Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 13:05

@mypos...neen, je stelt bij het eerste vast dat er sinds vroegere tijden al "aliens" de aarde bezochten, als dit het geval zou zijn zou hier bewijs van gevonden zijn en dat publiekelijk bekendgemaakt om hierover een debat te hebben en vragen over te stellen of wij dezelfde technologie ook kunnen toepassen om zelf ruimtereizen te maken !
Als hierover geen bewijs is kan je niet spreken over de mogelijkheid van buitenaards leven of aliens, dan betekend dit gewoon dat er iets is dat belet om zelf de ruimte in te kunnen gaan op basis van dat bewijs, tegenover als het waar is dat er buitenaards leven bestaat en er bewijs van gevonden is hadden de ruimtevaart instanties allang bewijzen geleverd dat de theorie van de bolle aarde ook letterlijk/figuurlijk bevestigde.


Voor ik het vergeet, rusland was met de eerste satelliet als mens zogenaamd in de ruimte geweest in de periode van de jaren 1950 tien jaar later is de USA er ook in geslaagd met de eerste mens op de maan, met betrekking tot die wedloop is het nog steeds tussen rusland en nasa (USA) met opkomende spelers in Europa en aziatische organisaties...heb er enigszins mijn grote twijfels bij, ik weet niet meer wat te geloven..en zoals determinist al besloot in een andere topic om eerst hoax, self fulfilling prophecy, ?? en werkelijkheid te bewijzen...zolang dit er niet is kun je niet van feiten spreken die nog altijd zijn basis heeft in het egofunctioneren van de mensen !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 14:19

Kristof Piessens schreef:
03 feb 2019, 13:05
@mypos...neen, je stelt bij het eerste vast dat er sinds vroegere tijden al "aliens" de aarde bezochten, als dit het geval zou zijn zou hier bewijs van gevonden zijn en dat publiekelijk bekendgemaakt om hierover een debat te hebben en vragen over te stellen of wij dezelfde technologie ook kunnen toepassen om zelf ruimtereizen te maken !
Als hierover geen bewijs is kan je niet spreken over de mogelijkheid van buitenaards leven of aliens, dan betekend dit gewoon dat er iets is dat belet om zelf de ruimte in te kunnen gaan op basis van dat bewijs, tegenover als het waar is dat er buitenaards leven bestaat en er bewijs van gevonden is hadden de ruimtevaart instanties allang bewijzen geleverd dat de theorie van de bolle aarde ook letterlijk/figuurlijk bevestigde.


Voor ik het vergeet, rusland was met de eerste satelliet als mens zogenaamd in de ruimte geweest in de periode van de jaren 1950 tien jaar later is de USA er ook in geslaagd met de eerste mens op de maan, met betrekking tot die wedloop is het nog steeds tussen rusland en nasa (USA) met opkomende spelers in Europa en aziatische organisaties...heb er enigszins mijn grote twijfels bij, ik weet niet meer wat te geloven..en zoals determinist al besloot in een andere topic om eerst hoax, self fulfilling prophecy, ?? en werkelijkheid te bewijzen...zolang dit er niet is kun je niet van feiten spreken die nog altijd zijn basis heeft in het egofunctioneren van de mensen !
Hoe kom je bij de stelling dat het publiekelijk bekend gemaakt zou zijn als Aliens de Aarde zouden hebben bezocht? Op basis waarvan doe je deze aanname?

Ik leefde vroeger ook in dezelfde veronderstelling maar ben er door onderzoek achter gekomen dat wij op een totaal corrupte "leugen" planeet leven. Veel van wat je geleerd wordt is gewoonweg niet waar. De reden dat dit publiekelijk niet bekend gemaakt is is voor een groot deel omdat veel mensen die in de projecten werken die hier wel vanaf weten deze buitenaardse technologie voor zichzelf wilden houden en omdat veel mensen met macht denken (en misschien ook wel terecht) dat het grootste gedeelte van het volk niet klaar is voor deze waarheid. Wat denk je hoe het voor een religie en gelovige mensen is dat ze te horen krijgen dat er buitenaards leven bestaat en we bezocht worden.

Verder is er trouwens van alles terug te vinden in onze geschiedenis dat wijst op bezoek van buitenaardse wezens. Denk aan het verhaal van de Annunaki in de oudste geschriften ter wereld, in de Bijbel staan verwijzingen hiernaar (veel verschijningen van goden zouden op deze manier te verklaren zijn), wie heeft de Piramides gebouwd, enorme bouwwerken die alleen uit de lucht te zien zijn, graancirkels, oude tekeningen met UFO's erop, verhalen van ontvoeringen, verhalen van mensen in de Disclosure Project en To The Stars Academy etc etc.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Berjan » 03 feb 2019, 15:08

Witte wel schreef:
03 feb 2019, 11:06
Ik zou iets verder zoeken Kristof want ook jij slaat de plank mis. Is niet onoverkomelijk hoor, de meesten tuinen hier in. De meeste links naar deze heren verwijzen naar de vraag van bestaan of niet bestaan. Even snel een zoekopdrachten en je denkt het te vinden.
Helaas is dat de misleiding waar jij je ook door laat vangen. Ik zou meneer Loeb iets verder door spitten, die is het minst afgeschermd.
Ik ga het je niet voorkauwen want die discussies voer ik hier niet meer op het forum. Blijkbaar kan dat niet meer omdat ieder een eigen mening heeft en deze niet wil relatieveren of herzien maar liever optimaal verdedigt. Ik heb daar geen tijd voor en probeer zoveel mogelijk het een en ander te lezen. Ik schrijf niet omdat ik tijd over heb maar om iets aan helderheid te verschaffen. Op onzin reageer ik niet eens en knip en plakwerk zonder eigen inbreng ook niet. Dus doe er mee wat je wilt.
En jij weet alles wel witte wel? Wat een arrogantie "solved:

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Berjan » 03 feb 2019, 15:13

Witte wel schreef:
03 feb 2019, 12:12
Ja is vervelend Kristof, er mag niet eens betwist worden en nog erger is dat men gaat zwijgen. Dan mag dan zo lijken maar betekend meer dat men selectief gaat ventileren en generaal gebruikt wat voor handen is en bruikbare informatie blijkt. Er ontstaan kleine kampen hierdoor welke zich afscheiden van de massa. Je geeft het ook aan; "laat ze lekker zelf discussiëren". Je hebt kanonnenvoer en .... . Juist, duidelijk toch. Maar dan nog wil ik nog wel hier en daar mijn visie geven en soms leer ik weer van anderen. Ik blijf daar voor open staan maar zonder Ego. In onze samenleving is Ego, dualisme, toch zo belangrijk blijkt.
Men moet het zelf maar weten. Er lezen overigens ook vele niet leden mee op het forum en dat is toch ook mooi die te kunnen bereiken.
Haha, 1 april is het nog lang niet.. Man, jij geeft blijk van een enorm ego met je "ik weet het en anderen niet"..

Zelfkennis is de moeilijkste kennis die er is. Dat blijkt maar weer.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 18:16

Beste (berjan stond er eerst, mijn excuus het moest mypos zijn ),

Als het toen al duidelijk was dat er buitenaards leven is en was, dan is de bubbel zoals ze nu bestaat inderdaad omgeven door leugens...

Ik neem nog steeds een sceptische houding aan met maar 1 zekerheid; Dat ik het niet met zekerheid weet en dat in relatie kan leggen/linken met de geschiedenis die inmiddels voorbij is.

Voor mij is 1 ding duidelijk veel mensen hebben een zodanige zelfzekerheid, dat ze er zeker van zijn dat ze het aan het rechte eind hebben, als ze dan toch gelijk hebben, wel wat is er dan verkeerd aan om dat ook dan openlijk te bespreken, van alles wat u vertelt onder een quote van mijnentwege is omgeven door een soort vaagheid, mysterie en veel onzin tussen, wrijf het met je eigen geloofde verklaring nog eens flink in de ogen van de anderen die graag bewijs willen dat alles van deze wereld toe te schrijven is aan deze buitenaardsen, dan heeft de mensheid nog een mond vol over om te spreken dat we niet de enigste wereld zijn dat er bestaat.

Witte wel zegt het duidelijk maar daarom ga ik niet mee in zijn of jouw mening....dat gaat voor mij mijn petje te boven, daar dat de positie van de mensheid op basis van egofunctioneren alleen al weggeeft aan een wereld die in het beste geval niets te maken heeft met onze wereld al laat men ook uitschijnen dat buitenaardsen onze wereld hebben geschapen...laat me daarom ook duidelijk zijn dat egofunctioneren geen grenzen kent en meent te weten dat ze met de woorden die ze uitspreken geen bal aantrekken van de invloed en waarde van de uitspraken, manipulatie van de zuiverste soort, noem ik het !
Laatst gewijzigd door Kristof Piessens op 03 feb 2019, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 18:19

Kristof Piessens schreef:
03 feb 2019, 18:16
Beste berjan,

Als het toen al duidelijk was dat er buitenaards leven is en was, dan is de bubbel zoals ze nu bestaat inderdaad omgeven door leugens...

Ik neem nog steeds een sceptische houding aan met maar 1 zekerheid; Dat ik het niet met zekerheid weet en dat in relatie kan leggen/linken met de geschiedenis die inmiddels voorbij is.

Voor mij is 1 ding duidelijk veel mensen hebben een zodanige zelfzekerheid, dat ze er zeker van zijn dat ze het aan het rechte eind hebben, als ze dan toch gelijk hebben, wel wat is er dan verkeerd aan om dat ook dan openlijk te bespreken, van alles wat u vertelt onder een quote van mijnentwege is omgeven door een soort vaagheid, mysterie en veel onzin tussen, wrijf het met je eigen geloofde verklaring nog eens flink in de ogen van de anderen die graag bewijs willen dat alles van deze wereld toe te schrijven is aan deze buitenaardsen, dan heeft de mensheid nog een mond vol over om te spreken dat we niet de enigste wereld zijn dat er bestaat.

Witte wel zegt het duidelijk maar daarom ga ik niet mee in zijn of jouw mening....dat gaat voor mij mijn petje te boven, daar dat de positie van de mensheid op basis van egofunctioneren alleen al weggeeft aan een wereld die in het beste geval niets te maken heeft met onze wereld al laat men ook uitschijnen dat buitenaardsen onze wereld hebben geschapen...laat me daarom ook duidelijk zijn dat egofunctioneren geen grenzen kent en meent te weten dat ze met de woorden die ze uitspreken geen bal aantrekken van de invloed en waarde van de uitspraken, manipulatie van de zuiverste soort, noem ik het !
Is deze reactie voor mij bedoeld Kristof?

Ik ben niet zo koppig of ego gevoelig dat ik 100% zeker weet dat ik het bij het rechte eind heb. En mocht ik erachter komen dat ik het mis heb zal ik dat ook toegeven. Daar heb ik niet zo heel veel problemen mee.

Maar als je bekijkt wat voor overweldigend veel aanwijzingen er zijn dat we al heel lang bezocht worden door buitenaards leven weet ik voor nu zeker dat het zo is. Het is in mijn ogen bijna arrogant om te verklaren dat we niet bezocht worden door buitenaards leven laat staan dat buitenaards leven niet bestaat. Als je rationeel naar de overweldigende hoeveelheid aanwijzingen kijkt.



Ken je deze al?
Laatst gewijzigd door Mypos op 03 feb 2019, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 03 feb 2019, 18:23

Mypos schreef:
03 feb 2019, 18:19
Is deze reactie voor mij bedoeld Kristof?
inderdaad, sorry, slechte gewoonte had het niet door dat ik de verkeerde naam schreef, heb inmiddels gecorrigeerd in mijn post, mijn verontschuldigingen.

Mypos, zie dat je je bericht hebt aangepast en binnen je eigen post.

De basis is het volgende, het is te vergezocht, ondanks de aanwijzingen die eventueel het verband aantonen dat er eventueel toch buitenaardsen onze wereld bezocht hebben, simpele boerenverstand zegt dat er veel kan bij gefantaseerd zijn om de mensen op een dwaalspoor te zetten, en bevestigd niet dat het ook zo is !

www.allesoversterrenkunde.nl/!/!/sterre ... rdse-weze/

Veel van de uw aangehaalde aanwijzingen halen ze vooral uit achtergelaten/teruggevonden artefacten van oude culturen of beschavingen, maar als ik de contexten uit de bijbel filter is er niets hierover terug te vinden, ik kan enkel bevestigen dat er mogelijk wel reuzen bestonden die ze hadden aanzien voor buitenaardsen en dat daarin het plot aangeeft van wat er gebeurd is in de eerste millenia van de aarde, daar zit de sleutel met betrekking tot de werkelijke geschiedenis van de aarde, maar veel van de echte historisch plaatsgevonden feiten zijn bij het overnemen hiervan weggelaten of pastte niet in het kraamwerk van de toenmalige heersende opvatting over de aarde of in die zin zelfs hier en daar anders verwoord dan origineel is gezegd.

De toren van babel bvb, verteld enkel het verhaal dat er ooit een gemeenschap bestond die gespreidt leefde over de aarde en 1 enkele taal sprak, er waren geen landsgrenzen, maar in het dualistisch perspectief is er iets voorgevallen dat duidelijk aangaf dat er begrenzing was, deze ontdekking gaf aanleiding tot de bouw van die toren om zeker te zijn dat die beperking ook geldde hoog in de lucht voorbij de wolken wat echter niet geapprecieerd werd omdat het niet de bedoeling was om op fysieke wijze zich toegang te verschaffen tot de bijbels omschreven troon van god, vernietiging van de toren volgde hierop en ontstond de bijbelse spraakverwarring, vandaar dat onze wereld heel veel verschillende talen heeft om te voorkomen dat dezelfde ontdekking terug zou leiden naar de bouw van iets vergelijkbaars, en met de bedoeling dat dan de plannen niet meer verstaan/begrepen kon worden, zo de beperkingen niet meer kon omzeilen en sindsdien dus blijvend gedwarsboomd wordt door die spraakverwarring.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 19:47

Determinist schreef:
03 feb 2019, 10:11
Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:51
Er zijn tienduizenden zo niet honder duizenden mensen die een alien hebben gezien....
Dat geldt ook voor Jezus en Maria verschijningen. Dagelijks.

https://www.pinterest.com/haupi/religio ... tionsufos/

Kunnen we daar een conclusie uit trekken?

Je hebt dus meer nodig dan alleen dit zwakste argument.
Niet te vergelijken. Zoals ik al eerder aangaf is er een overweldigende karrevracht aan aanwijzingen voor de aanwezigheid van buitenaards leven op Aarde. Zie de punten die ik eerder opnoemde in mijn reactie. Dat is iets waar je gewoon niet omheen kunt als je serieus onderzoek doet.

Determinist schreef:
03 feb 2019, 10:11
Mypos schreef:
03 feb 2019, 01:58
Dat is inderdaad een erg interessante vraag! Ik denk dat er 2 mogelijke antwoorden zijn:

1. Ofwel men probeert het volk er langzaam bij beetje klaar voor te maken om te vertellen dat we al heel lang bezocht worden door Aliens.
2. Aliens zijn de nieuwe terroristen en er moet oorlog gevoerd worden tegen de Aliens.

Ik hoop natuurlijk op de 1e.
Hiermee geeft dit eigenlijk al de mate en kwaliteit van jouw specifieke kritische houding weer, als jij denkt dat er maar 2 mogelijke antwoorden zijn.

Jouw eerste mogelijkheid is redelijkerwijs te verdedigen met gegronde argumenten. Die zou ik zelf ook kunnen benoemen.
De tweede is een puur verzinsel.

Maar wat dacht je van deze extra mogelijkheden (met en zonder enige gegronde argumenten)?

3) Aliens met een dusdanige technologische kennis om hier te komen bestaan niet. Het publiek linkt onbekende fenomenen onterecht aan Aliens.
4) Aliens hebben de Aarde bezocht en is door het publiek waargenomen. Officiële instanties hebben echter nog niets waargenomen en betrachten het publiek als niet relevant en hebben dus geen enkel beleid hierop gemaakt.
5) Aliens zijn religieuze verschijningen. Atheïsten doen dit af als Aliens en weten het grote publiek daarvan te overtuigen.
6) christenen betitelen verschijningen bij andere religies als Aliens maar de eigen verschijningen als confirmatie voor de eigen religie (visa versa)
7) ...


etc etc.

Ergens in het lijstje staat deze mogelijkheid:

x) Aliens bestaan. Ook geavanceerde Aliens in staat tot ruimtereizen. Echter deze Aliens moeten voldoen aan de wetten die gelden in het universum. Die maken het reizen over lichtjaren vrijwel onmogelijk. Dit op basis wat we nu weten over deze wetten. Dat maakt onbekende verschijningen lastig te linken met Aliens. Net zoals het linken met religieuze verschijningen. Ook op dat vlak gaan we uit wat we nu weten over wat wel en niet in theorie zou kunnen. Wat te doen met onbekende verschijningen? We benoemen ze als onbekend en laten het linken aan specifieke verklaringen achterwege.
Tot het moment dat we het verschil tussen hoax, wishfull thinking, foute interpretaties en de werkelijkheid kunnen bewijzen.

Deze mogelijkheid X is wat mij betreft de meest objectieve en bevat de meest gegronde argumenten.
Ik denk niet dat er maar 2 mogelijke antwoorden zijn. Ik ben aan het speculeren wat in mijn ogen de meest logische antwoorden zijn.

Dat jij mijn tweede antwoord als verzinsel afdoet verbaast me niet aangezien jij nog steeds niet overtuigd bent van de manier van werken van de elite dmv False Flags of hoe David Icke het noemt Problem-Reaction-Solution. Er zijn in de loop der jaren genoeg aanwijzingen opgedoken over bv think tanks van de Neo Cons of groepjes machtige witte mannen die bespreken wat ze kunnen doen om het volk te manipuleren naar het gewenste doel. Er zijn zelfs jarenlange studies gedaan door de CIA hoe mensen het best te manipuleren. Koude Oorlog, War on Drugs, War on Terror, allemaal projecten gericht om het volk zo te manipuleren dat ze graag belastinggeld naar het Militair Industriele Complex zien gaan.

3. Vrij bekrompen manier om het te bekijken. Alleen omdat wij die technologie nog niet kennen wil niet zeggen dat het niet bestaat. En waarom zou het publiek onbekende fenomenen aan Aliens linken? Je wordt uitgelachen als je dat doet dus erg waarschijnlijk is het niet.
4. Er zijn wel dingen te vinden mbt officieel beleid met buitenaards leven dus die kan je afstrepen.
5. Religieuze verschijningen? Zoals in Goden? Dat zouden an ook Aliens zijn aangezien deze niet op Aarde leven.
6. Geen idee wat daar precies mee bedoelt wordt.

Mbt de laatste stelling hang je te veel aan wat we NU weten in het kader van Universele wetten. Wat de westerse wetenschap weet is ten eerste maar een heel klein stukje van kennis aangezien er ook enorm veel kennis ergens anders zit wat niet wordt erkend door de westerse wetenschap. Ten tweede zijn er mogelijkheden om een wet als de lichtsnelheid te omzijlen (mocht deze wet werkelijk stand houden bij verder onderzoek wat ik niet verwacht) door bv te reizen door black holes of de ruimtetijd te vervormen en zo te reizen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 03 feb 2019, 20:09

Kristof Piessens schreef:
03 feb 2019, 18:23
Mypos schreef:
03 feb 2019, 18:19
Is deze reactie voor mij bedoeld Kristof?
inderdaad, sorry, slechte gewoonte had het niet door dat ik de verkeerde naam schreef, heb inmiddels gecorrigeerd in mijn post, mijn verontschuldigingen.

Mypos, zie dat je je bericht hebt aangepast en binnen je eigen post.

De basis is het volgende, het is te vergezocht, ondanks de aanwijzingen die eventueel het verband aantonen dat er eventueel toch buitenaardsen onze wereld bezocht hebben, simpele boerenverstand zegt dat er veel kan bij gefantaseerd zijn om de mensen op een dwaalspoor te zetten, en bevestigd niet dat het ook zo is !

www.allesoversterrenkunde.nl/!/!/sterre ... rdse-weze/

Veel van de uw aangehaalde aanwijzingen halen ze vooral uit achtergelaten/teruggevonden artefacten van oude culturen of beschavingen, maar als ik de contexten uit de bijbel filter is er niets hierover terug te vinden, ik kan enkel bevestigen dat er mogelijk wel reuzen bestonden die ze hadden aanzien voor buitenaardsen en dat daarin het plot aangeeft van wat er gebeurd is in de eerste millenia van de aarde, daar zit de sleutel met betrekking tot de werkelijke geschiedenis van de aarde, maar veel van de echte historisch plaatsgevonden feiten zijn bij het overnemen hiervan weggelaten of pastte niet in het kraamwerk van de toenmalige heersende opvatting over de aarde of in die zin zelfs hier en daar anders verwoord dan origineel is gezegd.

De toren van babel bvb, verteld enkel het verhaal dat er ooit een gemeenschap bestond die gespreidt leefde over de aarde en 1 enkele taal sprak, er waren geen landsgrenzen, maar in het dualistisch perspectief is er iets voorgevallen dat duidelijk aangaf dat er begrenzing was, deze ontdekking gaf aanleiding tot de bouw van die toren om zeker te zijn dat die beperking ook geldde hoog in de lucht voorbij de wolken wat echter niet geapprecieerd werd omdat het niet de bedoeling was om op fysieke wijze zich toegang te verschaffen tot de bijbels omschreven troon van god, vernietiging van de toren volgde hierop en ontstond de bijbelse spraakverwarring, vandaar dat onze wereld heel veel verschillende talen heeft om te voorkomen dat dezelfde ontdekking terug zou leiden naar de bouw van iets vergelijkbaars, en met de bedoeling dat dan de plannen niet meer verstaan/begrepen kon worden, zo de beperkingen niet meer kon omzeilen en sindsdien dus blijvend gedwarsboomd wordt door die spraakverwarring.
Ok laten we alleen even naar de Bijbel kijken en welke referenties er daarin staan naar Aliens of Buitenaards leven.

“4I looked, and I saw a windstorm coming out of the north—an immense cloud with flashing lightning and surrounded by brilliant light. The center of the fire looked like glowing metal, 5 and in the fire was what looked like four living creatures. In appearance their form was human, 6 but each of them had four faces and four wings. 7 Their legs were straight; their feet were like those of a calf and gleamed like burnished bronze. 8 Under their wings on their four sides they had human hands. All four of them had faces and wings, 9 and the wings of one touched the wings of another. Each one went straight ahead; they did not turn as they moved.” – Ezekiel 1

Deze lijkt me behoorlijk duidelijk en gedetailleerd ook!

Revelation 9:7-11
7 The locusts looked like horses prepared for battle. On their heads they wore something like crowns of gold, and their faces resembled human faces. 8 Their hair was like women’s hair, and their teeth were like lions’ teeth. 9 They had breastplates like breastplates of iron, and the sound of their wings was like the thundering of many horses and chariots rushing into battle. 10 They had tails with stingers, like scorpions, and in their tails they had power to torment people for five months. 11 They had as king over them the angel of the Abyss, whose name in Hebrew is Abaddon and in Greek is Apollyon (that is, Destroyer).

Genesis 6
1 When human beings began to increase in number on the earth and daughters were born to them, 2 the sons of God saw that the daughters of humans were beautiful, and they married any of them they chose. 3 Then the LORD said, “My Spirit will not contend with humans forever, for they are mortal ; their days will be a hundred and twenty years.” 4 The Nephilim were on the earth in those days—and also afterward—when the sons of God went to the daughters of humans and had children by them. They were the heroes of old, men of renown. 5 The LORD saw how great the wickedness of the human race had become on the earth, and that every inclination of the thoughts of the human heart was only evil all the time. 6 The LORD regretted that he had made human beings on the earth, and his heart was deeply troubled. 7 So the LORD said, “I will wipe from the face of the earth the human race I have created—and with them the animals, the birds and the creatures that move along the ground—for I regret that I have made them.”

Die laatste is trouwens gewoon overgenomen uit de Sumerische kleitabletten. Ken je deze een beetje? De oudste geschriften op Aarde.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Kristof Piessens » 05 feb 2019, 00:35

Nu frustreert het me weer eens.

En das het laatste, in zekere zin zal er wel een belang mee gemoeid zijn, welke is mij een raadsel ?

Ik ga er vanuit dat er vóór sumerische tabletten al de spraakverwarring plaatsgevonden heeft, dan volgt hieruit dat dan de bijbel al bestond bij het begin van de eerste menselijke waarnemingen, als deze al is geschreven in 1 bepaalde taal hiervoor en de spraakverwarring na de toren van babel ingezet werd, ga je je toch beginnen afvragen of de deelnemers aan de toren van babel hun originele gekende taal niet meer kenden, dan moest men ook de bijbel vanuit die taal naar de nieuwe talen vertaalt worden, en hiermee kan men moeilijk inschatten dat het meeste van de originele bijbel hoe dan ook correct kon vertaalt worden.


Per definitie is na de spraakverwarring de bijbel ook min of meer geen referentiegeschrift meer en ook ongeldig immers ze kenden de originele taal niet meer en wisten ze dan ook voordat de spraakverwarring er was te voorzien in een bepaalde profetie uit dat boek...ik kan me best inbeelden dat ze dat wel wisten en het toch deden, in dat boek kon men ook ongeveer lezen wat in de toekomst mogelijk stond te gebeuren.


Voor de rest, is de vraag simpel, als ze nooit hebben vertaalt vanuit de originele bijbel, ga je er ook vanuit dat ze dan ook aangepast, weggelaten of bijgevoegd hebben ook al hadden ze geen uitstaans met de originele bijbel...en die heb ik ook nog nooit gezien, dus mag ik van de vele aanwijzingen zelfs niet denken of vermoeden dat de wereld die ik nu ken ook volledig ontworpen is door niet aardse leven. Deze waarnemingen kunnen afkomstig zijn van een eerdere beschaving die die technologie gewoon op aarde gebruikte, maar om dat te bestempelen als niet aards, gaat mij wat te ver !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Mypos » 05 feb 2019, 12:31

Kristof Piessens schreef:
05 feb 2019, 00:35
Nu frustreert het me weer eens.

En das het laatste, in zekere zin zal er wel een belang mee gemoeid zijn, welke is mij een raadsel ?

Ik ga er vanuit dat er vóór sumerische tabletten al de spraakverwarring plaatsgevonden heeft, dan volgt hieruit dat dan de bijbel al bestond bij het begin van de eerste menselijke waarnemingen, als deze al is geschreven in 1 bepaalde taal hiervoor en de spraakverwarring na de toren van babel ingezet werd, ga je je toch beginnen afvragen of de deelnemers aan de toren van babel hun originele gekende taal niet meer kenden, dan moest men ook de bijbel vanuit die taal naar de nieuwe talen vertaalt worden, en hiermee kan men moeilijk inschatten dat het meeste van de originele bijbel hoe dan ook correct kon vertaalt worden.


Per definitie is na de spraakverwarring de bijbel ook min of meer geen referentiegeschrift meer en ook ongeldig immers ze kenden de originele taal niet meer en wisten ze dan ook voordat de spraakverwarring er was te voorzien in een bepaalde profetie uit dat boek...ik kan me best inbeelden dat ze dat wel wisten en het toch deden, in dat boek kon men ook ongeveer lezen wat in de toekomst mogelijk stond te gebeuren.


Voor de rest, is de vraag simpel, als ze nooit hebben vertaalt vanuit de originele bijbel, ga je er ook vanuit dat ze dan ook aangepast, weggelaten of bijgevoegd hebben ook al hadden ze geen uitstaans met de originele bijbel...en die heb ik ook nog nooit gezien, dus mag ik van de vele aanwijzingen zelfs niet denken of vermoeden dat de wereld die ik nu ken ook volledig ontworpen is door niet aardse leven. Deze waarnemingen kunnen afkomstig zijn van een eerdere beschaving die die technologie gewoon op aarde gebruikte, maar om dat te bestempelen als niet aards, gaat mij wat te ver !
Tja zo kun je het afdoen inderdaad. Zeker als dit het enigste geval zou zijn wat zou duiden op het bezoek van buitenaardse wezens. Alleen wemelt het in de oude culturen maar ook onze eigen westerse culturen van verhalen die hier op wijzen. Neem je dat allemaal tesamen dan kun je een vrij logische conclusie trekken denk ik. Als het kwaakt als een eend en loopt als een eend is het waarschijnlijk een eend. :peace:

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Deze topastronoom van Harvard denkt dat hij een ruimteschip heeft gezien

Bericht door Berjan » 05 feb 2019, 15:09

Kristof Piessens schreef:
05 feb 2019, 00:35
Nu frustreert het me weer eens.

En das het laatste, in zekere zin zal er wel een belang mee gemoeid zijn, welke is mij een raadsel ?

Ik ga er vanuit dat er vóór sumerische tabletten al de spraakverwarring plaatsgevonden heeft, dan volgt hieruit dat dan de bijbel al bestond bij het begin van de eerste menselijke waarnemingen, als deze al is geschreven in 1 bepaalde taal hiervoor en de spraakverwarring na de toren van babel ingezet werd, ga je je toch beginnen afvragen of de deelnemers aan de toren van babel hun originele gekende taal niet meer kenden, dan moest men ook de bijbel vanuit die taal naar de nieuwe talen vertaalt worden, en hiermee kan men moeilijk inschatten dat het meeste van de originele bijbel hoe dan ook correct kon vertaalt worden.


Per definitie is na de spraakverwarring de bijbel ook min of meer geen referentiegeschrift meer en ook ongeldig immers ze kenden de originele taal niet meer en wisten ze dan ook voordat de spraakverwarring er was te voorzien in een bepaalde profetie uit dat boek...ik kan me best inbeelden dat ze dat wel wisten en het toch deden, in dat boek kon men ook ongeveer lezen wat in de toekomst mogelijk stond te gebeuren.


Voor de rest, is de vraag simpel, als ze nooit hebben vertaalt vanuit de originele bijbel, ga je er ook vanuit dat ze dan ook aangepast, weggelaten of bijgevoegd hebben ook al hadden ze geen uitstaans met de originele bijbel...en die heb ik ook nog nooit gezien, dus mag ik van de vele aanwijzingen zelfs niet denken of vermoeden dat de wereld die ik nu ken ook volledig ontworpen is door niet aardse leven. Deze waarnemingen kunnen afkomstig zijn van een eerdere beschaving die die technologie gewoon op aarde gebruikte, maar om dat te bestempelen als niet aards, gaat mij wat te ver !
Dit is weer een warrig verhaal. Vooral omdat je dingen aanneemt die nooit gebeurd zijn.
De bijbel is pas ontstaan 2000vC en afgemaakt 300 vC (OT) en 100 nC(NT). Toen waren er al allemaal verschillende talen. En die talen ontstaan ook niet in 1 keer maar in zoveel generaties. Als je als groep bijeen blijft ontwikkeld taal zich langzamer dan wanneer je uiteen gaat, zoals in werkelijkheid is gebeurt. Onze mensheid is van 200.000 jaar vC en er zijn al miljoenen jaren "mensachtigen".
De mensen die Genesis schreven hebben zich bedacht "hoe kan het dat er zoveel talen zijn" en daar hebben ze dan een mythe omheen geschreven. Al dan niet gebaseerd op oudere verhalen. Net zoals ze bedachten "hoe komt er kwaad in de wereld" en het verhaal van de zondeval bedachten met behulp van oudere verhalen.

Dit letterlijk en serieus nemen is niet meer dan fakenews geloven.

Plaats reactie