Politieagenten die Ufo's waarnemen

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door Tammy » 19 mar 2005, 15:08

POLICEOFFICERS WHO OBSERVE UFO’s

By detective constable Gary Heseltine

Overgenomen en vertaald uit UFO Magazine, uitgave september 2002 door Paul Harmans


POLITIEAGENTEN DIE UFO’s WAARNEMEN

Sinds vijftig jaar en mogelijk lang daarvoor, hebben mensen uit alle lagen van de bevolking gerapporteerd dat ze UFO’s zagen. Onder de honderden of duizenden die dat jaar op jaar doen, zijn ook politieagenten.

Dit rapport maakt duidelijk, voor het eerst, de omvang en het karakter van deze waarnemingen. De conclusies die aan het eind van dit rapport getrokken worden, maken korte metten met de mythes die de waarnemingen van agenten omgeven.

Zonder twijfel zijn politieagenten, net als piloten, getrainde waarnemers. Een excellente categorie van getuigen. Als je bedenkt dat agenten 24 uur per dag aanwezig zijn, dan is het geen wonder dat sommigen, vroeger of later, fenomenen in de lucht waarnemen die niet eenvoudig verklaard kunnen worden.

Mijn interesse in het onderwerp werd gewekt zo’n dikke 25 jaar geleden. Het begon met een waarneming door mijzelf in 1975, toen ik als 15 jarige jongen in gezelschap van mijn toenmalige vriendin een grote, witte UFO zag, die een serie storingen in het elektriciteitsnet veroorzaakte tijdens zijn vlucht over het landschap van Ashby, Scunthorpe, Lincolnshire.

Ongeveer twaalf maanden geleden realiseerde ik mij dat er een dringende behoefte was aan een meldingsinstantie speciaal voor politieagenten van vroeger en nu, om hun UFO waarneming vast te leggen. Het resultaat is dat ik in januari 2002 de “PRUFOS” database oprichtte. (Police Reporting of UFO Sightings). Het voornaamste doel van “PRUFOS” is het optekenen en vergelijken van UFO waarnemingen van Engelse politieagenten.

Hoewel enkele agenten in het verleden hun waarneming publiekelijk bekend hebben gemaakt, denk ik dat de overgrote meerderheid dit nooit gedaan heeft uit angst belachelijk te worden gemaakt, of hun carrière te schaden. Vandaar nu “PRUFOS”. In een poging om ook deze agenten naar voren te laten komen met hun waarneming, heb ik besloten een vertrouwelijke voorziening in te passen, waarbij details van hun waarneming aan mij overgedragen kunnen worden, maar hun identiteit beschermd is. Eigenlijk hetzelfde wat ik zou doen bij een vertrouwelijke informant.

Sinds de oprichting hebben een aantal agenten mij benaderd met nieuwe gevallen. Deze, gekoppeld aan degene van mijn onderzoek in het verleden, laten een totaal score zien van meldingen waarbij meer dan 100 agenten zijn betrokken. De waarnemingen lopen van 1955 tot en met 2002.

Niet alle waarnemingen zijn gedaan door één politieagent. Veel waarnemingen hebben meerdere getuigen waarvan enkele politieagenten die soms op verschillende geografische locaties waren. Deze gevallen variëren van simpele lichten in de nachtelijke hemel, tot “Close Encounters of the Third Kind,” dus een werkelijke aanblik of in zeer zeldzame gevallen, lichamelijk contact met buitenaardse wezens.

Nadat ik met verschillende agenten had gesproken twijfel ik er niet aan dat zij de waarheid vertellen. Wat hebben zij er bij te winnen om zulke verhalen te verzinnen? Waar zij kans op hebben, als ze er openlijk over praten, is spot van hun collegae (ik weet dat!) en, jammer genoeg, een aanmerkelijke kans op een negatief carrière verloop.

Dus, als een politieagent mij vertelt dat hij in het holst van de nacht, samen met een collega in een politieauto zat en dat zij beiden een zilveren schijf zagen zweven in totale stilte, nog geen 15 meter boven hen, waarom zou ik hen dan niet moeten geloven?

Natuurlijk heb ik er geen twijfels over dat de meerderheid van de UFOwaarnemingen, gedaan door agenten die oprecht geloven dat ze getuige waren van iets zeer ongewoons, een identificeerbare, alledaagse verklaring hebben als ze worden onderworpen aan een diepgaand onderzoek. Echter, er blijft een aanmerkelijk aantal over die alle logische oplossingen tart. Het zijn deze gevallen in het bijzonder die ik tracht te verzamelen. Voor zover mij bekend is de volgende lijst van UFO waarnemingen, gedaan door politieagenten, de meest uitgebreide met het grootste aantal rapporteringen ooit samengesteld en gepubliceerd.

De gevallen worden opgesomd in chronologische volgorde en bevatten op zijn minst één vermelding van een naam van een politieagent die er bij betrokken was.


1. 1955-Locatie: Sussex Coast

Tijdens zijn werkzaamheden zag geüniformeerd politieagent John L. Clarke een helder licht dat op grote hoogte langs de kust van Sussex vloog op een late zomeravond. Hij vergeleek de grootte met die van de maan. Het werd eerst laagvliegend in het westen gezien. Het duurde 10 minuten om boven zijn hoofd te arriveren en het duurde nog eens 10 minuten om uit het zicht te verdwijnen. Er werd gedurende de hele waarneming geen geluid waargenomen. John beschreef het als een duidelijke ronde vorm aan de voorkant met een verdraaide, onduidelijke achterkant.

2. 1963-Locatie: Charlton, Shaftesbury, Wiltshire

In juli van dat jaar rapporteerde de dienstdoende politieagent Anthony Penny, dat hij een oranjekleurige UFO door de lucht zag flitsen en zag verdwijnen boven een aardappelveld. Dagen later werd er een ronde krater in dat veld gevonden, met een diameter van zo’n 2,5 meter. De krater was uit het niets verschenen en in het midden zat een gat van 1 meter diep met een diameter tussen de 15 en 30 cm. Straalsgewijs vanuit het middelpunt van het gat waren er vier sleuven, 1.20 m. bij 30 cm. groot. Er kon geen oorzaak worden gevonden voor het ontstaan van de krater. De krater werd onderzocht door de mijnopruimingsdienst, maar een bevredigende verklaring werd nooit gevonden. Dit incident werd besproken in het parlement op 29 juli. Het werd door burgemeester Patrick Wall, conservatief lid van het parlement voor Haltemprice, voorgelegd.

3. 1965-Locatie: Warminster

Om 03.00 ‘s middags op 30 november was agent Eric Pinnock te voet op patrouille in het gebied van Bishopstrow buiten de stad, toen hij een grote, heldere, zilveren, bolvormige UFO slingerend door de lucht zag vliegen voordat het verdween boven de gemeenschap Sutton. Hij zei: “Het was een gigantische bol van licht. Het verlichtte de hele horizon met een gloed.” Het object vloog laag over het landschap en leek om zijn as te draaien. Gedurende midden jaren zestig was Warminster een “hotspot” voor UFO's en honderden waarnemingen werden er in het gebied gedaan.

4. 1965-Locatie: Chineham, Basingstoke

‘s Avonds om 07.45 op 16 december had politieagent J. Harwood dienst en stond te praten met mr. Basil Gibbons (67), voor het huis van de man, toen zij beiden een UFO met de vorm van een kikkervisje zagen. Het had een groene koepel bovenop en een vlammende rode staart die twee a drie keer langer was dan het object zelf. Het passeerde boven hun hoofd. Hoewel het kortstondig gezien werd, terwijl het door de lucht snelde van het zuiden naar het noorden met een ongelooflijke snelheid, werd het toch geschat op zo’n 1,5 tot 2 meter lengte. Agent Harwood, zei: “De kleur boeide mij, groen. Dat kan veroorzaakt zijn door de lage bewolking. Ik heb zoiets nooit eerder gezien.” Mr. Gibbons, vergeleek het object met de Gemini ruimte capsule.

5. 1966-Locatie: Wilmslow, Cheshire

Rond 04.00 ‘s ochtends ergens in maart, was agent Colin Perks te voet op patrouille in Alderley Road, toen hij een UFO door de lucht zag vliegen op een hoogte van slechts 10 meter en zo’n 100 meter bij hem vandaan. Hij beschreef het als 10 meter in diameter en zo groot als een dubbeldeks autobus. Hij zei: “Er was een enge groen-grijze gloed in de lucht. Toen merkte ik een object op van zo’n 10 meter grootte dat was opgebouwd uit drie delen en waarvan de bovenkant leek op het deksel van een vuilnisbak. Het jankte op hoge toon, het was verlammend. Ik kon het niet geloven.” Het object bleef vijf minuten in zicht voordat het verdween. Agent Perks’ rapport werd naar het ministerie van defensie gestuurd, dat vervolgens een ambtenaar stuurde om hem te bezoeken en het incident te onderzoeken.

6. 1966-Locatie: St. Helens, Lancashire

In mei van dat jaar was agent Donald Cameron ziek thuis, maar rapporteerde hij dat hij zes UFO’s had gezien bij daglicht boven zijn huis aan Chilton Road. Hij en zijn vrouw keken toevallig uit het raam toen zij beiden de objecten waarnamen, ongeveer anderhalve kilometer weg. Ze vlogen een zuidoostelijke koers. Hij zei: “We konden ze behoorlijk duidelijk zien, ondanks dat het een druilerige dag was. Ze waren wit en gloeiden. Eén was groter dan de anderen met een kopjesvormige koepel. De anderen waren ovaalvormig.

7. 1967-Locatie: A3072 tussen Holsworthy en Oakhampton, Devon

Om 04.00 ‘s morgens laat in oktober van dat jaar, namen twee geüniformeerde politieagenten, Clifford Waycott en Roger Willer, een pulserend kruis waar terwijl ze op de A3072 reden. Het werd gezien laag vliegend boven de boomtoppen van het omringende landschap. Nieuwsgierig begonnen ze de UFO te volgen. Echter, dichterbij dan ongeveer 400 meter kwamen ze niet en als ze al eens dichterbij kwamen dan accelereerde de UFO zodat de afstand weer vergroot werd. Soms vertraagde het object zijn snelheid tot zo’n 75 km. p.u. en één keer kwam het zelfs tot een complete stop midden in de lucht. Tijdens de achtervolging liep de snelheid soms op tot 150 km. p.u. en besloeg een afstand van zo’n 20 km. Uiteindelijk verminderden de agenten hun snelheid omdat ze bang waren voor een ongeluk. Op een bepaald punt stopten ze bij een boerderij en maakten de eigenaar wakker, zodat hij kon bevestigen dat ze geen steekje los hadden. Voordat het object uit zicht verdween zagen ze een tweede UFO die dezelfde kruisvorm had, heel helder en zonder enig geluid. Beide agenten waren onder de indruk van de snelheid waarmee de objecten verdwenen, vooral de eerste. Later op een persconferentie zei agent Waycott: “Het licht was niet verblindend, maar was bezaaid met sterretjes, alsof je door nat glas keek. Zelfs toen we 150 km. p.u. reden vloog het nog bij ons vandaan.” Navraag bij de dichtstbijzijnde luchtmachtbasis Chivenor, bleek vruchteloos. Binnen 48 uur begonnen ontelbare andere getuigen dezelfde soort objecten te rapporteren. Interessant is dat een 'vurig kruis' ook was waargenomen in de lucht boven Glossop, Derbyshire, door zes dienstdoende politieagenten.

8. 1967-Locatie: Bacup, Lancashire

Om 05.30 ‘s morgens, laat in oktober, hoorde agent Brian Earshaw een knetterend geluid over zijn korte golf radio. Nieuwsgierig ging hij naar buiten om te kijken wat die storing mogelijk veroorzaakte. Hij keek omhoog en zag een sigaarvormige UFO zo’n 100 meter boven hem zweven. Hij zei: “Het was ongeveer 15 meter lang. Er waren patrijspoorten in de zijkant, maar er was geen zichtbare vorm van aandrijving. Het schip leek van metaal en gaf een heldere gloed af. Er kwam een laag gonzend geluid vanaf.” Twee andere geüniformeerde agenten, Colin Donahoe en Malcolm Reader, zagen hetzelfde object vanaf een andere locatie en bekeken het enkele minuten voordat het verticaal opsteeg en in de lucht verdween. Een verklaring die later door de politie van Lancashire werd uitgegeven zegt: “We hebben eerder UFO rapporteringen gehad, maar niets zoals deze. Er is geen aannemelijke verklaring, maar het is iets dat duidelijk is gezien.

9. 1967-Locatie: Lancing, West Sussex

Om 05.20 in de morgen op een dag in oktober, nemen politieagent Michael Sands en twee andere dienstdoende agenten, een zilverkleurige UFO waar in de lucht boven Lancing. Agent Sands zei: “Het zag er uit als een zilver lichtpunt dat snel bewoog door de lucht."

10. 1967-Locatie: Portsmouth

Op een avond in oktober van dat jaar rijdt agent buiten dienst John Whitcombe, samen met zijn vrouw en de rest van zijn familie, door Portsmouth, als zij een UFO zien boven de stad. Hij zei: “Het leek op een rugbybal of een hoge schotel; zo fel dat ik mijn ogen af moest schermen."

11. 1971-Locatie: Aldridge, Staffordshire

Op een avond in augustus zagen agent Leslie Leek en drie andere agenten van de politie van Staffordshire een schotelvormige UFO in de nachtelijke hemel boven Aldridge. Agent Leek fotografeerde het object.

12. 1977-Locatie: Bodmorgen, Anglesey

Om 00.50 in de morgen van 21 oktober zag politieagent John Owen een koepelvormige UFO toen hij buiten dienst en thuis samen met zijn vrouw was. Het object leek patrijspoorten te hebben die onderdeel waren van een luchtvaartuig. Hij beschreef de kleur ervan als die van de ondergaande zon. Nadat hij het object zo’n zeven minuten had geobserveerd, checkte agent Owen zijn object bij de luchtmachtbasis Valley, die bevestigden dat er geen vluchten waren. Het incident rapporteerde hij aan zijn hoofdbureau van politie te Colwyn Bay.

13. 1977-Locatie: Windermere, Cumbria

Tussen 00.10 en 00.30 ‘s morgens op zondag 28 augustus, observeerde agent Ian Mackenzie tijdens diensttijd, twee erg heldere horizontale lichten in de buurt van Langdale Pike, die naar hem toe bewogen en groter werden. Mackenzie sloot de mogelijkheid uit dat ze behoorden tot welk conventioneel type vliegtuig dan ook. Terzelfder tijd zagen politiebrigadier John McMullen en drie andere agenten de UFO terwijl ze door Keswick liepen. Brigadier McMullen beschreef het diamantvormige object als overeenkomende met een “hangglider.” Om 00.20 rapporteerde brigadier James Trohear en agent John Fiswick ook dat ze het object zagen vanaf de Fallbarrow Park Caravan plaats, gelegen aan de oever van Lake Windermere. Brigadier Trohear beschreef het object als driehoekig of diamantvormig. Het moet gezegd, dat andere niet met name genoemde agenten, ook op deze locatie aanwezig waren en het object zagen. Om 00.22 reed agent Inglis naar huis met drie collega’s over de A591, Keswick richting Bothel Road, toen ook zij de lichten waarnamen. Toen het object naderde zette agent Inglis zijn auto aan de kant om een beter zicht te hebben. Ze konden geen duidelijke vorm aan het object ontdekken, maar ze zagen wel twee extreem felle lichten die er aan vast zaten en ze bespeurden een zwak snorrend geluid. Om 00.25 ontdekte agent Joseph Maw en een collega het object terwijl het laag over de omringende heuvels vloog in de richting van Buttermere. Zo rond dezelfde tijd zag agent David Wold een “vliegervormig” en erg groot gestructureerd voertuig terwijl hij te voet op patrouille was op de A592, Rayrigg Road richting Bowness. Om 00.30 meldden een aantal burgers ook dat ze het object zagen. Ook om die tijd, volgend op een oproep over de politieradio om waarnemingen van agenten, rapporteerde brigadier Geoffrey Merckel en agent Ronald Jones dat ze dezelfde UFO zagen vanaf hun positie te Skelwith Bridge op de A593. Zij omschreven het ook als “vliegervormig” terwijl ze het gade sloegen toen het richting zee vloog over Morecambe Bay. Bij dit incident waren een totaal van 17, bij naam genoemde agenten betrokken, plus een aantal onbekend gebleven agenten.

14. 1978-Locatie: Cononley, Skipton, North Yorkshire

Om ongeveer 02.30 in de morgen van januari van dat jaar, reden brigadier Anthony Dodd en agent Alan Dale in een herkenbare politieauto, toen ze een koepelvormige UFO zagen in de buurt van Cononley. Het werd van dichtbij gezien terwijl het geluidloos over de velden vloog op een hoogte van zo’n 30 meter. Toen het object precies over hun voertuig passeerde konden ze patrijspoorten zien in het bovenste gedeelte van de koepel en konden ze drie bollen zien die uitstaken aan de onderkant van het object. Het object vloog over een heuvel en leek te landen. Ze onderzochten dit, maar vonden geen teken van het voertuig. Later ontmoette ze een andere agent in een politieauto die bevestigde dat ook hij de UFO had gezien, vanaf een andere positie. Er werd navraag gedaan bij de radardienst van de luchthaven van Manchester, maar dat had geen resultaat bij het identificeren van het voertuig.

15. 1979-Locatie: A65 Skipton richting Gargrave Road, North Yorkshire

Zo rond 02.30 in de morgen op een dag in januari, reden brigadier Anthony Dodd en een niet met name genoemde agent in een herkenbare politieauto. Ze waren op weg naar een andere politieauto om interne post uit te wisselen. Er lag een dik pak sneeuw op de weg en het rijden was niet zonder risico. Toen ze over de top van een heuvel kwamen zagen ze plotseling een helder stationair licht in de verte aan hun linkerkant. Op het eerste gezicht leek het licht van een boerderij te komen, maar al snel realiseerden zij zich dat het kwam van een leeg veld dat ze al talloze malen eerder waren gepasseerd. Toen ze dichterbij kwamen zagen ze dat het licht kwam van een object, wat nu langzaam bewoog over het winterse landschap. Het had de vorm van een koepel met een wit licht dat leek te schijnen uit iets dat leek op een raam.
*Dit is slechts één van een serie waarnemingen van Anthony Dodd, die nadat hij gepensioneerd was na een 25 jarig voorbeeldig dienstverband bij de politiemacht van North Yorkshire, hoofd werd van de burger UFO groep “Quest International.”

16. 1980-Locatie: Todmorden, West Yorkshire

Tussen 05.10 en 05.50 ‘s morgens op 29 november maakte agent Alan Godfrey zijn laatste ronde door een woonwijk, na een melding dat er loslopende koeien waren gezien in dat gebied. Zijn nachtdienst zat er bijna op. Toen hij op het punt stond rechts af te slaan naar Burnley Road; zag hij iets waarvan hij dacht dat het een autobus was die dwars over de weg stond. Hij besloot dat te onderzoeken en reed naar het voertuig. Toen hij het naderde tot op zo’n 10 a 15 meter werd hij getrakteerd op het spektakel van een diamantvormige UFO die 1,5 meter boven de straat zweefde. Hij beschreef het als zijnde 6meter breed en 4,5 meter hoog, met ramen in het bovenste deel. De onderkant van het voertuig draaide tegen de klok in. Geschokt en bang probeerde hij zijn collega’s te waarschuwen op het politiebureau van Todmorden, maar beide radio’s, die in de auto en zijn persoonlijke handset, weigerden te functioneren. Terwijl hij in de auto bleef zitten besloot agent Godfrey het object te schetsen, maar enkele ogenblikken later reed hij plotseling en onverklaarbaar dezelfde weg terug, zo’n 100 tot 50 meter vanaf de plaats waar hij stilstond en van het object was niets meer te zien. Verward en bevend door de ervaring reed hij terug naar het bureau. Onderweg kwam hij een collega tegen die te voet patrouille liep. Hij pikte hem op en samen reden ze terug naar de plaats van zijn ontmoeting. Daar vonden ze een ronde, droge cirkel op het oppervlak van de straat, wat vreemd was omdat het die nacht geregend had en de rest van de omgeving nat was. Agent Godfrey herinnerde zich dat de rotatie van het object de nabij gelegen bomen en bosjes had doen schudden. Op de precieze plek waar hij het object had zien zweven, hadden bladeren en takken zich in een cirkelvormig patroon opgehoopt. Een paar uur later daagde het bij agent Godfrey dat hij zich een periode van 15 tot 20 minuten niet meer kon herinneren, voorafgaand aan het eind van zijn diensttijd. Ook wist hij niet hoe het kwam dat er een scheur in de leren zool van één van zijn laarzen zat, een scheur die er niet was geweest toen hij zijn dienst begon. Toen hij zijn laars uittrok vond hij een onverklaarbare rode plek op zijn voet. Later ontwikkelde deze plek zich tot een irriterende huiduitslag, die tot enkele dagen na het incident aanhield en een kleine medische verzorging nodig had. Omdat hij niet in staat was zich te herinneren wat er gebeurd was in de “vermiste tijd,” werd hem aanbevolen eventuele hypnose te ondergaan om dat mysterie op te lossen. Nadat hij vrijwillig had toegestemd in vier hypnosesessies kwam het buitenaardse ontvoeringscenario naar boven, en wat nu wordt gezien als één van Engelands best gedocumenteerde gevallen. Onder hypnose herinnerde agent Godfrey zich dat hij uit de auto stapte om een beter zicht te hebben op het object. Een intens wit licht omhulde hem. Bang, zocht hij de veiligheid van zijn auto op, maar in plaats daarvan vond hij zichzelf terug, liggend op een tafel in een vreemde ruimte. Met een aantal kleine bolhoofdige figuren die hem vasthielden op die tafel. Een veel groter figuur, menselijker, verscheen en communiceerde telepathisch met hem. Enkele momenten later was hij terug in zijn auto en reed op de weg waar zijn bewuste weten weer begon. Tot op de dag van vandaag heeft agent Godfrey geen bewuste herinneringen aan zijn ontvoering. Hij geeft toe dat wat onder hypnose naar buiten kwam moeilijk te begrijpen is, zelfs voor hem. Ondanks dat zijn verhaal bizar klinkt en moeilijk te geloven valt, is er een gedeeltelijke bevestiging voor de waarneming van een UFO diezelfde nacht. Het komt in de vorm van een ooggetuigenverslag van drie politieagenten uit Halifax, West Yorkshire. Twee van hen waren agent Howard Turnpenny en John Porter, die buiten de stad waren ongeveer een uur voorafgaand aan agent Godfrey’s ontmoeting. Zij zagen een UFO die spectaculaire bewegingen uitvoerde boven een vallei in de richting van Todmorden. Bovendien meldde een burger dat hij een gelijkwaardig, gekleurd object in de stad zelf had gezien een paar minuten voorafgaand aan agent Godfrey’s “Close Encounter of the Third Kind.”

17. 1982-Locatie: Saxon Street, Milton Keynes

Om 04.35 ‘s morgens op 25 maart, reden brigadier Ian Victor en agent Anthony Underwood in een politieauto toen ze een gele, ruitvormige UFO zagen in de lucht. Ze brachten de auto tot stilstand en wachtten terwijl ze keken hoe het boven hun hoofd passeerde. Beide mannen meldden dat ze rode en blauwe flitsende lichten zagen op het object. Er wordt aangenomen dat dit incident aanleiding was tot een onderzoek van het ministerie van defensie die toegaven dat ze een rapport hadden ontvangen van het incident. Commissaris John Barton, van de politie van Milton Keynes, zei over zijn agenten: “Dit zijn twee ervaren politieagenten en ik heb geen reden te twijfelen aan hun integriteit.”

18. 1983-Locatie: tussen Bolton Abbey & Addingham, nabij Skipton, North Yorkshire

Op 7 november om 07.55 ‘s avonds, zag brigadier Anthony Dodd, terwijl hij samen met zijn vrouw in de auto reed, een grote, schotelvormige UFO. De UFO naderde hun auto van rechts. Hij schatte de grootte van het object op zo'n vier keer die van de auto. Het vloog laag en passeerde bijna direct boven hun auto voordat het verdween achter nabijstaande bomen. Anthony’s vrouw, Pauline, omschreef het als lijkend op een speelgoed bromtol. Enkele ogenblikken later verscheen dezelfde UFO weer en draaide nogmaals naar de auto, waarbij het brigadier Dodd dwong om uit te wijken en te stoppen. Met zijn armen rustend op het dak van de auto, nam hij een serie foto’s van het object terwijl het verdween in de verte. De foto’s werden later geanalyseerd door het, nu niet meer bestaande, “Ground Saucer Watch” in Arizona. Zij concludeerden dat brigadier Dodd een echte UFO had vastgelegd op zijn film, één van de weinige overigens die hun strenge criteria kon doorstaan. Zij schatte de grootte van het object op 10 meter doorsnede en nagenoeg bolvormig.

19. 1984-Locatie: Stanmore, Middlesex, nabij RAF Bentley Prior

In april van dat jaar was agent Richard Milthorpe één van de acht geüniformeerde agenten die een koepelvormige, ronde UFO zagen, die leek op een vuurbal en twee uur lang te zien was. Samen met een andere agent maakte agent Milthorpe een rapport over het incident en stuurde dit naar het ministerie van defensie en de veiligheidsorganisatie voor de burgerluchtvaart. De commissaris van het politiebureau van Harrow zei, dat het rapport was gemaakt door “twee normale, verstandige mannen.”

20. 1988-Locatie: Rosehill, gebied van Willenhall, West Midlands

Om 09.17 ‘s avonds op 16 februari, zagen brigadier Stuart Griffiths en agent Michael powell een erg grote UFO in de nachtelijke hemel. Brigadier Griffiths zei: “Er waren rode en groene lichten rondom de omtrek, die om en om aanflitsten, of het hele ding draaide rondom.” Hij voegde er aan toe dat het object geen geluid maakte en dat hij zoiets nooit eerder had gezien. Later onderzoek maakte duidelijk dat om 09.00 diezelfde avond, twee andere geüniformeerde politiemensen, inspecteur Roger Clarke en brigadier Steve Goodwin, beide hetzelfde object hadden gezien in de buurt van Walsall. De politie van Willenhall bevestigde dat een rapport van het incident naar het ministerie van defensie was gestuurd.

21. 1995-Locatie: Westcliff, Essex

In de nacht van 4 augustus van dat jaar zagen vijf dienstdoende geüniformeerde agenten, waaronder agent Geoff Howell, een als de spaceshuttle gevormde UFO boven Westcliff en ook enkele burgers zagen hem. Agent Howell zei: “Het maakte geen geluid en ik ben er zeker van dat het geen vliegtuig of een ster was. Het was veel groter.” Hij bekeek het object ook met een verrekijker. Er werd navraag gedaan bij de luchthaven van Southend en bij locale militaire bases, maar dat bleek allemaal vruchteloos. Uiteindelijk werd de politiehelikopter er op af gestuurd om één en ander te onderzoeken, maar toen bleek het object al verdwenen te zijn.

22. 1999-Locatie: Crofton, nabij Wakefield, West Yorkshire

Tussen 09.15 en 10.30 ‘s avonds, op zaterdag 21 augustus, zat rechercheur, commissaris Gary Heseltine van de Britse Transport Politie, in zijn tuin en keek omhoog naar de met sterren gevulde nachtelijke hemel, toen zijn partner Hayley Brown, hem attendeerde op een aantal lichten die boven hen langs vlogen. Hij zag drie witte lichten in een perfecte pijlpuntige driehoeksformatie die op een elevatie van 60 graden vlogen, van links naar rechts. Ze leken op grote hoogte te vliegen en waren net iets helderder dan de sterren op de achtergrond. Aanvankelijk dacht hij nog dat de lichten onderdeel waren van één object, maar al snel zag hij sterren in het midden van de driehoek schijnen en dat betekende dat het drie objecten moesten zijn. Geen hoorbaar geluid werd waargenomen. Het stel keek toe hoe de formatie langzaam bewoog hoog boven het dak van hun huis, op een west naar oost koers. Na ongeveer 20 seconden nam de formatie een bocht noordwaarts (links). Het was een behoorlijk scherpe bocht. Verbazingwekkend was dat de formatie lichten als één geheel de bocht nam en geen enkel licht de driehoek verbrak. Commissaris Heseltine wist verschillende jaren geen raad met de lichten en kon niet overtuigd raken van de bewering dat het een driehoekige formatie satellieten was van het Amerikaanse departement van defensie. Zo’n formatie bestaat inderdaad, maar een formatie satellieten kon onmogelijk zo’n scherpe bocht maken. Commissaris Heseltine had vroeger bij de Royal Air Force gediend en er een sport van gemaakt vliegtuigen te herkennen.

23. 2001-Locatie: Brighton, Sussex

Op de avond van 4 augustus werd de politiehelikopter van de politie van Sussex ingezet om de meldingen van branden, die de stranden van Brighton verlichtten, te onderzoeken. Toen hij over het gebied vloog zag en filmde piloot, brigadier John Tickner, een cilindrisch gevormde UFO die vlak langs de rechterkant van de helikopter passeerde.



De volgende gevallen zijn waarnemingen waarbij de identiteit van de politiemensen niet bekend is gemaakt of niet genoemd werd.

24. 1966-Locatie: Southampton

In september van dat jaar werd een politieauto op pad gestuurd om een melding van een burger te onderzoeken. De burger had gemeld dat er een UFO bewegingloos boven de stad zweefde. Toen ze arriveerden op het adres van de burger op Coxford Road, waren ze verbaasd het object te zien. Ze namen contact op met het hoofdbureau van politie over de radio en zeiden: “Hij heeft gelijk. Er hangt een object in de lucht, in het westen en blijft daar stil hangen. Het laat rode, witte en blauwe lichten flitsen en gooit fakkels uit. Er is geen geluid van een motor en het lijkt niet op een vliegtuig.” Navraag bij de luchthaven van Eastleigh leverde niets op en ook niet bij het luchtsquadron van de universiteit van Southampton en het Zuidelijk Meteorologisch Centrum. Uiteindelijk verdween de UFO op hoge snelheid in de richting van Eastleigh.

25. 1967-Locatie: Todmorden, West Yorkshire

Twee dienstdoende, geüniformeerde politieagenten van de politie van Yorkshire, zagen een kegelvormige UFO die op 75 meter hoogte door een vallei vloog, nabij Shiny Ford, Todmorden.

26. 1967-Locatie: Lewes, Sussex

Op 25 oktober riep hoofdagent G.W.R. Terry een persconferentie bijeen na rapporteringen van op zijn minst vijf politieagenten over een UFO die ze eerder op de dag hadden gezien. Er werd vastgesteld dat alle agenten, elk vanaf een andere locatie, hetzelfde object beschreven; een helder licht, vliegend in een noordelijke richting in totale stilte. Deze waarnemingen, tezamen met anderen van burgers, waren allen deel van een grote verzameling gelijkluidende rapporten uit het gebied van Sussex over een aantal dagen.

27. 1967-Locatie: tussen Spelsbury en Chipping Norton, Oxfordshire

Op 27 augustus zagen twee politieagenten tijdens hun dienst twee donkere, ovaalvormige UFO’s. Ze schatten de grootte van elk object op zo’n 15 meter in diameter. Beide voertuigen verdwenen in een noordelijke richting op een hoogte van 200 meter.

28. 1967-Locatie: Glossop, Derbyshire

Ook op 27 augustus zagen zes dienstdoende politieagenten een UFO boven Glossop, vanuit verschillende posities. Ze beschreven de bewegingen van het object als schommelend van zijde naar zijde.

29. 1975-Locatie: Cleve Hill, nabij Evesham, Gloucestershire

Om 00.10 ‘s morgens werd een geüniformeerd agent op pad gestuurd om de melding te onderzoeken, dat er een schitterend licht boven de politieradiomast hing op de top van Cleve Hill. Toen hij op weg naar boven reed, over een smalle weg, zag hij een grote, heldere UFO stationair zweven rechts van hem boven de mast. Zijn politieradio in de auto deed het niet evenals zijn handradio. Hij bekeek het object voor een paar seconden eer het geluidloos weg bewoog, daarbij de contouren van de nabijgelegen brug volgend. De agent ging terug naar zijn auto en zette het zwaailicht uit. Op een bepaald punt kruiste de UFO de weg waarop hij terugreed en om redenen die hij nog steeds niet kan verklaren, seinde hij met zijn “grootlicht.” Onmiddellijk verdween het object uit zicht met een ongelooflijke snelheid. Even later zag hij een andere politieauto en zijn collega bevestigde dat ook hij de UFO had gezien toen die op grote snelheid door de lucht schoot. Dit was de eerste van vier waarnemingen door deze agent. Details ervan zijn gepubliceerd in de juni 2002 uitgave van UFO Magazine.

30. 1975-Locatoe: Tewkesbury, Gloucestershire

Om 00.30 ‘s morgens, zag dezelfde agent een kolossale, kruisvormige UFO boven de M5 snelweg aan de achterzijde van zijn huis in Tewkesbury, net nadat hij zijn dienst had beëindigd op het politiebureau van Cheltenham. Het object, dat ongeveer de grootte had van een passagiersvliegtuig, draaide langzaam in de rondte boven de stille snelweg. Hij bekeek het terwijl het langzaam begon te bewegen over de velden, op zo’n 20 meter hoogte, in de richting van zijn huis. Het vertoonde een rood licht in het centrum van de vier gekruiste armen. Op een bepaald punt draaide het object zich op zijn zij, zodat duidelijk werd dat het, als je het van opzij zag, heel erg dun was. Hij haastte zich naar binnen om een zaklamp te halen en flitste daarmee eenmaal naar het object. De UFO scheen hierop te reageren door langzaam terug te bewegen naar de snelweg, waar het een buitengewone manoeuvre maakte. Eén arm van het kruis bleef op hetzelfde punt, terwijl de rest van het object om zijn as er omheen draaide. Korte tijd later bewoog het object zich naar de verte en verdween uit het zicht.

31. 1976-Locatie: A38 Tewkesbury naar Coombe Hill

Om 01.15 ‘s middags, voorafgaand aan zijn 2 tot 10 dienst, reed dezelfde agent naar het politiebureau van Cheltenham over de A38 toen hij buiten een ratelend geluid hoorde. Aan zijn linkerkant zag hij een driepuntige UFO die een soort van “halter” leek te hebben op het eind van één van zijn armen. De grootte van het object werd omschreven als dat van een passagiersvliegtuig. Het vloog langzaam op lage hoogte voordat het tot stilstand kwam boven het dorp Deerhurst. Het “halteraanhangsel” bleek doorzichtig en terwijl hij het voor nog eens twee minuten observeerde, riep zijn brein het beeld op van een plaatje van een menselijk figuur. Weer seinde hij met zijn lichten naar het object, waarop beiden, het figuur en het object verdwenen. Later dat jaar zagen deze agent en zijn toenmalige vrouw een groot vliegend kruis in de buurt van Orchard Road en Hesters Way, Cheltenham. Het had de grootte van een jumbojet en zweefde stationair boven een kerk. Op één van de vier armen zat een rood licht dat vier maal flitste voordat het object uit het zicht verdween. De politieagent is nu gepensioneerd.

32. 1977-Locatie: Isfield nabij Lewes, Sussex

In de herfst van dat jaar, om 05.20 ‘s middags, stond een vrouwelijke agente buitendienst bij de bushalte toen ze een koepelvormige UFO zag op een hoogte van zo’n 100 meter. Het object zag er uit alsof het van licht of groenkleurig metaal was met een middelmatig reflecterende oppervlakte. Een blauw-groen licht stak boven de top van de koepel uit, terwijl aan de onderkant, voor zover ze dat kon zien, enkel een gebied was van intens zwart. Om redenen die ze niet begreep zwaaide ze naar het object, waarop het haar passeerde op nog geen 20 meter afstand. Het volgende wat ze zich daarna herinnerde was dat haar bus arriveerde, maar toen ze probeerde in te stappen bleken haar benen gevoelloos. Het volgende was een acute hoofdpijn en de hele week erna had ze ervaringen van dorst en bindvliesontstekingen. Een periode daarna leed ze aan terugkerende aanvallen van maagproblemen. Ondanks dat de agente zich een periode van 20 minuten die ze bij de bushalte had gestaan niet kon herinneren, zag ze af van hypnotische regressie. De agente was ook een voormalig lid van het Koninklijke Observatie team.

33. 1979-Locatie: Luton, Bedfordshire

Twee dienstdoende geüniformeerde agenten zagen een UFO van zeer dichtbij, waarbij één van hen zijn kleding verschroeide en verbrandde. De politieagent was erg terughoudend in het geven van nadere details over het incident, maar heeft de desbetreffende kleding bewaard.

34. 1989-Locatie: Mow Cop, North Staffordshire

Om 05.00 ‘s morgens, in december van dat jaar, pikte luchtverkeersleiders van de luchthaven van Manchester een stationair object op op hun radar. Bezorgd namen ze contact op met het nabij gelegen politiebureau van Kidsgrove en vroegen om een onderzoek. Een politieauto werd met spoed naar Mow Cop gezonden, een plaatselijk uitzichtpunt, om te kijken of ze een object konden zien dat verantwoordelijk was voor de radarwaarneming. Toen de agenten daar arriveerden zagen ze niet alleen een groen met witte UFO die stil stond in de lucht, maar ze merkten ook dat hun persoonlijke radio niet meer werkte. Een aantal andere zaken werd gecontroleerd en ook de RAF bleek niet verantwoordelijk voor het object. Ontelbare burgers begonnen nu ook hetzelfde object te rapporteren. Onder de meerdere politiemensen die nu de plek van Mow Cop hadden bereikt, was ook hoofdcommissaris Peter Grocott, hij zei: “We konden er niet achter komen wat het was. De luchtverkeersleiders belden de politie omdat ze dachten dat het wellicht de politiehelikopter was, maar die vloog niet die nacht.” De politie rapporteerde dit incident aan het ministerie van defensie, maar later ontkende het ministerie dat ze het ooit ontvangen had.

35. 1993-Locatie: Devon

Tussen 01.00 en 01.30 in de morgen van 31 maart, belde een dienstdoende agent in Devonshire het ministerie van defensie nadat hij een driehoekige UFO had gezien tijdens zijn patrouille, samen met een collega. Hij beschreef dat hij twee heldere lichten had gezien en een derde licht dat wat zwakker was. De lichten vlogen in een perfecte formatie met condensstrepen erachter. Uitzonderlijk was dat het ministerie van defensie alle radarbanden in beslag nam van de bases die verspreid in het desbetreffende gebied lagen, in een poging het object te identificeren. Echter, het object was niet op radar gezien en blijft onbekend tot op de dag van vandaag. De UFO die die nacht werd gezien was verantwoordelijk voor letterlijk honderden rapporteringen vanuit een half dozijn provincies. Andere politieagenten rapporteerden dat ze dit object ook gezien hadden.

36. 1996-Locatie: Scotland

Volgend op een “999” noodoproep, zagen twee geüniformeerde agenten in diensttijd een grote, goudkleurige, eivormige UFO vliegen, zeer dichtbij hen. Ze bekeken het object door verrekijkers vanaf een afstand van 200 meter. Eén van de agenten maakte aantekeningen in zijn zakboekje betreffende de waarneming. Dit is één van de drie waarnemingen die deze agent meemaakte.

