Materialization

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
HenkL

Materialization

Bericht door HenkL » 13 apr 2012, 16:18

Materialization door het medium David Thompson geeft al vele jaren verrassende seances waarbij bekende overleden personen zich kenbaar maken o.a. Winston Churchill en Louis Armstrong
( Seance Friday 26th August 2011). Hier moet men natuurlijk met de nodige scepsis naar kijken. Er wordt echter streng gecontroleerd en de controle wordt nauwkeurig beschreven. Ondanks alles is dit echt of toch fraude en hoe zou dit laatste dan moeten plaatsvinden?

http://circleofthesilvercord.net/?page_id=579

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 13 apr 2012, 23:31

Allereerst welkom op het forum HenkL. :grin:

Ga dit weekend je link bekijken.

Veel plezier hier. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 17 apr 2012, 13:30

Ik heb al een paar filmpjes gezien. :grin:

Ik weet niet of er fraude is hier.
Ik geloof wel dat men misschien contact met overledenen kan hebben.
Maar ik zou daar zelf moeten zitten.

Ik geloof wel dat er mediums zijn die contact kunnen maken.
Maar er zijn zoveel neppers zeg maar.
Die hebben het dus verpest voor de goeden helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 17 apr 2012, 16:10

Hallo Tammy- Bedankt voor je reactie en welkom. Ik ben het met je eens dat je zo een seance zelf moet meemaken maar zolang dat niet kan moet je het met de testimonials van de sitters en de researchers reports van een aantal ervaren lieden op dit gebied doen. Al deze lieden zijn uitermaten positief. Ik weet niet of je de website van Zammit kent maar hij getuigt ook over deze seances en hij is een autoriteit op dit gebied. Zie:
http://www.victorzammit.com/
Mvg HenkL

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Materialization

Bericht door Maxi » 17 apr 2012, 19:13

Tammy schreef:Ik heb al een paar filmpjes gezien. :grin:

Ik weet niet of er fraude is hier.
Ik geloof wel dat men misschien contact met overledenen kan hebben.
Maar ik zou daar zelf moeten zitten.

Ik geloof wel dat er mediums zijn die contact kunnen maken.
Maar er zijn zoveel neppers zeg maar.
Die hebben het dus verpest voor de goeden helaas.
Hoe kan je in contact komen met een overledenen? Die zijn toch dood! [doh]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 18 apr 2012, 05:25

Ik zal je link zo gauw mogelijke bekijken HenkL, dank je. :grin:
Ik ken Zamnit niet.

Ik geloof wat ik al eerder zei dat er mediums zijn diie in contact kunnen komen met overledenen.
Ik hoef niet iets zelf mee te maken om in iets te geloven.
Maar op internet wemelt het van de mensen die fake filmpjes plaatsen.
Dat vind ik altijd zo moeilijk.

Maar ik ga je eerdere link ook nog verder kijken deze week.
Ik vind het heel intressant, het heeft mijn interesse altijd al gehad. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 19 apr 2012, 13:33

HenkL , ik heb de website van Zammit even bekeken.
Ik moet nog veel lezen.
Duurt even , maar kan niet alles tegelijk. :mrgreen:

Ken jij trouwens Raymond a Moody?
Die man ken ik al meer dan 30 jaar.
Ik heb een boek van hem.
Gaat over bijna doodervaringen.
Heel interessant ook. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 19 apr 2012, 15:55

Ja Tammy, uiteraard ken ik het boek van Moody. Het is inderdaad veel lezen. Zammit kan ik je absoluut aanbevelen. Hij geeft meer dan 20 bewijzen voor afterlife en geeft al jaren lang een Friday report uit betreffende dit onderwerp,waarop je je gratis kunt abonneren. Op zijn website zijn ze nog allemaal na te lezen. Nog even over de seances met Thompson. Dr. Craig Hogan- een hoogleraar- heb je misschien al gelezen, heeft een tweetal zittingen bijgewoond en zijn conclusie is. Ik citeer:

Evaluation

The activities in the séance room could only have been instigated by discarnates who materialized using ectoplasm from David Thompson and moved around the room. The careful examinations of the room by me, three other checkers, and the other sitters confirmed that David Thompson could not have acted or spoken during the séance. Our holding hands during the materializations ensured that we knew the locations of the others in the room.

The fleeting movements of the trumpet and table about in the room from one end to the other would have been impossible for any human to have accomplished. The glass-topped table and David’s chair with him in it could only have been moved by two or three strong individuals, who would have had to have navigated in pitch darkness around the table in the middle of the room, avoiding the plywood, and not touching any of the sitters. It would have been impossible for any person to have accomplished those feats.

The séances were demonstrations of discarnates materializing to give evidence of the reality of eternal life and of our
ability to communicate with people living on the next planes of life. It also demonstrated their commitment to continuing to demonstrate the reality of life after the transition from the Earth plane.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 19 apr 2012, 16:00

Mooi dat jij Moody ook kent. :grin:

Het was mijn eerste boek over deze materie long time ago.
Ik moet alles nog rustig lezen en bekijken.
Ben al begonnen.
Maar duurt even . :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 19 apr 2012, 16:03

Mag ik vragen HenkL hoe het komt dat je geinteresseerd bent in deze materie?
Vind ik altijd boeiend en leuk om te weten waarom mensen zich verdiepen in iets.

Maar je hoeft geen antwoord te geven hierop als je niet wilt hoor.
Alles is vrijblijvend hier. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 20 apr 2012, 15:19

Hallo Tammy, Natuurlijk wil ik daar wel iets over zeggen. Om te beginnen ken je misschien wel het gezegde “ Er zijn twee zekerheden in het leven nml. Je moet belasting betalen en je gaat dood”. Het is van belang om van beide zaken iets af te weten. In het laatste geval helpt het als je een spirituele instelling hebt en je kunt afvragen wie en wat ben ik en wat is het doel van je leven.
De hamvraag is waar je bewustzijn zetelt. Als deze een creatie is van je hersenen dan is er na de dood niets meer. Geen afterlife. Maar als je bewustzijn kan uittreden en geestelijk kan zien en horen zoals in de literatuur al duizenden malen is vermeld, dan is er meer aan de hand en wijst dat ook op het bestaan van een geestelijk hogere macht. Dit laatste is ook met verstand te begrijpen als je de pracht van de natuur om je heen beziet en de biologische werking van je lichaam. Dat laatste is indrukwekkend als je bijv. de werking van de cel bestudeerd. Elke minuut sterven er 10 duizenden cellen en worden vervangen door nieuwe. Via het DNA worden er zo’n 100 duizend eiwitten gevormd uit een 20-tal aminozuren die in de juiste volgorde moeten worden geassembleerd en gevouwen om goed te kunnen functioneren. Vervolgens ondergaan deze eiwitten nog eens een controlepost en worden vernietigd als er in het proces iets fout is gegaan. Zo ontstaat een nieuwe cel. Uiterst ingewikkeld en dit wijst ook op een hogere macht als ontwerper. Hoewel het in je lichaam gebeurt weten de meeste mensen hier niets van. Er is dus een hogere geestelijke macht en daar zijn wij een klein stukje van en dus ook onsterfelijk en Tammy dat is mijn overtuiging. Ik hoop dat mijn verhaal niet te lang is. Met groeten HenkL

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 20 apr 2012, 16:06

Verhalen zijn hier nooit te lang HenkL. :wink:

Je heb het prachtig omschreven hoe jij het ziet.
Je hebt het over een hogere geestelijke macht .
Is dat voor jou wat men god noemt?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 20 apr 2012, 17:18

Dag HenkL, welkom op het forum. Berichten mogen best lang zijn als je iets te melden hebt.

Fraude bij seances is toch niet zo moeilijk? De fraudeur bereid zich goed voor door b.v. boeken te lezen, acteert een trance, roept tijdens de seance de bestudeerde personen op en zegt iets wat in de lijn van de verwachting van de aanwezigen ligt.

Zelf ben ik nog nooit bij een seance aanwezig geweest, ik zou wel controleur willen zijn. Bij deze meld ik me aan als vrijwilliger. :grin: Ik zou vragen stellen die alleen de opgeroepen geest zou kunnen weten maar waarvan het antwoord wel op juistheid te controleren is. Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af waarom de geest van Winston Churchill aan dit soort spektakel bijeenkomsten zou willen meedoen, maar dat terzijde.

(Zelf)bewustzijn is inderdaad een nog onbegrepen fenomeen. Dat bewustzijn veroorzaakt wordt door onze hersenen is een onbewezen stelling, net zo min als de stelling dat bewustzijn niet door onze hersenen veroorzaakt wordt bewezen is. Er zijn echter wel bijzondere verschijnselen en bijzondere ervaringen gemeld die niet te verklaren zijn vanuit de opvatting dat de informatie die ons bewustzijn bereikt alleen maar via onze vijf zintuigen en hersenen gelopen kan zijn.

Ik ben zelf iemand die heel sterk geneigd is te stellen dat (zelf)bewustzijn niet door onze hersenen veroorzaakt wordt. Ik beschouw de vijf zintuigen en onze hersenen als een filter van informatie. Zonder dat filter zou ons (zelf)bewustzijn alle beschikbare informatie, tijd en plaats speelt geen enkele rol, tot zich kunnen nemen. Maar alwetendheid is helemaal niet leuk: niets waar je je nog over kunt verbazen, geen enkele verrassing, geen enkele uitdaging. Bah! Dan ga je iets verzinnen waardoor je bewustzijn sterk beperkt wordt, emoties kunt voelen, pijn kunt voelen, smaken kunt proeven, enz. enz. Met een eenvoudige formule een universum veroorzaken, inpluggen op materie en dan maar afwachten wat er gebeurt. Ongeveer (of misschien wel precies) zoals we hier meemaken: 3 dimensies en een eeuwigheid van netjes achter elkaar gerangschikte tijdstippen en onwetend van de context. Maar ik kan het niet bewijzen en het verklaart ook helemaal niet waarom er (zelf)bewustzijn is.
HenkL schreef:Zo ontstaat een nieuwe cel. Uiterst ingewikkeld en dit wijst ook op een hogere macht als ontwerper.
Jammer van die opmerking want dat iets ingewikkeld is bewijst niet dat er een ontwerp aan ten grondslag ligt. Er is tevens geen bewijs dat er géén ontwerp aan ten grondslag ligt. Hoe materie zichzelf is gaan organiseren is nog steeds niet duidelijk, alle uitspraken daarover zijn anno 2012 nog voorbarig c.q. ongegrond.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Materialization

Bericht door Susan » 20 apr 2012, 18:24

Het blijft de mens bezig houden en wat weten we eigenlijk nog maar weinig. Daarom o zo jammer dat er
ook op dit gebied mensen zijn die er een negatief 'luchtje' aan geven.

Ook naar en over mensen met BDE wordt soms 'vreemd' gedacht en gesproken.Dat vind ik heel erg, want velen die dit overkomen is, hebben het er jaren daarna heel moeilijk mee om de draad weer op te pakken. Het wordt voor hen ook nooit meer als daarvoor, moeten bijna opnieuw beginnen, psygisch én fysiek. Want ook fysiek krijgt het lichaam bij sommigen zo'n optater, dat oa zelfs de haren en nagels na maanden uit vallen door totale stilstand tijdens een of meerdere BDE's. Heel veel mensen hebben er totaal geen idee van wat voor impact dit toch kan hebben, óók voor de naasten die hier mee om moeten leren gaan,wat geen geringe opgave is in sommige gevallen.
Aan oa het boek van Raimond Moody kan men dan heel veel hebben om meer begrip hier voor te krijgen, en zo beter met de gevolgen om kunnen leren gaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 20 apr 2012, 21:27

Tammy schreef:Verhalen zijn hier nooit te lang HenkL. :wink:

Je heb het prachtig omschreven hoe jij het ziet.
Je hebt het over een hogere geestelijke macht .
Is dat voor jou wat men god noemt?
Hoe je het ook wil noemen, ik beschouw het als een Universeel Bewustzijn.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 20 apr 2012, 22:14

[quote="Tardis"]Dag HenkL, welkom op het forum. Berichten mogen best lang zijn als je iets te melden hebt.

Fraude bij seances is toch niet zo moeilijk? De fraudeur bereid zich goed voor door b.v. boeken te lezen, acteert een trance, roept tijdens de seance de bestudeerde personen op en zegt iets wat in de lijn van de verwachting van de aanwezigen ligt.

Is niet zo moeilijk? Je citaat slaat zeker niet op de seances met Thompson. Heb je de moeite genomen om bovenstaande evaluatie van Crai Hogan te lezen en zou je kunnen aangeven waar de fraude is gepleegd? Je zou de hele website moeten doornemen om het gehele gebeuren te doorgronden. Ook van de andere getuigen die contact hebben met een overleden familielid of vriend en daarmee kunnen communiceren. Boeken lezen is in dit geval niet aan de orde. Vooral als je bedenkt dat er zo' 20 tot 25 personen zijn die in het pikkedonker worden aangesproken en aangeraakt. Nogmaals waar is de fraude? Ik zou nog het volgende willen citeren

The claim sometimes made
that fraud might be involved unconsciously seems nonsensical in the face of
actual events – the medium was certainly unconscious, in deep trance, but the
phenomena produced were real enough. Robert McLuhan in his recent book, Randi`s Prize: What sceptics say about the
paranormal, why they are wrong and why it matters (2010:263), makes the
point that those who dismiss parapsychological phenomena out of hand usually do
so on the basis of claims rather than experience. I for one am delighted to
have had the opportunity to experience David`s mediumship first-hand, rather
than just rely on the testimony of others, and look forward to another
opportunity to do so again in the future.

Dr Fiona
Bowie BA (Hon) Honorary Research Fellow.

Overigens bedankt voor je reactie en welkom op dit forum.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 20 apr 2012, 22:41

Ik ben zelf iemand die heel sterk geneigd is te stellen dat (zelf)bewustzijn niet door onze hersenen veroorzaakt wordt.

Daar ben ik het met eens maar op welk niveau zou het zich dan kunnen bevinden? Ik ben het eens met je stelling dat je je moet kunnen blijven verbazen. Vandaar dat ik mij verwonder over het ontstaan van een nieuwe cel. In het algemeen. Als ik een ingewikkelde machine zie draaien dan weet ik dat er een ontwerper moet zijn. Het ontstaan van een baby uit een bevruchte eicel is verbazend en het proces is nog ingewikkeler dan de bouw van een Boeing 747. Alleen we zijn het gewend en kijken er niet meer van op. Maar het is en blijft een wonder.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 21 apr 2012, 11:50

HenkL schreef:Hier moet men natuurlijk met de nodige scepsis naar kijken
Inderdaad.
Is niet zo moeilijk? Je citaat slaat zeker niet op de seances met Thompson.
Je moet niet geïrriteerd raken als iemand dan sceptisch reageert. :wink:

Mijn eerste kritische opmerking is een reactie op de meer algemene vraag of er bij seances gefraudeerd kan worden. Mijn opmerking slaat ook op de seances van Thomson. Ten eerste gebeurt alles in het pikkedonker, ideale omstandigheden voor de goocheltrucs van illusionisten. Ik vermoed dat een infraroodbril niet de zaal binnen gesmokkeld mag worden. Een warme hand die je op je hoofd voelt? Waar zou die lichaamswarmte vandaan moeten komen? Zomaar een paar kanttekeningen die als eerste in me opkomen als ik die tekst lees.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 21 apr 2012, 13:48

[/quote]Je moet niet geïrriteerd raken als iemand dan sceptisch reageert. :rolleys: :rolleys:

Oh maar er is geen sprake van irritatie, het verwondert mij alleen dat er zo gemakkelijk over fraude wordt gesproken zonder enige onderbouwing. De eerste opmerking dat het allemaal in het donker plaats vindt is- zoals ik begrepen heb- dat het ectoplasma lichtgevoelig is als een fotografische film en met licht kan terugklappen naar het medium die daarbij letsel kan oplopen. Ten tweede heb ik mij bedacht dat als het met licht zou plaatsvinden je zou schrikken van griezelige deels gematerialiseerde personen die je aanspreken. Wat betreft die warme hand? Er is meer. De stoel met de daarin vastgebonden persoon wordt 2 tot 3m verplaatst. Als het licht aangaat heeft hij zijn jack omgedraaid aan met alle plasic zekeringen intakt. Wij hebben geen idee welke vermogens hier terbeschikking staan maar zoals Craig Hogan betoogd is het onmogelijk dat dit mensenwerk is. Lees nu svp nog eens zijn verklaring hierboven beschreven en geef een aanzet waar fraude mogelijk is. De enigste verklaring is dat Hogan de boel bij elkaar liegt evenals de overige onderzoekers en wat betreft een illusionist die in het donker werkt . Inderdaad zijn handelingen zijn niet zichtbaar maar zelf ziet hij ook niet wat hij doet en de illusionisten die ik wel eens heb zien werken deden dit volop in het licht.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Materialization

Bericht door Tammy » 21 apr 2012, 15:51

Tammy schreef:

Verhalen zijn hier nooit te lang HenkL.

Je heb het prachtig omschreven hoe jij het ziet.
Je hebt het over een hogere geestelijke macht .
Is dat voor jou wat men god noemt?


Hoe je het ook wil noemen, ik beschouw het als een Universeel Bewustzijn.
Ok, ga morgen verder kijken op je link. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie