ROSWELL: THE FIRST WITNESS

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

ROSWELL: THE FIRST WITNESS

Bericht door univers » 15 feb 2021, 08:42

ONTHULT HET GEHEIME DAGBOEK VAN EEN LEGEROFFICIER NIEUWE AANWIJZINGEN VOOR ROSWELL?

Afbeelding

Roswell: The First Witness volgt de kleinkinderen van majoor Jesse A Marcel, de eerste persoon ter plaatse van de Roswell-crash in juli 1947. Zijn familie gelooft dat majoor Marcel onder druk werd gezet door de Amerikaanse regering om zijn oorspronkelijke verklaring in te trekken van wat hij ontdekte tijdens de crashlocatie en ontkennen dat hij ooit bewijs van een UFO heeft gezien. Ze bezitten Marcel's dagboek, waarvan wordt aangenomen dat het aanwijzingen bevat over de waarheid van wat er in Roswell is gebeurd en nieuw bewijs van waar het buitenaardse wrak misschien nog begraven ligt. Het onderzoek wordt geleid door Ben Smith, een voormalig CIA-agent.

Sky HISTORY sprak met Ben Smith over zoom om te praten over de serie en wat het dagboek van Jesse Marcel zou kunnen onthullen over het Roswell-incident.

SKY GESCHIEDENIS: WIE WAS JESSE MARCEL EN HOE RAAKTE HIJ BETROKKEN BIJ HET ROSWELL-INCIDENT?
Ben Smith : Jesse Marcel was lid van de 509-bommenwerpersgroep en was de hoofdofficier van de contraspionage, belast met de beveiliging van de Roswell Army Air Force Base in 1947. Elke keer dat er een veiligheidsgebeurtenis was, zou hij de man zijn geweest om mee om te gaan dat en orkestreer zaken op de basis.

In 1947 werd het leger, de luchtmachtbasis, benaderd door een boer, [William Ware] 'Mack' Brazel, die zei: 'Er is hier een UFO of iets vreemds'. Marcel is dus de eerste militaire officier die op het puinveld naar dit vreemde wrak kijkt in de middle of nowhere in New Mexico.

MARCEL OMSCHREEF HET PUIN AANVANKELIJK ALS 'NIET VAN DEZE AARDE'. WAT VERTELDE HIJ ZIJN FAMILIE OVER DE GEBEURTENISSEN VAN DIE DAG?
Hij zei dat hij vreemd puin behandelde en dat het verhaal opmerkelijk consistent was, ondanks de groeiende populariteit van buitenaardse wezens en buitenaardse contacten in de populaire cultuur, werd zijn verhaal niet gekker en uitgebreider, het bleef hetzelfde.

Afbeelding
Hij werd door zijn superieure kolonel Blanchard gevraagd om te poseren met het puin van de weerballon van aluminiumfolie om de UFO-aankondiging die de dag ervoor was gedaan te laten rusten.

Of dat nu was om een ​​buitenaardse crash te verdoezelen of een ander topgeheim programma dat destijds belangrijk was, is de crux van het onderzoek. Hij liet ook doorschemeren dat er meer is.

MARCEL LIET OOK EEN DAGBOEK ACHTER. WAAROM IS HET ZO BELANGRIJK?
Als je historicus bent, is een primair document datgene waarover je je proefschrift maakt. Het is wat u nodig hebt om authenticiteit en waarachtigheid vast te stellen.

Hier hebben we een primair document dat we kunnen bevestigen van de bezitsketen van Jesse Marcel tot zijn zoon tot zijn kleinkinderen. Hij gaf het aan zijn kinderen door, naast een paar andere documenten - militaire documenten, een paar huishoudelijke akten - en dit dagboek.

Je kunt meteen zien dat het een militair geheugenjournaal of portemonnee lijkt te zijn. Het heeft een aantal behoorlijk vreemde kenmerken. Het vreemdste van alles is juist in de periode van Roswell, augustus 1947, je ziet een duidelijke verschuiving in de handschriftstijl die veel dingen kan aangeven, van dwang en mentale stabiliteit tot schrijven in code.

Als inlichtingenofficier zou hij zijn getraind in informatiebeveiliging en een deel daarvan had mogelijk te maken met codering. Hij was waarschijnlijk voldoende bedreven dat als hij informatie te verbergen had, hij het zo zou doen.

We brachten dit tijdschrift naar codebreker en hij bevestigde dat hij duidelijke tekens van code ziet. Het dagboek wordt dus de kern van ons onderzoek. We hebben niet alle vragen beantwoord, maar we hebben er wel een paar beantwoord.

SOMMIGEN SPECULEREN DAT HET PUIN AFKOMSTIG WAS VAN PROJECT MOGUL, EEN TOP-SECRET MOBIELE BALLON DIE WERD GEBRUIKT OM DE SOVJETS TE BESPIONEREN?
Ik ben niet overtuigd. Ik denk dat de theorie van de mobiele ballon misschien niet een andere opzettelijke coverstory is, maar ik denk niet dat dit het ware verhaal is van wat er daarbuiten is gebeurd. Ik heb geen rookwapen over of het buitenaards is of niet, maar sommige feiten suggereren dat de regering nog steeds niet weet of niet waarheidsgetrouw is over wat er is gebeurd.


De familie Marcel spreekt over het dagboek van hun grootvader waarin de gebeurtenissen in Roswell in de jaren veertig worden beschreven.

Daarom hoop ik dat we genoeg kijkers krijgen om op af te stemmen, want dit onderzoek vereist middelen en de kijkers maken daar deel van uit. Hoe meer kijkers we krijgen, hoe meer middelen we hebben om elke leiding door het konijnenhol te achtervolgen en alles te laten rusten. Maar we komen in latere afleveringen met opwindend bewijsmateriaal waarvan ik denk dat het in de een of andere theorie een spijker in de kist zou kunnen slaan.

Ik denk dat als we een gezamenlijke inspanning zouden leveren, we misschien meer bewijs en meer documentatie zouden kunnen vinden over wat er werd teruggevonden en wat werd gezien, en de redenen voor de theorie van de mobiele ballon of de theorie van de weerballon.

Aan het einde van de serie ontdekken we een fascinerend stukje wetenschappelijke gegevens die aantonen dat er waarschijnlijk nog iets onder de grond begraven ligt. Is het een stukje van een mobiele ballon of is het buitenaards? We zullen ontdekken, maar daarvoor hebben we middelen en tijd nodig, veel steun.

WAT BRENGT UW ACHTERGROND ALS CIA-AGENT MET ZICH MEE VOOR HET ONDERZOEK?
Ik benader het onderzoek met behulp van mijn intelligentie-achtergrond en vaardigheden, en ik ben blij dat de waarheid de waarheid is. Ik hoef mensen niet te verbergen of te ontmoedigen voor een bepaald verhaal. Ik denk dat de ruimdenkendheid en de bereidheid om het buitenaardse te omarmen, maar enkele echte, huidige standaarden voor informatievalidatie toe te passen vanuit een getraind intelligentieperspectief, echt iets toevoegen aan het verhaal.

Hopelijk leidt dit ertoe dat kijkers het probleem een ​​beetje beter begrijpen, in plaats van meegesleept te worden door veel verschillende concurrerende complottheorieën over wat er is gebeurd.

IS DE HOUDING TEN OPZICHTE VAN UFO-ONDERZOEKEN IN DE LOOP DER JAREN VERANDERD?
Het is aan het veranderen. We zien meer acceptatie bij het publiek en meer druk op overheidsfunctionarissen om dit serieus te behandelen en het publiek als bondgenoot te zien in plaats van als tegenstander.

We gaan meer interesse in UFO's zien en meer openheid van de overheid. We beginnen dat al te zien in grote publicaties, waaronder de New York Times. Ik sprak met Leslie Keane die veel van de verhalen uit de New York Times over de [vrijgegeven UFO-video's van het Pentagon] en over het bestaan ​​van een regeringsprogramma had gebroken . Meer mensen erkennen dat er iets vreemds in onze lucht hangt en de overheid zal moeten reageren.

In het nieuwste COVID-hulppakket hier in de VS was een clausule voor het vrijgeven van UFO-gerelateerde informatie. Vorige week heeft de CIA een aantal documenten vrijgegeven in reactie op een verzoek om de vrijheid van informatie. We zien meer bereidheid om geheimen voor het publiek open te stellen.



ALS ER EEN DOOFPOT WAS, HOE HEEFT DE AMERIKAANSE REGERING HET DAN AL DIE TIJD GEHEIM WETEN TE HOUDEN?
Ik was hier aanvankelijk erg sceptisch over omdat regeringen geen geheimen kunnen bewaren. Tussen de Snowden-lekken en de Chelsea Manning-lekken en tussen al deze Koude Oorlog-lekken door lekken altijd superbelangrijke programma's. Maar misschien doen ze dat ook niet, want er zijn enkele interessante dingen die waarschijnlijk nog geheim zijn en nog steeds gebeuren die niet zijn blootgelegd.

Een deel van het probleem met 1947 is dat het Amerikaanse nationale veiligheidsregime nog maar in de kinderschoenen staat, de CIA is op dat moment niet eens opgericht. Voor de eerste keer heeft de Amerikaanse regering een technologische superioriteit met de atoombom en bouwt ze dit regime om dit supergevoelige programma te beschermen. Ik zou niet zeggen dat het zijn hoogtepunt bereikt tot het midden van de jaren 70 om informatie veilig te compartimenteren (en nooit zo veilig).

Waar die Roswell-documenten naartoe gaan, blijft er ruimte over om te verdwijnen of te vergaan. Het is zeker mogelijk dat een magazijn alle documenten heeft verbrand, zoals de luchtmacht zei dat het in 1995 gebeurde. Daar is ruimte voor omdat er zoveel tijd is verstreken en er niet dezelfde informatiecontroles waren als nu.

https://www.history.co.uk/shows/roswell ... to-roswell
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: ROSWELL: THE FIRST WITNESS

Bericht door univers » 15 feb 2021, 19:56

Vanavond 1 ste aflevering, om 21.25 op History

Roswell : the First Witness
HISTORY
GESCHIEDENISPROGRAMMA
HISTORY STRAKS 21:25 - 22:20
Een dagboek leidt tot onderzoek naar de vraag of er in '47 een UFO in Roswell neerstortte. Wat stortte daar neer? De Amerikaanse regering beweerde dat het een weerballon was. Anderen spraken over buitenaardse lichamen en intimidatie door de overheid.
https://www.tvgids.nl/tv/roswell-the-fi ... /104644921
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie