Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
4l13N

Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door 4l13N » 16 nov 2019, 18:51

Wetenschappers hebben gewaarschuwd dat het onwaarschijnlijk is dat een soort 'buitenaardse wezens op het Witte Huis-gazon' zal voorkomen.
De vraag of we alleen zijn in het universum blijft een van de grootste filosofische raadsels van onze tijd. Hoewel het bijna ondenkbaar lijkt dat onze beschaving alleen in de kosmos is, blijft het feit dat we nog enig bewijs van het tegendeel moeten zien, nog steeds bestaan.

Hoewel veel mensen lang hebben gewacht op een revolutionair moment van 'eerste contact' met een welwillend buitenaards ras, is de realiteit van de situatie dat het besef dat we niet alleen zijn in het universum waarschijnlijk een geleidelijk proces is met een straaltje ontdekkingen en veel onzekerheid.

Het kan beginnen met de ontdekking van een potentieel bewoonde wereld door een krachtige telescoop of met het vinden van sporen van microbieel leven op Mars. Het kan zelfs beginnen met dat SETI een signaal oppikt.

Maar dat is misschien alles wat we voor een heel lange tijd krijgen - een kleine hint van iets meer, bewijs dat het leven daar kan zijn, maar zonder specifieke details. Hoogstwaarschijnlijk zouden we gissen.

"Dat zou wetenschappelijk zo opwindend zijn," zei Kathyrn Denning, een antropoloog aan de York University in Canada. "Maar voor veel mensen creëert het gewoon een ruimte om op te projecteren."

"Mensen, we zijn niet goed in het openhouden van ruimtes. We vullen ze gewoon met wat beschikbaar is."

MIT-astronoom Sara Seager is van mening.

"Het is waarschijnlijk iets dat een langzame ontdekking gaat worden, niet zoals de kleine groene mensachtigen die hier op aarde aankomen en iedereen bang maken," zei ze.

"Het gaat waarschijnlijk lang duren."

https://www.space.com/discovering-extra ... ocess.html

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Annemiet » 17 nov 2019, 06:40

Toch, met de zoektocht naar exoplaneten zou het nu wel eens snel kunnen gaan...

Gast1

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Gast1 » 17 nov 2019, 08:07

Meghan Bartels schreef:Hoewel het bijna ondenkbaar lijkt dat onze beschaving alleen in de kosmos is ...
Het is ondenkbaar te denken dat er geen andere beschavingen zijn in de tot nu onmeetbare kosmos. :wink:

4l13N

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door 4l13N » 17 nov 2019, 10:57

Buitenaards leven heeft ons allang gevonden De oude culturen wisten dat al. Wetenschappers vergeten dat heel veel mensen over de hele planeet ufo 's zien.

Gast1

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Gast1 » 18 nov 2019, 13:23

4l13N schreef:
17 nov 2019, 10:57
Buitenaards leven heeft ons allang gevonden.
De oude culturen wisten dat al.
Ik denk te weten dat dat inderdaad zo is.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door MetalPig » 18 nov 2019, 13:28

4l13N schreef:
17 nov 2019, 10:57
Wetenschappers vergeten dat heel veel mensen over de hele planeet ufo 's zien.
Dat denk ik niet.


Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Mypos » 20 nov 2019, 23:28

MetalPig schreef:
18 nov 2019, 13:28
4l13N schreef:
17 nov 2019, 10:57
Wetenschappers vergeten dat heel veel mensen over de hele planeet ufo 's zien.
Dat denk ik niet.
Jij denkt niet dat mensen over de hele planeet UFO's zien?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door MetalPig » 21 nov 2019, 07:59

Mypos schreef:
20 nov 2019, 23:28
MetalPig schreef:
18 nov 2019, 13:28
4l13N schreef:
17 nov 2019, 10:57
Wetenschappers vergeten dat heel veel mensen over de hele planeet ufo 's zien.
Dat denk ik niet.
Jij denkt niet dat mensen over de hele planeet UFO's zien?
Dat is niet wat ik bedoelde, maar:
Ik weet niet of mensen over de hele wereld UFO's zien. Ik ga niet actief op zoek naar meldingen, maar ik heb bijvoorbeeld nog nooit iets uit Afrika langs zien komen.
En nu niet voorbeelden gaan geven, want het interesseert me eigenlijk niet zo wat mensen zien en niet kunnen identificeren.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Tammy » 21 nov 2019, 11:50

