Wat doen geesten hier op aarde

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Danseres

Wat doen geesten hier op aarde

Bericht door Danseres » 27 apr 2006, 13:04

Hallo, ik vroeg me af wat geesten hier doen op aarde. Waarom zijn ze niet allemaal in de hemel?

asap

Bericht door asap » 27 apr 2006, 13:06

volgens mij kun je daar een hele discussie over hebben.
vaak word gezegd dat geesten hier op aarde
nog een taak te vervullen hebben of dat ze de weg niet weten?
weet het zelf ook niet zeker misschien dat anderen er een betere uitleg over hebben?

vg dennis

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Wat doen geesten hier op aarde

Bericht door MetalPig » 27 apr 2006, 14:00

Danseres schreef:Hallo, ik vroeg me af wat geesten hier doen op aarde.
Lampen laten knipperen, op andere verdiepingen lopen, radio's aanzetten. Dat soort dingen.

Danseres

Bericht door Danseres » 27 apr 2006, 14:29

Wat is hun doel?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 27 apr 2006, 14:34

Ik geloof niet dat ze bestaan, dus die vraag is voor mij irrelevant.

(Mijn eerste antwoord was een geintje.)

Anet

Bericht door Anet » 27 apr 2006, 17:41

MetalPig schreef:Ik geloof niet dat ze bestaan, dus die vraag is voor mij irrelevant.

(Mijn eerste antwoord was een geintje.)
O ...... hahahahaha!! :mrgreen: :P

Ik geloof wel in geesten, ze bestaan wel degelijk denk ik!!
Maar alleen in het hoofd van diegene die ze zien, het kan komen door stres of opgelopen trauma's ...
Het kan een soort verwerkingsproces zijn van nare ervaringen.
Ik persoonlijk heb nooit een geest gezien, en dat vind ik jammer want ik zou er best wel eens één willen zien! :?

The Return

Re: Wat doen geesten hier op aarde

Bericht door The Return » 27 apr 2006, 17:51

Danseres schreef:Hallo, ik vroeg me af wat geesten hier doen op aarde. Waarom zijn ze niet allemaal in de hemel?
Wachtrij.

Anet

Bericht door Anet » 27 apr 2006, 18:20

File?

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 27 apr 2006, 18:22

Laten we het serieus houden a.u.b.

raymond1984

Bericht door raymond1984 » 28 apr 2006, 17:06

Hallo ik ben hier nieuw en ik weet het antwoord op de vraag
"wat doen geesten hier op aarde" #1 sommigen kunnen het licht niet vinden en zijn verdwaald. #2 ze willen geholpenworden door ze te helpen wat is afhankelijk wie ze zijn. #3 en soms komen ze gewoon op bezoek
zo als wij naar vrienden gaan.

greetz ray :wink: :D

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 28 apr 2006, 17:37

Raymond1984 zegt:
sommigen kunnen het licht niet vinden en zijn verdwaald.
Inderdaad, zo denk ik er ook over.
Ander feit is dat hun taak nog niet is volbracht op aarde.
Ik geloof in geesten maar heb ze nog nooit gezien.
Ik hoop ze ooit eens te zien :D


ps: welkom trouwens hier :wink:
Veel plezier!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

raymond1984

Bericht door raymond1984 » 28 apr 2006, 18:14

dankjewel voor je welkom.
ik hoop ze ook eenz te zien. :wink:

Ravertje

Bericht door Ravertje » 01 mei 2006, 01:19

Ze zitte hier omdat ze iets niet hebben afgemaakt nog.
En dat willen ze eerst afmaken voordat ze in vrede kunnen leven :wink:

The Return

Bericht door The Return » 01 mei 2006, 03:17

raymond1984 schreef:#1 sommigen kunnen het licht niet vinden en zijn verdwaald.
Welk licht en hoe weet jij dat er geesten zijn verdwaald?

#2 ze willen geholpenworden door ze te helpen wat is afhankelijk wie ze zijn.
Die zin volg ik niet echt. Ze willen geholpen worden? Bedoel je dat? Waarom willen ze geholpen worden?

#3 en soms komen ze gewoon op bezoek
zo als wij naar vrienden gaan.
Dat zou dus betekenen dat all doden uit het verleden een bezoekje komen brengen, lijkt mij een volle keet te gaan worden.

Danseres

Bericht door Danseres » 07 mei 2006, 00:56

"wat doen geesten hier op aarde" #1 sommigen kunnen het licht niet vinden en zijn verdwaald.

Hoe komt het dat niet alle geesten het licht vinden?

#2 ze willen geholpenworden door ze te helpen wat is afhankelijk wie ze zijn.

Kunnen mensen hun wel helpen?

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 13:16

Danseres schreef:"wat doen geesten hier op aarde" #1 sommigen kunnen het licht niet vinden en zijn verdwaald.

Hoe komt het dat niet alle geesten het licht vinden?

#2 ze willen geholpenworden door ze te helpen wat is afhankelijk wie ze zijn.

Kunnen mensen hun wel helpen?
als het hun tijd niet is blijven ze hangen, als ze vermoord worden bijv. in continenten zoals afrika, zuid amerika en azie bestaat de zwarte kunst nog, en rivalen worden uit de weg geruimd met behulp van voorouder geloof en vaak worden mensen van het leven beroofd, waarvan het hun tijd niet is, de slachtoffers blijven meestal hangen op de plek waar ze vermoord zijn of blijven hangen in het ouderlijke huis, en met behulp van een soort van sjamaan, medicijnenman kan het verdreven worden of geholpen worden om het licht te vinden, je ziet vaak in dit soort continenten dat het vaak ook in combinatie gaat met het geloof die ze daarnaast nog hebben, het christelijke of islamitische geloof, ik ken het van mijn eigen familie, ben zelf van moluks afkomst, maar ik ken het ook van maori's en andere eilandengroepen in oceanie en zuidamerika...

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 13:18

raymond1984 schreef:dankjewel voor je welkom.
ik hoop ze ook eenz te zien. :wink:
en geloof me :wink: je wilt ze niet zien of bij je hebben, of het moet een soort beschermengel van je zijn :)

The Return

Bericht door The Return » 23 mei 2006, 13:27

alifoeroe schreef:als het hun tijd niet is blijven ze hangen,
En wie zou dat nou moeten bepalen?
als ze vermoord worden bijv. in continenten zoals afrika, zuid amerika en azie bestaat de zwarte kunst nog, en rivalen worden uit de weg geruimd met behulp van voorouder geloof en vaak worden mensen van het leven beroofd, waarvan het hun tijd niet is,
Dat is raar om te stellen, daarmee sluit je mensen uit die zijn overleden aan een ziekte. Waarom zouden deze wel klaar zijn met hun leven? Verder is het ook raar om te stellen dat alleen mensen die vermoord worden in een bepaald continent niet klaar zijn om weg te gaan. Als iedereen die zou worden vermoord zou blijven hangen in de jou voorgestelde continenten zou het een aanwas zijn aan geesten en zou niemand meer rust hebben als levende.


En dit zeg ik natuurlijk allemaal vanuit de hypothese dat geesten bestaan.

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 23 mei 2006, 13:41

The Return schreef:
alifoeroe schreef:als het hun tijd niet is blijven ze hangen,
En wie zou dat nou moeten bepalen?
wie? zeg het maar, GOD? of een andere god?

ik vertel dit, omdat het bij ons in de familie is voorgekomen, een broertje van mn moeder kwam om het leven toen ie 2 jaar oud was, en na de hele kerkdienst en begravenis bleef men hem steeds horen, ruiken en voelen, de conclusie het was zijn tijd niet om te gaan, ze hebben na wat weken de hele kerkdienst en andere rituelen helemaal opnieuw moeten doen, en toen ging hij gelukkig wel weg in vrede

The Return

Bericht door The Return » 23 mei 2006, 13:54

alifoeroe schreef:wie? zeg het maar, GOD? of een andere god?
Geen idee, ik kom niet met die stelling. Jij hebt er dus zelf ook geen antwoord op. Dan vind ik het vreemd dat je wel aanneemt dat het voor die persoon nog niet de tijd is om te sterven. Je kan tegelijkertijd ook zeggen dat die persoon het vertikte om weg te gaan ook al was het zijn tijd.
ik vertel dit, omdat het bij ons in de familie is voorgekomen, een broertje van mn moeder kwam om het leven toen ie 2 jaar oud was, en na de hele kerkdienst en begravenis bleef men hem steeds horen, ruiken en voelen, de conclusie het was zijn tijd niet om te gaan, ze hebben na wat weken de hele kerkdienst en andere rituelen helemaal opnieuw moeten doen, en toen ging hij gelukkig wel weg in vrede
Een rare conclusie m.i., maar dat had ik je al uitgelegd. Tevens horen, ruiken en voelen zegt niets over de aanwezigheid van een geest. Het is niet voor niets een kerkdienst. Het is dan vooral herdenken en mensen kunnen in zo'n grote schok zijn dat ze herdenken/herbeleven ervaren als daadwerkelijk het hier en nu in de realiteit.
De rituelen kunnen voor de mensen zelf ook een afsluiting zijn zodat die heftige gevoelens (want uiteindelijk is het niet niks, iemand van twee jaar oud) zijn bedaart.

Plaats reactie