38. 1999-Locatie: Sheffield, South Yorkshire

Tussen 06.30 en 07.00 ‘s avonds op 9 februari, zagen vier geüniformeerde politiemensen, onder wie een hondengeleider en een brigadier, een oranje gekleurde UFO die een driehoekige formatie van rode lichten leek te laten ronddraaien. Het werd gezien vanaf twee afzonderlijke locaties in Sheffield. Men dacht dat het in de buurt van was van Derwent en Ladybower Reservoirs, boven het “Peak District National Park.” Het object werd ongeveer 30 minuten lang waargenomen en verrekijkers werden door enkele politiemensen gebruikt om te bevestigen dat het geen vliegtuig was, waar men naar keek. Het object schommelde van links naar rechts en dan van rechts naar links.

39. 1999-Locatie: Weston Zoyland, Somerset

Om 05.00 ‘s morgens op 10 september, zagen een agent buiten dienst en zijn vrouw een erg heldere UFO op hoge snelheid vliegen en vervolgens plotseling tot stilstand komen. Het bleef stationair voor ongeveer 15 minuten eer het weer met grote snelheid wegvloog. De agent bekeek het door een telescoop en beschreef datgene wat hij zag als met een ronde onderzijde en een vage rode gloed op de bovenkant.

40. 2001-Locatie: Rochdale, Lancashire

Om 08.03 ‘s avonds op 6 november, zat een vrouwelijke agente, buiten dienst, met een andere persoon in een auto en naderde de M62 snelweg, toen ze een ongebruikelijk helder licht zagen. Het leek of het een groep van kleinere lichten was die zat tussen twee gebieden van rood licht. Deze schakelden tussen verschillende schakeringen van die kleur. De UFO leek te zweven op een elevatie van zo’n 30 graden. Na 10 seconden bewoog hij weg met een enorme acceleratie. Vanuit stilstand startte de UFO en maakte een bocht van 40 graden en was binnen 4 seconden uit het zicht verdwenen. Er was gebroken bewolking en af en toe regende het. Er werd geen geluid waargenomen dat van het object zou kunnen zijn, maar dat kon ook komen doordat het omringende verkeersgeluid dit dempte.

41. 2002-Locatie: Hellifield, nabij Skipton, North Yorkshire

Om 03.16 ‘s morgens op zondag 7 april, had de hiervoor genoemde agente haar dienst van 05.00 ‘s middags tot 03.00 ‘s nachts beëindigd en reed naar huis, toen ze besloot om af te slaan naar de A65 nabij Hellifield, om naar de komeet “Ikeya-Zang” te kijken. Het was daar dat ze een driehoekige formatie van witte lichten langzaam door de lucht zag vliegen in perfecte harmonie. Op een bepaald punt maakten ze een draaiende manoeuvre en bewogen als één geheel. Als fervent sterrenkijker is de agente bekend met het kijken naar de nachtelijke hemel in verschillende jaargetijden, maar ze was er niet zeker van of ze nu keek naar een groot driehoekig object of naar drie kleine objecten. Ze had de tegenwoordigheid van geest om via haar mobieltje haar brigadier te bellen, die ook op weg was naar huis, richting Otley, West Yorkshire. Hij stopte zijn auto en zag dezelfde driehoekige formatie. Zijn bevestiging kwam twee minuten na haar waarneming. Het (de) object(en) verdween (verdwenen) langzaam uit zicht, laag boven de horizon.


CONCLUSIES

De voorgaande gevallen vertegenwoordigen een gecombineerd aantal van 41 afzonderlijke UFO incidenten waarbij 110 politiemensen zijn betrokken.

In de eerste 23 incidenten staan de werkelijke namen en rangen van de politiemensen, terwijl in de overige gevallen zij niet bij name zijn genoemd omdat zij dat zo wilden.

Van deze 23 incidenten, waren er in 13 gevallen meerdere politiemensen getuigen. Van de 18 vertrouwelijke incidenten waren er 12 gevallen waarbij meerdere politiemensen waren betrokken.

De incidenten waarbij meerdere politieagenten waren betrokken behoren tot 59% van het totaal. Ik geloof dat dit elk denkbeeld weerlegt dat individuele agenten zichzelf hebben laten misleiden.

Elk van deze incidenten voegt geloof toe aan die rapporten waarin gedetailleerde ontmoetingen staan vermeld. Ontmoetingen met gestructureerde voertuigen. Voertuigen die hun mogelijkheden demonstreerden in het stoppen en blijven zweven, vaak in totale stilte, en die vliegkarakteristieken vertoonden die duidelijk conventionele verklaringen uitsluiten.

De meerderheid van de “tijdens diensttijd” rapporten zijn overhandigd aan het ministerie van defensie, overeenkomstig de regels. Verschillende van deze incidenten die we hier beschreven hebben, leidden tot gedetailleerde onderzoeken van het ministerie van defensie. Maar geen enkele verklaring wat betreft deze incidenten is ooit beschikbaar gekomen.

Bij het samenstellen van dit rapport heb ik getracht de theorie uit te sluiten, dat ik, samen met vele andere politiemensen die ook een UFO hebben gezien of hebben gerapporteerd, of over een open geest beschikken en welwillend staan tegenover het onderwerp in het algemeen, voor gek worden verklaard.

Laten we eerlijk zijn. Noch ikzelf, noch één van de meer dan 100 andere politiemensen in dit rapport heeft er voor gekozen deze dingen te zien. Echter, als je getuige bent geweest van dit fenomeen dan is er de tendens dat het een diepgaand effect heeft op je leven. Dit werd mij ook zo, persoonlijk, verteld door veel van de politiemensen die hier zijn weergegeven.

Ik geloof dat op de tien politiemensen, of ze nu zelf de publiciteit hebben gezocht of onbekend willen blijven, er negen niet bang zijn om hierdoor belachelijk gemaakt te worden of hun carrière te schaden. Ik heb ook sterk het vermoeden dat dit rapport nog maar het topje van de spreekwoordelijke ijsberg is. Daarom doe ik een beroep op alle politiemensen, voormalige en huidige, om naar voren te komen en contact met mij op te nemen. Ze hoeven zich niet bezorgd te maken omdat ze de wetenschap hebben dat ik hun identiteit zal beschermen als ze daar om vragen. Onnodig te zeggen dat ik ook deze (vertrouwelijke) politiemensen oproep te rapporteren, in de hoop dat ook zij meer zicht op de zaak kunnen werpen. Mijn boodschap aan alle politiemensen is deze: als je altijd al je eigen waarneming hebt willen melden, maar dat niet kon vanwege angst voor carrière of om belachelijk gemaakt te worden, dan is het nu je kans.

Mijn voornaamste doel is deze rapporteringen in de openbaarheid te brengen. Onthoudt, de PRUFOS database wordt speciaal door een politieman gerund voor steun aan andere politiemensen en kan alleen functioneren met uw hulp.

Ten slotte, onnodig te zeggen, maar als er collega UFOonderzoekers, of lezers, kennis hebben van of informatie over andere politie UFO waarnemingen dan hier vermeld, dan zal ik zeer vereerd zijn om dat van u te horen en zal ik deze waarnemingen toevoegen aan de PRUFOS database.

Contact informatie.
De PRUFOS database komt tegemoet aan elke in dienst zijnde of gepensioneerde politieman of vrouw. Neem aub. contact met mij op d.m.v. de volgende methoden:

a. telefoon-01924 864614 (gaarne na 06.00 ‘s avonds)
b. e-mail-gary@prufos.co.uk

Website: http://www.prufos.co.uk

Update uit UFO Magazine, uitgave februari 2003

Gary Heseltine heeft UFO Magazine laten weten dat zijn gegevensbestand nu (januari 2003) de namen bevat van meer dan 180 politiemensen die een UFO waarnamen, rapporteerden of betrokken waren bij UFO-aktiviteiten in Engeland. Zomer vorig jaar stond dit aantal nog op 144 politiemensen.



********

Bron Ufowijzer, met toestemming van Paul Harmans.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 19 mar 2005, 16:05

Het is een hele lap tekst maar echt de moeite waard om te lezen.
Ongelooflijk deze berichten. :shock:
Ze bestaan echt, daarvan ben ik overtuigd.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

4l13N

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door 4l13N » 18 mei 2019, 13:27

Nr. 16 is interessant.
16. 1980-Locatie: Todmorden, West Yorkshire

Tussen 05.10 en 05.50 ‘s morgens op 29 november maakte agent Alan Godfrey zijn laatste ronde door een woonwijk, na een melding dat er loslopende koeien waren gezien in dat gebied. Zijn nachtdienst zat er bijna op. Toen hij op het punt stond rechts af te slaan naar Burnley Road; zag hij iets waarvan hij dacht dat het een autobus was die dwars over de weg stond. Hij besloot dat te onderzoeken en reed naar het voertuig. Toen hij het naderde tot op zo’n 10 a 15 meter werd hij getrakteerd op het spektakel van een diamantvormige UFO die 1,5 meter boven de straat zweefde. Hij beschreef het als zijnde 6meter breed en 4,5 meter hoog, met ramen in het bovenste deel. De onderkant van het voertuig draaide tegen de klok in. Geschokt en bang probeerde hij zijn collega’s te waarschuwen op het politiebureau van Todmorden, maar beide radio’s, die in de auto en zijn persoonlijke handset, weigerden te functioneren. Terwijl hij in de auto bleef zitten besloot agent Godfrey het object te schetsen, maar enkele ogenblikken later reed hij plotseling en onverklaarbaar dezelfde weg terug, zo’n 100 tot 50 meter vanaf de plaats waar hij stilstond en van het object was niets meer te zien. Verward en bevend door de ervaring reed hij terug naar het bureau. Onderweg kwam hij een collega tegen die te voet patrouille liep. Hij pikte hem op en samen reden ze terug naar de plaats van zijn ontmoeting. Daar vonden ze een ronde, droge cirkel op het oppervlak van de straat, wat vreemd was omdat het die nacht geregend had en de rest van de omgeving nat was. Agent Godfrey herinnerde zich dat de rotatie van het object de nabij gelegen bomen en bosjes had doen schudden. Op de precieze plek waar hij het object had zien zweven, hadden bladeren en takken zich in een cirkelvormig patroon opgehoopt. Een paar uur later daagde het bij agent Godfrey dat hij zich een periode van 15 tot 20 minuten niet meer kon herinneren, voorafgaand aan het eind van zijn diensttijd. Ook wist hij niet hoe het kwam dat er een scheur in de leren zool van één van zijn laarzen zat, een scheur die er niet was geweest toen hij zijn dienst begon. Toen hij zijn laars uittrok vond hij een onverklaarbare rode plek op zijn voet. Later ontwikkelde deze plek zich tot een irriterende huiduitslag, die tot enkele dagen na het incident aanhield en een kleine medische verzorging nodig had. Omdat hij niet in staat was zich te herinneren wat er gebeurd was in de “vermiste tijd,” werd hem aanbevolen eventuele hypnose te ondergaan om dat mysterie op te lossen. Nadat hij vrijwillig had toegestemd in vier hypnosesessies kwam het buitenaardse ontvoeringscenario naar boven, en wat nu wordt gezien als één van Engelands best gedocumenteerde gevallen. Onder hypnose herinnerde agent Godfrey zich dat hij uit de auto stapte om een beter zicht te hebben op het object. Een intens wit licht omhulde hem. Bang, zocht hij de veiligheid van zijn auto op, maar in plaats daarvan vond hij zichzelf terug, liggend op een tafel in een vreemde ruimte. Met een aantal kleine bolhoofdige figuren die hem vasthielden op die tafel. Een veel groter figuur, menselijker, verscheen en communiceerde telepathisch met hem. Enkele momenten later was hij terug in zijn auto en reed op de weg waar zijn bewuste weten weer begon. Tot op de dag van vandaag heeft agent Godfrey geen bewuste herinneringen aan zijn ontvoering. Hij geeft toe dat wat onder hypnose naar buiten kwam moeilijk te begrijpen is, zelfs voor hem. Ondanks dat zijn verhaal bizar klinkt en moeilijk te geloven valt, is er een gedeeltelijke bevestiging voor de waarneming van een UFO diezelfde nacht. Het komt in de vorm van een ooggetuigenverslag van drie politieagenten uit Halifax, West Yorkshire. Twee van hen waren agent Howard Turnpenny en John Porter, die buiten de stad waren ongeveer een uur voorafgaand aan agent Godfrey’s ontmoeting. Zij zagen een UFO die spectaculaire bewegingen uitvoerde boven een vallei in de richting van Todmorden. Bovendien meldde een burger dat hij een gelijkwaardig, gekleurd object in de stad zelf had gezien een paar minuten voorafgaand aan agent Godfrey’s “Close Encounter of the Third Kind.”

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door univers » 18 mei 2019, 15:19

Waar kan ik dit terugvinden ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door 4l13N » 18 mei 2019, 15:49

univers schreef:
18 mei 2019, 15:19
Waar kan ik dit terugvinden ?
Op Ufowijzer.nl he.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door univers » 18 mei 2019, 15:56

Als je dat erbij zet, hoeven we het niet te vragen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5805
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door herman50 » 21 mei 2019, 11:28

uit boek Ufo's the defenetive casebook 1991
foto van PC Godfrey tekend object en een van ufonauten na ontvoering ....

Afbeelding
alles van waarde is weerloos

4l13N

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door 4l13N » 15 jun 2019, 19:21

Afbeelding
Telegraaf 2 december 1980

gouwepeer

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door gouwepeer » 15 jun 2019, 19:30

Volgens mij komen ze voorlopig niet meer wegens ufo-pech...

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Politieagenten die Ufo's waarnemen

Bericht door univers » 15 jun 2019, 20:20

Is dat pech hebben. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie