Geest gezien of gevoeld?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 24 sep 2020, 07:08

Vroeg me het volgende af, ik heb laatst een vriend gesproken die net als mij hetzelfde hebben ontdekt over atlantis ik eerder dan die vriend blijkbaar, maar de vraag gaat over atlantis deze een bewustzijnsperiode was/is en dus wereldwijd wellicht vergelijkbare structuren hebben gebouwd maar de zoektocht naar een overblijfsel van hun echte hoofdstad is lang gedacht in de atlantische oceaan terug te vinden zou zijn, blijkt dus niet waar, uit eigen onderzoek is volgens de bronnen en/of overleveringen iets ernstig gebeurd waardoor er een misvatting hedendaags is ontstaan over de plaats, ik denk samen met die vriend dat de "eye of the sahara" in mauritanie (nu) dé stad heeft gelegen van deze atlantische beschaving, klopt dat ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 24 sep 2020, 07:23

Dank je wel.
Had gedacht dat het veel ouder was.
Zitten de wetenschappers er ver naast.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 24 sep 2020, 07:49

Kristof Piessens schreef:
24 sep 2020, 07:08
Vroeg me het volgende af, ik heb laatst een vriend gesproken die net als mij hetzelfde hebben ontdekt over atlantis ik eerder dan die vriend blijkbaar, maar de vraag gaat over atlantis deze een bewustzijnsperiode was/is en dus wereldwijd wellicht vergelijkbare structuren hebben gebouwd maar de zoektocht naar een overblijfsel van hun echte hoofdstad is lang gedacht in de atlantische oceaan terug te vinden zou zijn, blijkt dus niet waar, uit eigen onderzoek is volgens de bronnen en/of overleveringen iets ernstig gebeurd waardoor er een misvatting hedendaags is ontstaan over de plaats, ik denk samen met die vriend dat de "eye of the sahara" in mauritanie (nu) dé stad heeft gelegen van deze atlantische beschaving, klopt dat ?
Wat ik na enig denken met haar begrijp is dat Atlantis niet zozeer één stad was, maar een ring van steden, op de continenten rondom de atlantische oceaan. Er was geen centrale stad. De meeste overblijfselen van Atlantis liggen nu op het continentaal plat, meer dan 100 meter onder de zeespiegel. Maar wat je aangeeft over Mauretanië klopt volgens haar, resten van Atlantis zijn ook daar te vinden.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 24 sep 2020, 08:20

univers schreef:
24 sep 2020, 07:23
Dank je wel.
Had gedacht dat het veel ouder was.
Zitten de wetenschappers er ver naast.
Ik net zo.
Ik dacht dat het minstens 12 tot 15.000 jaar oud was een dat het op nog oudere fundamenten is gebouwd.

Zou je dat willen vragen Orion?
Of de fundamenten ouder zijn dan de door haar aangegeven jaartallen?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 24 sep 2020, 08:30

Als ik vraag: Zijn de fundamenten ouder? Is het antwoord: ja. Is er herbouwd op een eerdere Atlantische plek? Antwoord: Duidelijke ja.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 24 sep 2020, 08:53

Dankje Orion.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 24 sep 2020, 08:55

univers schreef:
24 sep 2020, 07:23
Had gedacht dat het veel ouder was.
Ik denk Uni dat wij herinnering hebben aan de oudere fundamenten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 24 sep 2020, 09:04

Ik heb een doc. gezien, en mijn eerste reactie was, klopt niets van.
Kreeg heel andere beelden door, dat het veel ouder was.
In de doc. hadden ze het over 1000 jaar na christus.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 24 sep 2020, 10:11

Een vraagje, hoe ben je op de naam Orion gekomen ?
Ik heb gezien dat mensen in de toekomst naar Orion migreren, na de ramp hier op aarde.
Maar eerst zal Bethelgeus tot een nova uitbarsten.
Ik heb gezien dat een ruimteschip om de aarde draait, van enkel honderden kilometers groot, met het blote oog is het groter dan de maan.
Met toeval ontdekt, met aardse waarneming. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 24 sep 2020, 13:49

Orion... was vroeger begeesterd door Gizeh en alle mystiek eromheen en ben computerpogrammeur en had een nick-name nodig, dat werd Orion East. Toeval of :)?

Als ik het goed begrijp bouwt onze soort onze eerste sterrenschip zo over ongeveer 1800 jaar.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 24 sep 2020, 14:21

Toeval? nee.
Wel goed gekozen.
Wat ik gezien hebt, is niet van ons.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 24 sep 2020, 14:31

Als ik vraag is het van ons? Antwoord: Duidelijke nee. Is het van 'the greys'? Antwoord: Duidelijke ja. Beschermen zij ons? Antwoord: Ja. Onderzoeken zij ons? Antwoord: Ja.

Edit: Als ik verder vraag: Is het gebouwd door de 'greys? Antwoord: nee. Vraag: Kennen de greys 'hogere wezens' als zijzelf? Antwoord: Duidelijke ja.
Enfin, het wordt er niet veel duidelijker op.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 24 sep 2020, 16:06

Bedankt. :hands:
Voor mij is het heel duidelijk. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 24 sep 2020, 21:37

Orion schreef:
24 sep 2020, 08:30
Als ik vraag: Zijn de fundamenten ouder? Is het antwoord: ja. Is er herbouwd op een eerdere Atlantische plek? Antwoord: Duidelijke ja.
Dat is interessant, nan madol is dus gebouwd na atlantis tijdperk, ik ga uit van dit gegeven dat micronesia ook een plaats/kolonie is/was van de atlantische beschaving ? Kan zij ongeveer opsommen waar er steden hebben gelegen van deze zeevaardersvolk ?

Hiernaast zou de gobiwoestijn dat begint in mongolie en uitstrekt tot in china een vermoedelijke inslag van een brokstuk (uit de ruimte) of een gevolg van de strijd van aardse bewoners tegen (slechte) buitenaardsen, ik zie er namelijk een zeer interessante soort kuip dat exact oost - west spoor maakt dat in china is terechtgekomen ? Welke van de twee is het meest waarschijnlijke ?
Ik heb heel wat opmerkelijke plaatsen eens nauwkeurig onderzocht op basis van satalietgegevens (google maps) en het blijkt dat er een oost west woestijn spoor is getrokken als gevolg of van iets anders dat loopt van gobi woestijn tot helemaal noord - west afrika, wat is het verhaal hierachter ? kan zij dat in het kort omschrijven wat de omstandigheden waren voordat deze spoor zich verwoestijnde ? ( vermoed dat de meeste damage ook is veroorzaakt door een strijd tussen twee partijen (zoals uitgelegd aan een eerste vraag van mijnentwege), of een inslag van een komeet kan ook maar heb er geen uitsluitsel van ?)
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 24 sep 2020, 22:17

Daar heb ik eerder beelden over gekregen.
Het centrum van beschaving voor Micronesie was wat nu verzonken land is tussen de Indonesische eilanden.

Letterlijk heb ik eerder een visioen gehad, een vlaag van haar herinneringen, ik citeer uit wat ik eerder eens geschreven heb:
"Zij heeft de catastrofe die het eind van Atlantis betekende overleefd. Wat zij/ik me weet te herinneren is hoe de aarde veranderd, huilend om het lot van de planeet, liggend in het gras, naar boven kijkend, de metalen vogel ziend. De reden van alle onheil. Het eind van de megafauna, het veranderen van het klimaat, de verwoestijning, de zeespiegelstijging. Alles nauwkeurig uitgekiend door het volk van de sterren, de aarde zo in disbalans brengend dat er een
globale ramp ontstaat, het einde van Atlantis. Wie het conflict heeft veroorzaakt is me niet duidelijk, zij van de sterren, of wij van de aarde. Het eindresultaat is het einde van de beschaving, het einde van de 'goden' zelf. De enige soort die overblijft is het voormalige ondergeschikte ras, zij die niet de mogelijkheden van de 'goden' bezaten, de huidige sterfelijke mens.
In het conflict is met uiterste precisie te werk gegaan, de meeste bouwwerken van Atlantis teniet doende. Het meeste verzonken onder veel oceaanwater, sowieso vernietigd door zij die van de sterren kwamen. Niet met wapens zoals wij die kennen, exploderend vuur, maar van een heel andere orde. Zonder ogenschijnlijke schade de natuurwetten zo beheersend dat op basis van krachten hele bouwwerken uit elkaar konden worden gespleten, als werden zij geraakt door een onzichtbare enorme vuistslag. En zo is het oppervlak van de toenmalige aarde schoongeveegd van de bouwwerken van Atlantis. De bouwers vernietigend, zij die met kunde die ver boven de onze ontstijgt, een beschaving bouwden die meerdere era's heeft bestaan. Zij, de denkers, het ware intelligente ras op onze planeet. Het enige wat overbleef was de onontwikkelde sterfelijke mens, zij die nauwelijks woorden hadden voor de wereld van de 'goden', omdat ze niet konden begrijpen, niet konden ervaren. Zij hebben de aarde beorven, strijdend om het bestaan, herinneringen aan de wereld van de 'goden'. De enkele 'goden' die hebben overleefd hebben de mensheid beschaving gebracht."

En verder is er een visioen van dat letterlijk de hele evenaar tegelijk 'ontploft' waardoor de stand van de aardas veranderd.

Hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord. Ben ook benieuwd of het een beetje in lijn ligt met jouw kennis, die blijkbaar diep gaat.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Fenna » 25 sep 2020, 09:29

Orion schreef:
24 sep 2020, 22:17
En verder is er een visioen van dat letterlijk de hele evenaar tegelijk 'ontploft' waardoor de stand van de aardas veranderd.
Gaat gebeuren.
Oorzaak - San Andreas breuk.
Ik heb gezien dat het begint in Italië.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 25 sep 2020, 09:48

Fenna schreef:
25 sep 2020, 09:29
Orion schreef:
24 sep 2020, 22:17
En verder is er een visioen van dat letterlijk de hele evenaar tegelijk 'ontploft' waardoor de stand van de aardas veranderd.
Gaat gebeuren.
Oorzaak - San Andreas breuk.
Ik heb gezien dat het begint in Italië.
Blijkbaar gaan dingen zich herhalen. De gebeurtenis aan de evenaar die ik bedoelde is van de atlanteaanse strijd tussen de aarde en zij van de sterren. Het is ook geen gewone ontploffing, het lijkt op het eerder 'beschreven 'onzichtbare vuistslag wapen' maar dan veel krachtiger en tegelijktijdig op de hele evenaar uitgevoerd. Dit leidde tot een halve graad afwijking in de stand van de aardas, waardoor grote gebieden in andere ecologische zones kwamen te liggen en de weer/water patronen veranderden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door univers » 25 sep 2020, 10:05

Ik heb gezien dat het begint in Italië.
Ik Groenland, IJsland, vuur, stoom en rook..
En met het kantelen, storten de fjorden in zee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Kristof Piessens » 25 sep 2020, 15:47

Ik heb meer de indruk dat er een volledige kanteling is gebeurd waar de evenaar met een afwijking van de oorspronkelijke evenaars - lus anderhalve graad scheef kwam te liggen dat zou verklaren waarom Antartica oorspronkelijk op de noordelijke as lag eigenlijk quasi een veel beter zonbereik had en dus vruchtbaar leek, vandaag is dat continent volledig bevroren. In ieder geval een beetje natuurkunde leert me dat de atlantische tijd een groter beheersing bestond over de natuur en dus heel goed begrepen vanwaar het begrip 'vrijheid' correct was gebaseerd op waarden die de dag van vandaag door de mens voor een groot stuk door de eeuwen heen totaal niet meer werd overgenomen omdat de uitgangspunten op een totaal verkeerdelijk begrijpen van de beheersing op verschillende vlakken viel, de val van het bewustzijn vertelt enkel het verhaal van fysieke menselijk ogende wezens die de era's tussen atlantis en de de eerste opkomende rijken (vanaf romeinse tijdperk) hebben overleeft 1 aspect is hierbij totaal over het hoofd gezien en dat is de keuze die de grondslag vormde van de bewustzijnsperiodes, daarom incarnatie en karma hiermee gelijktijdig intrad, omdat er altijd een deel koos om niet hun bewustzijn te verhogen of mee te liften met de aardse bewustzijnsontwikkeling. Denk dat hiermee wellicht alles is uitgelegd ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Orion
Student
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 aug 2020, 23:23

Re: Geest gezien of gevoeld?

Bericht door Orion » 25 sep 2020, 16:29

Het is duidelijk wat je zegt (na een paar keer het te hebben moeten doorlezen, je zegt veel in weinig zinnen :) ) en ja, het is duidelijk. Wie weet was inderdaad de omkering nog een veel groter effect wat met heeft bereikt door de evenaar te laten 'ontploffen'. Men had inderdaad op denk en technisch niveau een betere controle over de elementen, men kende natuurkunde dieper als dat wij dat nu doen. Verder is er één overduidelijk aspect wat in de post-atlantische tijd niet meer bestond, eenheid in geest (en dus eerder ook in liefde, voordat het ego een rol begon te spelen). Geestesspraak is niet aan onze soort voorbehouden, maar is een bijna net zo determinant verschil als dat wij kunnen praten tov. van het dierenrijk dat dat niet kan zoals wij. In die zin staan we dichter bij de atleanteanen van weleer, maar zij hadden dus een soort collectieve geest waar men zich heel bewust in verkeerde, zoals er bij ons iets als een collectief geheugen is, maar de meesten onder ons kunnen dat zeker niet actief raadplegen. Dus als je over de val van bewustzijn in het post-atlantische tijdperk praat, wij zijn gewoon biologisch niet ontwikkeld genoeg om het atlanteaanse niveau van bewustzijn/zelfbewustzijn te beleven. Die tijd komt niet zomaar meer terug. Wel zijn wij net zo goed onderhavig aan de cirkel incarnatie-reïncarnatie.

Plaats reactie