Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
4l13N

Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door 4l13N » 23 nov 2019, 11:14

Afbeelding

Tijdens de Tweede Wereldoorlog verlangden de Duitsers naar enig voordeel ten opzichte van hun tegenstanders. Of het nu technologie, intelligentie of kracht was, ze wilden de beste van de beste zijn. Toen Maria Orsic, een jonge Duitse nationalist, naar voren kwam om haar opmerkelijke gaven te delen, waren de nazi's opgetogen. Wat ze over haar ontdekten, was spectaculairder dan iemand zich ooit had kunnen voorstellen: Maria kon communiceren met buitenaardse wezens.

Wat is de Vril Society? Maria Orsic & het Duitse Geheime Genootschap

Maria Orsic was een medium en de leider van een nazi-geheime genootschap, bekend als de Vril, die bestond in de Tweede Wereldoorlog. De Vril Society is opgericht nadat Orsic communicatie had ontvangen van buitenaardse wezens die ooit hadden geleefd in wat nu Sumeria is. Deze wezens vertrokken uiteindelijk van de aarde naar het Aldebaran-zonnestelsel. De Vril noemden zichzelf naar het oude Sumerische woord 'Vri-ll', wat 'goddelijk' betekent.
De leden van de Vrill waren aantrekkelijke jonge vrouwen die hun haar helemaal langs hun heupen hadden laten groeien, wat ongebruikelijk was in die tijd. De logica voor het laten groeien van hun haar tot zo'n extravagante lengte was gebaseerd op hun overtuiging dat menselijk haar fungeert als een antenne om contact te maken met buitenaardse wezens. Ze geloofden dat ze hun telepathische vaardigheden konden gebruiken om met deze buitenaardse wezens te communiceren en de nazi's een soort voordeel ten opzichte van hun tegenstanders te geven.
Na contact te hebben gemaakt met de buitenaardse wezens heeft Orsic de informatie getranscribeerd in twee verschillende scripts. De eerste was een geheime Duitse taal van de Tempeliers die ze niet persoonlijk begreep. De tweede was een oude taal die historici vaak koppelen aan de Duitse occulte groep die bekend staat als de "Thule". De meeste van deze geleerden zijn het erover eens dat deze taal voortkomt uit de oude Sumeria, waar de buitenaardsen ooit bloeiden.

Toen de transcripties eenmaal in het Duits waren vertaald, waren de Vril geschokt. Het oude ras had Orsic uiterst gedetailleerde instructies gegeven voor het bouwen van een vliegende schotel.
Onderzoekers geloven dat de informatie die door Orsic is gekanaliseerd, heeft geleid tot de creatie van futuristische vliegende schotels door Nazi-Duitsland. Sommige historici wijzen op het vermeende nazi-gebruik van zogenaamde 'foo jagers', of niet-geïdentificeerde vliegende objecten, tijdens de Tweede Wereldoorlog als bewijs van de superieure vliegtuigtechnologie van het land. Deze vliegende schepen, zoals de Nazi Bell, waren bolvormig en gloeiden van een intens licht, en sommigen geloofden dat ze in staat waren om de communicatie van hun vijanden te verstoren.
Na dit alles verdween de Vril Society plotseling spoorloos. Hun lichamen zijn nooit gevonden. Hoewel niemand precies weet waar ze naartoe zijn gegaan, vermeldde een laatste brief van Orsic aan de Vril-leden "niemand bleibt hier" of "niemand blijft hier." Het is mogelijk dat de Vril de gechannelde instructies van Orsic gebruikte om een ruimtevaartuig te bouwen en verlaat de planeet.

Theorie van vertrek: reis naar het Aldebaran-zonnestelsel

Het lijkt erop dat Orsic voornemens was om met de buitenaardsen in het Aldebaran-zonnestelsel te communiceren. Na instructies voor het bouwen van een vliegende schotel te hebben ontvangen, is het logisch dat de Vril de aarde naar Aldebaran vertrok. Dit zonnestelsel bestaat in het sterrenbeeld Stier, dat 68 lichtjaar verwijderd is van de aarde. (Ter vergelijking, Alpha Centauri, het zonnestelsel dat het dichtst bij het onze ligt, is 4,35 lichtjaar verwijderd van de aarde.)
Degenen die geloven dat Orsic de aarde heeft verlaten voor Aldebaran beweren dat de topleden van de Vril Society, samen met andere Duitse geheime genootschappen zoals de Thule, voldoende financiering hadden van het regime van Adolf Hitler voor de constructie van vliegende schotels. De toonaangevende ingenieur van Duitsland, Werhner von Braun, maakte immers geen geheim van het feit dat de nazi's vóór en tijdens de Tweede Wereldoorlog een overvloed aan technische informatie van buitenaardse wezens ontvingen.

