Contact met de doden blijft mensen boeien

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Contact met de doden blijft mensen boeien

Bericht door Tammy » 15 mar 2005, 13:42

Luisteraars naar bandstemmen beweren al jaren dat ze met doden kunnen communiceren. Door hun stemmen op te nemen. Hollywood heeft het opmerkelijke fenomeen ook ontdekt.

De een doet het af als onzin, maar voor de ander is het realiteit: een leven na de dood. De filmindustrie maakt in ieder geval dankbaar gebruik van de angst voor spoken en geesten. Films over geesten zoals The Sixth Sense (1999) en The ring (2002) doen het goed.

Vanaf half april is in Nederland weer een grote Hollywood-thriller te zien over contact met doden: White Noise. Een architect verliest zijn vrouw, maar ontdekt dat zij contact met hem zoekt.

EVP
De film behandelt een oude theorie. Doden maken contact met levenden via audioapparatuur. Electronic Voice Phenomena (EVP) wordt dat genoemd.

In Nederland wordt het ook gedaan: een radio aanzetten en een recorder laten meelopen. Op de opname zouden, met veel moeite, boodschappen van overledenen te herkennen zijn.

Stemmen
Omdat stemmen vaak worden opgevangen met een bandrecorder of op cassettebandjes is de Nederlandse vertaling van EVP bandstemmen. Beoefenaars beweren zelfs dat het mogelijk is om doden vragen te stellen.

Interesse in contact met doden? White Noise, in het Nederlands te vertalen als ruis, draait vanaf 14 april in Nederlandse bioscopen. Volgens Nederlandse bandstemmenopnemers is de film vrij realistisch, maar klopt niet alles.



******

Deze film ga ik zeker zien.
Wie van jullie heeft wel eens dit soort bandopnames uitgeprobeerd?
Ben ik heel benieuwd naar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 15 mar 2005, 23:03

ik ben benieuwd. ik denk wel dat ik hem ga bekijken

Missy

Bericht door Missy » 30 jun 2006, 19:40

Heb hem zelf gekocht.. vind um super...

Plaats reactie