Shadow People

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SolipsiRai
Student
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2017, 15:12

Shadow People

Bericht door SolipsiRai » 13 mei 2017, 16:28

Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum maar wilde hier toch gelijk even een post maken.

19 jaar geleden heb ik een ervaring gehad met de zogenoemde "Shadow People"

Ik weet niet of iemand het fenomeen kent. Maar hieronder even mijn ervaring.

Het verschijnsel openbaarde zich in mijn ouderlijk huis en ik en mijn ouders en broer waren op dat moment thuis beneden in de woonkamer.
En ineens hoorden we een geluid alsof er iemand van de trap viel. Mijn vader deed de deur naar de trap open en zag niets.
Maar ik en mijn broer zagen een soort van zwarte gedaante (een beetje te vergelijken als een persoon gehuld in mist)
Even voor die paar seconden dat het er was was het ook gelijk weer verdwenen. Het was echt een apart iets.
Ik heb een beetje research gedaan naar dit verschijnsel en het schijnt dat je zo een soort van ervaring maar eens in een leven mee kan maken.
Wat dat betreft ben ik zeer gelovig als het om buitenaardse en paranormale zaken gaat.

Ik ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die dit of iets soortgelijks hebben meegemaakt.
Graag hoor ik wat jullie kijk op deze ervaring is.

Vriendelijke groet,
.::.Victory Not Vengeance.::.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Shadow People

Bericht door Osiris » 13 mei 2017, 18:34

Voor zover ik kan herinneren ,maar eenmaal daadwerkelijk zichtbaar voor mij geweest ,
's avonds terwijl ik in bed lag meerdere 'schaduw' figuren rond mijn bed, 4 of 5 .

Het voelen van een aanwezigheid is veel vaker aan de orde geweest, dan het zien.
Ineens sterke temperatuursdaling die de rillingen over je rug laten lopen of een lichte windvlaag binnenshuis langs me heen alsof het ergens tocht,wat niet het geval is.

Geenszins beangstigend,eerder bevestigend.

Vroeger ook een keer bij een vriendin in de woonkamer en toen ik het haar zei,viel exact op het moment van benoemen, spontaan een schilderij aan overkant van de kamer van de muur.
Ze schrok zich dood en wilde later niet veel meer met me te maken hebben :mrgreen:
Not meant to be ...

Maar goed, zijn wel meer vreemde voorvallen geweest....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Shadow People

Bericht door Kristof Piessens » 13 mei 2017, 18:49

Misschien een duidelijke filmpje op volgende link eens bezien wat er over bedoeld wordt ?

http://worldunity.me/ervaringen-met-sch ... lag-video/

Kijk, het zijn geen verdachte zaken, het zullen fenomenen zijn die in de toekomst een volstrekt normaal gegeven zullen worden, alleen die fenomenen mogen niet met en door angst benaderd worden want dan doe je afbreuk aan de kennis over wat het inhoudt om te functioneren in een wereld waarin gedachten een rol spelen, los van de invloed/indruk die dit soort fenomenen uitoefenen...

Het gaat er om dat de horizon en de kennis van de mens over dit soort fenomenen zal toenemen, en dus geen mysteries zullen zijn omdat het weten voorrang zal krijgen op de onwetendheid die daar een strijdpunt van maakt, want de westerse wereld zegt "wat je niet kunt/kan zien (met je normale zintuigen) bestaat niet !"

Wat ik vooral over dat filmpje kwijt wil is dat het mogelijk gaat om een niet fysieke manifestatie van een 'geest' in die zin dat het om een overleden persoon gaat die zijn/haar weg niet gevonden heeft en dus op de dool is omdat die geest denkt dat hij/zij nog fysiek aanwezig is, terwijl dit niet klopt met de werkelijkheid. Kunnen zien wat de werkelijkheid is zoals ze is, is maar heel weinig gevorderde oefenaars begenadigd, omdat die al in de kern van hun oorsprong leven.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Shadow People

Bericht door Kristof Piessens » 13 mei 2017, 19:08

Osiris schreef:Voor zover ik kan herinneren ,maar eenmaal daadwerkelijk zichtbaar voor mij geweest ,
's avonds terwijl ik in bed lag meerdere 'schaduw' figuren rond mijn bed, 4 of 5 .

Het voelen van een aanwezigheid is veel vaker aan de orde geweest, dan het zien.
Ineens sterke temperatuursdaling die de rillingen over je rug laten lopen of een lichte windvlaag binnenshuis langs me heen alsof het ergens tocht,wat niet het geval is.

Geenszins beangstigend,eerder bevestigend.

Vroeger ook een keer bij een vriendin in de woonkamer en toen ik het haar zei,viel exact op het moment van benoemen, spontaan een schilderij aan overkant van de kamer van de muur.
Ze schrok zich dood en wilde later niet veel meer met me te maken hebben :mrgreen:
Not meant to be ...

Maar goed, zijn wel meer vreemde voorvallen geweest....
Hmm, je beschrijving van koude rillingen krijgen sterke temeratuurdalingen enzo heb ik ook gehad, nu ben ik namelijk al een hele tijd verhuist van een huurappartement naar een koopwoning eind vorig jaar begin dit jaar en viel me ook een vreemde voorval voor...

Zat toen bij mijn ouders in de zetel tegen de muur, na wat heen weer gepraat ging moeder even naar boven en nadat ze op terugkomst is kantelde plots 2 fotokaders met glas om en viel op de grond....

Geen idee zonder aanleiding hoe dat kon gebeuren maar het betekende wel dat er iets was dat duidelijk probeerde te maken dat iemand vastzat en duidelijk niet wist wat te doen, het fenomeen van eventuele hangende energie dat niet van de fysiek aanwezige mensen afkomstig zijn kan de oorzaak zijn tot het omvallen van die kaders, dat is wat mijn vermoeden toch is dan denk ik aan de ouders van mijn moeder die op een tijdspanne van twee tot drie jaar in de maand december zijn overleden.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Shadow People

Bericht door Osiris » 13 mei 2017, 19:24

Kristof Piessens schreef:
Zat toen bij mijn ouders in de zetel tegen de muur, na wat heen weer gepraat ging moeder even naar boven en nadat ze op terugkomst is kantelde plots 2 fotokaders met glas om en viel op de grond....

Geen idee zonder aanleiding hoe dat kon gebeuren maar het betekende wel dat er iets was dat duidelijk probeerde te maken dat iemand vastzat en duidelijk niet wist wat te doen, het fenomeen van eventuele hangende energie dat niet van de fysiek aanwezige mensen afkomstig zijn kan de oorzaak zijn tot het omvallen van die kaders, dat is wat mijn vermoeden toch is dan denk ik aan de ouders van mijn moeder die op een tijdspanne van twee tot drie jaar in de maand december zijn overleden.
Weet dat overledenen zich soms in onze fysieke wereld kunnen manifesteren door met energie te 'spelen'.
Weet niet of dat met hun 'vastzitten' te maken heeft; soms kan dat ook een tijdelijk tonen van hun blijdschap, frustratie of iets anders zijn van gene zijde.
Spelen met electriciteit is ook zoiets, maar soms kan je eigen energie ook voor fysieke/electrische verstoringen zorgen, dus vandaar dat mijn 'gevoel' ( temperatuur/rillingen ) belangrijk is om te bepalen of het van mezelf afkomstig is of van 'iets anders'.
Heb daar meer ervaringen mee gehad.

Wat voor de meeste mensen als onzin klinkt is dat ook geleidegidsen of een soort van 'guardian angels',zulke verschijnselen kunnen veroorzaken of je door hen 'gewezen word' naar toevallig terugkerende getallen,symbolen of andere zaken,die weer een betekenis hebben voor je.
Wat ook veel in dromen gebeurt wanneer je niet die ruis van de bewuste wereld om je heen hebt.

Er is voor mij dus meer dan alleen maar 'shadow people'.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
SolipsiRai
Student
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2017, 15:12

Re: Shadow People

Bericht door SolipsiRai » 13 mei 2017, 21:17

Wat voor de meeste mensen als onzin klinkt is dat ook geleidegidsen of een soort van 'guardian angels',zulke verschijnselen kunnen veroorzaken of je door hen 'gewezen word' naar toevallig terugkerende getallen,symbolen of andere zaken,die weer een betekenis hebben voor je.
Wat ook veel in dromen gebeurt wanneer je niet die ruis van de bewuste wereld om je heen hebt.

Er is voor mij dus meer dan alleen maar 'shadow people'.

Als eerste: Dank voor de reacties :)

Ik wilde hier nog even verder op ingaan. Vooral het bovengenoemde stuk tekst over "geleidegidsen"
Wat ik erover kan vertellen is dat ieder mens een "Gids" heeft. Sommige mensen hebben er een en een ander heeft er weer vier.
Ikzelf ben er inmiddels ook achter dat ik twee "Gidsen" heb. Gidsen zijn er naar mijn opinie om je beschermen en je bepaalde dingen te laten weten in het leven. Ook om je iets duidelijk te maken.

Maar idd ik geloof ook dat er meer is dan alleen maar "Shadow People"
.::.Victory Not Vengeance.::.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Shadow People

Bericht door Fenna » 13 mei 2017, 21:46

SolipsiRai schreef:Maar idd ik geloof ook dat er meer is dan alleen maar "Shadow People"
Ik weet het wel zeker.
Heb de nodige ervaring.
Reageer hier morgen verder op.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Shadow People

Bericht door univers » 13 mei 2017, 22:00

Maar idd ik geloof ook dat er meer is dan alleen maar "Shadow People"
Als grijze moet jij dat toch weten. :mrgreen:

Ik zie die schimmen dagelijks voorbij schuiven, als ze dicht passeren, voel ik hun aanwezigheid, of je kan ze ruiken.
Soms denk ik, "lijk gvd wel een doorgangshuis".
Ik weet dat ik een paar geleide gidsen heb, ook overleden komen wel eens langs.
Toen ik een jaar of 3 4 was, ben ik in het water gevallen, voordat ik kopje onder kon gaan, werd ik door twee handen uit het water getild,
en stond ik met natte kleren op de kant.
In 2012, met de overgang, ben ik er achter gekomen wie mij toen uit het water getild heeft.
Overleden, zie ik hoe ze in het aardse leven waren.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Shadow People

Bericht door Gast1 » 14 mei 2017, 08:11

SolipsiRai schreef:Wat ik erover kan vertellen is dat ieder mens een "Gids" heeft. Sommige mensen hebben er een en een ander heeft er weer vier.
Ikzelf ben er inmiddels ook achter dat ik twee "Gidsen" heb.
In feite heb je ontelbare gidsen.
Al jouw 'voorvaderen' zijn jouw gidsen, opgeslagen in de 'hokjes achter de deuren' van jouw eigen wezen.
Het is niet meer dan de kunst die deuren zelf te openen en de opgeslagen informatie tot jezelf toe te laten.
In feite weet je onvoorstelbaar veel en af-en-toe (en vooral als je er dus voor 'open' -innerlijke open deuren- staat) ...
Dan hoor je wat zó n gids jou vertelt en wat je dus al weet.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Shadow People

Bericht door Susan » 14 mei 2017, 10:53

SolipsiRai schreef:
Wat voor de meeste mensen als onzin klinkt is dat ook geleidegidsen of een soort van 'guardian angels',zulke verschijnselen kunnen veroorzaken of je door hen 'gewezen word' naar toevallig terugkerende getallen,symbolen of andere zaken,die weer een betekenis hebben voor je.
Wat ook veel in dromen gebeurt wanneer je niet die ruis van de bewuste wereld om je heen hebt.

Er is voor mij dus meer dan alleen maar 'shadow people'.

Als eerste: Dank voor de reacties :)

Ik wilde hier nog even verder op ingaan. Vooral het bovengenoemde stuk tekst over "geleidegidsen"
Wat ik erover kan vertellen is dat ieder mens een "Gids" heeft. Sommige mensen hebben er een en een ander heeft er weer vier.
Ikzelf ben er inmiddels ook achter dat ik twee "Gidsen" heb. Gidsen zijn er naar mijn opinie om je beschermen en je bepaalde dingen te laten weten in het leven. Ook om je iets duidelijk te maken.

Maar idd ik geloof ook dat er meer is dan alleen maar "Shadow People"
Welkom hier SolipsRai :grin:
Herkenbaar voor mij waar het hier over gaat.
'Boodschappen' door krijgen op allerlei manieren hoort er altijd al bij in mijn leven, zo ook wel bijv dat een dierbare overledene naast me heeft gestaan en we hele gesprekken hadden, ik stond in de keuken en was koffie aan het zetten, is dus géén droom oid geweest.
Soms wordt men idd 'wakker' geschud door een heftige ervaring. Iedereen heeft dit ook in zich, sommigen willen er echter totaal niets van weten, doen dit af als onzin/verzinsels enz. en zo kunnen er op allerlei manieren seintjes/tekens naar ons toe komen om ons allert te maken op iets.
Van kleins af aan is het volgende bij me aanwezig geweest. Wel werden energieën voelen van anderen op oudere leeftijd steeds scherper, en voorspellende dromen etc ook.

Zelf krijg ik ook op andere wijze 'waarschuwingen' noem ik het altijd, via voorspellende dromen,visioenen, geuren, iemand in de tuin 'zien' staan die later geheel onverwachts voor mijn neus staat, terwijl anderen die bij mij zijn niets waarnemen. Ook als er bijv. iets naars op mij af komt. Door een stem die mijn naam roept, of luide knal, wat de anderen die aanwezig zijn dan dus ook niet horen. Dat geeft dan een beetje schok/schrik effect waardoor ik weet dat ik me schrap moet zetten voor iets vervelends. Ook dat een veiligheidsknop zomaar stil in de uitstand springt, zodat mijn laptop en de rest wat aan staat uitvalt. Terwijl de knop alleen met een stevige klik omgezet kan worden, je deze dus beslist niet geruisloos aan kan zetten. Steeds als dat gebeurd komt er vrij kort daarna idd een heel vervelend bericht binnen, over iets wat niemand van te voren kan weten of inschatten.

Ook wordt er regelmatig zachtjes van opzij in m'n gezicht geblazen....dat is een gerustellend teken (net als geurtjes) dat alles goed is en mij geen zorgen hoef te maken over dat gene waar ik over loop te piekeren. Verschillende soorten bloemen met hun geurtjes en koffie horen bij bepaalde personen die zijn overleden. In het begin had ik natuurlijk wel dat het nogal twijfel op riep, denkend dat het verbeelding was, na een paar keer ging ik het direct herkennen van wie dit was.

Later kwam er 'gebrabbel' in mijn oor bij met herkenbare stem van iemand die op honderden kilometers van ons vandaan zat, waar iets mee aan de hand was wat ik niet kon weten van te voren. Ook dat er iemand achter me stond met een bos bloemen, zo duidelijk voelbaar die energie als of je er tegen aan kon leunen, dat ik achterom keek om te kijken wie daar stond, plus nog die heerlijke bloemengeur. Wist ook meteen wie dat was en waarom juist op dat moment. Ook mijn overleden hond kwam bij me en tijden daarna rook ik haar vacht nog aan mijn handen.

De eerste keren dat zoiets gebeurde en ik nog niet precies wist wat het betekende allemaal,schrok ik me wezenloos,hahaha dacht echt eventjes: meid, nu zie je ze toch écht vliegen.... Dat herkennen wie het was maakte het geruststellend en gewoon.
Vroeger hield ik mijn mond hier over altijd dicht, maar vertel het nu altijd aan een paar mensen en die weten dan ook dat het echt uitgekomen is, soms jaren later pas, en waar is wat ik vertel.
Laatst gewijzigd door Susan op 14 mei 2017, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Shadow People

Bericht door Susan » 14 mei 2017, 10:53

was wéér twee keer geplaatst...! :roll:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Shadow People

Bericht door univers » 14 mei 2017, 11:47

was wéér twee keer geplaatst...! :roll:
Je leert het ook nooit. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Shadow People

Bericht door Fenna » 14 mei 2017, 15:31

Ze wil gewoon extra aandacht en zegt dan snel "was weer twee keer geplaatst".
Ik geloof het niet meer :hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Shadow People

Bericht door Fenna » 14 mei 2017, 20:53

Ik heb jaren een gids gehad die zich vaak in mijn gang en tuin ophield, ik voelde dat hij mij observeerde, het voelde nooit bedreigend eerder beschermend, soms streek hij langs mijn nek of benen, of speelde een spelletje met knipperende of brommende lampen of een storende tv.
Schijnbaar is dit nu niet meer nodig, alhoewel ik vaak een stem hoor die waarschuwt voor gevaar.
Ik zie dan vaak in een flits wat er gebeurd als ik geen gehoor geef aan deze waarschuwing.
Een enkele keer heb ik dit aan een ander persoon kunnen laten zien, met als gevolg de bekende vraag "hoe kan jij dat?"
Omdat zij dit zelf nooit hebben ervaren kan je dat vrijwel niet uitleggen, het enige bewijs is dan wat je ze hebt kunnen vertellen en laten zien.
Soms openbaren zich ook ergere dingen.
Zo zag ik al uren voordat het vluigtuig MH17 daadwerkelijk neerstorte, dat dit ging gebeuren.
Soms voorzie ik ook de dood van iemand.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Shadow People

Bericht door Susan » 14 mei 2017, 21:43

univers schreef:
was wéér twee keer geplaatst...! :roll:
Je leert het ook nooit. :mrgreen:
Fenna schreef:Ze wil gewoon extra aandacht en zegt dan snel "was weer twee keer geplaatst".
Ik geloof het niet meer :hahaha:
Jullie zijn errug...lummels!.. [huil] [huil]
:rolfl:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie