn verloren schaap, dat hij uit de macht van de duivel zal bevrijden. Hij heeft veel voor zijn geliefde schepsel geleden. Dit lijden bevrijdt mij uit het geweld van de duivel, zodra ik mijn gouden Kruis gekust heb ... Ik zal in mijn engelbewaarder geloven, hij heeft mij de helpende genade geschonken waardoor ik van de duivel bevrijd zal worden ... Ik verzaak de duivel en al zijn werken. God zal mij eeuwig liefhebben; en wanneer ik nu dit heilige kruis kus zal de duivel uit mijn gedachten moeten uittreden. Ik zal altijd in God geloven en trouw aan zijn zijde tegen de duivel kampen.’
De patiënt, bij wie het eveneens om een paranoïde schizofrenie ging, weigerde aanvankelijk psychofarmaca in te nemen omdat hij ervan uitging dat het bij hem niet om een ziekte ging, maar wel om bezetenheid. Tenslotte kwam echter een doelgerichte behandeling op gang en het acute paranoïed-hallucinatoire beeld verbleekte.





De psychiatrische diagnose wordt gesteld aan de hand van afgesproken criteria. Een therapie is noodzakelijk, onder vorm van psychofarmaca en/of psychotherapie. Wanneer de juiste diagnose vaststaat en de toegepaste therapie helpt om de psychiatrische ziekte te overwinnen ziet men ook de demonopathische verschijnselen verdwijnen. Een theologisch exorcisme zou ongegrond en niet gerechtvaardigd zijn. Vóór elk exorcisme is het noodzakelijk een terzake ervaren arts te laten onderzoeken of de fenomenen niet tot een ziektebeeld terug te voeren zijn.

Weerom laat zich bij de schizofrene syndromen de problematiek bijzonder duidelijk aantonen. Pseudo-bezetenheid is vanuit psychiatrisch standpunt een hoogste graad van stoornis van het ik-beleven, een verlies van identiteit: deze benadering karakteriseert zeer goed het formele gebeuren bij bezetenheidsfenomenen.

Echte bezetenheid daarentegen kan aangenomen worden bij:
• een aanhoudend en samenhangend handelen waarbij een tweede, nieuwe persoonlijkheid zichtbaar wordt;
• het manifesteren van kennis en vaardigheden die de zieke zelf niet bezit en die niet met pathologische hypothesen verklaard kan worden,
• het volledig veranderen van het moreel karakter van de persoon.

Het eerste criterium alleen zou een schizofrene persoonlijkheidssplitsing kunnen aanwijzen. Het tweede criterium alleen zou ook aan een parapsychologische toestand kunnen doen denken. Het laatste criterium alleen zou op een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen wijzen, of op een ethische achteruitgang ten gevolge van
bepaalde hersenbeschadiging of op een psychiatrisch relevante toestand van moreel defect. Bij het samen voorkomen en volledig tot uitdrukking komen van alle drie de criteria echter is een echte bezetenheid in overweging te nemen, vooropgesteld dat het bestaan van epilepsie, neurose of psychose op grond van streng onderzoek kan uitgesloten worden.

Men mag de mogelijkheid van een echte bezetenheid niet bij voorbaat uitsluiten, want ook zij is een reële toestand die de menselijke persoon diepgaand kan verstoren; maar daarnaast bestaan er toestanden (vooral psychosen) die in hun uiterlijk verschijningsbeeld gelijk zijn aan bezetenheidstoestanden. De psychiatrische ziekten kunnen onderscheiden worden door hun eigen karakter, verloop en therapeutische beïnvloedbaarheid.

Reeds Anton De Haen (1704-1776), lijfarts van keizerin Maria-Theresia, beschreef goed hoe moeilijk de problematieken uit elkaar te houden zijn: ‘Ik ben op basis van de Schriften der Evangeliën en de Handelingen der Apostelen ervan overtuigd dat veel mensen door de duivel bezeten zijn geweest ..., dat er ook nu nog hier en daar werkelijk bezetenen bestaan ..., maar ook dat er op dit gebied wijdverbreid bedrog en veel onkunde bestaat.’


2) Wonderbare genezingen

Het is niet te loochenen dat onder bepaalde omstandigheden een zieke tot genezing kan komen op gronden die niet door de natuurlijke samenhang verklaard kunnen worden. Omwille van het buitengewone verwekken dergelijke genezingen ongeloof en verwondering. Er zijn twee extremen te zien: de enen zien in alle opvallende genezingen een door God bewerkt wonder (wonderzucht), de anderen loochenen principieel elk heilzaam ingrijpen van God (wondervrees).

In het wonderbegrip zijn er twee leidende gedachten: de medische onverklaarbaarheid en de theologisch inhoud en zin van het gebeuren. In verband met de eerste leidende gedachte is de geneeskunde uiteraard bijzonder goed geplaatst. Te Lourdes bijvoorbeeld, waar de heilzame tussenkomsten bijzonder nauwkeurig geregistreerd werden, werken twee medische instanties en één bisschoppelijke (theologische).

In de regel kent de genezing een evolutieproces dat de geneeskunde bekend is. Doet zich evenwel een afwijking voor van het gewone verloop van het genezingsproces, dan zal men trachten aan te tonen dat deze door het inwerken van God en/of door bemiddeling van Maria of heiligen verklaard kan worden. Wordt in gelijkaardige situaties het gebruikelijke en aan-artsen-goed-bekende genezingsgebeuren in zijn ordening veranderd, dan kan daaruit de veronderstelling ontstaan dat het hier mogelijks om een miraculeuze genezing gaat. Men spreekt dan van een extramedische genezing.

Hierbij zijn volgende criteria belangrijk:
• het plotse van de genezing;
• het ontbreken van alle medische middelen met een genezingseffect, zoals medicatie;
• het ontbreken van een genezingsfase zoals die in het algemeen bij het gewone genezingsproces voorkomt.

Men gebruikt een ganse rij criteria die vervuld moeten zijn vóórdat artsen van een medisch niet-verklaarbare genezing zouden kunnen spreken:
• het moet gaan om een ernstige organische (lichamelijke) ziekte.
• deze moet in een abnormaal korte tijd, zonder enige medisch-therapeutische tussenkomst genezen worden.
• er moeten vaststellingen van lang vóór de genezing en van de periode nadien voorgelegd worden, zodat er een aangepaste tijdspanne voor nabeoordeling noodzakelijk is. Er is dus een periode voor naonderzoek te respecteren.
• de bevindingen moeten met moderne en medisch erkende technieken bekomen worden en herhaald controleerbaar zijn (röntgenfoto's, microscopische onderzoekingen ...).
• er zijn onbevooroordeelde getuigen nodig. Zogenaamde psychische ziekten van welke
aard ook, worden door de medische commissies niet erkend, gezien menselijke innerlijke factoren bij het tot stand komen van de genezing een wezenlijke of exclusieve rol zouden kunnen spelen.

Er komen slechts lichamelijke ziekten in aanmerking aan wiens bestaan niet kan getwijfeld worden en wiens genezing medisch niet-verklaarbaar is. De beoordeling moet telkens van de bijzonderheden der individuele situatie uitgaan. Er bestaat een absolute ongeneeslijkheid en een relatieve ongeneeslijkheid, verschillend naar tijd en omstandigheden.

Deze extramedische genezingen zijn te onderscheiden van twee andere vormen van genezing die nogal eens in het kader van bedevaarten voortkomen. Extramedische genezingen ontstaan door de helende macht van God, op een manier waarvoor de medische wetenschap geen verklaring heeft. De genezing van zware syndromen in het kader van ziekten die op grond van hun natuurlijk verloop spontane remissies kunnen vertonen (chronisch recidiverende ziekten) wordt uitgesloten, en de genezing van geestelijk-morele ontsporingen (verkeerde zedelijke houdingen) is in het kader van de therapeutische zielzorg soms als bekering in te delen. Er bestaan dus ook bedevaartspecifieke charismatische genezingen, maar deze onderscheidt men van de echte extramedische genezingen.


Drie voorbeelden tonen het verloop van extramedische genezingen

• Een vrouw leed zo sterk aan bloedbraken dat zij ten gevolge van bloedarmoede niet alleen herhaaldelijk gedurende uren bewusteloos was, maar bovendien blind werd door een belangrijke beschadiging van de gezichtszenuw, die bijzonder gevoelig is aan bloed- en zuurstoftekort. Zij werd naar Lourdes gebracht en viel in de nacht na haar aankomst driemaal in een langdurige bewusteloosheid. De volgende morgen beweerde ze goed te zien en ook kleine lettertjes te kunnen lezen. Door een zeer strenge controlearts werd erop gewezen dat dergelijke beschadiging van de oogzenuw door bloedverlies slechts voorkomen kan worden door zo vlug mogelijk de verloren hoeveelheid bloed te vervangen. Het spontaan opgetreden herstel van het gezichtsvermogen, nadat het zeven maanden voordien verloren was gegaan, en het opmerkelijk herstel van de anatomische verhoudingen nadien zijn oftalmologisch niet te verklaren.

• Een andere patiënte leed in 1944 aan multiple sclerose, een hardnekkige, chronische ziekte van het centraal zenuwstelsel die met visusstoornissen en verschillende verlammingen gepaard gaat. De patiënte werd herhaalde malen op de neurologische dienst van de universiteitskliniek te Tübingen onderzocht, waar de diagnose met zekerheid werd gesteld. De genezing vond plaats op 20 mei 1950 te Lourdes. In 1961 verklaarde professor Thierbaut de genezing als medisch niet-verklaarbaar. Langdurige naonderzoeken stelden het voortbestaan van de genezing vast.

• Tijdens zijn militaire diensttijd in 1962 werd de bergjager Vittorio Michelli, wegens een groot gezwel van het bekken met bewegingsbeperking van het linkerheupgewricht en uitstralende pijnen in de linkerdij, opgenomen in het militair hospitaal van Verona. Er ontstond een cancereuze ontaarding van het bindweefsel in de beschreven streek (een sarcoma). Er ontwikkelde zich een beenderige invasie in de linker bekkenstreek en de beweeglijkheid van het linkerbeen verminderde, tegelijk met een algemene krachteloosheid. In 1963 reisde de zieke naar Lourdes waar hij met een gipsverband meerdere malen in het bad neergelaten werd. Weldra verdwenen de pijnen, de eetlust keerde terug en de algemene toestand verbeterde zodat de zieke zich genezen voelde. Er bleef een zichtbare verkorting van het been bestaan maar er heeft zich een nieuwe gewrichtspan gebouwd en Michelli kan een veeleisend beroep uitoefenen en lange verplaatsingen ondernemen in het gebergte.

In 1971 stelde professor M. Salmon voor het internationale medische comité vast dat er voordien een onbehandelbare ziekte bestond en dat de ontwikkeling van het sarcoom op het ogenblik van de bedevaart naar Lourdes plotseling stilviel; het kwam tot een blijvende
genezing die medisch niet-verklaarbaar is. In 1976 heeft aartsbisschop A. Gottardi van Trieste de genezing als wonderbaar verklaard, als een "genezing door de kracht van God, de Schepper en Vader, onder medewerking en voorspraak van de onbevlekte Maagd Maria".

• Als laatste voorbeeld wil ik een wonderverhaal uit het zaligverklaringsproces van de premonstratensermonnik Jakob Kern voorstellen, aan wiens documentatie ikzelf meegewerkt heb.

Een jongetje van ongeveer vier jaar leed in 1971 gedurende maanden aan voortdurend braken en ernstige vermoeidheid. De ouders consulteerden meerdere artsen die geen hulp konden bieden tot de uiteindelijke diagnose gesteld werd: een kwaadaardige hersentumor (een grootcellig medulloblastoom met talrijke mitosen, een tumor van het vierde ventrikel). Deze tumor vereiste een onmiddellijke operatie om het leven van het kind alsnog te kunnen redden. De toenmalige stand van de geneeskunde gaf zelfs na operatie een overlevingsprognose van hoogstens twee jaar, gezien de duur waarin het kind reeds aan deze ziekte leed. Kinderen met die aandoening kregen uitsluitend een radiotherapeutische nabehandeling (geen chemotherapie).

In haar vertwijfeling wendde de familie, die van Jacob Kern en zijn vele tussenkomsten gehoord had, zich tot hem om zijn voorspraak bij God te bekomen zodat het kind in leven zou blijven. De daaropvolgende computertomografische controles, die jarenlang opnieuw uitgevoerd werden, brachten telkens het beeld van een volledige en blijvende genezing. In dit concrete geval was het voor de familie en de artsen een totaal onverklaarbaar gegeven. De patiënt was op het ogenblik van het zaligverklaringsproces reeds 25 jaar oud en beroepsbekwaam; hij leeft thans nog en is vrij van symptomen.

Volgens onze opvattingen omtrent de almacht van God is het duidelijk dat God ook psychogene of overwegend psychogene ziektebeelden kan genezen. Deze vorm van genezing is trouwens ook voor ons, mensen, mogelijk door psychotherapie. Wij hebben evenwel geen duidelijke criteria om deze genezingen te onderscheiden van een door God bewerkte wonderbare genezing. Daarom verklaarde Benedictus XIV, en in zijn spoor de medische pastoraal en de medische commissies, dat slechts zware, duidelijke ziektebeelden die a priori onmogelijk of zeer moeilijk te helen zijn, beoordeeld kunnen worden.


Besluit

Vanuit twee actuele onderzoeksdomeinen, bezetenheid en wonderbare genezing, wordt enerzijds door de medische studie van het ziekteproces en anderzijds door het pastoraal overleg, de basis gelegd om tot een begrip van de verschijnselen te komen, zodat echte en onechte religieuze fenomenen van elkaar kunnen onderscheiden worden. De ervaringen uit het verleden en ons huidig weten bieden overeenstemmende interpretaties voor deze ongewone gebeurtenissen in het grensgebied van theologie en geneeskunde.

Misbruiken bij genezingserediensten en gebedsbijeenkomsten hebben de Congregatie voor de Geloofsleer ertoe aangezet een instructie uit te geven in verband met gebeden om van God een genezing te bekomen

Romaine

Bericht door Romaine » 20 sep 2005, 23:05

Schrizofrenie wordt te veel als ziekte beschouwd, maar het overgrote deel is simpel te verklaren door paranormale eigenschappen. Maar dat wordt verkeerd begrepen door de huidige psychologische sector.

Helaas hebben ze er te vaak te weinig verstand van!!!

American Dawn

Bericht door American Dawn » 25 sep 2005, 02:34

Last van Voodoo,Spoken ,Poltergeists,Bezetenheid.

Probeer deze gebeden.

Waarschuwing er mogen geen ,dieren en kinderen aanwezig zijn.

"The battle against the devil, which is the principal task of Saint Michael the Archangel, is still being fought today, because the devil is still alive and active in the world. The evil that surrounds us today, the disorders that plague our society, man's inconsistency and brokenness, are not only the results of original sin, but also the result of Satan's pervasive and dark action."

Pope John Paul the Second, May 24, 1987

Non-Catholics please note: When Catholics makes prayers 'through the intercession' of a saint, they are in no way replacing the Name of Jesus, in whose name alone we can be saved. We pray 'In the Name of Jesus', (when directing our prayers to God the Father), whose Name is above all other Names, but we also ask for the intecessory prayers of the angels and saints in Heaven, just as we ask the prayers of a friend. Furthermore, when Catholics pray to God the Son, Jesus Christ, we do not need to make the prayer in Jesus' Name since we are obviously doing as much already. Basically, Catholics are NOT praying in the name of the saints, but simply asking for, and acknowledging their prayers, since we are all brothers and sisters in Christ, on earth and especially when in Heaven.

Prayer for Deliverance

My Lord, you are all powerful, you are God, you are Father. We beg you through the intercession and help of the archangels Michael, Raphael, and Gabriel for the deliverance of our brothers and sisters who are enslaved by the evil one. All saints of Heaven, come to our aid.

From anxiety, sadness and obsessions, we beg you,
Free us O Lord.
from hatred, fornication, envy, we beg you,
Free us O Lord.

From thoughts of jealousy, rage and death, we beg you,
Free us O Lord.

From every thought of suicide or abortion, we beg you,
Free us O Lord.

From every form of sinful sexuality, we beg you
Free us O Lord.

From every division in our family, and every harmful friendship, we beg you
Free us O Lord.

From every sort of spell, malefice, witchcraft, and every form of the occult, we beg you,
Free us O Lord.

Lord, you who said, "I leave you peace, my peace I give you", grant that, through the intercession of the Virgin Mary, we may be liberated from every evil spell and enjoy your peace always. In the name of Christ, Our Lord. Amen.

Prayer against Malefice (From the Greek Ritual)

Kyrie Eleison. God, our Lord, King of ages, All-powerful and All-mighty, you who made everything and who transformed everything simply by your will. You who in babylon changed into dew the flames of the 'seven-times hotter' furnace and protected and saved the three holy children. You are the doctor and the physician of our soul. You are the salvation of those who turn to you.

We beseech you to make powerless, banish, and drive out every diabolical power, presence, and machination; every evil influence, malefice, or evil eye and all evil actions aimed against your servant...where there is envy and malice, give us an abundance of goodness, endurance, victory, and charity.

O Lord, you who love man, we beg you to reach out your powerful hands and your most high and mighty arms and come to our aid. Help us, who are made in your image; send the angel of peace over us, to protect us body and soul. May he keep at bay and vanquish every evil power, every poison or malice invoked against us by corrupt and envious people. Then under the protection of your authority may we sing, in gratitude, "The Lord is my salvation; whom should I fear? I will not fear evil because you are with me, my God, my strength, my powerful Lord, Lord of peace, Father of all ages.

Yes, Lord our God, be merciful to us, your image, and save your servant (name the person), from everyt threat or harm from the evil one, and protect him by raising him above all evil.

We ask you this through the intercession of our Most Blessed, Glorious Lady, Mary ever Virgin, Mother of God, of the most splendid archangels and all your saints. Amen!

Prayer against Every Evil

Spirit of our God, Father, Son and Holy Spirit, Most Holy Trinity, Immaculate Virgin Mary, angels, archangels, and saints of Heaven, descend upon me.

Please purify me, Lord, mold me, fill me with yourself, use me.

Banish all forces of evil from me, destroy them, vanquiah them, so that I can be healthy and do good deeds.

Banish from me all spells, witchcraft, black magic, malefice, ties, maledictions, and the evil eye; diabolical infestations, oppressions, possessions; all that is evil and sinful, jealousy, perfidy, envy; physical, psychological, moral, spiritual, diabolical ailments.

Burn all these evils in hell , that they may never again touch me or any other creature in the entire world.

I command and bid all the powers who molest me - by the power of God all powerful, in the name of Jesus Christ our Savior, through the intercession of the Immaculate Virgin Mary - to leave me forever, and to be consigned into the everlasting hell, where they will be bound by Saint Michael the Archangel, Saint Gabriel, Saint Raphael, our guardian angels, and where they will be crushed under the heel of the Immaculate Virgin Mary.

Amen.

Prayer for Inner Healing

Lord Jesus, you came to heal our wounded hearts. I beg you to heal the torments that cause anxiety in my heart. I beg you, in a particular way, to heal all who are the cause of sin. I beg you to come into my life and heal me of the psychological harms that struck me in my early years and from the injuries that they caused throughout my life.

Lord Jesus, you know my burdens. I lay them all on your Good Shepherd's Heart. I beseech you - by the merits of the great, open wound in your heart - to heal the small wounds that are mine. Heal the pain of my memories, so that nothing that has happened to me will cause me to remain in pain and anguish, filled with anxiety.

Heal, O Lord, all those wounds that have been the cause of all the evil that is rooted in my life. I want to forgive all those who have offended me. Look to those inner sores that make me unable to forgive. You who came to forgive the afflicted of heart, please, heal my own heart.

Heal, my Lord Jesus, those intimate wounds that cause me physical illness. I offer you my heart. Accept it, Lord, purify it and give me the sentiments of Your Divine Heart. Help me to be meek and humble.

Heal me, O Lord, from the pain caused by the death of my loved ones, which is oppressing me. grant me to regain peace and joy in the knowledge that you are the Resurrection and the life. Make me an authentic witness to your resurrection, your victory over sin and death, your living presence among us. Amen.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 25 sep 2005, 02:36

The battle against the devil, which is the principal task of Saint Michael the Archangel, is still being fought today, because the devil is still alive and active in the world. The evil that surrounds us today, the disorders that plague our society, man's inconsistency and brokenness, are not only the results of original sin, but also the result of Satan's pervasive and dark action."

Pope John Paul the Second, May 24, 1987


The Medall of St. Benedict which is embedded in the cross, contains 7 acronyms - as follows.
C.S.P.B. - Cross of St. Fr. Benedict

C.S.S.M.L - Be the Holy Cross my light

N.D.S.M.D. - Be not the devil my master

V.R.S. - Back, Satan!

N.S.M.V - Do not tempt me with wicked deeds

S.M.Q.L - What you offer me is evil.

I.V.B - Drink you yourself your poisons

American Dawn

Bericht door American Dawn » 25 sep 2005, 02:38

Nog meer exorcisme voor gevorderden :wink:

The Angel Chaplet of Petition and Protection

Each Petition if followed by a St Michael the Archangel Prayer, a Guardian Angel prayer, an Our Father and a Hail Mary

1.Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Seraphim, we pray You, destroy the work of the spirit of selfishness, egoism, apathy and atheism.

2.Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Cherubim, we pray You, destroy the work of the spirit of sadness, anxiety, despair and suicide.

3.Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Thrones, we pray You, destroy the work of the spirit of envy, jealousy, hatred and vengeance.

4.Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Dominions, we pray You, destroy the work of the spirit of sinful sexuality, lust, adultery, prostitution and pornography.

5. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Powers, we pray You, destroy the work of the spirit of violence, child abuse, abortion, murder and genocide.

6. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Virtues, we pray You, destroy the work of the spirit of division, dissension and divorce.

7. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Principalities, we pray You, destroy the work of the spirit of bad habits, obsession and addictions.

8. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Archangels, we pray You, destroy the power coming from all occult practices , such as hexes, curses, spells, witchcraft, black magic, black mass and all satanic rites and rituals. Liberate all people from all evil spirits.

9. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of the celestial choir of Angels, we pray You, grant all priests the gifts necessary to combat Satan and his evil work. We pray for that same power which Jesus had while He walked with men, to say ‘no’ to all evil, and for the supernatual gifts of discernment, right judgment, healing, liberation and exorcism.

10. Heavenly Father, in the Name of Jesus, and through the intercession of Our Lady, Queen of Angels, She who overcame Satan and all his works, we pray you to protect and safeguard (name specific peoples) from the snares and evil of Satan.

Plaats reactie