Wat doen geesten hier op aarde

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 14:11

The Return schreef:als ze vermoord worden bijv. in continenten zoals afrika, zuid amerika en azie bestaat de zwarte kunst nog, en rivalen worden uit de weg geruimd met behulp van voorouder geloof en vaak worden mensen van het leven beroofd, waarvan het hun tijd niet is,

Dat is raar om te stellen, daarmee sluit je mensen uit die zijn overleden aan een ziekte. Waarom zouden deze wel klaar zijn met hun leven? Verder is het ook raar om te stellen dat alleen mensen die vermoord worden in een bepaald continent niet klaar zijn om weg te gaan. Als iedereen die zou worden vermoord zou blijven hangen in de jou voorgestelde continenten zou het een aanwas zijn aan geesten en zou niemand meer rust hebben als levende.


En dit zeg ik natuurlijk allemaal vanuit de hypothese dat geesten bestaan.
het was een voorbeeld en een feit dat het veel voorkomt in deze continenten, maar ik gaf die continenten als voorbeeld, omdat ik het daarvan ken, het gebeurt natuurlijk overal, en niet iedereen kan geesten zien, kun jij het wel? dat het daar wel een drukte is van geesten kun je in oude verhalen, mythes en legendes terugvinden... waarom denk je dat oude nederlandse KNIL soldaten niet veel vertellen over de belevenissen die ze in indonesie hebben meegemaakt naast hun oorlogspraktijken, dingen die ze niet konden verklaren :? , en als we verder terug gaan praten matrozen van VOC expedities van nevels met stemmen die ze horen voordat ze een dorp willen binnentrekken om het te roven, en als je de nevel inging kwam je er niet meer uit, de stemmen staan bij ons molukkers bekend als "orang ilang ilang" verdwenen mensen, geesten :wink: en mensen daar weten niet beter dat ze leven met heel veel geesten, en ze lachen erom als je ervan schrikt, alsof het voor hun de gewoonste zaak is.. :mrgreen: bij de eerste generatie molukkers (onze opas en omas) in nederland is het net zo, maar de meeste molukkers van de 3de generatie schijten als het ware bager om geesten tegen te komen hier en daar op de molukken...

maar niet elke levende kan geesten voelen, horen of ruiken... beter voor hun :wink:

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 14:20

The Return schreef:
alifoeroe schreef:wie? zeg het maar, GOD? of een andere god?
Geen idee, ik kom niet met die stelling. Jij hebt er dus zelf ook geen antwoord op. Dan vind ik het vreemd dat je wel aanneemt dat het voor die persoon nog niet de tijd is om te sterven. Je kan tegelijkertijd ook zeggen dat die persoon het vertikte om weg te gaan ook al was het zijn tijd.
ik vertel dit, omdat het bij ons in de familie is voorgekomen, een broertje van mn moeder kwam om het leven toen ie 2 jaar oud was, en na de hele kerkdienst en begravenis bleef men hem steeds horen, ruiken en voelen, de conclusie het was zijn tijd niet om te gaan, ze hebben na wat weken de hele kerkdienst en andere rituelen helemaal opnieuw moeten doen, en toen ging hij gelukkig wel weg in vrede
Een rare conclusie m.i., maar dat had ik je al uitgelegd. Tevens horen, ruiken en voelen zegt niets over de aanwezigheid van een geest. Het is niet voor niets een kerkdienst. Het is dan vooral herdenken en mensen kunnen in zo'n grote schok zijn dat ze herdenken/herbeleven ervaren als daadwerkelijk het hier en nu in de realiteit.
De rituelen kunnen voor de mensen zelf ook een afsluiting zijn zodat die heftige gevoelens (want uiteindelijk is het niet niks, iemand van twee jaar oud) zijn bedaart.
het is maar waar je in gelooft als je christenen bent geloof je dat god daarover bepaald en datzelfde geldt ook voor de andere geloofstromingen...

met de rituelen die erbij komen, bedoel ik eigenlijk het vooroudergeloof wat samen gaat met het christelijke geloof, mn oom was namelijk door zwarte kunst om het leven gebracht om het zo maar dan te zeggen... en ik ben naar hem vernoemd, en ik heb bijna mn hele leven lang te maken gehad met zwarte kunst aanvallen, ben 3 keer bijna dood geweest, en genoeg geesten gezien (niet tof ghehe) dus je zou kunnen zeggen dat ze mij ook moesten hebben...

The Return

Bericht door The Return » 23 mei 2006, 14:31

alifoeroe schreef:het was een voorbeeld en een feit dat het veel voorkomt in deze continenten, maar ik gaf die continenten als voorbeeld, omdat ik het daarvan ken,
Al die voorbeelden die jij aangeeft heerst er een er in veel landen een cultuur van bijgeloof. Diezelfde cultuur die er vroeger ook bij 'ons' was. Het is dan ook niet vreemd dat wanneer je denkt dat geesten bestaan je onverklaarbare dingen sneller zal aanduiden als 'geest'. Zeker in een tijd waar de wetenschap toch een paar stappen terug was.
het gebeurt natuurlijk overal, en niet iedereen kan geesten zien, kun jij het wel?
Als geesten zouden bestaan, zou iedere persoon op aarde ze wel eens tegenkomen. Dat heeft weinig met kunnen te maken.

dat het daar wel een drukte is van geesten kun je in oude verhalen, mythes en legendes terugvinden...
Achja mythes en legendes,... voortkomend uit verveling...
Vandale:
Mythe - een als waar aangenomen verzinsel
Legende - op de volksoverlevering berustend verhaal
Hoef ik niet echt meer iets te zeggen of dat wel de waarheid is.
waarom denk je dat oude nederlandse KNIL soldaten niet veel vertellen over de belevenissen die ze in indonesie hebben meegemaakt naast hun oorlogspraktijken, dingen die ze niet konden verklaren :?
Omdat ze niks te vertellen hadden.

, en als we verder terug gaan praten matrozen van VOC expedities van nevels met stemmen die ze horen voordat ze een dorp willen binnentrekken om het te roven, en als je de nevel inging kwam je er niet meer uit,
Dat bewijst niet echt dat geesten zouden bestaan. Het kan ook een hele goed gereedschap zijn voor piraterij.

maar niet elke levende kan geesten voelen, horen of ruiken... beter voor hun :wink:
Ik denk dat het heeft te maken met concentratie. Als je de concentratie loslaat is het moeilijker traceerbaar om geluid, gevoel en ruikvermogen te verklaren. In zuiderlijker landen is het ook warmer en daar breekt het concentratie vermogen ook eerder op. Hoe noorderlijker je komt hoe minder je hoort van die verhalen. Men is oplettender.
Verder kan het ook iets zijn in het brein. Schizofrenie heb je ook bij mensen, waarom zou er dan niet zoiets zijn in het brein dat ineens geluid en ruik weer terugroept. Laatst op discovery zag ik laatst ook een aardige verklaring van iemand die beweerde dat het had te maken met een breuk van magnetisme die een toegang leidde tot het verleden. Die breuk werd veroorzaakt door aardverschuivingen, zo was zijn theorie. Laat die breuklijn nou net bij Indonesië liggen.

The Return

Bericht door The Return » 23 mei 2006, 14:34

alifoeroe schreef:het is maar waar je in gelooft als je christenen bent geloof je dat god daarover bepaald en datzelfde geldt ook voor de andere geloofstromingen...
In feite kan je niet verklaren waarom de geest er dus nog is.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 14:57

ghehe ik vind dit soort discussies wel leuk, maar je moet ff wachten op mijn reactie terug, ik zit namelijk @ work, want anders komen er advertenties verkeerd in de krant en das niet de bedoeling ghehe dus ff wachten tot vanavond ok :mrgreen:

The Return

Bericht door The Return » 24 mei 2006, 00:11

Ik wacht in rust op je antwoord af ;).

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 24 mei 2006, 13:54

Ik ben er nog niet helemaal over uit of geesten al dan niet werkelijkheid zijn.
Wel weet ik van dichtbij dat er heel vreemde dingen kunnen gebeuren.
En dan heb ik het over hele nuchtere Hollandse mensen die absoluut niet gelovig danwel bijgelovig zijn.
Er zijn ook talloze aanwijzingen dat ze zouden bestaan.
Het is wel heel makkelijk aan te nemen dat wanneer de wetenschap er een verklaring voor heeft, dat die verklaring dan ook juist is.
Er loopt op Discovery een serie over moordzaken die worden opgelost met de hulp van mediums.
Misschien de moeite waard om eens te kijken.
Het zal je niet overtuigen, maar wellicht aan het denken zetten.
Zoals ik al zei, ik ben er zelf niet helemaal over uit.
Maar ik hang meer naar wel waar dan naar niet waar.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

kirsten

Re: Wat doen geesten hier op aarde

Bericht door kirsten » 25 okt 2006, 22:08

geesten zijn hier op aarde omdat ze iets nog niet af hebben wat ze gedaan wouden hebben..
iets willen zeggen of iets willen doen dat laten ze dan door mensen doen die geesten kunnen zien zodat ze met rust naar ja waar ze horen kunnen gaan..
zo was het teminsten bij mij...

greetz kirsten

Maan

Bericht door Maan » 26 okt 2006, 16:17

Wie zegt dat geesten naar de hemel moeten....?
Bestaat de hemel wel?
Waarom zou onze levensenergie afhankelijk zijn van ons lichaam, zodat geesten niet kunnen bestaan?
Waarom moeten geesten ergens heen?
Wat zijn geesten? Zielen, herinneringen, of energieen?

Liefs Maan 8)

Animal

Bericht door Animal » 26 okt 2006, 16:46

Wat zijn geesten, zielen, herinneringen of energieen ?
Dat zijn allemaal elektrische impulsen in onze brain.

Met andere woorden :
Geesten, zielen, herinneringen of energieen zitten tussen onze oren.

Jouw Brain kan je dingen laten zien, ruiken, voelen en horen zonder dat die dingen er ook daadwerkelijk zijn.

Dat kan tot stand worden gebracht door drugs, grote emoties, niet merkbare (lichte) epileptische aanvallen, trance toestand of het direct stimuleren van het Brain met elektrische stroom impulsen.

Met het Brain is alles mogelijk. Het staat vast dat ervaringen van mensen met geesten, zielen, herinneringen of energieen ontstaan en voortkomen uit ons eigen Brain. Leuk onderwerp om eens op te googelen.

Maar deze benadering op wetenschappelijke basis sluit het eventueel bestaan van de werkelijke geesten, zielen, herinneringen of energieen niet uit.
Laatst gewijzigd door Animal op 26 okt 2006, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Maan

Bericht door Maan » 26 okt 2006, 18:49

Mee eens, ons brein is tot ongekende dingen in staat.
Maar ik geloof wel in geesten, ondanks die wetenschap.
Maar op de vraag, wat geesten zijn, heb ik zelf geen antwoord.
Maar om nu gelijk te zeggen dat het overleden mensen zijn... Dat is meer het napraten van anderen dan iets wat op feiten is gebaseerd.

Liefs Maan

Animal

Bericht door Animal » 27 okt 2006, 09:02

Wat doen geesten hier op aarde ?

Als ze al bestaan, neem ik aan dat ze (net zoals wijzelf) hier op deze aardkloot een beetje moeten ronddolen zonder sturing en doel.
:P

Maan

Bericht door Maan » 27 okt 2006, 15:30

Misschien zijn het wel mensen die net als wij leven maar dan in een andere dimensie, die lijkt op de onze. En soms worden ze heel schimmig zichtbaar, zodat wij denken dat het overledenen zijn. Want wie zegt mij dat er naast de onze niet vele andere dimensies met mensen bestaan....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 27 okt 2006, 15:32

Maan schreef:
Want wie zegt mij dat er naast de onze niet vele andere dimensies met mensen bestaan....

Zeer interessante theorie Maan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

AEON

Bericht door AEON » 07 nov 2006, 12:43

Wat doen geesten hier,

Er vanuit gaande dat iedereen bestaat uit lichaam en hersentjes en geest,

Als een geest los staat van het denken(brain) dan zou deze zonder lichaam verder kunnen leven. Maar ja met welk doel dan?
Dat is alleen maar gokwerk:

Maar simpel bekeken, deze planeet heet aarde, dus aarde/ materie is je lichaam.
Als je lichaam dood is en geest blijft over, heeft deze dus niks meer op aarde te zoeken.... wegwezen dus.
Verhalen als nog niet klaar hier vind ik zeer onwaarschijnlijk, omdat ze zonder lichaam onmogelijk iets kunnen bewerkstelligen....jammer maar helaas, volgende keer beter en de achterblijvers zijn oud en wijs genoeg om zichzelf te kunnen redden en zo niet, dan helpt iemand ze op aarde wel, is ook het meest praktische natuurlijk....Een zgn geest moet hier dan maar vertrouwen in hebben.

Dus ja de weg kwijt of de wachtrij naar ???? , laten we zeggen naar hun eigen God/ dus de waar ze op aarde in geloofde, is dan het meest logische en aannemelijke in mijn ogen.

Aeon.

Animal

Bericht door Animal » 07 nov 2006, 16:02

Of ze hebben helemaal geen zin om naar boven te gaan.
Blijven ze hier om ons te bespieden en zijn het echte voyeurs.

200505..

Bericht door 200505.. » 18 jan 2007, 16:05

Misschien hebben sommige geesten niet door dat ze dood zijn, en zien alleen wat ze willen zien. Heb wel es gehoord dat als je ze vraagt bij 't glaasje draaien; 'hoe bent u doodgegaan?' Dat sommige dan helemaal gek worden, want die wisten nog niet dat ze dood waren. Klinkt erg onwaarschijnlijk, maarjaaa..

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 18 jan 2007, 17:02

Nee hoor , klinkt niet onwaarschijnlijk, heb er ook over gehoord.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 18 jan 2007, 19:23

..200505.. schreef:Misschien hebben sommige geesten niet door dat ze dood zijn, en zien alleen wat ze willen zien. Heb wel es gehoord dat als je ze vraagt bij 't glaasje draaien; 'hoe bent u doodgegaan?' Dat sommige dan helemaal gek worden, want die wisten nog niet dat ze dood waren. Klinkt erg onwaarschijnlijk, maarjaaa..
Als ik logisch nadenk, lijkt me dat erg sterk. Immers, als je je lichaam hebt verlaten, loop je toch tegen een aantal obstakels aan in de stoffelijke wereld.
Dan moet je toch ook beseffen dat je niet meer in je lijf zit....

In theorie kan het zo zijn dat de geesten, waar je tijdens bijvoorbeeld glaasje draaien, contact mee hebt, niets anders zijn dan een produkt van je onderbewustzijn. Op een ander forum hebben we deze discussie ookal gevoerd, zal even een linkje plaatsen.

http://aethernet.nl/index.php?board=2;a ... 7;start=30

Liefs Maan

oliver

Re: Wat doen geesten hier op aarde

Bericht door oliver » 01 nov 2009, 23:09

komen overleden mensen na jaren mekaar dan ook terug tegen

en als ze hier op aarde zijn en vetrekken naar het licht kunnen ze dan nog terug als ze willen

Plaats reactie