De dag dat UFO's stopten met spelen"

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door univers » 25 feb 2023, 08:44

Afbeelding
The Day UFO's Stopped Play: Herinnering aan de fascinerende waarneming in Stadio Artemi Franchi, Florence, Italië, met een schets van de gebeurtenis door Silvio Neri

UFO's zijn al tientallen jaren een onderwerp van fascinatie en intriges. Het idee dat we misschien niet alleen in het universum zijn, heeft jarenlang onze verbeelding geboeid, en hoewel er nog veel onbeantwoorde vragen zijn, blijven waarnemingen van UFO's over de hele wereld plaatsvinden. Een van die waarnemingen vond plaats in 1954 in een voetbalstadion in Florence, Italië. Het evenement werd bekend als de dag waarop UFO's stopten met spelen, en het is sindsdien een van de meest bekende waarnemingen in zijn soort geworden.

Op 27 oktober 1954 speelde voetbalclub Fiorentina tegen zijn lokale rivaal Pistoiese in het Stadio Artemi Franchi in Florence. De wedstrijd was in volle gang, met 10.000 fans die toekeken in de betonnen kom van het stadion. Vlak na de rust werd de wedstrijd echter onderbroken toen toeschouwers iets vreemds in de lucht zagen. Volgens het wedstrijdverslag van de scheidsrechter werd het spel stilgelegd omdat toeschouwers iets in de lucht zagen. De spelers stopten met spelen en de bal rolde tot stilstand.

Afbeelding
Stadio Artemi Franchi

Een van de voetballers op dat moment op het veld was Ardico Magnini, een legende bij de club die op het WK van 1954 voor Italië had gespeeld. Later herinnerde hij zich de gebeurtenissen van die dag en zei: 'Ik herinner me alles van A tot Z. Het leek op een ei dat langzaam, langzaam, langzaam bewoog. Iedereen keek omhoog, en er kwam ook wat glitter uit de lucht, zilveren glitter. We waren verbaasd dat we nog nooit zoiets hadden gezien. We waren absoluut geschokt.”

[youtube-2]https://www.latest-ufo-sightings.net/hu ... 3ec013ca88[/youtube-2]
"De dag dat UFO's stopten met spelen"

Een andere speler, Romolo Tuci, herinnert zich de gebeurtenis ook nog levendig. "In die jaren had iedereen het over buitenaardse wezens, iedereen had het over UFO's, en we hadden de ervaring, we zagen ze, we zagen ze direct, in het echt," zei hij.

Onder de menigte bevond zich Gigi Boni, een levenslange Fiorentina-fan. "Ik herinner me dat ik dit ongelooflijke schouwspel duidelijk zag", zei hij. Zijn beschrijving van meerdere objecten wijkt enigszins af van die van Magnini. “Ze bewogen heel snel, en toen stopten ze gewoon. Het duurde allemaal een paar minuten. Ik zou ze willen omschrijven als Cubaanse sigaren. Ze deden me gewoon denken aan Cubaanse sigaren, in de manier waarop ze eruit zagen.”

Het incident in het stadion kan niet zonder meer worden geïnterpreteerd als massahysterie. Er waren die dag en in de dagen die volgden talloze UFO-waarnemingen in veel steden in Toscane. Volgens sommige ooggetuigenverslagen was er een straal wit licht in de lucht te zien vanuit Prato, ten noorden van Florence.

Afbeelding
60 jaar later: herinnering aan La Nazione's verslag van de onvergetelijke UFO-waarneming boven Florence, Italië, en de mysterieuze glasvezels die daarop volgden

Een andere man die graag de kans krijgt om over die dag te spreken, is Roberto Pinotti, de president van het Italiaanse Nationale UFO-centrum. Hij heeft veel boeken over UFO's geschreven ( je kunt ze vinden op Amazon ), en zijn huis in het centrum van Florence staat vol met buitenaardse memorabilia, posters van oude Italiaanse B-films, ingelijste krantenartikelen en zwart-witfoto's. van wazige vliegende schotels. "De spelers en het publiek waren stomverbaasd toen ze deze objecten boven het stadion zagen", zegt Pinotti. “Destijds spraken de kranten over buitenaardse wezens van Mars. Natuurlijk weten we nu dat dat niet zo is – maar we kunnen concluderen dat het een intelligent fenomeen was, een technologisch fenomeen en een fenomeen dat niet in verband kan worden gebracht met iets dat we op aarde kennen.”

Pinotti is ook geïntrigeerd door het materiaal dat uit de lucht viel – wat Magnini omschrijft als zilveren glitter. "Een golf van vliegende schotels boven Italië", berichtte de Domenica del Corriere drie jaar later. “Het is een feit dat op hetzelfde moment dat de UFO's boven Florence werden gezien, er een vreemde, kleverige substantie van bovenaf viel. In het Engels noemen we dit 'engelenhaar'”, zegt Pinotti.

Afbeelding
Het raadsel van engelenhaar ontrafelen: een nadere blik op de mysterieuze substantie die verband houdt met UFO-waarneming

Verschillende keren door getuigen beschreven als vergelijkbaar met spinnenwebben, watten of zelfs marshmallows, is engelenhaar een vreemde substantie die is gemeld in verband met UFO-waarnemingen over de hele wereld. Volgens Pinotti is de stof een soort organisch materiaal dat nog niet geïdentificeerd is. Hij gelooft dat het wordt gecreëerd door de voortstuwingssystemen van UFO's en wordt achtergelaten terwijl ze door de atmosfeer bewegen.

Afbeelding
UFO's boven Italië: onthulling van de fascinerende berichtgeving over de Domenica del Corriere over de golf van vliegende schotels die de natie stormenderhand veroverde

Het incident in het Stadio Artemi Franchi was niet de eerste keer dat er in Italië UFO's werden gemeld. In feite heeft het land een lange geschiedenis van UFO-waarnemingen, waarvan er vele plaatsvonden in de jaren vijftig en zestig. Enkele van de meest bekende waarnemingen zijn het zogenaamde "Sanremo-incident" in 1954, waarbij twee Italiaanse luchtmachtvliegtuigen een UFO achtervolgden boven de Ligurische Zee, en de "Carmine UFO"-waarneming van 1965, waarbij een groep schoolkinderen in de stad Carmine waren getuige van een groot, sigaarvormig object dat boven hun schoolplein zweefde.

Afbeelding
Voetballegendes en -fans verzamelen zich: Ardico Magnini, Ronaldo Lomi, Romolo Tuci en Gigi Boni herinneren zich de dag dat UFO's stopten met spelen in Stadio Artemi Franchi

Ondanks de rijkdom aan waarnemingen en bewijzen blijft de wetenschappelijke gemeenschap verdeeld over het onderwerp UFO's. Terwijl sommige onderzoekers beweren dat er veel bewijs is voor het bestaan ​​van buitenaards leven en dat UFO-waarnemingen hiervan het bewijs zijn, zijn anderen sceptischer. Ze beweren dat veel UFO-waarnemingen kunnen worden verklaard door natuurlijke fenomenen of het resultaat zijn van verkeerde identificatie of bedrog.

De FIFA (Federation Internationale de Football Association) plaatste ook een documentaire op hun website over de UFO-waarnemingen bij voetbalwedstrijden. U kunt de volledige documentaire bekijken via deze link of slechts een deel over de dag dat UFO's stopten met spelen in de onderstaande video

[youtube-2]https://www.dailymotion.com/video/x8iiosu[/youtube-2]

Aan welke kant van het debat je ook staat, het valt niet te ontkennen dat het incident in het Stadio Artemi Franchi echt een opmerkelijke gebeurtenis was. Het sprak tot de verbeelding van mensen over de hele wereld en blijft een van de meest fascinerende UFO-waarnemingen ooit. Vandaag, meer dan 65 jaar later, wekt het nog steeds verwondering en intriges op en herinnert het ons eraan dat er nog veel is dat we niet weten over het universum en onze plaats daarin.

https://www.latest-ufo-sightings.net/20 ... -play.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80548
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door Tammy » 25 feb 2023, 16:24

Ik kende dit verhaal niet, heel bijzonder om te lezen.
En die “ zilveren glitter “ die naar beneden kwam ken ik ook niet.
Men zegt dat dat bij vele ufo meldingen voor komt maar dit is de eerste keer dat ik erover lees.
En ik heb ontiegelijk veel gelezen vanaf mijn twaalfde over ufo’s.
Daar is dit forum door ontstaan bijna 20 jaar geleden.
De naam van dit forum was toen Ufo.nl

Bedankt Univers voor dit bericht uit mijn vaderland.
Erg mooi om te lezen. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door univers » 25 feb 2023, 17:19

Voor mij is het ook nieuw, had er ook niet van gehoord.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80548
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door Tammy » 26 feb 2023, 08:14

Dan hebben we allebei iets bijgeleerd Univers. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door univers » 26 feb 2023, 08:33

Dat doen wij 24 uur per dag.
Zijn wij nooit te oud voor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80548
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De dag dat UFO's stopten met spelen"

Bericht door Tammy » 26 feb 2023, 08:39

Yep dat klopt. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie