kat ziet geest????

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
spreeuwtje

Bericht door spreeuwtje » 19 aug 2006, 12:43

animal schreef:Onze kat ziet bijna elke dag geesten.
Ze wordt helemaal panisch van anst bij Onweer, Regel, Hagel en Sneeuw.

Dan kruipt ze op haat buik naar boven en verdwijnt ergens onder waar ze zich kan verstoppen.
Volgens mij is ze een gereincarneerde vinking.
Die waren vroeger dang dat de hemel op hun hoofd zou neerkomen. hahaha.

en jij als animal?
kruip jij ook onder de bank of achter de wc pot als je onweer hoort?? :twisted:

The Return

Bericht door The Return » 19 aug 2006, 12:51

Spreeuwtje ik lees aan je reactie al dat je me verkeerd begrijpt, ik kan er nu niet uitgewijd op in gaan aangezien ik zo weg ga. Zondagavond of maandag krijg je een uitgebreid antwoord terug. In mijn arme bestaan dan natuurlijk.

Animal

Bericht door Animal » 19 aug 2006, 12:52

spreeuwtje schreef:
En jij als animal?
kruip jij ook onder de bank of achter de wc pot als je onweer hoort?? :twisted:
Sorry. Moet dat helaas ontkennen. Ben namelijk niet bang. Dood gaan is een heel natuurlijk iets wat er gewoon bij hoort. Of dat nu door een bliksem moet gebeuren vandaag of door een sneeuwstorm morgen maakt mij niets uit. Laat maar komen zou ik zeggen.

PS.
Heb nog een beetje voor je lopen googlen op een niet-google-zoek-machine.
Ben veel te weten gekomen over pinguins maar niet jouw vraag in de pinquin topic. Leuk apart ebeestjes.

spreeuwtje

Bericht door spreeuwtje » 19 aug 2006, 12:54

grinnnn..
nah.. bang voor de dood ben ik ook niet..
maar hoe ik ga zou ik toch wel graag in de hand willen hebben..
maar helaas.. daar ga ik maar niet naar zoeken.. ;)

sja.. die stomme pinguins!!
ik wou dat ik dat toen niet gezien had.. :S
volgens mij liegen ze je op tv ook voor.. :S

spreeuwtje

Bericht door spreeuwtje » 19 aug 2006, 12:56

The Return schreef:Spreeuwtje ik lees aan je reactie al dat je me verkeerd begrijpt, ik kan er nu niet uitgewijd op in gaan aangezien ik zo weg ga. Zondagavond of maandag krijg je een uitgebreid antwoord terug. In mijn arme bestaan dan natuurlijk.
t kan zijn dat ik je verkeerd begrijp.. aangezien jij en ik totaal anders zijn qua inzichten en kennis vergaren.. :)
maakt niet uit.. even goeie vrienden toch?
ik vind t ook niet prettig om er een soort van strijd van te maken..
dat is jouw waarheid.. dit is mijn waarheid..
als je maar gelukkig bent..
dit soort discussies zijn al zo vaak voorbij gekomen op verschillende fora.. en mijn ervaring is.. dat geen van beide iets kan met de visie van de ander..
tis bijna zoals mannen en vrouwen..
de een komt van venus.. de ander van mars.. ;)
[/b]

The Return

Bericht door The Return » 20 aug 2006, 17:07

Eerst maar eens op je laatste post in te haken:
spreeuwtje schreef: t kan zijn dat ik je verkeerd begrijp.. aangezien jij en ik totaal anders zijn qua inzichten en kennis vergaren.. :)
maakt niet uit.. even goeie vrienden toch?
ik vind t ook niet prettig om er een soort van strijd van te maken..
dat is jouw waarheid.. dit is mijn waarheid..
Nee het zijn beide meningen. En ik snap eigenlijk niet dat jij dit als een strijd ziet. Aangezien ik het totaal niet als een strijd ervaar. Ik stel alleen maar een paar vragen en leg je uit dat ons onderbewustzijn vaak maar een oogopslag nodig heeft om directe gevoelens op te roepen. En dat gevoel werkt dankzij signalen vanuit de hersenen.

als je maar gelukkig bent..
dit soort discussies zijn al zo vaak voorbij gekomen op verschillende fora.. en mijn ervaring is.. dat geen van beide iets kan met de visie van de ander..
tis bijna zoals mannen en vrouwen..
de een komt van venus.. de ander van mars.. ;)
Ik vraag me dan af wat je dan op een forum doet. Als jij van te voren dit al aan ziet komen waarom dan nog iets posten op een forum? Je visie ben je niet bereid te veranderen, althans daar zie je totaal geen heil in. Ik stel vragen , terechte vragen naar mijn mening (if not dan moet je het maar zeggen en wat er fout dan aan is) , om zo een beetje het geheel te begrijpen. Want misschien zit ik fout met mijn eigen mening, dat kan namelijk gebeuren dat is wel eens vaker gebeurd en dat zal voorlopig ook wel niet stoppen.
Ik ben dus ook voor een deel nieuwsgierig met wat jij bijvoorbeeld onder ziel verstaat. Maar als ik telkens dan weer een vaag antwoord van je krijg dan ben ik wel verplicht om door te vragen.

The Return

Bericht door The Return » 20 aug 2006, 17:52

spreeuwtje schreef:
The Return schreef: Ik weet mijn god niet wat jij onder ondeugende twinkeling verstaat.
sja.. dan weet ik eerlijk gezegd ook niet hoe ik t je nog uit moet leggen..
ik bekijk dat soort dingen gewoon niet via de wetenschappelijke manier..


Ik soms wel? In eerste instantie dacht ik gewoon aan een ondeugend kind ofzo. Of zoals jij me liever ziet, de niet volgroeide homo-sapiens.



wijsheid komt dus ook met de hoeveelheid levens..
ook al moet een kind weer opnieuw leren lopen..
en zal hij alles from scratch opnieuw moeten ontdekken..
de wijsheid in t gezicht van een oude man zie ik dus ook regelmatig op t gezicht van een dier.. jong of oud..

Ik dacht dat je dat niet zag maar dat het uitstraalde.


ik denk dat je inlevingsgevoel nodig hebt voor zoiets..
dat vind ik t dus t nadeel van alles op die wetenschapsmanier uitpluizen en bekijken..

Dus ik moet inlevingsvermogen hebben om jou te begrijpen? Is dat wat je wil zeggen? Dat vind ik raar omdat ik je juist wil begrijpen. Kijk ik heb er geen zicht op, jij wel. En aangezien jij er verstand van hebt zou jij juist degene moeten zijn die inlevingsgevoel zou hebben. Jij weet tenslotte wat ik niet weet en hoe je dat dan moet uitleggen. Jij hebt de antwoorden, ik de vragen. Maar echt antwoorden doe je niet.


idd.. je spontaniteit legt t loodje dan..
al die kennis die jij hebt door dingen zo te bekijken.. zou mij teveel beperken in mijn leven..
ik zou er niet gelukkiger van worden iig..
ik hoop dat jij dat wel kunt.. :)


Moet ik hieruit concluderen dat jij nog geen wijsheid hebt en ik wel? Dank voor het compliment. Verder ben ik spontaan genoeg. Ik ben jonger dan jij dus wat dat betreft hoef ik me dus voorlopig geen zorgen te maken.


maar toch.. ik zie wat ik zie.. ik voel wat ik voel.. als ik dat niet zou accepteren.. zou ik een groot deel van mijzelf verloochenen..
het is een belangrijk deel van mijn leven..
en t maakt me een gelukkiger mens..
dus.. zoals ik al zeg.. het IS dus t is goed..

Gevoelens zijn misleidend, het is niet het enige gereedschap wat je hebt als mens. Dus om je daar alleen aan vast te pinnen lijkt mij niet verstandig. Dat maakt vaak een boel dingen kapot. Als ik door ik mezelf alleen maar door mijn gevoel zou leiden dan was Nederland inmiddels wel een brandhaard geworden. En het had uiteindelijk een slecht mens van mij gemaakt.


maar bij mijn observatie zou ik niet ver komen zonder gevoel..

Duh.
Maar jij bent wel degene die de conclusies eraan vast bind. Zoals eerder gezegd het voorbeeld met het ijsjes. Er zal er best wel iemand bij zijn die juist ontzettend ongelukkig wordt van ijsjes vanwege een trauma (overreden door een ijscokar). Het is dezelfde observatie en toch andere conclusies en het gevoel dat je hersenen geeft. Dat geldt dus ook voor de dagelijkse dingen in het leven, constant let je om je omgeving en geeft je onderbewustzijn signalen door.
Misleiding is gewoon elk moment mogelijk.


en de signalen komen bij de ander vandaan.. dus geven zij mij t gevoel.. en niet ikzelf..

Nee jij observeert en trekt conclusies.


als je verliefd bent op iemand..
komt die verliefdheid toch DOOR de ander..
zonder de ander zou je niet verliefd zijn.. :)

Die ander geeft niet het signaal af 'wees verliefd op me', dat doe je allemaal zelf.




ok.. in zoverre wil ik je wel tegemoet komen..
idd.. je hersens werken sneller dan dat je op t eerste idee zou denken..
t werkt zo snel.. dat je niet kan zeggen wat er nou t eerst was.. de kip of t ei..
toch is t die combinatie van dingen die t maakt dat je indrukken krijgt en je waarheid vormt..

Gevoelens komen pas na de conclusie. En die laatste zin wil ik je precies duidelijk maken. Die indrukken die jij krijgt kunnen misleidend zijn. En om te achterhalen of je indruk misleidend is geweest of niet stel ik er graag vragen over.

Nou ik kan je vertellen dat die zogenaamde wijsheid een verzinsel is uit je eigen hersenen, m.a.w. dat je onderbewustzijn verkeerde conclusies trekt.


verkeerde??
wie zegt dat ze verkeerd zijn?
dat mag JIJ me eens uitleggen dan..

Omdat je bijvoorbeeld nog steeds niet uitlegt hoe iemand wijsheid uitstraat en zonet was het weer anders want nu zag je het in iemands gezicht.
Tsjah dat wekt argwaan op. Dat je er zelf zo van overtuigt bent is op zich geen bewijs. Maar ik vraag van jou ook geen bewijs (lijkt me ook niet te doen), alleen een duidelijk antwoord.





t verschil is voor mij wel levensgroot hoor..
zoals jij dingen benaderd.. zo zou ik niet willen en kunnen leven..
ok..
als ik niet anders zou weten..
maar ik zou me echt heel arm voelen als ik dat zo zou moeten doen..
ik zou ontzettend veel moeten missen..
dingen waar ik heel veel om geef..
zoals de liefde voor en van mijn dieren.. :)


Zo weer een lekker sneer te pakken. Waar ik het aan verdient heb ik weet het niet. Je doet alsof ik geen gevoel zou hebben of in ieder geval weinig waarde aan zou hechten. Best wel grappig aangezien jij mij beticht dat ik jou zou moeten kennen om tot zo'n reactie te komen. Maar andersom geldt dat niet. M.i. houd je er nogal een dubbele moraal op na. Of mag ik dat niet zeggen omdat ik je niet ken?
En hoe ik dingen benader, tsjah ik vind dat geen enkel mens de dingen goed benaderd. Je blijft toch altijd in gebreke, daar hoef ik bij jou ook geen verantwoording af te leggen.
Liefde van dieren is relatief, zodra je dood bent en ze hebben honger.. tsjah.. Daarom betekend het niet dat ik er niet van zou kunnen genieten of dat ik ze niet zou willen doodknuffelen. Soms is het nu eenmaal beter voor je als mens om je in die illusie te wanen.



misschien is t een idee om eens de celestijnse belofte te lezen?


Ik moet een boek lezen voor een vraag 'heeft de ziel opslag'? Een antwoord zou gewoon fijn zijn.




Wat voel je dan? En wat voel je dan bij een levende?

je voelt de aanwezigheid van de levende..
en die blijf je voelen tot de ziel helemaal vertrokken is..
het is als een soort ruis op de achtergrond die je normaal niet opvalt..
maar als hij weg is.. voel je het verschil..
bij een van mijn overleden katjes.. voelde ik een "snok"
het levenslijntje wat loskwam..
want die nemen ze niet mee..
en daarna dus die akelige stilte..
dat gevoel dat alles leeg is..


Waar voel je dat, in welk lichaamsdeel van je? En voel je iedere levende of alleen als je samen met die persoon in een ruimte zit?





dat zeg ik schat..
door t te laten zien..


Wat laat je dan zien?

ik laat t niet zien..
een ander laat t zien.. als je t WILT zien


Hoe vaak moet ik mijn vraag nog verduideleken: Wat zie jij dan?

Gijs

Bericht door Gijs » 02 jul 2007, 18:04

spreeuwtje schreef:
The Return schreef:
spreeuwtje schreef:dat van die oude ziel?
ten eerste kun je dat heel goed aan een dier zien..
net zoals je dat aan mensen kunt zien..
ze hebben een bepaald licht in hun ogen wat wijsheid uitstraalt.. ongeacht hun leeftijd..
Definieer bepaald licht. Is het fel, is het vaag? En wat is ziel? En hoe straal je wijsheid uit?
sja.. hoe definieer je dat ..
t is net zoiets als wanneer je een twinkeling van een ontdeugend iemand ziet in de ogen..
of dat je kan zien dat iemand liegt of iets weet wat hij niet wil zeggen..
het is zien in combinatie met gevoel..
het gaat dus niet om een daadwerkelijke straling zoals een 5 watt lampje.. :roll:


"..
Dit maakt me wel nieuwschierig licht die twinkeling aan de gezichtsuitdrukking en dan mensen menen een twinkeling te zien of is het het oog zelf? Als dat kon waarom gebruikten we het niet revolutionair om in het donker te zien? Maar goed ik ben wel benieuwd of je deze twinkeling ook kan zien als ze een close-up maken zonder wenkbrauw of iets. Of je die twinkeling dan ook ziet.

Plaats reactie