Materialization

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 22 apr 2012, 09:38

HenkL schreef:Oh maar er is geen sprake van irritatie,
Des te beter. :hands:
het verwondert mij alleen dat er zo gemakkelijk over fraude wordt gesproken zonder enige onderbouwing.
Deze wereld barst van de oplichters, de leugen regeert, in het paranormale milieu is dat niet anders. Dan is het toch niet verwonderlijk dat mensen zeer gereserveerd reageren? Illusionisten hebben er hun levenswerk van gemaakt om mensen op een knappe manier bij de neus te nemen. Zij komen er eerlijk voor uit dat het nep is. Omdat ze getraind zijn in het doorzien van trucs van anderen is het niet vreemd dat vanuit die hoek harde kritiek komt op paranormale verschijnselen. In de film The Prestige draait het verhaal om de opofferingen die men moet doen om de trucs niet te verklappen, zoals de Chinees die zijn hele leven krom loopt om niet te verklappen dat hij tijdens zijn optreden een grote, met water gevulde vissenkom tussen zijn benen verstopt en daar mee rondloopt. Mensen die zich als medium voordoen en met shows een inkomen verdienen zullen ook hun hele leven de schijn moeten ophouden om voor hun publiek geloofwaardig te blijven.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik neem niets voor zoete koek aan tenzij de bewering of theorie goed onderbouwd is. Het is dus niet aan mij om mijn kritiek te onderbouwen, het is aan degene die iets fantastisch beweert om te bewijzen dat wat hij zegt geen onzin is. Iemand die volhoudt dat ectoplasma echt bestaat en dat de geest van overleden mensen zich erin openbaart zal moeten bewijzen dat dit geen illusie is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Materialization

Bericht door Gast1 » 22 apr 2012, 18:01

(Even tussendoor) ... Goeie film trouwens, The Prestige.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 22 apr 2012, 19:47

Tardis, Je hebt volkomen gelijk dat je niets voor zoete koek moet aannemen en de zaken uiteraard sceptisch moet bekijken. Daarin kan ik helemaal met je meegaan. Je spreekt over bewering en theorie. Wat betreft het laatste kan men stellen dat in de wetenschap een theorie een toetsbaar model moet zijn ter verklaring van waarnemingen van de werkelijkheid. De waarnemingen gaan dus voor de theorie uit. Je stelt ook dat er veel bedrog en oplichting is. Ongetwijfeld waar maar dit is altijd gebaseerd op waarheid. Denk maar aan vals geld etc. Wil je dus tot een theorie komen dan zal je deze spirituele manifestaties terdege moeten onderzoeken. Dat ectoplasma bestaat staat wel vast en is al de laatste 100 jaar waargenomen oa. met Leslie Flint een goed gecontroleerd medium waarbij de spirits spraken via een ectoplasmatische voice box die boven zijn hoofd hing. Deze is in het donker met infrarode fotografie waargenomen. Via deze box zijn in duizenden stemmen doorgekomen en dialogen met de sitters verkregen. Nu nog even over Thompson, zijn seances lijken eerlijk te verlopen en Zimmat zijn advocaten vriend ( zie zijn website) heeft 1 miljoen dollar uitgeloofd als iemand kan aantonen dat er bedrog in het spel is. Deze persoon krijgt dan de gelegenheid alles tot in de puntjes te onderzoeken. Echter als hij het niet kan aantonen, moet hij dat bedrag op tafel leggen. Niemand heeft zich daarvoor aangemeld tot op heden. Dat geeft een solide indruk evenals de getuigenissen van de aanwezigen. Echter ik heb nu een blog gevonden zie

http://michaelprescott.typepad.com/mich ... mpson.html

Waarin- en dat zal je als muziek in de oren klinken- ernstige twijfels worden uitgesproken over zijn seances. Michael heeft een aantal escape artists aangesproken of het mogelijk is om je in het donker te bevrijden en weer vast te maken en dat werd bevestigd maar geen van allen hebben dat gedemonstreerd. Het blijft dus onduidelijk en er zijn pro’s en contra’s voor Thompson. Dat is de moeilijkheid als je met mensen van doen hebt. Materiele zaken zijn gemakkelijker te onderzoeken. Ik dacht dat het onderwerp hiermee wel is afgehandeld. :rolleys:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Materialization

Bericht door Susan » 23 apr 2012, 07:49

We moeten idd altijd voorzichtig blijven natuurlijk en zeker niet alles meteen voor zoete koek slikken in datgene wat beweerd wordt door mensen. Maar het is wel zaak het zo eerlijk mogelijk te blijven bekijken en anderen het voordeel van de twijfel ook eens gunnen als er zich iets 'ongelooflijks' heeft voorgedaan. Dit geldt voor alles,ook voor wetenschappelijk 'bewezen' uitkomsten én het 'onzichtbare' wat niet bewezen is, niet bijvoorbaat iets al 'neermaaien' omdat je er domweg al niet in geloofde.
Veel mensen zijn er ook bang voor en door geconditioneerdheid nog in het stadium blijven hangen van wat hen al eeuwen voorgehouden wordt, dat het hekserij/duivels enz enz is dus, met alle gevolgen van dien. Alleen de brandstapels zijn verdwenen, men
hanteerd nu andere methoden om paranormale mensen soms de grond in te boren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 23 apr 2012, 09:48

HenkL schreef:Dat ectoplasma bestaat staat wel vast
Alleen v.w.b. de biologische term.
Wikipedia schreef: Het ectoplasma is het buitenste laagje van een cel. Het is het tegengestelde van cytoplasma, de korrelige massa die zich bevindt in de cel samen met de vacuole en de celkern.
Bij plantaardige cellen wordt de ectoplasma meestal celwand genoemd omdat de celwand van een plantaardige cel dikker is dan die van een dierlijke cel. Een dierlijke cel heeft zo goed als geen celwand, alleen het laagje dat de ectoplasma wordt genoemd. Dat veklaart ook waarom plantencellen veel harder te verteren zijn dan dierlijke cellen.
HenkL schreef:Dat ectoplasma bestaat staat wel vast
V.w.b. de paranormale betekenis staat het helemaal niet vast.
Wikipedia schreef:Hoewel de term ectoplasma veel voorkomt in verhalen en andere media, wordt het bestaan ervan niet erkend door de wetenschap. Er is nog geen wetenschappelijk experiment uitgevoerd waarbij het bestaan van ectoplasma is aangetoond. Bovendien zijn veel methodes waarmee men vroeger anderen wilde laten geloven dat ectoplasma bestaat vals gebleken. Het betrof hier enkel normale materialen en trucages.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ectoplasma_(paranormaal)
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 23 apr 2012, 12:49

HenkL schreef:Zimmat zijn advocaten vriend ( zie zijn website) heeft 1 miljoen dollar uitgeloofd als iemand kan aantonen dat er bedrog in het spel is. Deze persoon krijgt dan de gelegenheid alles tot in de puntjes te onderzoeken. Echter als hij het niet kan aantonen, moet hij dat bedrag op tafel leggen. Niemand heeft zich daarvoor aangemeld tot op heden. Dat geeft een solide indruk
Nee, dat geeft helemaal geen solide indruk. Dat is het omkeren van de bewijslast.
Zimmat zou moeten aantonen dat er *geen* bedrog in het spel is. Dat zou pas een solide inddruk geven.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Materialization

Bericht door Susan » 23 apr 2012, 15:38

Zimmat kan dat toch pas aantonen als een onafhankelijk eerlijk iemand van 'buiten' daar onderzoek naar kan doen? Kan hij tegelijk laten 'zien' en bewijzen of er al dan niet bedrog in het spel is.
Dat kan dan juist wel solide zijn.
Hoewel....veel te 'zien' bij iets wat onzichtbaar en bijv alleen te horen is, is er natuurlijk niet. Wel opvallend denk ik dat niemand zich er voor aangemeld heeft. Al kan je je overigens afvragen hoe serieus de motivatie van onderzoekers is als men vooral door geld gelokt wordt.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 23 apr 2012, 15:42

Susan schreef:Wel opvallend denk ik dat niemand zich er voor aangemeld heeft.
Als er bedrog in het spel is heeft hij blijkbaar zo veel vertrouwen in zijn trucs dat onderzoekers terecht geen miljoen riskeren in een poging iets te vinden.

Bij illusionisten die gewoon bij daglicht werken is het ook lastig te ontdekken wat ze nou precies doen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Materialization

Bericht door Susan » 23 apr 2012, 17:14

he...? Het is toch juist andersom, als hij zeker is van zijn zaak dat het volkomen betrouwbaar is, dus géén trucs, gesjoemel en bedrog, dan is het toch logisch om anderen (lees: de wantrouwenden) toe te laten? Dan loopt hij beslist geen risico om zijn miljoen te verliezen.
Als men er zo van 'overtuigt' is dat het bedrog is, hadden ze zich toch zeker wel aangemeld? Om daarna
een miljoen rijker triomfantelijk huiswaarts te keren.....erg zeker zijn de critici naar mijn idee dan ook niet he.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 apr 2012, 11:57

Susan schreef:Als men er zo van 'overtuigt' is dat het bedrog is, hadden ze zich toch zeker wel aangemeld?
Nee, want je moet dan vantevoren weten *hoe* hij het doet, en dat is onmogelijk. Als Zammit een truc gebruikt die je niet kent, dan kun je zoeken wat je wilt, maar je zal het niet vinden en dan ben je je miljoen kwijt.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 24 apr 2012, 13:05

Beatrix Kiddo schreef:
Susan schreef:Als men er zo van 'overtuigt' is dat het bedrog is, hadden ze zich toch zeker wel aangemeld?
Nee, want je moet dan vantevoren weten *hoe* hij het doet, en dat is onmogelijk. Als Zammit een truc gebruikt die je niet kent, dan kun je zoeken wat je wilt, maar je zal het niet vinden en dan ben je je miljoen kwijt.
Wat betreft de "eerlijkheid" van deze seances kan je toch het best bewijzen door critici toe te staan deze bij te wonen met nacht- of infrarood kijkers? Bij voorkeur door een illusionist. Men kan dan zowel het medium in zijn stoel waarnemen als de gematerialiseerde figuren die voor je verschijnen.
Wordt het niet toegestaan dan moet je er niet aan beginnen en blijft het geheel verdacht.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 apr 2012, 13:42

HenkL schreef:Wat betreft de "eerlijkheid" van deze seances kan je toch het best bewijzen door critici toe te staan deze bij te wonen met nacht- of infrarood kijkers?
Nee, Zammit zou het gewoon bij daglicht moeten doen. Dat hij het alleen in het donker kan doet vermoeden dat hij iets te verbergen heeft.
Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 24 apr 2012, 15:32

Beatrix Kiddo schreef:
HenkL schreef:Wat betreft de "eerlijkheid" van deze seances kan je toch het best bewijzen door critici toe te staan deze bij te wonen met nacht- of infrarood kijkers?
Nee, Zammit zou het gewoon bij daglicht moeten doen. Dat hij het alleen in het donker kan doet vermoeden dat hij iets te verbergen heeft.
Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Die laatste regel is natuurlijk een woordspelletje. Zammit wil aantonen dat er geen bedrog is terwijl de critici dat juist wel willen. Immers daarom nemen ze aan het gebeuren mee. Als de critici er niet in slagen hun gelijk aan te tonen dan heeft Zammit het voordeel en omgekeerd. Als je wilt deelnemen, dan moet je condities aanvaarden waaronder de seance verloopt en dus niet vooraf de eis stellen dat het bij licht moet plaatsvinden. Kennelijk toch niet de getuigenissen gelezen waarin gesteld wordt dat het ectoplasma licht gevoelig is. In de tijd van de film fotografie moest je film niet blootstellen aan het licht voor dat je het in je toestel plaatste. Want dan kreeg je er geen foto op. Trouwens wat is er mis met infrarood brillen die lichaams warmte registreren? In het donker werken die uitstekend. Je ziet iedereen op zijn plaats zitten evenals het medium en als een paar warme handen je naderen zie je dat ook. De eis van het moet in het licht is geen optie.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 apr 2012, 16:05

HenkL schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Nee, Zammit zou het gewoon bij daglicht moeten doen. Dat hij het alleen in het donker kan doet vermoeden dat hij iets te verbergen heeft.
Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Die laatste regel is natuurlijk een woordspelletje.
Nee. Ik weet niet hoe je daarbij komt.
HenkL schreef:Trouwens wat is er mis met infrarood brillen die lichaams warmte registreren? In het donker werken die uitstekend. Je ziet iedereen op zijn plaats zitten evenals het medium en als een paar warme handen je naderen zie je dat ook.
En als er geen warme handen in het spel zijn? Dan weet je nog niks. Daarom zei ik eerder al: je moet eerst weten wat de truc is, voordat je kunt bepalen hoe hem te ontmaskeren. Zeker als het een miljoen per poging kost.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 24 apr 2012, 16:16

Beatrix Kiddo schreef:
HenkL schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Nee, Zammit zou het gewoon bij daglicht moeten doen. Dat hij het alleen in het donker kan doet vermoeden dat hij iets te verbergen heeft.
Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Die laatste regel is natuurlijk een woordspelletje.
Nee. Ik weet niet hoe je daarbij komt.

Het heeft geen zin om met iemand te communiceren die de argumenten niet leest of zelf inbrengt. Deze discussie heeft geen zin.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 apr 2012, 16:29

HenkL schreef:Het heeft geen zin om met iemand te communiceren die de argumenten niet leest of zelf inbrengt. Deze discussie heeft geen zin.
Boehoe.

Jouw argument heb ik wel gelezen, maar was niet van toepassing op mijn standpunt, en al helemaal geen onderbouwing van je bewering dat ik een woordspelletje speel.
Dus inderdaad, als jij dingen gaat weerleggen die ik niet zeg en geen onderbouwing voor je eigen uitspraken inbrengt dan is de discussie zinloos. Maar je implicatie dat het aan mij ligt klopt niet.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 24 apr 2012, 19:32

HenkL schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Die laatste regel is natuurlijk een woordspelletje.
Woordspelletje? hoezo? Als A iets vreemds beweert en door de ongelovige B, C en D geloofd wil worden zal A zijn best moeten doen om de vreemde bewering te bewijzen.

A kan de bewijslast omdraaien en een miljoen beloven als B, C en D er in slagen om te bewijzen dat A liegt maar een miljoen opeisen als ze het tegenbewijs niet kunnen leveren. Dat is linke soep voor B, C en D omdat die van tevoren niet kunnen inschatten of ze het tegenbewijs rond krijgen, zelfs als A inderdaad liegt.

Dat niemand trek heeft om op dit aanbod voor de omgekeerde bewijslast in te gaan is geen indicatie of A wel of niet de waarheid spreekt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

HenkL

Re: Materialization

Bericht door HenkL » 24 apr 2012, 23:19

Tardis schreef:
HenkL schreef:
Beatrix Kiddo schreef:Vergeet niet dat *hij* iets te bewijzen heeft, niet de critici.
Die laatste regel is natuurlijk een woordspelletje.
Woordspelletje? hoezo? Als A iets vreemds beweert en door de ongelovige B, C en D geloofd wil worden zal A zijn best moeten doen om de vreemde bewering te bewijzen.

A kan de bewijslast omdraaien en een miljoen beloven als B, C en D er in slagen om te bewijzen dat A liegt maar een miljoen opeisen als ze het tegenbewijs niet kunnen leveren. Dat is linke soep voor B, C en D omdat die van tevoren niet kunnen inschatten of ze het tegenbewijs rond krijgen, zelfs als A inderdaad liegt.

Dat niemand trek heeft om op dit aanbod voor de omgekeerde bewijslast in te gaan is geen indicatie of A wel of niet de waarheid spreekt.
Hoe gaat het nu toe in de wetenschap Tardis. A poneert een nieuwe ongewone stelling. Die hevig wordt becritiseerd door opponenten B tm Z die zijn stelling willen ontkrachten aan de hand van de theorie. Als zij daar niet toe in staat zijn krijgt A voorlopig gelijk en misschien moet de theorie worden aangepast. Als er geen theoretisch model is wordt het moeilijker voor A om zijn gelijk te krijgen. Hij wil nu via een experiment aantonen dat hij zeker is van zijn zaak, zo zeker dat hij zijn opponenten aanbiedt om het experiment kritisch bij te wonen en om ze over de streep te halen, biedt hij een geldbedrag aan. Als het experiment bij herhaling gelukt krijgt A alsnog gelijk en mogelijk kan een nieuwe theorie worden ontwikkeld. Echter als hij faalt staat hij in zijn hemd. Zammit wil dus experimenteel zijn gelijk halen en dat kan alleen op deze wijze. Hoe zou hij dat anders moeten doen? Heb je een idee? Ik ben het wel met je eens dat de opponenten financieel risico lopen als ze de fraude niet direct kunnen aantonen. Dit kan hen weerhouden om hieraan deel te nemen en uiteindelijk kan Zammit dan ook niet zijn gelijk krijgen. Niet verstandig van hem.
Het is overigens interessant om te zien hoe vroegere onderzoekers a priori werden aangevallen.
Historically, closed-minded skeptics have opposed every invention and discovery and have made fools of themselves:

• Sir William Preece former chief engineer of Britain's Post Office will be remembered for making one of the most 'idiotic' comments in history about Edison's inventions. Sir William stated that Edison's lamp (parallel circuit) was a 'completely idiotic idea'

• professors, including Professor Henry Morton who knew Edison, stated immediately before Edison demonstrated the electric light globe: 'On behalf of science ... Edison's experiments are a ... fraud upon the public’

• the Scientific American, The New York Times, The New York Herald, the U.S. Army, academics—including Professor of Mathematics and Astronomy Simon Newcomb from John Hopkins University—and many other American scientists all heaped derision, ridicule and denigration onto the Wright brothers claiming that it was: 'scientifically impossible for machines to fly!’

• one of the leading scientists from the French Academy of Sciences stated that hypnosis is a fraud and stated after seeing a hypnotized subject with a four inch needle in the top of his arm: 'This subject has been paid for not showing he's in pain’

• another scientist from the French Academy of Sciences, after listening to a record made by Edison, stated: '... clearly that is a case of ventriloquism’

• John Logie Baird, the inventor of television, was attacked by closed-minded skeptics who stated it was: 'absolute rubbish that television waves could produce a picture’!!!

There are hundreds of other examples of how closed-minded skeptics refused to believe anything that was not consistent with their own entrenched cherished beliefs and their five senses.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Materialization

Bericht door Beatrix Kiddo » 25 apr 2012, 08:35

HenkL schreef:Hoe gaat het nu toe in de wetenschap Tardis. A poneert een nieuwe ongewone stelling. Die hevig wordt becritiseerd door opponenten B tm Z die zijn stelling willen ontkrachten aan de hand van de theorie.
En als dat terecht is is dat geen probleem toch?
En als het niet terecht is komt dat snel genoeg aan het licht. Dan past het blijkbaar wel in de huidige stand van de kennis en zal de kritiek snel verstommen.
HenkL schreef:[A] wil nu via een experiment aantonen dat hij zeker is van zijn zaak, zo zeker dat hij zijn opponenten aanbiedt om het experiment kritisch bij te wonen en om ze over de streep te halen, biedt hij een geldbedrag aan. Als het experiment bij herhaling gelukt krijgt A alsnog gelijk en mogelijk kan een nieuwe theorie worden ontwikkeld.
Nee, zo werkt wetenschap niet. A schrijft een artikel, beschrijft het experiment en dat kan dan door anderen uitgevoerd worden waarbij A's bevindingen bevestigd worden of niet.
HenkL schreef:Zammit wil dus experimenteel zijn gelijk halen en dat kan alleen op deze wijze. Hoe zou hij dat anders moeten doen? Heb je een idee?
Zie hierboven.

Het laten beschrijven van het idee en het experiment is wat we ook met Nogravity/Einstein, tornadomirakel en anderen geprobeerd hebben hier op het forum, en ik denk dat we Zammit ook nooit zover zullen krijgen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Materialization

Bericht door Tardis » 25 apr 2012, 09:08

HenkL schreef:Het is overigens interessant om te zien hoe vroegere onderzoekers a priori werden aangevallen.
Historically, closed-minded skeptics have opposed every invention and discovery and have made fools of themselves:

[opsomming]
Wat hebben de voorbeelden die je opsomt met elkaar gemeen? Dat A die iets vreemds beweert aan ongelovige B, C en D kan bewijzen dat de bewering waar is. En zo hoort de procedure te zijn, niet andersom :grin:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie