ufo´s bestaan

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ufo´s bestaan

Bericht door herman50 » 20 sep 2019, 11:04

dus een andere maal zag ik 2007, van over het huis een óbject´ cirkel ,, zónder een zg condensstreep,, het bleef even stilstaan , bewoog verder en dan kwamen er nog 3 in een lijn (dus achter elkaar), over, met als laatste een soort ´donut´ die hun spoor volgde, ,grote laat ik zegge, een aspirine op arm lengte,,<heb dit wél gestuurt naar een UFO onderzoeker met de vraag om antwoord , welke ik nog moet krijgen [burn] > maar we zulle denken , het is als wat was er het eerst de kip of het ei ,, de ja! tegen de nee! de waarom? tegen daarom!, dus zou gewoon willen zeggen , lees het dan niet laat de mensen in hun waarde .... dat is al zo weinig tegenwoordig ,,,, [think]
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ufo´s bestaan

Bericht door Fenna » 20 sep 2019, 11:17

Ca. 10 jaar geleden, zag ik drie lichtgevende bollen bij ons in de buurt in het westen aan de hemel staan.
Deze bollen lieten zich daar op dezelfde locatie drie dagen achtereen zien.
Ze stonden ongeveer 20 minuten stil in de lucht en waren zoals ze waren veschenen ook weer verdwenen. (rijmen en dichten zonder het hemd op te lichten :wink: )
Ik was niet de enige die ze had waargenomen, ze hebben zelf in een lokale krant er melding van gemaakt.
Wees getroost Herman50 ik behoor dus ook tot de wazige denkers en fantasten volgens sommigen.
Maar trek mij er niet zoveel van aan, ik weet wat ik heb gezien en met zij meerdere.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 20 sep 2019, 11:19

De vraag van MetalPig was: "Heb jij gezien wie die tuigen bestuurde?"
Mijn antwoord daarop was, natuurlijk was dat het antwoord: "Neen, dat heb ik niet gezien."
Weet jij als er een vliegtuig overvliegt, wie het bestuurd ?
Deze is een beetje verwarrend want ik kan niet duidelijk opmaken wat univers hier precies bedoelt met 'je eigen zicht'.
Gaat het over wat je zelf hebt gezien of over je 'inzicht', het begrijpen hoe iets bestaat of in elkaar zit.
Het gaat wat je zelf waarneemt.
Wat een ander ziet, kan ik niet over oordelen.
Dit is geen droom, geen science fiction hebbedingetje of buitenaardse technologie: dit bestaat op onze eigenste planeet en wordt toegepast voor militaire doeleinden.
Het betreft een speciale soort verf die licht niet reflecteert maar het opslorpt en omzet in warmte waardoor een oppervlak ontstaat dat geen licht weerkaatst en dus ... niet zichtbaar is voor het menselijke oog.
Had je die verf 60 jaar geleden ook ?

Maar Guus laten we eerlijk wezen, jij weet beter,( en daar bedoel ik niet mee, dat je alles beter weet.).
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 20 sep 2019, 11:38

dus een andere maal zag ik 2007, van over het huis een óbject´ cirkel ,, zónder een zg condensstreep,, het bleef even stilstaan , bewoog verder en dan kwamen er nog 3 in een lijn (dus achter elkaar), over, met als laatste een soort ´donut´ die hun spoor volgde, ,grote laat ik zegge, een aspirine op arm lengte,
Heb ik meerdere keren gezien, ook een enkele object, waar twee andere objecten uitkwamen, en later weer samenvoegden.
Zat in de tuin op klaarlichte dag, tuin vol meevreters, was iemand jarig.
Zegt iemand daar vliegt een drone.
Iedereen kijken natuurlijk.
Het had een vorm die ik nog nooit gezien hebt, het leek het meeste op een ronde satelliet, met aan beide zijde een lange smalle (paneel).
Aan het uiteinde zalen hele felle lichten die roteerden.
Ik denk dat het op ongeveer 2 km hoogte vloog, het was groter Boeiing 747, dus een drone kon het niet wezen.
Zo hard als hij vooruit kon vliegen, deed hij dat ook zijwaarts.
Ik breek me nek er nog steeds over, wat het geweest kon zijn.
Zo zijn er meer onverklaarbare objecten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ufo´s bestaan

Bericht door Tammy » 20 sep 2019, 13:03

Dat weet ik Gusteman dat je eerst anders dacht.
Dat gebeurt soms en andersom ook.
En dan de groep waar niks bij verandert.
Iedereen heeft zijn eigen kijk op deze materie.

Mooi jullie verhalen die ik hier lees.
Ikzelf heb nooit iets gezien , vind ik jammer.
Maar de lucht leent zich niet echt hier om te kijken, vaal bewolkt .
Tenminste waar ik woon.
Behoorlijk vervuild gebied.

Als je in bijvoorbeeld Nevada bent maar ook Yellowstone waar ik foto’s van heb gezien , daar kan je de melkweg zien.
Heb ik nooit in het echt gezien, lijk mij geweldig.
En zo zijn er op deze planeet veel meer plekken om de nachtelijke hemel goed te bekijken.
En wie weet ook ufo’s.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: ufo´s bestaan

Bericht door gusteman » 20 sep 2019, 13:08

univers schreef:
20 sep 2019, 11:19
Weet jij als er een vliegtuig overvliegt, wie het bestuurd ?
Neen, beste univers, maar dat hoeft ook niet aangezien een vliegtuig geen UFO is. Voor zover ik het kan zien van op de grond kan het net zo goed een vliegtuig zijn wat bestuurd wordt door een computer, van op een afstand, net zoals een drone.
Maar aangezien het een vliegtuig is werd het gemaakt door mensen en is het niet buitenaards.
univers schreef:
20 sep 2019, 11:19
Had je die verf 60 jaar geleden ook ?
Ik zou het echt niet weten ... maar dat geldt dan weer voor alle Black Ops projecten die in het geheim werden/worden uitgevoerd.
univers schreef:
20 sep 2019, 11:19
Maar Guus laten we eerlijk wezen, jij weet beter, ...
Ach, echt weten doe ik het niet maar ik ben er van overtuigd dat ergens in het heelal meerdere planeten moeten zijn waarop levensvormen bestaan.
Verder door redeneren op wat die levensvormen doen of waartoe ze in staat zouden (kunnen) zijn is pure fantasie en niet echt zinvol.
univers schreef:
20 sep 2019, 11:19
Het gaat wat je zelf waarneemt.
Ja, daar komt het steeds weer op uit ... en daarom heb ik er ook op gewezen dat je nooit echt zeker kan zijn van wat je met je ogen hebt waargenomen.
Kijk bijvoorbeeld eens naar het publiek van David Copperfield.
Die zijn het er allemaal roerend over eens dat ze hem met eigen ogen hebben zien dwars door de Chinese Muur wandelen ...
met eigen ogen gezien ...
allemaal ...
zijn ze honderd procent zeker van ...

En toch was het een illusie en is het nooit echt gebeurd.
Net zoals de Lear Jet die hij liet 'verdwijnen' ...
net zoals hij zich liet 'teleporteren' naar een andere locatie en weer terug, zelfs in het gezelschap van iemand uit het publiek ...
net zoals hij op het podium plots begon te 'zweven' en dit minuten lang volhield, omringd door een publiek ...
net zoals hij 'met een laserstraal in twee werd gesneden' en vrolijk rond bleef lopen ...

Allemaal illusies, de hersenen worden gefopt en de waarnemer is er van overtuigd iets onmogelijks te hebben gezien.

Dus, wanneer iemand beweert iets 'met eigen ogen gezien te hebben' is het verstandig om er kritisch naar te kijken.

Neem nu bijvoorbeeld wat jij, univers, hier schrijft:
univers schreef:
20 sep 2019, 11:38
Ik denk dat het op ongeveer 2 km hoogte vloog, het was groter Boeiing 747, dus een drone kon het niet wezen.
1) er worden Boeing 747's gebruikt voor NASA testprogramma's waarbij de toestellen niemand aan boord hebben, ook geen piloot, waardoor het dus wel drone's zijn;
2) het is zo goed als onmogelijk om de vlieghoogte van een vliegtuig in te schatten, net zoals het zo goed als onmogelijk is om van een vliegend tuig vast te stellen of het de omvang van een Jumbo jet heeft ... dit komt omdat in de lucht geen referentiepunten bestaan waaruit je afstanden of afmetingen kan afleiden; beide vaststellingen hebben tot gevolg dat het één het ander onmogelijk maakt omwille van hetzelfde gebrek aan referentie.

Wanneer er wel referentiepunten zijn dan kan je wel één en ander berekenen.
Zo heb ik ooit de snelheid berekend van een Boeing 757 boven de skyline van New York. Daar heb je de afstanden tussen verschillende gebouwen, afstanden die onveranderlijk zijn, waardoor je kan berekenen hoe hoog zo'n vliegtuig vliegt, hoe groot het is en hoe snel het vliegt.
Het betrof een video van de vlucht van United Airlines 175 kort voor die de zuidelijke van de twee WTC torens in vloog.
En die snelheid kwam overeen met die welke in het uiteindelijke NIST rapport werd vermeld.

gusteman

Re: ufo´s bestaan

Bericht door gusteman » 20 sep 2019, 13:14

Tammy schreef:
20 sep 2019, 13:03
En zo zijn er op deze planeet veel meer plekken om de nachtelijke hemel goed te bekijken.
Inderdaad, lieve Tammy, en je hoeft echt niet ver te gaan hoor ... wanneer je de wagen neemt en pakweg anderhalf uur ver rijdt in oostelijke richting, de Duitse kant op, dan kom je zeker in gebieden waar je bij heldere hemel de Melkweg in al zijn glorie kan aanschouwen.
Het volstaat dat je in een streek bent waar geen door de mens geïnstalleerde verlichtingspunten te vinden zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80381
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ufo´s bestaan

Bericht door Tammy » 20 sep 2019, 13:55

Dank je voor de tip :hands: Gusteman.
Het is ook de verlichting inderdaad die het moeilijk maakt om iets te zien boven.
Van Duitsland wist ik niet, ik dacht meer in hele uitgestrekte gebieden waar bijna niemand woont of heel weinig.
Als mijn gezondheid het eens weer toelaat om te reizen zal ik hier zeker aan denken. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 20 sep 2019, 14:08

univers schreef: ↑20 sep 2019, 10:38
Ik denk dat het op ongeveer 2 km hoogte vloog, het was groter Boeiing 747, dus een drone kon het niet wezen.
1) er worden Boeing 747's gebruikt voor NASA testprogramma's waarbij de toestellen niemand aan boord hebben, ook geen piloot, waardoor het dus wel drone's zijn;
2) het is zo goed als onmogelijk om de vlieghoogte van een vliegtuig in te schatten, net zoals het zo goed als onmogelijk is om van een vliegend tuig vast te stellen of het de omvang van een Jumbo jet heeft ... dit komt omdat in de lucht geen referentiepunten bestaan waaruit je afstanden of afmetingen kan afleiden; beide vaststellingen hebben tot gevolg dat het één het ander onmogelijk maakt omwille van hetzelfde gebrek aan referentie.

Wanneer er wel referentiepunten zijn dan kan je wel één en ander berekenen.
Zo heb ik ooit de snelheid berekend van een Boeing 757 boven de skyline van New York. Daar heb je de afstanden tussen verschillende gebouwen, afstanden die onveranderlijk zijn, waardoor je kan berekenen hoe hoog zo'n vliegtuig vliegt, hoe groot het is en hoe snel het vliegt.
Het betrof een video van de vlucht van United Airlines 175 kort voor die de zuidelijke van de twee WTC torens in vloog.
En die snelheid kwam overeen met die welke in het uiteindelijke NIST rapport werd vermeld.
Guus er vliegen hier bij mij tientallen verschillende vliegtuigen over,
ik lig in de aanvliegroute voor Schiphol en Zestienhoven.
Weet dus donders goed hert verschil tussen een vliegtuig en het object.
Het had totaal niets te maken met een vliegtuig.
Neen, beste univers, maar dat hoeft ook niet aangezien een vliegtuig geen UFO is. Voor zover ik het kan zien van op de grond kan het net zo goed een vliegtuig zijn wat bestuurd wordt door een computer, van op een afstand, net zoals een drone.
Maar aangezien het een vliegtuig is werd het gemaakt door mensen en is het niet buitenaards.
Zeg niets, kan net zo goed een groenmannetje zijn die achter het stuur zit.
Dat kan jij van hier beneden af niet zien.
Allemaal illusies, de hersenen worden gefopt en de waarnemer is er van overtuigd iets onmogelijks te hebben gezien.

laten we het dan maar op allemaal op illusies houden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ufo´s bestaan

Bericht door Determinist » 20 sep 2019, 15:03

Poe...ik moet even reageren op deze
maar als je dan die beterweters hoort en antwoorden krijgt denk je snel laat maar
Het woordje "beterweters"

Dat is een uiting om aan te geven dat deze mensen "denken" het beter te weten.

Dit is hier de omgekeerde wereld.

Ik schaar bij onder die mensen die niet overtuigd zijn dat de onverklaarbare fenomenen en zaken die niet geïdentificeerd zijn van buitenaarde oorsprong zijn.
Met andere woorden: ik denk niet een verklaring te weten van het onverklaarbare en weet ook niet iets te identificeren wat niet geïdentificeerd is.

Nog simpeler gezegd : IK WEET HET NIET

Ik geef dus ruiterlijk toe het niet te weten en ik stel dat ik het voor mijzelf niet geloofwaardig vind iets te verzinnen en dan te denken dat ik het wel weet.
Ik weet het gewoon niet. En alles wat er voorgesteld wordt overtuigen mij (nog) niet.

Hoe kan een "beterweter", waarvan aangenomen wordt dat deze het "beter zou weten", toegeven dat deze het juist NIET WEET.

IK zie mijzelf dus als een "beternietweter".

En mijn manier van denken en geloven kan ik beter een niet-weter zijn dan een beter weter.

Iedereen die stelt te weten het onverklaarbare en onidentificeerbare te kunnen verklaren en identificeren is een "beterweter".
Iedereen die dat niet dot is een "beternietweter"

maar als je alles bij elkaar optelt is er meer tussen hemel en aarde

Hoeveel losse verklaringen van het onverklaarbare maken uiteindelijk iets verklaarbaar?
Als 1 enkele verklaring niet echt verklaart, dan zullen 1000 enkele verklaringen die niet echt verklaren opeens uiteindelijk een verklarende verklaring geven.

Maargoed. Ik ben dan ook een scepticus.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ufo´s bestaan

Bericht door herman50 » 21 sep 2019, 07:08

is het niet beter/leuker dat ieder denkt wat ie wilt? , zonder dat anderen het af kraken.....leven is zo kort jongens fijne dag verder .....
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 21 sep 2019, 07:14

Herman. :post: :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: ufo´s bestaan

Bericht door gusteman » 21 sep 2019, 08:25

herman50 schreef:
21 sep 2019, 07:08
is het niet beter/leuker dat ieder denkt wat ie wilt? , zonder dat anderen het af kraken.....leven is zo kort jongens fijne dag verder .....
Ja, dat zou natuurlijk heel wat fijner zijn ... en het leven is inderdaad kort ...

Weet je wat ... als iedereen nu eens begint met het goede voorbeeld te geven en gewoon stoppen met het wijzen op zaken die nergens op slaan ...

Wat denk je, beste herman50? Stop jij dan met je opmerkingen over Donald Trump?

En jij, beste univers, stop jij dan met je opmerkingen over de overheid, Big Pharma, de EU, enzovoort?

Neen, natuurlijk stoppen jullie daar niet mee ... en daar hebben jullie groot gelijk in want dingen kunnen enkel ten goede keren doordat er altijd weer mensen zijn die wijzen op datgene waarvan zij weten en kunnen aantonen dat het in tegenspraak is met de werkelijkheid.

En als we daarvoor dan een droom moeten laten vallen, dan is dat maar zo.

Bekijk het zoals in het onderschrift van Fenna staat:

Beter gekwetst door de waarheid dan getroost door een leugen !

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ufo´s bestaan

Bericht door Determinist » 21 sep 2019, 09:17

herman50 schreef:
21 sep 2019, 07:08
is het niet beter/leuker dat ieder denkt wat ie wilt? , zonder dat anderen het af kraken.....leven is zo kort jongens fijne dag verder .....
Beste herman50, Zullen we het forum hernoemen naar "De Echoput"?

Alle gekheid op een stokje.

Kijk. Dit topic heeft als titel "Ufo's bestaan". En op een forum zoals deze mag iedereen denken wat ie wil.
Überhaupt mag iedereen denken wat ie wil. Dat is inderdaad beter en leuker.

Maar zodra je uit wat je denkt dan wordt er op een forum zoals deze verwacht dat er andere gedachten geuit worden in de vorm van een gesprek of discussie.
Het uitwisselen van gedachten dus tussen mensen, met verschillende ideeën en uitgangspunten.

Deze uitwisseling van gedachten is beter en leuk. Dat laatste is aan de leden zelf om dat te vinden.

Een forum waar ieder uit wat deze denkt zonder dat iemand het "afkraakt" of denkt het "beter" te weten, is een echoput.

Gelukkig is dat hier niet het geval. Ik waardeer ieder zijn of haar inbreng en zeker ook die van jou herman50 !

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ufo´s bestaan

Bericht door herman50 » 21 sep 2019, 10:06

en toch mede door hetgeen jij schrijft zijn er mensen die denken ..laat ik maar niks zeggen,, waarom dat,, ie mensen hebben net zo goed recht van spreken als iemand anders ,,die UFO site waar ik jaren geleden op zat is genekt door ge..... , men wist het beter , geloof je daarin ,, hoe kun je dat wete, heb je ze gezien, enz...... dat op het laatst er 3 mensen over waren en helaas werd de stekker eruit getrokken , nu is dit een uitlaatklep zeg maar , dus als je / men denkt wat een ge..., oke lees het niet en sla het over ..... maarja ieder z´n meug we leven in een ´vrij´ land .....zegge ze
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 21 sep 2019, 10:40

En jij, beste univers, stop jij dan met je opmerkingen over de overheid, Big Pharma, de EU, enzovoort?
Nee natuurlijk niet.
Ben een 'Ollander :mrgreen:
Moet toch wat te grieppen hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: ufo´s bestaan

Bericht door gusteman » 21 sep 2019, 10:45

herman50 schreef:
21 sep 2019, 10:06
... dus als je / men denkt wat een ge..., oke lees het niet en sla het over ....
Toch wel een wat vreemde raad als die afkomstig is van iemand die 697 berichten (zie hier) heeft geplaatst in het onderwerp Donald Trump president ..... en wat nu?

Dat betekent dat meer dan één op de drie berichten in dat topic afkomstig zijn van iemand die als goede raad geeft: als je denkt "wat een ge..." sla het dan over :shock:

[think]

[nono]

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ufo´s bestaan

Bericht door herman50 » 21 sep 2019, 11:38

niet veel meer en niet veel minder , tenzij!! die iets/ iemand/ het de persoon/mens tóch nieuwsgierig om het te zien cq lezen is en dan staat het er niet voor jan met korte achternaam ,,,, :-P
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ufo´s bestaan

Bericht door univers » 21 sep 2019, 12:00

3 letters ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: ufo´s bestaan

Bericht door herman50 » 21 sep 2019, 12:05

:hands: [clap] [clap] idd die :grin:
alles van waarde is weerloos

Plaats reactie