De Rudolf Hess - Maria Orsic Connection

Een andere populaire claim van nazi-Duitse historici is dat Orsic al haar gechannelde informatie heeft verstrekt aan een rijzende ster binnen de nazi-partij genaamd Rudolf Hess. Volgens deze theorie voorzag Orsic Hess van elk laatste detail van haar communicatie met de Vril als een middel om haar Duitse nationalisme tot uitdrukking te brengen. Hess werd een invloedrijke figuur in de nazi-partij.
Als theoretici gelijk hebben, vertrouwden Hitler en zijn handlangers op de gedetailleerde channelings van Orsic om een reeks vliegende schotels en andere high-tech wapens te maken voor gebruik in de oorlog. Deze theoretici geloven ook dat de nazi's miljoenen dollars hebben gefinancierd voor een uiterst geheim programma dat is gericht op het beheersen van de vlucht met vliegende schotels en andere UFO-achtige vliegtuigen.

Nazi-wetenschappers bevestigen contact

Een mede-Duitse ruimtepionier genaamd Hermann Oberth herhaalde de beweringen van Von Braun dat de Duitsers kennis hadden van buitenaardse wezens. Oberth was een van de beste raketontwerpers van het Duitse Rijk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hoewel hij ging werken voor de drang van het ruimtevaartprogramma van de Verenigde Staten om mannen de ruimte in te sturen, wordt Oberth het best herinnerd vanwege zijn verklaringen die de nazi's aan buitenaardse wezens koppelen.
Volgens Oberth konden de nazi's niet "de eer opeisen" voor hun vooruitgang op een aantal wetenschappelijke gebieden. Net als Von Braun beweerde Oberth dat de nazi's uitgebreide hulp ontvingen van een superintelligente, buitenaardse levensvorm. Oberth noemde deze Vril-aliens 'mensen van andere werelden'.
Als men Oberth en Von Braun aan hun woord houdt, wordt het duidelijk dat de nazi-regering aanzienlijke militaire hulp heeft verkregen van zeer geavanceerde vreemdelingen. Veel complottheoretici geloven dat de channelings van Maria Orsic dienden als het eerste verbindingspunt tussen Duitsers en deze zeer intelligente buitenaardse wezens.

Vril: Feit of fictie?

Degenen die in de Vril geloven, theoretiseren dat ze ofwel onder het aardoppervlak leven of in het Aldebaran-zonnestelsel. Toch beweren veel historici dat de veronderstelde nazi-verbinding met het Vril-volk pure fictie is.
Sommige sceptici wijzen op de roman uit 1871, The Coming Race van Edward Bulwer-Lytton. In dit fictieve werk stuit een eigenzinnige reiziger op een zeer intelligent ras van mensen die in een ondergrondse wereld leven. Deze mensen noemden zichzelf de 'Vril-ya'. Als voormalige bewoners van het oppervlak, begrepen de Vril-ya veel van de bovengrondse gebeurtenissen op de planeet, maar werden na een wereldwijde catastrofe onder het terrein gedwongen. Vril-ya-leden hebben hun overleving toegeschreven aan de ongeziene kracht die bekend staat als "Vril". De roman beschrijft Vril als een mystieke vorm van elektriciteit of magnetisme die hen een superkracht of kosmische energie gaf die in harmonie met de natuurlijke wereld functioneert.
Gebaseerd op de opvallende overeenkomsten tussen de roman en het verhaal van Maria Orsic, is de lijn tussen feit en fictie vrij wazig. Was het fictiewerk van Lytton eigenlijk gebaseerd op real-world interacties tussen Duitsers zoals Orsic en legitieme buitenaardse wezens?
De verdwijning van Maria Orsic en haar volgelingen blijft een mysterie. Misschien hebben deze vrouwen besloten om onze door oorlog verscheurde planeet te verlaten met de hulp van een oud ras. Misschien leefde Orsic de rest van haar leven op een onbekende planeet in het Aldebaran-zonnestelsel.

https://www.gaia.com/article/maria-orsi ... ny-secrets

Gebruikersavatar
Annemiet
Onderzoeker
Berichten: 294
Lid geworden op: 19 okt 2019, 14:08

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door Annemiet » 24 nov 2019, 07:06

Al haar foto's (gezocht met google), lijken me zwaar gephotoshopped.
Nietemin interessant, ik had nog niet van haar gehoord.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door Witte wel » 24 nov 2019, 10:57

Er is best wel goede informatie te vinden over het Vril genootschap en Maria Orsic Annemiet. We hebben hier in het verleden op forum al eens uitvoeriger over geschreven. De informatiebron hier toegepast maakt er een niets inhoudelijk verhaaltje van. In feite gewoon waardeloos.
Er wordt heel veel onzin over het Vril en Thule genootschap geschreven, je moet iets verder zoeken om betrouwbaardere informatie te vinden. De link hier toegepast kan je vergeten. De Vril en Thule genootschappen zijn interessante materie om in te duiken en je haalt er veel wijsheden uit maar nogmaals vaak wordt onzin gepubliceerd over vermeende waarheden. Dat hebben we destijds hier op het forum ook mee gemaakt. Hele lappen tekst werden geknipt en geplakt maar kende nagenoeg geen inhoudelijkheid. Beter is een individuele zoektocht toe te passen wat veel meer informatie opleverd. Zoek in de geschiedenis van het forum en vervolg dan je eigen weg. Ik kan je verzekeren dat als je je niet mee laat slepen door wazigheden je veel wijsheden zult ervaren die een stukje kijk op realiteit zullen veranderen bij je. Maar dat moet je willen. Vele informatie is verdraaid en dat kom je allemaal tegen. Tussen de regels vind je wat je zoekt. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door gusteman » 24 nov 2019, 12:13

En ja hoor, daar is-t-ie weer ... gusteman met zijn opmerkingen.

En opnieuw zit ik pas enkele regeltjes ver in een tekst of het is al van dattum: onzin :roll:
gaia.com schreef:Tijdens de Tweede Wereldoorlog verlangden de Duitsers naar enig voordeel ten opzichte van hun tegenstanders. Of het nu technologie, intelligentie of kracht was, ze wilden de beste van de beste zijn.
De bedoeling van een inleiding in een tekst is om de lezer meteen op het juiste been te zetten voor wat betreft de teneur van de tekst (het artikel).

En in deze inleiding staan twee pertinente onwaarheden:

1) het waren niet 'de Duitsers' die op zoek waren naar voordeel ten opzichte van hun tegenstanders maar het waren de Nazi's;

2) de Nazi's 'wilden' niet de besten van de besten zijn, zij waren er van overtuigd dat zij sowieso de aller besten waren - zij beschouwden het Duitse (Arische) ras trouwens ook beter (lees: meer hoogstaand) dan hun eigen bondgenoten, Italië, Japan en, bij uitbreiding, Hongarije, Roemenië, Slowakije en Bulgarije.
Zij (nog steeds: de Nazi's en niet de Duitsers) hadden dus geen nood om te zoeken naar argumenten om hun grootheidswaanzin te verdedigen.

Iemand die een tekst begint met dergelijke onzin hoeft niet te verwachten dat een kritische lezer er nog verder aandacht aan besteedt ... laat staan dat die ook nog eens zou deel nemen aan het verspreiden van deze vorm van desinformatie. :roll:
Annemiet schreef:
24 nov 2019, 07:06
Al haar foto's (gezocht met google), lijken me zwaar gephotoshopped.
Komt overeen met mijn ervaring ... sommige zijn zelfs zo amateuristisch bewerkt dat het lachwekkend is.

Wat mij bij dit soort publicaties 'stoort' is de vaststelling dat

a) de publicist er van uit gaat dat de lezer achterlijk is :shock:
b) ondanks het overduidelijke onzin gehalte nog steeds tienduizenden er met open ogen in trappen en het goedgemutst verder verspreiden [doh]

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door Witte wel » 24 nov 2019, 12:58

Wat ik dus al schreef. Dank je gusteman voor je uiteenzetting.
Er is weldegelijk informatie te vinden want veel informatie is verstopt echter sites als gaia.com, en een legio anderen, verspreiden deze onzinberichtgeving waar gusteman het over heeft en waar ik ook al op doelde. Niks daar is-t-ie weer, een terechte opmerking.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door Tardis » 24 nov 2019, 13:51

Witte wel, je maakt me nieuwsgierig naar de informatie die volgens jou wel betrouwbaar is. Ik heb op dit forum gezocht met de zoekmachine op Vril en Thule, maar ik krijg daar 0 resultaten mee, op alle posts in dit topic na. Aangezien de lijst met topics in Ufo's en buitenaardse zaken gigantische proporties heeft aangenomen is het praktisch niet te doen om daar in te gaan graven en het kaf van het koren te scheiden. Je hoeft het me niet voor te kauwen, maar heb je nog wat tips waar ik het beste kan zoeken, ook buiten dit forum. Een kleine literatuurlijst wellicht? Dit om vruchteloze pogingen te voorkomen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe zijn Maria Orsic en de Vril verbonden met Duitse vliegende schotels?

Bericht door Witte wel » 24 nov 2019, 19:46

Er is over geschreven in de topic "Wetenschappelijke vertaling Mein Kampf klaar" en ook in de topic "Deden de nazi's aan occultisme?" waar ook jij in gereageerd hebt. Ergens op het forum moet nog een heel stuk te vinden zijn maar kan het met de zoekfuncties van het forum niet vinden. Ik heb toen taigitu nog op de vingers getikt dat ze knippen plakken berichten aan het neerzetten was die niet klopte. Ik kan het alleen niet vinden en ga niet het hele forum af liggen zoeken. Ik heb in mijn archieven mogelijk nog wat linken staan maar dan moet ik daar voor gaan zitten en dat kan wel even duren. Leesvoer heb ik zat maar dat ga ik hier niet uploaden. Susan heeft ook bruikbare stukken gepost destijds. Wil je echt dieper spitten dan zal je ook het diepere web moeten bezoeken. Neem dan wel een zaklamp mee want het is daar behoorlijk donker.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie