Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
4l13N

Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door 4l13N » 02 feb 2019, 13:01

Die merkwaardige ‘ruimtesigaar’ die vanaf Hawaï werd waargenomen, en de naam ’Oumuamua kreeg? ‘Ik denk dat die is gemaakt door een buitenaardse beschaving’, zegt Avi Loeb. Waarom het hoofd van de afdeling sterrenkunde aan Harvard dat een heel normaal idee vindt.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~bd4e7770/

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Witte wel » 02 feb 2019, 13:32

Is ongetwijfeld een vriendje van Thomas Zurbuchen. Ongeveer zelfde leeftijd, afkomst, studie en functie.
Is wel net toevallig dat beiden nu een soortgelijk alien verhaal naar buiten brengen.

Mensen denk na. Wat is er aan de hand op de wereld, wat gebeurd er momenteel en wat mogen wij niet weten.
En ineens worden de marsmannetjes, die voorheen weggelachen werden, nu ineens waarschijnlijk geacht door organisaties als NASA en Harvard.
Goed opletten mensen, en zelf nadenken en je niet laten misleiden door onzin prietpraat.
Alles wat buitenaards zou zijn mag als onverklaarbaar worden gezien. Dat geeft een enorme vrijwaring zaken te ondernemen die onder dezelfde noemer vallen.
En men verschuilt zich achter een alien. Goed bedacht toch.
Miljoenen aan gelden verstopt achter aliens en we zien het nog steeds niet.
We hebben overigens ook nog geen aliens gezien dus hoe blind is de mensheid. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 02 feb 2019, 14:20

Witte wel schreef:
02 feb 2019, 13:32
Is ongetwijfeld een vriendje van Thomas Zurbuchen. Ongeveer zelfde leeftijd, afkomst, studie en functie.
Is wel net toevallig dat beiden nu een soortgelijk alien verhaal naar buiten brengen.

Mensen denk na. Wat is er aan de hand op de wereld, wat gebeurd er momenteel en wat mogen wij niet weten.
En ineens worden de marsmannetjes, die voorheen weggelachen werden, nu ineens waarschijnlijk geacht door organisaties als NASA en Harvard.
Goed opletten mensen, en zelf nadenken en je niet laten misleiden door onzin prietpraat.
Alles wat buitenaards zou zijn mag als onverklaarbaar worden gezien. Dat geeft een enorme vrijwaring zaken te ondernemen die onder dezelfde noemer vallen.
En men verschuilt zich achter een alien. Goed bedacht toch.
Miljoenen aan gelden verstopt achter aliens en we zien het nog steeds niet.
We hebben overigens ook nog geen aliens gezien dus hoe blind is de mensheid. [think]
Op politics.be heb ik het volgende geschreven;
De definitie van alien is volgens mij toch niet erg duidelijk omschreven, er zijn verschillende betekenissen aan verbonden volgens taalkundig begrip.

"Alien" in het engels betekend 'buitenstaander of een wildvreemde die niet thuishoort binnen de lokale leefgemeenschap'.

In dit topic wordt een "Alien" gezien als iets wat vreemd is dan wat kenbaar is door de mens, en dus buiten iedere aardse kader valt en omschreven wordt als "NIET AARDS" en dus geen verbinding heeft met het menselijke.
Hoe ik er op gekomen ben had te maken met lees en kijkwerk, daarin was op een gegeven moment in een documentaire ergens sprake van een alien in de context van de leefgemeenschappen, toen besefte ik dat die mensen daarom alien genoemd werden, wat in bovenstaande quote (op politics.be) aangehaald wordt !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

4l13N

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door 4l13N » 02 feb 2019, 16:39

Witte wel schreef:
02 feb 2019, 13:32
Is ongetwijfeld een vriendje van Thomas Zurbuchen. Ongeveer zelfde leeftijd, afkomst, studie en functie.
Is wel net toevallig dat beiden nu een soortgelijk alien verhaal naar buiten brengen.

Mensen denk na. Wat is er aan de hand op de wereld, wat gebeurd er momenteel en wat mogen wij niet weten.
En ineens worden de marsmannetjes, die voorheen weggelachen werden, nu ineens waarschijnlijk geacht door organisaties als NASA en Harvard.
Goed opletten mensen, en zelf nadenken en je niet laten misleiden door onzin prietpraat.
Alles wat buitenaards zou zijn mag als onverklaarbaar worden gezien. Dat geeft een enorme vrijwaring zaken te ondernemen die onder dezelfde noemer vallen.
En men verschuilt zich achter een alien. Goed bedacht toch.
Miljoenen aan gelden verstopt achter aliens en we zien het nog steeds niet.
We hebben overigens ook nog geen aliens gezien dus hoe blind is de mensheid. [think]
Ik begrijp je denk ik niet helemaal. bedoel je dat aliens niet bestaan? Er zijn toch genoeg mensen die ufo ‘s en aliens hebben gezien?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door univers » 02 feb 2019, 18:07

[jaja] [jaja]
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Gast1 » 02 feb 2019, 19:36

Ook ik heb héél zeker ufo's gezien!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 02 feb 2019, 19:46

Gast1 schreef:
02 feb 2019, 19:36
Ook ik heb héél zeker ufo's gezien!
Ik héél zeker nooit ook al kijk ik vaak genoeg naar de lucht om toch maar iets van een ufo te spotten....

Maar over het algemeen zijn er heel veel mensen die niet kunnen geloven dat ze er zijn of bestaan, en wensen als logisch gevolg een keiharde bewijs van, tot nu toe heeft is dat niet of nooit gebeurd behalve dan dat de beweringen van het zien en spotten niet hard kan gemaakt worden.

Waarom denk je dat witte wel een post heeft geplaatst met betrekking tot het onderwerp, en ook mijn antwoord is een nog steeds onvolledige definitie met betrekking tot de kwestie van het woord 'Alien' en in welke context/taal dat gebruikt wordt.

In ieder geval, ik ga er verder niet meer op ingaan, omdat het geen zin heeft daar verder over te discusieren en terug te verzanden in dat welles of nietes discussie en dat op bedenkelijke gegevens die het tegendeel zouden kunnen zijn van de werkelijkheid, en waarop baseert men dan dat geloof in aliens ongeacht of ze nu gezien zijn of gespot of gemeld aan de bevoegde instanties...ik weet er te weinig over om werkelijk te beseffen dat 'aliens' bestaan en dus om echt buitenaards leven gaat !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Witte wel » 02 feb 2019, 19:51

Klopt, ik heb het niet over het bestaan of niet bestaan maar over het feit dat nu instellingen en/ of organisaties nu een reden zien om wat ze eerst ridiculiseerden nu als mogelijkheid gaan betitelen wat een wending van stelling in houdt. Een topastronoom, en dan plots enkele meer met hem uit dezelfde generatie, herzien hun visie plots en komen met een tegenovergesteld verhaal.
Is er iets aan de hand dan wat dit heeft veroorzaakt of moet men plots een bepaalde richting uit kijken om het andere niet meer te zien. Daar doelde ik op. Het bestaan of niet bestaan is voor mij niet interessant. Wat men ziet of denkt te zien is iets individueels. Het gaat er mij om waarom men plots iets anders moet gaan zien wat eerst onmogelijk was te kunnen zien zonder enig bewijsmateriaal.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Vitharr » 02 feb 2019, 20:16

Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 01:51

Witte wel schreef:
02 feb 2019, 13:32
Is ongetwijfeld een vriendje van Thomas Zurbuchen. Ongeveer zelfde leeftijd, afkomst, studie en functie.
Is wel net toevallig dat beiden nu een soortgelijk alien verhaal naar buiten brengen.

Mensen denk na. Wat is er aan de hand op de wereld, wat gebeurd er momenteel en wat mogen wij niet weten.
En ineens worden de marsmannetjes, die voorheen weggelachen werden, nu ineens waarschijnlijk geacht door organisaties als NASA en Harvard.
Goed opletten mensen, en zelf nadenken en je niet laten misleiden door onzin prietpraat.
Alles wat buitenaards zou zijn mag als onverklaarbaar worden gezien. Dat geeft een enorme vrijwaring zaken te ondernemen die onder dezelfde noemer vallen.
En men verschuilt zich achter een alien. Goed bedacht toch.
Miljoenen aan gelden verstopt achter aliens en we zien het nog steeds niet.
We hebben overigens ook nog geen aliens gezien dus hoe blind is de mensheid. [think]
Er zijn tienduizenden zo niet honder duizenden mensen die een alien hebben gezien....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 01:58

Witte wel schreef:
02 feb 2019, 19:51
Klopt, ik heb het niet over het bestaan of niet bestaan maar over het feit dat nu instellingen en/ of organisaties nu een reden zien om wat ze eerst ridiculiseerden nu als mogelijkheid gaan betitelen wat een wending van stelling in houdt. Een topastronoom, en dan plots enkele meer met hem uit dezelfde generatie, herzien hun visie plots en komen met een tegenovergesteld verhaal.
Is er iets aan de hand dan wat dit heeft veroorzaakt of moet men plots een bepaalde richting uit kijken om het andere niet meer te zien. Daar doelde ik op. Het bestaan of niet bestaan is voor mij niet interessant. Wat men ziet of denkt te zien is iets individueels. Het gaat er mij om waarom men plots iets anders moet gaan zien wat eerst onmogelijk was te kunnen zien zonder enig bewijsmateriaal.
Dat is inderdaad een erg interessante vraag! Ik denk dat er 2 mogelijke antwoorden zijn:

1. Ofwel men probeert het volk er langzaam bij beetje klaar voor te maken om te vertellen dat we al heel lang bezocht worden door Aliens.
2. Aliens zijn de nieuwe terroristen en er moet oorlog gevoerd worden tegen de Aliens.

Ik hoop natuurlijk op de 1e.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 09:51

Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:58
Witte wel schreef:
02 feb 2019, 19:51
Klopt, ik heb het niet over het bestaan of niet bestaan maar over het feit dat nu instellingen en/ of organisaties nu een reden zien om wat ze eerst ridiculiseerden nu als mogelijkheid gaan betitelen wat een wending van stelling in houdt. Een topastronoom, en dan plots enkele meer met hem uit dezelfde generatie, herzien hun visie plots en komen met een tegenovergesteld verhaal.
Is er iets aan de hand dan wat dit heeft veroorzaakt of moet men plots een bepaalde richting uit kijken om het andere niet meer te zien. Daar doelde ik op. Het bestaan of niet bestaan is voor mij niet interessant. Wat men ziet of denkt te zien is iets individueels. Het gaat er mij om waarom men plots iets anders moet gaan zien wat eerst onmogelijk was te kunnen zien zonder enig bewijsmateriaal.
Dat is inderdaad een erg interessante vraag! Ik denk dat er 2 mogelijke antwoorden zijn:

1. Ofwel men probeert het volk er langzaam bij beetje klaar voor te maken om te vertellen dat we al heel lang bezocht worden door Aliens.
2. Aliens zijn de nieuwe terroristen en er moet oorlog gevoerd worden tegen de Aliens.

Ik hoop natuurlijk op de 1e.
Het 1ste is een mogelijkheid maar zuiver hypothetisch, een stelling waarvan de OT niet door bewijsmateriaal gesteund wordt, en een stelling waarvan plotseling de kar wordt gekeerd vanuit ridiculiserende reden...herinner je aan een bepaalde quote, eerst maken ze het belachelijk, dan stoppen ze er mee en nemen ze het pas ernstig/serieus als echt waar aan !

Het 2de is zeer onwaarschijnlijk omdat er geen grond is om dat te doen wegens ontbreken van bewijsmateriaal, tenzij er een mens is die deze technologie ook heeft uitgevonden en daarmee denkt de wereld die niet van deze aarde is op te kunnen dringen aan onze wereld als "echt" terwijl ze zelf weten dat de kans op ontdekking van buitenaards of niet aards leven zo goed als nihil zal zijn, er is zin en zin in die zin blijkt ook het tegenovergestelde zinloos.

Het enigste waar deze mensen mee bezighouden is zoeken en berekenen naar hoe groot de kans is dat er leven is op vergelijkbare werelden zoals de onze, al weet ik uit boeken als bronnen dat de huidige telescopen om de hemel af te struinen vrijwel nutteloos zijn omdat zich de vraag opdringt van de wijze hoe men denkt te kunnen communiceren met die werelden (mocht er intussen contact zijn geweest?) ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Determinist » 03 feb 2019, 10:11

Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:51
Er zijn tienduizenden zo niet honder duizenden mensen die een alien hebben gezien....
Dat geldt ook voor Jezus en Maria verschijningen. Dagelijks.

https://www.pinterest.com/haupi/religio ... tionsufos/

Kunnen we daar een conclusie uit trekken?

Je hebt dus meer nodig dan alleen dit zwakste argument.

Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:58
Dat is inderdaad een erg interessante vraag! Ik denk dat er 2 mogelijke antwoorden zijn:

1. Ofwel men probeert het volk er langzaam bij beetje klaar voor te maken om te vertellen dat we al heel lang bezocht worden door Aliens.
2. Aliens zijn de nieuwe terroristen en er moet oorlog gevoerd worden tegen de Aliens.

Ik hoop natuurlijk op de 1e.
Hiermee geeft dit eigenlijk al de mate en kwaliteit van jouw specifieke kritische houding weer, als jij denkt dat er maar 2 mogelijke antwoorden zijn.

Jouw eerste mogelijkheid is redelijkerwijs te verdedigen met gegronde argumenten. Die zou ik zelf ook kunnen benoemen.
De tweede is een puur verzinsel.

Maar wat dacht je van deze extra mogelijkheden (met en zonder enige gegronde argumenten)?

3) Aliens met een dusdanige technologische kennis om hier te komen bestaan niet. Het publiek linkt onbekende fenomenen onterecht aan Aliens.
4) Aliens hebben de Aarde bezocht en is door het publiek waargenomen. Officiële instanties hebben echter nog niets waargenomen en betrachten het publiek als niet relevant en hebben dus geen enkel beleid hierop gemaakt.
5) Aliens zijn religieuze verschijningen. Atheïsten doen dit af als Aliens en weten het grote publiek daarvan te overtuigen.
6) christenen betitelen verschijningen bij andere religies als Aliens maar de eigen verschijningen als confirmatie voor de eigen religie (visa versa)
7) ...


etc etc.

Ergens in het lijstje staat deze mogelijkheid:

x) Aliens bestaan. Ook geavanceerde Aliens in staat tot ruimtereizen. Echter deze Aliens moeten voldoen aan de wetten die gelden in het universum. Die maken het reizen over lichtjaren vrijwel onmogelijk. Dit op basis wat we nu weten over deze wetten. Dat maakt onbekende verschijningen lastig te linken met Aliens. Net zoals het linken met religieuze verschijningen. Ook op dat vlak gaan we uit wat we nu weten over wat wel en niet in theorie zou kunnen. Wat te doen met onbekende verschijningen? We benoemen ze als onbekend en laten het linken aan specifieke verklaringen achterwege.
Tot het moment dat we het verschil tussen hoax, wishfull thinking, foute interpretaties en de werkelijkheid kunnen bewijzen.

Deze mogelijkheid X is wat mij betreft de meest objectieve en bevat de meest gegronde argumenten.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Witte wel » 03 feb 2019, 10:23

Zeg Mypos, jij bent af en toe wel een hemelfietser zeg. Lees nu eens waarover ik schrijf.
Iemand die goed op let ziet direct dat het hier een politiek spel betreft en totaal niets met aliens te maken heeft.
Trek de beide personen die vernoemd worden eens na, welke opleidingen ze hebben genoten, welke afkomst ze gemeen hebben en in welke organisaties ze deelnemen. Dan zal er misschien een lichtje bij je gaan branden. Is even wat werk maar dan weet je ook waar het over gaat en welke trucs er worden toegepast. Maar ik geloof dat nagenoeg niemand in deze topic door heeft wat er werkelijk bedoeld wordt. Men ziet immers wél ufo's en dat is nu net de bedoeling dat die worden gezien en niets anders.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 10:42

Opmerkelijk, ik ben op de naam gaan surfen dat witte wel had gepost, de andere uit OT zal ik ook eens natrekken, voorlopig heb ik dit al gevonden;

Over thomas zurbuchen

https://www.bing.com/search?q=Thomas+Zu ... FORM=PQRE1


https://www.hln.be/wetenschap-planeet/a ... ~a3880bd0/

https://www.futurism.com/nasa-et-life

Over avi loeb

https://www.bing.com/search?q=Avi+Loeb& ... 4D47C09B74

https://www.hln.be/tag/avi-loeb (het staat nochtans in de zoekresultaten maar geeft nada iets weer en dat voor een krant die dit artikel hebben gepost)

http://www.faqt.nl/recent/we-zien-motor ... teschepen/

Heb maar enkele zaken uitgelicht...voor de rest zou je de zoekresultaten volledig tot de laatste pagina moeten gaan om te zien welke informatie over de desbetreffende zoekopdracht teruggevonden kan worden. Regelmatig doe ik dat en blijkt dat meestal toch 1 van de eerste artikels zijn die bekendheid heeft gekregen over de persoon volgens de zoekopdracht. verder dan 2000 geraak je niet want voor 2000 was het internet nog vollop in ontwikkeling !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Witte wel » 03 feb 2019, 11:06

Ik zou iets verder zoeken Kristof want ook jij slaat de plank mis. Is niet onoverkomelijk hoor, de meesten tuinen hier in. De meeste links naar deze heren verwijzen naar de vraag van bestaan of niet bestaan. Even snel een zoekopdrachten en je denkt het te vinden.
Helaas is dat de misleiding waar jij je ook door laat vangen. Ik zou meneer Loeb iets verder door spitten, die is het minst afgeschermd.
Ik ga het je niet voorkauwen want die discussies voer ik hier niet meer op het forum. Blijkbaar kan dat niet meer omdat ieder een eigen mening heeft en deze niet wil relatieveren of herzien maar liever optimaal verdedigt. Ik heb daar geen tijd voor en probeer zoveel mogelijk het een en ander te lezen. Ik schrijf niet omdat ik tijd over heb maar om iets aan helderheid te verschaffen. Op onzin reageer ik niet eens en knip en plakwerk zonder eigen inbreng ook niet. Dus doe er mee wat je wilt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 11:35

Witte wel schreef:
03 feb 2019, 11:06
Ik zou iets verder zoeken Kristof want ook jij slaat de plank mis. Is niet onoverkomelijk hoor, de meesten tuinen hier in. De meeste links naar deze heren verwijzen naar de vraag van bestaan of niet bestaan. Even snel een zoekopdrachten en je denkt het te vinden.
Helaas is dat de misleiding waar jij je ook door laat vangen. Ik zou meneer Loeb iets verder door spitten, die is het minst afgeschermd.
Ik ga het je niet voorkauwen want die discussies voer ik hier niet meer op het forum. Blijkbaar kan dat niet meer omdat ieder een eigen mening heeft en deze niet wil relatieveren of herzien maar liever optimaal verdedigt. Ik heb daar geen tijd voor en probeer zoveel mogelijk het een en ander te lezen. Ik schrijf niet omdat ik tijd over heb maar om iets aan helderheid te verschaffen. Op onzin reageer ik niet eens en knip en plakwerk zonder eigen inbreng ook niet. Dus doe er mee wat je wilt.
He, oke, niets verkeerd mee, ik heb geen eigen mening hieromtrent al liet ik me wel vangen door de meningen van anderen, de kwestie waarover je spreekt is op zich geen discussie waard, dat ik de plank volledig missla valt goed te begrijpen, ik ben namelijk ook sceptisch geworden en dat is omdat ik mezelf niet om de tuin laat leiden en er liever over zwijg als het onderwerp in real life eens ter sprake komt...laat ze lekker hierover zelf discussieren, met die wetenschap dat ik er echter sceptisch over ben en niet het verband zie tussen de bewering zonder bewijs en de relatie met de mens, op dit stuk interesseert het me niet meer hierover te discussiëren, zeker als er geen speld tussen te krijgen valt tussen de wetenschappelijke consensus en de overtuiging dat er zekerheid is over het onderwerp dat niet eens mag betwist worden !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Witte wel » 03 feb 2019, 12:12

Ja is vervelend Kristof, er mag niet eens betwist worden en nog erger is dat men gaat zwijgen. Dan mag dan zo lijken maar betekend meer dat men selectief gaat ventileren en generaal gebruikt wat voor handen is en bruikbare informatie blijkt. Er ontstaan kleine kampen hierdoor welke zich afscheiden van de massa. Je geeft het ook aan; "laat ze lekker zelf discussiëren". Je hebt kanonnenvoer en .... . Juist, duidelijk toch. Maar dan nog wil ik nog wel hier en daar mijn visie geven en soms leer ik weer van anderen. Ik blijf daar voor open staan maar zonder Ego. In onze samenleving is Ego, dualisme, toch zo belangrijk blijkt.
Men moet het zelf maar weten. Er lezen overigens ook vele niet leden mee op het forum en dat is toch ook mooi die te kunnen bereiken.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 12:45

Witte wel schreef:
03 feb 2019, 12:12
Ja is vervelend Kristof, er mag niet eens betwist worden en nog erger is dat men gaat zwijgen. Dan mag dan zo lijken maar betekend meer dat men selectief gaat ventileren en generaal gebruikt wat voor handen is en bruikbare informatie blijkt. Er ontstaan kleine kampen hierdoor welke zich afscheiden van de massa. Je geeft het ook aan; "laat ze lekker zelf discussiëren". Je hebt kanonnenvoer en .... . Juist, duidelijk toch. Maar dan nog wil ik nog wel hier en daar mijn visie geven en soms leer ik weer van anderen. Ik blijf daar voor open staan maar zonder Ego. In onze samenleving is Ego, dualisme, toch zo belangrijk blijkt.
Men moet het zelf maar weten. Er lezen overigens ook vele niet leden mee op het forum en dat is toch ook mooi die te kunnen bereiken.
Ach, het is me wat meer duidelijker geworden, dankzij jouw voorgaande post om wat beter uit te spitten, markante verschillen dat wel en probeer hun carrieres eens naast elkaar te leggen.

Over je laatste bericht, ik herken dat, ikzelf ben al een tijdje aan het proberen om onbevooroordeelt egoloos de informatie op te nemen, alleen filter ik niet op de manier zoals u het filtert...lijkt me niet vreemd, immers het verschil in de manier waarop je de moeite neemt om iets uit te spitten...

Dat men er over zwijgt (wat nog erger is dan betwisten) hoeft denk ik niet verdacht te zijn, alhoewel, jezelf verdacht maken met een mening die ergens niet strookt met de werkelijkheid is een ander paar mouwen, maar ik kan perfect verkeerd zijn, niets mis mee, alleen het vervelendste is altijd dat de meesten (meerderheid van de mensen) nog steeds vanuit de rol van geschapene leeft en dus egobasis functioneert waardoor je een nogal rigide tweespalt idee krijgt over het onderwerp waarbij "bekentenis" en "ontkenning" een mening vormt en dus beide tegelijkertijd bestaan met toestemming van de consensus !

Over de personen aangehaald in die context, loeb is israeli en zurbuchen een zwitser...en beide met zes jaar leeftijdsverschil geboren rond dezelfde periode (aangepast had niet door dat israel toen wel al bestond (1948))...verder verlies ik iedere verre lijn hieromtrent...
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 03 feb 2019, 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 12:49

Kristof Piessens schreef:
03 feb 2019, 09:51
Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:58
Witte wel schreef:
02 feb 2019, 19:51
Klopt, ik heb het niet over het bestaan of niet bestaan maar over het feit dat nu instellingen en/ of organisaties nu een reden zien om wat ze eerst ridiculiseerden nu als mogelijkheid gaan betitelen wat een wending van stelling in houdt. Een topastronoom, en dan plots enkele meer met hem uit dezelfde generatie, herzien hun visie plots en komen met een tegenovergesteld verhaal.
Is er iets aan de hand dan wat dit heeft veroorzaakt of moet men plots een bepaalde richting uit kijken om het andere niet meer te zien. Daar doelde ik op. Het bestaan of niet bestaan is voor mij niet interessant. Wat men ziet of denkt te zien is iets individueels. Het gaat er mij om waarom men plots iets anders moet gaan zien wat eerst onmogelijk was te kunnen zien zonder enig bewijsmateriaal.
Dat is inderdaad een erg interessante vraag! Ik denk dat er 2 mogelijke antwoorden zijn:

1. Ofwel men probeert het volk er langzaam bij beetje klaar voor te maken om te vertellen dat we al heel lang bezocht worden door Aliens.
2. Aliens zijn de nieuwe terroristen en er moet oorlog gevoerd worden tegen de Aliens.

Ik hoop natuurlijk op de 1e.
Het 1ste is een mogelijkheid maar zuiver hypothetisch, een stelling waarvan de OT niet door bewijsmateriaal gesteund wordt, en een stelling waarvan plotseling de kar wordt gekeerd vanuit ridiculiserende reden...herinner je aan een bepaalde quote, eerst maken ze het belachelijk, dan stoppen ze er mee en nemen ze het pas ernstig/serieus als echt waar aan !

Het 2de is zeer onwaarschijnlijk omdat er geen grond is om dat te doen wegens ontbreken van bewijsmateriaal, tenzij er een mens is die deze technologie ook heeft uitgevonden en daarmee denkt de wereld die niet van deze aarde is op te kunnen dringen aan onze wereld als "echt" terwijl ze zelf weten dat de kans op ontdekking van buitenaards of niet aards leven zo goed als nihil zal zijn, er is zin en zin in die zin blijkt ook het tegenovergestelde zinloos.

Het enigste waar deze mensen mee bezighouden is zoeken en berekenen naar hoe groot de kans is dat er leven is op vergelijkbare werelden zoals de onze, al weet ik uit boeken als bronnen dat de huidige telescopen om de hemel af te struinen vrijwel nutteloos zijn omdat zich de vraag opdringt van de wijze hoe men denkt te kunnen communiceren met die werelden (mocht er intussen contact zijn geweest?) ?
Die quote waar jij het over hebt slaat op discussies die je hebt met "normale mensen". Dat gaat natuurlijk niet op voor mensen die zo machtig zijn in onze wereld dat ze beleid bepalen. Er is zeer veel discussie in diverse kringen waar bekend is dat Aliens onze planeet bezoeken over de vraag "of het volk er klaar voor is". Lees je maar een beetje in Tom de Longe en zijn To The Stars Academy bv.

Mbt het 2e, was er bewijsmateriaal voor de zogenaamde Weapons of Mass Destruction in Irak? Nee. Zijn ze die oorlog toch begonnen op basis van deze leugens? Ja.

Het enigste wat telt is het beinvloeden van het publiek. En een tijdje inpraten op het publiek door regerings officials die melden dat de Aliens er aan komen en dat we ons moeten verdedigen zorgt er wel voor dat het grootste gedeelte van het volk erachter gaat staan.

Plaats reactie