4l13N schreef:
Buitenaards leven heeft ons allang gevonden De oude culturen wisten dat al. Wetenschappers vergeten dat heel veel mensen over de hele planeet ufo 's zien.
Juist, dat zeg ik al bijna een halve eeuw.
De ufo`s worden zeer zeker gezien, niet overal op de wereld maar in veel gebieden wel.

Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens 4l13N . :aliensmile:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door gusteman » 21 nov 2019, 12:58

Tammy schreef:
21 nov 2019, 11:50
De ufo`s worden zeer zeker gezien, niet overal op de wereld maar in veel gebieden wel.
Met de term UFO wordt bedoeld 'een zich door de lucht voortbewegend object waarvan de waarnemer niet kan uitmaken wat het precies is'.

Dat kan best al eens gebeuren, zeker gezien de vele, vooral militaire, 'Black Ops' projecten ... maar het is nu eenmaal ook zo dat slechts een extreem klein percentage van de menselijke bevolking op deze planeet bekend is met alles wat hier op aarde werd/wordt gemaakt, uitgetest en/of gebruikt voor verplaatsing doorheen het luchtruim, met eventueel uitbreiding naar de ruimte.

Waarom dergelijke waarnemingen meteen ook gelinkt worden aan bezoekjes door intelligente buitenaardse wezens valt echter minder logisch te benaderen want het heeft meer te maken met wensen dan met waarnemen.

En dan is er natuurlijk het eventuele bestaan van intelligente buitenaardse wezens.

Op zich is dat al niet verifieerbaar, aangezien wij, als mensen, enkel in staat zijn om de eventuele talenten van buitenaardse wezens te toetsen aan onze eigen menselijke talenten/mogelijkheden.

Derhalve zal elke benadering van de eventuele intelligentie van eventuele buitenaardse levende wezens beperkt blijven tot datgene waartoe wij als mens in staat zijn ... of graag zouden in staat zijn (zoals vliegen, of onder water ademhalen, of veranderen in weerwolven/vampieren/zombies) waarbij we ons voornamelijk baseren op fictieve geaardheden, karaktertrekken of fysieke prestaties die ontsproten zijn aan een levendige fantasie.

Maar er is nog veel meer wat mij er toe brengt ernstige twijfels te hebben over de mogelijkheid van buitenaardse bezoekjes ... namelijk de mogelijkheid dat, ergens in de uitgestrektheid van de kosmos, een vorm van leven zou ontstaan zijn in een tijdfragment waarin ook de menselijke levensvorm het licht zag, en binnen het microscopisch kleine tijdsfragmentje waarbinnen de mens er in geslaagd is om signalen de ruimte in te sturen aan de snelheid van het licht; signalen die zouden kunnen opgepikt worden door intelligente levensvormen en daarbij hun nieuwsgierigheid naar de bron ervan opwekken ... wat hen ertoe zou kunnen aanzetten om een (anoniem) bezoekje te brengen.

Offtopic: Hieronder had ik een schematische voorstelling van een tijdsbalk willen plaatsen maar Photobucket doet de laatste tijd behoorlijk arrogant (ogenschijnlijk omdat ik het vertik van een gratis naar een betalend account over te stappen), dus ben ik nog even op zoek naar een andere provider voor afbeeldingen. Te zijner tijd plak ik die plaatjes dan wel waar ze horen.

Wat me wel opvalt aan al die UFO meldingen is dat er nu al zoetjesaan een paar tienduizend meldingen opgetekend weren, over een periode van pakweg 80 jaar, en dat na al die 'anonieme' bezoekjes die buitenaardsen er, alhoewel zij er met reuzenschreden zijn op vooruitgegaan qua technologie, nog niet in geslaagd zijn om een klare kijk te krijgen op het menselijke ras.

Wat mij tot de overtuiging brengt dat zij onze aandacht echt niet waard zijn.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door univers » 21 nov 2019, 13:44

Misschien heb je hier wat aan Guus.
Bij mij werkt het prima. https://postimages.org/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Gast1 » 21 nov 2019, 17:30

gusteman schreef:
21 nov 2019, 12:58
Zijn post
... waar ik het helemaal mee eens ben, behalve dit dan:
gusteman schreef:
21 nov 2019, 12:58
Wat me wel opvalt aan al die UFO meldingen is dat er nu al zoetjesaan een paar tienduizend meldingen opgetekend weren, over een periode van pakweg 80 jaar, en dat na al die 'anonieme' bezoekjes die buitenaardsen er, alhoewel zij er met reuzenschreden zijn op vooruitgegaan qua technologie, nog niet in geslaagd zijn om een klare kijk te krijgen op het menselijke ras.
... En dat weet je niet (zeker).

gusteman

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door gusteman » 22 nov 2019, 10:50

Gast1 schreef:
21 nov 2019, 17:30
... En dat weet je niet (zeker).
Inderdaad, dat weet ik niet zeker, bij gebrek aan informatie vanuit de hoek van buitenaards intelligent leven.

Ik weet het echter wèl zeker op basis van wat wèl vast staat, namelijk

- indien er al sprake zou zijn van bezoekjes aan onze planeet door wezens afkomstig van een andere planeet (ik noem die vanaf hier E.T.) dan kunnen die dit enkel door gebruik te maken van een technologie die verder geavanceerd is dan wat voor de mens op dit ogenblik realiseerbaar is;
- het ontwikkelen van een dergelijke technologie vereist inzicht in de natuurwetten en hun werking, vereist ook het vermogen tot redeneren, deductie, oplossing gericht denken en dies meer ... eigenschappen die ressorteren onder de noemer 'intelligentie';
- die eigenschappen stellen de drager ervan ook in staat tot het maken van deducties op andere vlakken, zoals biotechniek, bijvoorbeeld maar ook sociale interactie;
- niet alleen de intelligentie zou dus aanwezig moeten zijn bij E.T. maar ook fysieke kenmerken zoals mogelijkheid tot tactiele vaardigheid, want er is gekomen tot de constructie van hoogtechnologische machines;
- verder moet er het inzicht zijn dat samenwerken met elkaar noodzakelijk is voor het bereiken van vooruitgang op technologisch gebied;
- het bezoeken van een andere dan de eigen planeet kan gebaseerd zijn op ofwel noodzaak ofwel nieuwsgierigheid ... noodzaak tot ofwel het vinden van benodigde grondstoffen ofwel emigratie.

Als we nu eens beginnen met de voorlaatste stelling, E.T. is op zoek naar grondstoffen en hoopt die hier te vinden.

Dat lijkt mij allerminst waarschijnlijk want dat zou wijzen op een tekort aan grondstoffen op de oorspronkelijke planeet ... en de enorme diversiteit aan waargenomen UFO's wijst net in een andere richting, namelijk die van een razendsnel evoluerende technologie en gebruikte materialen. Komt daar bovenop dat, indien E.T. werkelijk nood zou hebben aan grondstoffen, zij wel verschrikkelijk lang wachten op het ontginnen daarvan.

Ook de laatste stelling, emigratie, houdt geen steek. Laten we even aannemen dat het toch zo zou zijn, dat E.T. noodzaak heeft tot emigratie en op zoek is naar een planeet die daarvoor zou in aanmerking komen. Wij noteren nu al zo'n 80 jaar aan UFO waarnemingen, duizenden van die waarnemingen, en nog is E.T. er niet in geslaagd om uit te maken of de Aarde een te gebruiken optie zou zijn? Want van een emigratie door E.T. hebben we nog niks gemerkt en er blijven maar UFO's af en aan vliegen.
Als E.T. werkelijk zo intelligent zou zijn, dan was die klus al lang geklaard .... dus vervalt de optie van de noodzaak.

Eventjes de nieuwsgierigheid onder de loep nemen: wat indien E.T. gewoon nieuwsgierig is en de Aarde voor hen een soort van bezienswaardigheid is, een vorm van pretpark waar ze met ruimtetuigjes naartoe reizen om zich eens blind te staren op die wezentjes die zich zo vreemd gedragen?
Dat zou kunnen de toename op sommige periodes en plaatsen verklaren, en misschien ook wel de enorme diversiteit aan ruimtetuigen.
Maar het zou dan ook betekenen dat E.T. de mens over dezelfde kam scheert als alle andere levende wezens op deze planeet en geen interesse vertoont om nader contact te leggen.

Daar staat echter tegenover dat, indien E.T. echt zo vaak op bezoek zou komen, er toch één of andere vorm van contact moet zijn, en zeker moet geweest zijn, want al die bezoekjes kunnen onmogelijk gebeuren zonder dat daarvan aantoonbaar bewijs voorhanden is bij de honderdduizenden telescoop bezitters wereldwijd.
Als al die lui (en het gaat inderdaad om honderdduizenden mensen) er het zwijgen toe doen dan moet daar een reden voor zijn; die mensen moeten gemotiveerd zijn om dit niet te melden ... en die motivatie moet sterker zijn dan het ego, dan de kans om wereldberoemdheid te verwerven, om de geschiedenis in te gaan als de eerste mens ooit die publiekelijk bewijs heeft aangeleverd voor het bestaan van E.T. ... het moet dus wel om een verschrikkelijk sterke/invloedrijke motivatie gaan om een dergelijke saamhorigheid te verkrijgen binnen een enorme massa mensen die verspreid leven op deze planeet. En die motivatie moet er al zijn sinds de eerste UFO meldingen.
Wanneer we dan de twee basisfactoren naast elkaar leggen: enerzijds E.T. met hoogstaande intelligentie èn vooruitstrevende technologie ... en anderzijds de mens met zijn typische ego kenmerken die veelal saamhorigheid in de weg staan dan ligt het voor de hand dat die honderdduizenden mensen hun waarnemingen verborgen houden op 'vraag' van E.T. en niet uit grootmenselijkheid (wat niet wegneemt dat dit bij een enkeling wel het geval zou kunnen zijn).

En reken daarbij dan ook nog eens het gegeven dat de aanwezigheid van de mens als in de ruimte waarneembare entiteit (zijnde de periode waarbinnen de mens in staat was signalen te sturen die diep in de ruimte door dringen) 0,0000125 procent bedraagt van de levensduur van het heelal, dan heb je een idee van hoe klein de waarschijnlijkheid is dat ergens in dat heelal ooit een planeet is ontstaan waarop ooit leven is ontstaan dat precies in diezelfde tijdspannen geslaagd is in hoogtechnologische ontwikkelingen.

Neen, voor mezelf is het een uitgemaakte zaak: ik ben er voor 99,99 procent zeker van dat E.T. wel kan bestaan, maar dat E.T. nog nooit een bezoek heeft gebracht aan de Aarde.

En aangezien het hier niet gaat over exacte wetenschap ben ik ruimschoots tevreden met die 99,99%. ;P!

gusteman

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door gusteman » 22 nov 2019, 10:57

univers schreef:
21 nov 2019, 13:44
Misschien heb je hier wat aan Guus.
Bij mij werkt het prima. https://postimages.org/
Offtopic: Bedank voor de tip, beste univers, ik geef het zeker een kans ... van zodra ik een ander email adres heb (want je kan het enkel gebruiken indien je een account hebt, en dat vereist opgave van een email adres).
Wij zijn onlangs veranderd van provider, scheelt ons € 45,00 per maand maar ik heb wel geen toegang meer tot mijn vorig email account en de nieuwe provider biedt deze service niet aan.
Ben dus nu aan het husselen om die 'oude' emails te recupereren en dat account te 'verhuizen' naar een andere provider ... is niet zo evident (voor mij) :mrgreen:

Gast1

Re: Ontdekking van buitenaards leven zal 'langzaam en onzeker' zijn

Bericht door Gast1 » 23 nov 2019, 06:01

Met oprecht genoegen gelezen gusteman (jouw post 21 nov 2019, 18:30), waarbij ik jouw redenering geheel en goed kan volgen. :post:

Plaats reactie