Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80655
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Tammy » 07 nov 2010, 13:57

Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant op"

Een geluidsopname uit 1980 van een ufo-waarneming door Amerikaanse soldaten is deze week vrijgegeven. Dat meldt de Daily Telegraph op zijn website.



Leden van de US Air Force, die op het moment van de opname gestationeerd waren op de luchtmachtbasis van Bentwaters, praten op de tape erg geagiteerd over wat ze zien.

"Een vorm van energie"
Een van de soldaten heeft het over een 'vreemd rood licht' dat plots verdwijnt om dan opnieuw te verschijnen en over 'een vorm van energie'. Volgens het commentaar zouden een aantal dieren dol worden en daarna 'dodelijk rustig' tijdens het incident, dat werd waargenomen in Rendlesham Forest, nabij Woodbridge in het Engelse Suffolk.

"Wat is het?", hoor je de commandant van de militairen vragen. "We weten het niet, Sir", antwoordt een andere. "Er is geen enkele twijfel dat er hier een soort van rood licht is. Ik zie er iets oranje in knipperen. Zéér vreemd."

Vervolgens klinkt het: "Het komt deze kant op. Zet alle zaklampen uit! Het licht is zo fel dat het brandt in de ogen." Terwijl de mannen toekijken, rapporteren ze hoe een lichtstraal de grond raakt en twee duidelijke voorwerpen in de lucht bedekt zijn met 'gekleurde lichten'.

Schade aan boomtoppen
De militairen zagen het lichtspektakel kort nadat ze schade aan boomtoppen en een grote oppervlakte van verpletterde naalden van naaldbomen in het bos onderzochten. De plaatselijke bevolking had voordien al gewag gemaakt van vreemde lichten.

Een verklaring voor het incident kwam er nooit, schrijft de Telegraph. De tape maakt deel uit van het Britse ufo-archief dat ontsloten wordt voor het grote publiek.

Bekijk HIER het filmpje.

Bron: Wereldgeheimen.nl


>>>>>>>>>>>>>>>>>


Dit soort berichtgeving nem ik zeer serieus omdat het piloten/militairen zijn.
Mensen die een stel goed hersens hebben en niet zweverig of wat dan ook zijn.
Als zij iets ongewoons zien dan is dat ook zo.
Zelfde geld voor Astronauten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Anet » 07 nov 2010, 18:54

Tammy schreef:
Als zij iets ongewoons zien dan is dat ook zo.
En zeker als ze opdracht hebben gekregen om dit te zien!! :aliensmile:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door MetalPig » 08 nov 2010, 07:20

Piloten, militairen en astronauten zijn ook mensen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80655
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Tammy » 08 nov 2010, 08:56

Dat is waar, maar ik hecht toch veel waarde als ze zoiets zien .

Bijvoorbeeld de piloten en astronauten zitten in de lucht, wij niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11974
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door MetalPig » 08 nov 2010, 09:16

Tammy schreef:Bijvoorbeeld de piloten en astronauten zitten in de lucht, wij niet.
Dat is waar, maar de interpretatie van wat ze zien is net zo goed of slecht als die van de waarnemingen van "gewone" mensen.
De onverklaarde dingen zijn niet ineens waarschijnlijker van buitenaardse afkomst omdat de piloot toevallig in de lucht zit. De U in hun UFO's betekent hetzelfde als de U in andersmans UFO's: Unidentified.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80655
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Tammy » 08 nov 2010, 09:31

Daar heb je ook weer gelijk in dat het niet perse buitenaards hoeft te zijn.

Maar ze weten wel ongeveer wat daar boven vliegt, ik neem aan dat ze het verschil tussen bijvoorbeeld een weerballon of iets anders goed kunnen onderscheiden.
Toch wat anders dan de burger denk ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door gusteman » 08 nov 2010, 10:20

Ik stel me toch wel enkele vragen bij deze geluidsband. Eerst en vooral, zoals je kan zien bij één van de "antwoorden" op de pagina waar het fimpje staat weergegeven, is deze geluidsband reeds verwerkt in een YouTube filmpje wat je hier kan vinden. Dus absoluut niet iets nieuw.
Ten tweede, puur vanuit militair oogpunt:
de feiten zouden dateren uit 1980, nog volop tijdens de Koude Oorlog.
Eerste standpunt van de uitgezonden patrouille zou moeten zijn dat ze te maken hebben met een actie van "vijandige" troepen.
Nergens in de geluidsband hoor ik de stereotiepe opmerkingen, of bevelen, die de patrouille zou moeten krijgen bij het benaderen van een "vijandig element".
Er wordt volop met zaklantaarns gewerkt (aan/uit) daar waar een dergelijke patrouille zich zo onopvallend mogelijk zou moeten verplaatsen.
Er wordt ook op geen enkele manier verwezen naar het gebruik van wapens. Een bevelvoerend officier zou op zo'n ogenblik zijn troepen moeten gidsen vanuit de veronderstelling dat vuurcontact mogelijk is en zorgen voor het vermijden van vuur op eigen troepen (verspreiden/tirailleur/sweep).
Er wordt duidelijk gemaakt dat het hier iets heel eigenaardigs (weard) betreft, maar nergens vraagt de patrouille om steun (back-up/reinforcements), of wordt vanuit de basis aangegeven dat er versterkingen worden gestuurd. Er wordt niet verwezen naar gepanbtserde voertuigen of ander zwaarder materiaal.
Uit militair oogpunt gezien is dit een knoeiboel van jewelste.
Last but not least zou ik er wel willen aan toevoegen dat het hier geen piloten of "varend" oersoneel betreft, maar mensen van de "grondverdediging", dus eigenlijk gewone infanteristen, met een opleiding specifiek beveiliging van luchtmacht-eenheden.
Ik denk dus ook dat het een "hoax" is.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80655
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Tammy » 08 nov 2010, 10:42

Ja denk je dat Gusteman dat het een hoax is?

Jij weet natuurlijk veel van het leger.
Maar misschien werkt het Amerikaanse leger iets anders dan de Nederlandse?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door gusteman » 08 nov 2010, 11:33

Tammy schreef:
Maar misschien werkt het Amerikaanse leger iets anders dan de Nederlandse?
Die werken inderdaad op en andere manier. En dat is nu net wat ik mis in de geluidsband.
Het Amerikaanse leger is heel erg piramidaal gestructureerd. Je hebt voor iedere functie een speciaal opgeleid teamlid. Laat ik als voorbeeld geven: een voertuig moet verplaatst worden. Dan heb je nodig: 1 bestuurder en 1 gids. Zonder gids mag de bestuurder geen achterwaartse maneuvers uitvoeren, maar de gids mag ook het voertuig niet besturen.
Hetzelfde geldt voor elke tactische operatie (zoals bijvoorbeeld een patrouille). Voor iedere "beweging" zijn er 1 of meerdere team-leden voorzien. Indien die er niet (of onvoldoende) zijn, gaat de patrouille niet door.
Zo zijn er ook standaard procedures waar onder geen beding mag of kan van worden afgeweken.
En in de geluidsband vind ik geen van die procedures terug. Het klinkt alsof die mensen zomaar lukraak door dat woud wandelden en op eigen initiatief acties ondernamen, wat volledig in tegenspraak is met de geldende procedures.
Daarom mijn vermoeden dat het opgezet spel is.
Het zou niet misstaan in een TV- of bioscoop-productie, maar het gaat volledig in tegen alle routine en procedure van Amerikaanse strijdkrachten.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80655
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ufo-waarneming door militairen op tape: "Het komt deze kant

Bericht door Tammy » 08 nov 2010, 11:52

Ok dank je voor je uitleg Gusteman ;P!

Dan zou het misschien inderdaad een hoax kunnen zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie