Verkracht door een geest?....

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Verkracht door een geest?....

Bericht door Tammy » 03 feb 2007, 19:33

De Culver City entiteit


Een succubus is een vrouwelijke entiteit die weerloze of slapende mannen aanrandt. De mannelijke variant van een geestelijke verkrachter is de incubus. Een goed gedocumenteerde zaak over een incubus/poltergeist, is dat van Carlotta Moran uit Culver City (Californië). Deze zaak werd wereldberoemd door het werk van parapsycholoog Kerry Gaynor en zijn partner Barry Taff. Zij waren verantwoording schuldig aan Dr. Thelma Moss maar zij was nauwelijks bij de zaak betrokken.

Toen Gaynor in 1974 voor het eerst van Carlotta Moran hoorde dat zij was verkracht en mishandeld door een geest, stond hij hier nogal sceptisch tegenover. Zijn interesse in haar verhaal nam echter toe op het moment dat zij hem vertelde, dat meerdere personen bij haar thuis vreemde dingen hadden gezien.

Gaynor en zijn partner Taff besloten de zaak te onderzoeken en zochten Carlotta thuis op. Zij kregen de entiteit niet te zien maar waren wel getuigen van diverse poltergeist-achtige taferelen. Zo zagen zij meerdere keren onverklaarbare lichtflitsen die te snel waren om op camera vast te leggen. Ook was er een voorval waarbij een deurtje van een keukenkast open vloog en er een pan uit kwam vliegen.

Op een bepaald moment gedurende het onderzoek schreeuwde Carlotta dat de entiteit zich in haar slaapkamer bevond. Gaynor en Taff rende de slaapkamer in en probeerde diverse keren een polaroid foto van de onzichtbare entiteit te maken. Hierbij gingen zij af op de aanwijzingen van Carlotta . Zij was schijnbaar de enige die de entiteit werkelijk kon waarnemen. Elke foto waarop de entiteit had moeten staan was overbelicht. Een controle foto die direct daarna van dezelfde plek werd genomen was haarscherp.

Dit was echter niet alles. Toen Carlotta op een gegeven moment aangaf dat de entiteit zich vlakbij haar gezicht bevond, nam Gaynor snel een foto van haar. Op de foto was alles duidelijk te zien behalve het gezicht van Carlotta . Deze was compleet uitgewist. Dit voorval deed zich nog eens voor met hetzelfde eindresultaat. Ook op de tweede foto waren alle details duidelijk zichtbaar behalve het gezicht van Carlotta .

Toen Carlotta uiteindelijk aangaf dat de entiteit was verdwenen, maakte Gaynor ter controle nog een derde foto. Opmerkelijk genoeg was er met die laatste foto niets aan de hand.

Lichtballen en bogen:
Op een avond besloten beide onderzoekers om een seance in de slaapkamer te houden. Om te voorkomen dat de slecht onderhouden muren eventueel fotografisch bewijs zou verpesten, werden deze voorzien van genummerde zwarte papierenplaten.

Het duurde niet lang voordat de mysterieuze lichten weer opdoken. Gaynor vroeg het licht om drie keer te knipperen op plaat nummer 2 voor een "ja" en twee keer te knipperen op plaat nummer 5 voor een "nee". Het mysterieuze licht scheen het te begrijpen en deed wat het werd gevraagd. Natuurlijk bestond de mogelijkheid dat iemand de boel voor de gek zat te houden en het licht projecteerde. Daarom vroeg Gaynor aan het licht om van de muur af te komen. Vol verbazing zagen beide heren dat het licht inderdaad, in de vorm van een lichtbol, van de muur afkwam. Het zweefde in de kamer rond en was driedimensionaal.

Het fenomeen werd op foto vastgelegd maar in plaats van een lichtbol was een lichtboog te zien. Eén spectaculaire foto, gemaakt met een 35mm camera, werd gepubliceerd in het blad "Popular Photography" en uitgezonden tijdens de televisieshow "Sightings" in 1992.



Gaynor en Taff konden niet veel doen dan de zaak documenteren. Volgens de verklaring van de vrouw vielen drie entiteiten haar lastig. Twee hielden haar vast terwijl de derde haar verkrachtte. Wanneer Gaynor dan als reactie op het geschreeuw van Carlotta kwam kijken, trof hij haar bont en blauw aan. De aanvallen zelf heeft hij echter nooit gezien ofschoon hij en zijn collega's wel getuigen waren van een verschijning. Zij zagen een groen, witachtig licht dat zich langzaam vormde tot een menselijke gedaante om vervolgens in één klap te verdwijnen.

In totaal werd Carlotta , tijdens het 10 weken durende onderzoek, 15 keer aangevallen. Om de aanvallen te stoppen verhuisde zij uiteindelijk vijf maal totdat zij met rust werd gelaten.



Lees verder op :http://www.loraco.nl/sdynamics.fe/de_cu ... -7-288.htm


***************


Bizar :shock:
Ik heb jaren geleden een film hierover gezien.
Ben de naam helaas kwijt.
Vond hem erg indrukwekkend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 03 feb 2007, 19:42

Dergelijke "verkrachtingen" zijn niet zo buitenissig als het lijkt en schijnen al sinds mensenheugenis voor te komen. Het rare in het geval van Carlotta was echter dat ze haar aanvaller ook werkelijk heeft kunnen zien- in de meeste meldingen zijn de incubi en succubi onzichtbaar. De ene keer leek het om een dwerg te gaan, een andere keer was het wezen lang, groen van kleur, zeer gespierd en groot geschapen, aldus Carlotta. Ook heel uitzonderlijk was dat de incubus haar tijdens zijn aanval aansprak. En bovendien kwam hij niet alleen 's nachts, maar ook overdag.

Een bekende Engelse actrice (die anoniem wenst te blijven) vertelde de psycholoog Stan Gooch een soortgelijke ervaring te hebben gehad. Toen ze in haar eentje in het donker lag, nadat ze juist was ontwaakt uit een diepe slaap, merkte ze plotseling dat de plafondlamp de vorm van een menselijk oog had aangenomen en dat dit intens naar haar tuurde. Dit was op zich al merkwaardig genoeg, maar het zou nog erger worden. Ze kreeg nu het gevoel dat een mysterieuze kracht op haar lichaam kwam te rusten, als het gewicht van een man die op het punt stond gemeenschap met haar te hebben... alleen, er was niemand te zien. In het begin, zo verklaarde de actrice, was het best prettig geweest. Maar toen werd de druk intenser en kwam ze in de greep van een overweldigende kracht, waardoor ze het gevoel kreeg door de matras en de lattenbodem van het bed heen te worden gedrukt. Toen de entiteit ten slotte vervaagde, rende ze naar de badkamer. In de spiegel zag ze dat haar mond besmeurd was met het bloed van een vreemde. Het interessante is dat van degenen die vermoedelijk te maken hebben gehad met poltergeisten- paranormale verschijnselen als meubels die uit zichzelf beginnen te bewegen, het spontaan uitbreken van brand of elektrische apparaten die ineens dienst weigeren- menigeen bovendien toegeeft slachtoffer te zijn geweest van verkrachting door een entiteit. Zo had Carlotta inderdaad ook last van een poltergeist die haar serviesgoed liet rammelen, krakende geluiden maakte en vunzige taal naar haar uitsloeg.

Guy Lyon Playfair die al veel paranormaal onderzoek heeft verricht, komt met een ander voorbeeld in zijn boek The Flying Cow ("De Vliegende Koe"), waarin hij een beschrijving geeft van de vele bizarre gebeurtenissen die hem ter ore waren gekomen en die hij ten dele ook zelf heeft meegemaakt toen hij voor onderzoek in Brazilië was. Marcia, een hoogst intelligente jonge vrouw, afgestudeerd in de psychologie, vond op het strand van Sao Paolo toevallig eens een gipsen beeldje van de zeegodin Yemanja, dat daar was aangespoeld nadat het als offer in de oceaan was geworpen. Ze nam het beeldje mee naar huis en kreeg meteen te maken met een hele reeks traumatische gebeurtenissen die kenmerkend zijn voor poltergeisten. Als gevolg daarvan raakte ze vermoeid en depressief, zozeer zelfs dat ze aan zelfmoord dacht. Op een gegeven moment explodeerde de oven en het fornuis bij haar in de keuken zomaar ineens. En alsof dat nog niet genoeg was, merkte ze op een avond dat een incubus bij haar in bed kroop. Ze werd vervolgens aangerand- en zou nog herhaaldelijk soortgelijke ervaringen hebben, totdat ze op het advies van een occultist het beeldje uiteindelijk terug in de oceaan gooide.


Maar al te dikwijls, stellen de onderzoekers, zijn deze entiteiten- of het nu gaat om engelen, feeën, marsmannetjes, incubi of succubi- projecties van onze diepste verlangens. En misschien kunnen ze ook wel worden gezien als uitingen van onze grootste angsten (die immers volgens Freud, de vader van de psychoanalyse, gesublimeerde wensen zijn).

(bron:
http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Nac ... bezoek.htm lees hier meer over dit fenomeen. )



Liefs Maan

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 03 feb 2007, 19:55

Dit las ik op de link die Maan gaf:
Psycholoog Stan Gooch suggereert dat onze gedachten omgezet kunnen worden in fysieke entiteiten. Ieder van ons zou zijn eigen incubus of succubus kunnen creëren.

Is dat mogelijk zoiets? :shock:
Zijn wij daartoe in staat?

Een mogelijke theorie is dat incubi en succubi de geesten zijn van overleden, seksueel zeer losbandige personen die op de een of andere manier aardgebonden zijn gebleven.

Dat is ook bizar zeg.
Ik geloof in geesten maar dat ze je kunnen verkrachten weet ik niet, ook al ben ik al jarenlang met het fenomeen bekend.
Toch wel eng als het wel kan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 03 feb 2007, 20:04

Een theorie over poltergeist verschijnselen is dat deze ook door onze eigen geest worden veroorzaakt.
Ik denk wel dat onze geest tot verbazingwekkende dingen in staat is.
Misschien is het wel zo dat wanneer we een ongeremd verlangen hebben, we dit idd kunnen projecteren.

Als we Freud mogen geloven, draait alles om sexuele verlangens, in combinatie met een oudipus-complex, dus is het niet zo vreemd dat incubi en succubi verschijnselen ontstaan.

Ik geloof wel dat het bestaat. Maar of het nu werkelijk demonen vanuit een andere wereld, of creaties van onze eigen geest zijn, dat weet ik niet.
Wie weet wel beiden. Dat ze door onze scheppende geest, werkelijk gaan bestaan.......

Liefs Maan

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 feb 2007, 15:08

Tammy schreef:Dit las ik op de link die Maan gaf:
Psycholoog Stan Gooch suggereert dat onze gedachten omgezet kunnen worden in fysieke entiteiten. Ieder van ons zou zijn eigen incubus of succubus kunnen creëren.

Is dat mogelijk zoiets? :shock:
Zijn wij daartoe in staat?

Een mogelijke theorie is dat incubi en succubi de geesten zijn van overleden, seksueel zeer losbandige personen die op de een of andere manier aardgebonden zijn gebleven.

Dat is ook bizar zeg.
Ik geloof in geesten maar dat ze je kunnen verkrachten weet ik niet, ook al ben ik al jarenlang met het fenomeen bekend.
Toch wel eng als het wel kan.
Als jij eens wist wat we allemaal kunnen.. :)

Ravertje

Bericht door Ravertje » 04 feb 2007, 16:44

Wat eenonzin verkracht door een geest.
Met een doorzichtige dildo zeker :|

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 04 feb 2007, 17:36

Ravertje schreef:Wat eenonzin verkracht door een geest.
Met een doorzichtige dildo zeker :|
haha ;D misschien wordt dat wel de nieuwe mode ? ;p

billy bonny

Bericht door billy bonny » 06 feb 2007, 21:00

Tammy die film heet The Entity en het ging idd over Carla Moran die steeds werd verkracht door een entiteit mogelijk was dat haar ex vriend die is overleden door een motor/auto ongeluk?? zij is ook verhuisd maar het gaat gewoon door

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80671
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 feb 2007, 12:39

ja billy bonny met Barbara Hersley, nou weet ik het weer :D
Bedankt voor de info, ik was erg onder de indruk van de film.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Bericht door Aine Vevina » 01 apr 2007, 22:46

eng hoor maar ik geloof niet zo ^^
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

abrahor

Bericht door abrahor » 02 apr 2007, 20:10

Ik heb het ook meegemaakt,,ik heb nog nooit zo genoten als die keer dat ik het meemaakte.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 02 apr 2007, 20:25

abrahor schreef:Ik heb het ook meegemaakt,,ik heb nog nooit zo genoten als die keer dat ik het meemaakte.
:shock:
Vond je het fijn?

myrtle

Bericht door myrtle » 02 apr 2007, 22:43

Tjah, het is maar net hoe je tegenover dat soort dingen staat, heh :P

Plaats reactie