Nu is het tijd voor openbaar maken.

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tex
Student
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 aug 2005, 20:11

Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Tex » 17 jun 2020, 18:55

Wanneer ik de laatste berichten bekijk aangaande UFO's en buitenaardsen, lijkt het me tijd om een nieuw topic te openen.
Met de titel tijd voor openbaar maken heb ik het gevoel, meer niet, dat het nu een gunstige tijd zou kunnen zijn om als buitenaardse intelligentie, je aan de mensheid te openbaren oftewel bekend maken.
Want is het niet zo, dat we door angst voor een virus die de dood tot gevolg kon hebben, ons allemaal wereldwijd gezamenlijk lam hebben laten leggen?
Er trad een massale bewustwording op waardoor politici de kans kregen om de lockdowns wereldwijd in te voeren.
Zelf had ik en met mij vele anderen denk ik het gevoel dat er grote leugens werden verteld.
Want er werd benadrukt dat er ontelbare doden zouden vallen, ik riep al direct in mijn naaste omgeving, hoe kan je daar nu zo'n angst voor hebben?
De enige zekerheid die je in het leven hebt, is dat je dood gaat!
Oei, daarmee kreeg ik iedereen om mij heen in de stress en ik moest dergelijke uitlatingen maar niet in het openbaar doen!
De massale angst zat er al snel in.
Dit even ter inleiding, want zoals iedere medaille zijn keerzijde heeft, is ook aan deze vreselijke massale angst een keerzijde.
Namelijk, wij hebben het bewijs gezien van het wereldwijde doen wat er gezegd wordt.
Wat ik bedoel, het is dus wel degelijk mogelijk om de meeste neuzen één kant op te krijgen.
Dus wanneer de buitenaardsen al die tijd gewacht hebben op een juist moment om zich te laten zien, is dat nu!
Dit is wat ik echt even kwijt moet, sorry.

M.vr.gr.
Tex.
De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Determinist » 17 jun 2020, 19:29

Ik vraag mij af, beste Tex, of het idee dat het bekendmaken van buitenaards leven afgehouden wordt voor de mensheid omdat wij het zogenaamd niet aan zouden kunnen een logische is.
Wat zou de reden daarvoor zijn, terwijl we onderhand iedere minuut van onderzoek buiten de Aarde op de voet kunnen volgen. De onderzoekers die hun leven lang bezig zijn met de vraag of er buitenaards leven is en zelf ervan dromen een dergelijke ontdekking kenbaar te maken (en wellicht een Nobel prijs daarvoor mogen ontvangen en eeuwige roem) zouden het onmogelijk vinden het voor zich te houden.
Daarbij mocht het zo zijn dat ze onderling hebben afgesproken hun bevindingen niet openbaar te maken, dan zijn er altijd diegenen die zich daar niet aan houden.

De vraag of wij alleen zijn in ons universum is al zo lang gaande dat ieder sprankeltje van bevestiging live de ether in wordt gestuurd.

De mens is tevens zo flexibel, gezien alles wat in de millennia is gebeurd, dat het idee dat we deze ontdekking opeens niet aan zouden kunnen in mijn ogen belachelijk is.
Hoe vaak hebben wij niet op onze Aarde door ontdekkers nieuwe landen gevonden met aldaar in hun ogen pure aliens. Dit nieuws ging als een lopend vuurtje de toen bekende wereld door.
En werd meteen opgepakt door mensen die daar kansen in zagen. Deze ontdekkingen waren voor die tijd alsof er buitenaards leven werd ontdekt. daar waar men dacht eerst nog monsters en afgronden denken te vinden en sprookjes verzonnen over deze verre onbereikbare mythische werelden.

Binnen no time waren we er aan gewend.

Hieruit ontstaat bij mij de notie dat het niet wij zelf zijn die het onder de pet houdt, maar de buitenaardsen zelf.
Een soort van buitenaardse afspraak ala Star Trek, the prime directive. De volgen ons op de voet, maar houden zich afzijdig.

Als we uit moeten gaan van alle UFO verhalen zijn het honderden zo niet duizenden verschillende buitenaardse rassen die rond onze Aarde vliegen. En allemaal houden ze zich aan die afspraak.
Ook niet geheel geloofwaardig.

Mijn persoonlijke visie is: ja, de kans is groot dat er buitenaards leven bestaat. Maar dit is zo sporadisch gezien de grootte van het universum, dat wij nog nooit bij deze buitenaardsen de revue zijn gepasseerd.
Kijkende naar de huidige stand van wetenschap aangaande mogelijkheden voor ruimtereizen denk ik dat UFO's die ons bezoeken van ver gelegen sterren eerder een goede aflevering is van Star Trek.
Science Fiction dus.

Gast1

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Gast1 » 17 jun 2020, 19:44

De menselijke geest is als een parachute, hij werkt alleen als die open is.
:post:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door univers » 17 jun 2020, 19:58

Kijkende naar de huidige stand van wetenschap aangaande mogelijkheden voor ruimtereizen denk ik dat UFO's die ons bezoeken van ver gelegen sterren eerder een goede aflevering is van Kijkende naar de huidige stand van wetenschap aangaande mogelijkheden voor ruimtereizen denk ik dat UFO's die ons bezoeken van ver gelegen sterren eerder een goede aflevering is van Star Trek..
Dan heb ik 40 jaar lang, s; nachts naar Star Trek zitten kijken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Vitharr » 17 jun 2020, 20:58

Determinist schreef:
17 jun 2020, 19:29
Mijn persoonlijke visie is: ja, de kans is groot dat er buitenaards leven bestaat. Maar dit is zo sporadisch gezien de grootte van het universum, dat wij nog nooit bij deze buitenaardsen de revue zijn gepasseerd.
Kijkende naar de huidige stand van wetenschap aangaande mogelijkheden voor ruimtereizen denk ik dat UFO's die ons bezoeken van ver gelegen sterren eerder een goede aflevering is van Star Trek.
Science Fiction dus.
Ik denk over buitenaardsen uit dit sterrenstelsel net als jij. Maar voor ufo's heb ik een deur openstaan voor situaties als jouw avatar.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Kristof Piessens » 17 jun 2020, 22:18

Pfff, bekendmaking van buitenaardsen ?

Wie gaat dat doen ? Niemand, want 'claimen' is net als niets te bewijzen dat ze bestaan.

In ieder geval ik ben opgehouden hier op te hopen, des te meer ik van andere mysterieuze cases toch een kern zie van iets uit het verleden dat ontdekt worden in de huidige tijd of beter afgelopen millennia (1900 tot 2000) daarna is de hype hieromtrent gaan liggen, wanneer het te rustig wordt beginnen ze opnieuw met die filmpjes die over het onderwerp handelen maar ben de naam vergeten, dacht iets met waarheid of dergelijke te onthullen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door univers » 17 jun 2020, 22:24

Als de nood aan de man is, melden de buitenaardse, zich zelf wel.
Aan jou de keus om in te stappen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door gusteman » 18 jun 2020, 11:21

Onlangs nog gelezen, weet niet meer precies waar maar ik probeer het terug te vinden:

een wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat binnen ons Melkwegstelsel een paar duizend intelligente beschavingen zouden kunnen ontstaan zijn sinds het ontstaan van de kosmos.

De dichtstbijzijnde daarvan zou zich echter op ongeveer 17.000 lichtjaren afstand bevinden van onze planeet.

Het onderzoek ging uit van een IQ ontwikkeling die ongeveer gelijklopend was aan die van de mens.

En dit is hoe de wetenschap er tegenaan kijkt: harde bewijzen zijn er niet, dus kan je enkel in de buurt van de waarheid komen door te vertrekken vanuit vergelijkbare situaties ... in dit geval dus de ontwikkeling van de mens.

De vooruitgang die wordt gemaakt in bijvoorbeeld het ontrafelen van de DNA structuren heeft ons al geleerd dat het zo goed als onmogelijk is dat de mens zou ontstaan zijn uit een ingreep door buitenaardsen die zouden gesjoemeld hebben met het DNA; daar zijn vooralsnog geen sporen van te vinden.
Dat brengt dan ook mee dat de mens, zoals door de wetenschap wordt verkondigd, een zuiver evolutionair wezen is wat dan weer als graadmeter kan worden gebruikt in studies naar mogelijke gelijkaardige ontwikkelingen op andere planeten.

Andere benaderingen die gebaseerd zijn op fantasie (omwille van gebrek aan bewijzen) worden door de wetenschap al vrij snel als dusdanig herkend en opzij gezet.

Zoals Determinist al aangaf: science fiction.

gusteman

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door gusteman » 18 jun 2020, 11:36

univers schreef:
17 jun 2020, 19:58
Dan heb ik 40 jaar lang, s; nachts naar Star Trek zitten kijken.
Hiermee bedoel je waarschijnlijk dat jij er van overtuigd bent dat je echt bestaande fenomenen hebt waargenomen, en het niet zo is dat die het product zouden zijn van je verbeelding.

Ben jij er dan echt van overtuigd dat jouw hersenen niet in staat zouden zijn om jou, of mijn hersenen mij, of ieder anders hersenen haar/hem, voor de gek te houden?
Of is dat, die overtuiging dus, een bewuste keuze?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door univers » 18 jun 2020, 11:53

Hiermee bedoel je waarschijnlijk dat jij er van overtuigd bent dat je echt bestaande fenomenen hebt waargenomen, en het niet zo is dat die het product zouden zijn van je verbeelding.
Ja, enkel kan het niet verklaren wat het is.
Bij mij lukt je dat niet Guus.
Ben niet gehersenspoeld door het leger.
Mijn ogen nemen waar, niet mijn verbeelding.
Mijn verbeelding gaat pas aan het werk, wanneer ik iets waargenomen heb.
En het lijdt mij enkel tot nog meer vragen.
Ben jij er dan echt van overtuigd dat jouw hersenen niet in staat zouden zijn om jou, of mijn hersenen mij, of ieder anders hersenen haar/hem, voor de gek te houden?
Of is dat, die overtuiging dus, een bewuste keuze?
Wat heb ik met jou of iemand anders zijn hersens te maken.
Als ik je zo leest, dans je nog steeds naar de pijpen van het leger.
Jammer.
.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Vitharr » 18 jun 2020, 11:55

@Gusteman. Dat heb ik ook gelezen. 38 beschavingen met radiosignalen in ons sterrenstelsel kwam daar uit meen ik.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door univers » 18 jun 2020, 12:07

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door gusteman » 18 jun 2020, 14:20

univers schreef:
18 jun 2020, 11:53
Bij mij lukt je dat niet Guus.
Er hoeft mij niets te lukken, hoor.
De huidige stand van de neurologie geeft aan dat waarnemen niet gebeurt met de ogen ... ogen zijn enkel lenzen die lichtpulsen (fotonen) doorsturen naar de hersenen. Niet de ogen zelf vormen het beeld wat je ziet, het zijn de hersenen die het beeld opmaken dat jij 'ziet'.
Daarbij gebruiken de hersenen de informatie die ze net hebben ontvangen via de ogen en combineren dat met de informatie die al in je geheugen zit opgeslagen ... dit geeft uiteindelijk een totaalbeeld en dat is wat jij 'ziet' ..... en dit alles gebeurt aan de snelheid van het licht, dus in luttele fracties van één seconde, zo snel dat je het niet eens kan merken dat het is gebeurd.
Dit verklaart ook waarom je een 'déja vu' kunt meemaken zonder dat je daarbij beseft dat jouw hersenen twee maal vlak na elkaar tot hetzelfde besluit zijn gekomen.

Conclusie: je kan nooit met honderd procent zekerheid beweren dat wat je hebt gezien ook de werkelijkheid is ... je kan er wel van overtuigd zijn dat dit zo is.
univers schreef:
18 jun 2020, 11:53
Ben niet gehersenspoeld door het leger.
univers schreef:
18 jun 2020, 11:53
Als ik je zo leest, dans je nog steeds naar de pijpen van het leger.
Wat voor onzin is dit nu?

Ja, ik zal gehersenspoeld zijn door het leger ... je hebt het hier wel over diegene die zijn hele 'carrière' lang heeft dwars gelegen ten overstaan van zijn oversten.
Diegene die telkens weer herhaalde dat 'befehl ist befehl' werd afgeschaft gedurende de Neurenberg processen.

Diegene die in de cursus Nucleaire, Biologische en Chemische oorlogvoering antwoordde op de vraag 'Wat doe je wanneer je een felle lichtflits ziet?"('waarmee wordt bedoeld: wat doe je wanneer binnen jouw gezichtsveld een atoombom ontploft) met: "Dan gooi ik mijn uitrusting op de grond en ga naar huis, naar mijn vrouw en kinderen want die hebben mij dan heel hard nodig ... en tegen kernwapens kan ik toch niks aanvangen met een proppenschieter".
Ik ben inderdaad keihard gehersenspoeld door het leger, zoveel is wel duidelijk, ja. :roll:
univers schreef:
18 jun 2020, 11:53
Jammer.
Wat jij hier beweert, brave borst, is nog veel, heel veel jammerderder. [jaja]
univers schreef:
18 jun 2020, 11:53
Wat heb ik met jou of iemand anders zijn hersens te maken.
Helemaal niks, en dat staat er ook zo: de vraag is of jouw hersenen jou voor de gek kunnen houden, of mijn hersenen mij voor de gek kunnen houden, of iemand anders hersenen hem/haar voor de gek kunnen houden.
Het antwoord op die vraag is, voor elke categorie, een volmondig JA.
Jouw hersenen kunnen jou laten geloven dat je pijn hebt in een geamputeerd lichaamsdeel, een deel van je lichaam dat er dus duidelijk niet meer is. :shock:
Net zo goed kunnen jouw hersenen jou iets laten zien wat er niet is; of jou iets niet laten zien wat er wèl is ... kijk maar naar wat illusionisten doen, bijvoorbeeld David Copperfield.

En jouw hersenen hebben jou, hier in dit onderwerp, doen geloven dat ik 'dans naar de pijpen van het leger' alhoewel je daar geen enkel argument voor hebt ... hoe zijn jouw hersenen tot die conclusie gekomen? [think]

gusteman

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door gusteman » 18 jun 2020, 14:34

Vitharr schreef:
18 jun 2020, 11:55
@Gusteman. Dat heb ik ook gelezen. 38 beschavingen met radiosignalen in ons sterrenstelsel kwam daar uit meen ik.
Het artikel in NRC waar univers naar verwijst heeft het over 36 beschavingen ... waarmee ze het eigenlijk hebben over planeten waarop beschavingen zouden voor komen.
Het artikel stelt er tevens bij dat dit enkel geldt indien de menselijke soort 'middelmatig' zou scoren op het gebied van intelligentie.

36 is dus het aantal wat past bij middelmatige intelligentie.
Dit betekent dat wanneer de mensheid de hoogst denkbare score zo hebben er dus slechts 1 intelligente beschaving zou bestaan en dat, indien de mensheid de laagst denkbare score zou hebben het er dik 2000 zouden zijn ... nog steeds enkel voor wat betreft het melkwegstelsel.
Hoezo dan wel?
Ik heb hierbij de exponentiële verhouding gebruikt: 1 - 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64 - 128 - 256 - 512 - 1024 - 2048

Breiden we dit uit tot de volledige kosmos dan zijn de aantallen onoverzichtelijk.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Nu is het tijd voor openbaar maken.

Bericht door Vitharr » 18 jun 2020, 19:00

Ik geloof niet dat leven zeldzaam is maar weet ook dat de kosmos letterlijk ongekend groot is. Volgens statistiek mag fantaseren. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie