Vraagje!

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
200505..

Vraagje!

Bericht door 200505.. » 29 mar 2007, 16:53

Hier ben ik toch wel een beetje benieuwd naar;

Waarom weten sommige geesten niet dat ze dood zijn?

xx

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vraagje!

Bericht door MetalPig » 29 mar 2007, 17:01

..200505.. schreef:Waarom weten sommige geesten niet dat ze dood zijn?
Is dat zo dan?

200505..

Re: Vraagje!

Bericht door 200505.. » 29 mar 2007, 17:24

MetalPig schreef:
..200505.. schreef:Waarom weten sommige geesten niet dat ze dood zijn?
Is dat zo dan?
Dat weet natuurlijk niemand zeker.
Maar ik heb wel eens verhalen gehoord/gelezen dat sommige geesten gek worden als ze bij 't glaasje draaien horen dat ze dood zijn, omdat ze dat nog niet wisten...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 30 mar 2007, 12:59

200505 schreef:
Hier ben ik toch wel een beetje benieuwd naar;

Waarom weten sommige geesten niet dat ze dood zijn?
Interessante vraag.
Daar heb ik veel over gelezen.
Poltergeistactiviteiten worden soms toegeschreven aan deze geesten.
Ze hebben op de 1 of anderen manier niet door dat ze dood zijn en blijven bijvoorbeeld in hetzelfde huis waar ze gewoond hebben spoken omdat ze niet snappen wat die nieuwe bewoners daar doen.
Zij wonen er toch?

Ergens is er iets mis gegaan met de reis naar de anderen kant.
Waardoor dat komt weet ik niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Bericht door Krystallainen » 30 mar 2007, 13:02

Merk je dan niet dat je nooit honger hebt, moe bent, door muren loopt of watdanook?
Plato roeleert

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 30 mar 2007, 13:11

Misschien zitten ze in een ontkenningsfase waardoor ze het niet in de gaten hebben Krystallainen ?
Die film met Bruce Willis is een goed voorbeeld.
Is natuurlijk maar een film, maar zet je aan het denken.

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Di Lana

Bericht door Di Lana » 30 mar 2007, 17:15

Deze film is een nog beter voorbeeld:

The Others

Afbeelding

Romaine

Re: Vraagje!

Bericht door Romaine » 30 mar 2007, 18:17

..200505.. schreef:Hier ben ik toch wel een beetje benieuwd naar;

Waarom weten sommige geesten niet dat ze dood zijn?

xx
Wellicht omdat ze het niet begrijpen en/of doorhebben...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 30 mar 2007, 19:37

Ja Di Lana, mooi einde he? :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Bericht door Maan » 30 mar 2007, 20:26

Je hoort wel dat wanneer iemand heel plotseling uit het leven gerukt word, deze mensen niet doorhebben dat ze al gestorven zijn.
Ik weet het daar niet zo mee. Het lijkt me dat je het wel doorhebt als je je lichaam verlaat, daarom zijn BDE's zo ingrijpend.

Poltergeist fenomenen, worden ookwel toegeschreven aan de opgekropte energie van de mensen die het waarnemen.

Bij verhalen over ouja borden, kun je warheid niet meer van fictie onderscheiden, tot je er zelf ervaring mee op doet. Mensen hebben er een sprookje van gemaakt, dus is het bijna niet te zeggen of geesten idd gek zijn geworden toen ze hoorden dat ze al dood waren.
Het lijkt mij niet erg logisch, maar probeer het eens uit zou ik zeggen :twisted:

Liefs Maan

moondancer

Bericht door moondancer » 29 jun 2007, 12:36

eigenlijk is het heel simpel hoor
bijvoorbeeld wanneer iemand overleden is door een autoongeluk
die kan het niet accepteren dat ie dood is en kan dat niet verwerken
wanner je bijvoorbeeld ziek bent dan kun je naar zo'n moment toeleven
het is vooral het bewust dood gaan wat er mee te maken heeft
soms is het zo dat iemand nog een taak af te maken heeft en op die manier denkt dat een bewoner van een huis hem daar mee kan helpen
soms zijn het gewoon hele negatieve entiteiten die gewoon niet weg willen om dat ze ook niets kunnen loslaten en hun frustratie daarover botvieren op de mensen hier
ook kan het zijn dat ze een soort machtsgevoel niet willen loslaten wat ze hier hadden en daardoor zelfs andere entiteiten vast houden en hun machtspositie willen behouden
het grootste gedeelte van wat er is zijn vaak familieleden of beschermgeesten die bij je blijven
dus de goede manier
al zullen veel mensen dat niet eens merken

Maan

Bericht door Maan » 29 jun 2007, 17:28

Hoe kun je dat weten? Heeft een dode dat wel eens aan jou verteld?
Als er niets meer is na de dood, kun je ook niet beseffen of je dood bent of niet, dus is het niet handiger om eerst te bewijzen of er leven na de dood is, voor je aangaat nemen wat een geest beseft of niet?

Shizo

Bericht door Shizo » 29 jun 2007, 17:32

maan schreef:Hoe kun je dat weten? Heeft een dode dat wel eens aan jou verteld?
Als er niets meer is na de dood, kun je ook niet beseffen of je dood bent of niet, dus is het niet handiger om eerst te bewijzen of er leven na de dood is, voor je aangaat nemen wat een geest beseft of niet?
Veel mensen lopen rond op dit forum met hun ideën die ze beschouwen als absolute waarheid. Daarom verbaast het me niet dat in deze topic er ook een paar van "die mensen" zo reageren alsof ze het allemaal weten.

willowvrouw

Re: Vraagje!

Bericht door willowvrouw » 02 mar 2009, 13:16

ik denk dat sommige geesten niet beseffen dat ze dood zijn ten 1ste er nooit in geloofd hebben dat er iets bestaat na het sterven ...dood is dood in hun ogen en ten 2de dat sommigen zo snel gestorven zijn dat ze niet beseffen dat ze dood zijn!!!???
als je al niet geloofde dat er iets is na je dood en je krijgt dan een bv.ongeluk dat je dan niet beseft dat je lichaam er niet meer is want je ziet alles en je hoort alles nog (denk ik) alleen reageren de levende niet meer op u zoals je gewent bent.

en soms worden de geesten pas wakker als er in hun wereld veranderingen komen bv. hun huis word vebouwd of ze ontdekken dat er steeds op die plaats in huis een stoel komt te staan die niet van hun is.
en de geest verzet die steeds en de levende ook en dan kunnen beide werelden ontdekken dat er iets niet juist is.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Vraagje!

Bericht door Krystallainen » 02 mar 2009, 17:05

Merk je niet dat je dood bent als je geen honger meer krijgt, of als je midden in een tafel staat ofzo? :P
Plato roeleert

Hysteria

Re: Vraagje!

Bericht door Hysteria » 25 apr 2009, 19:07

Als jij denkt dat je nog leeft, zou je dan "in" een tafel gaan staan? :roll:

Dat terzijde. Mijn theorie is dat deze mensen zich niet bewust zijn van hun dood, omdat zij slechts bepaalde momenten (her)beleven. Wellicht leven zij in een soort van hallucinatie, en worden ze boos wanneer iemand ze daar uit probeert te halen. Ze waren zich immers niet bewust van het feit dat ze dood zijn.

thaboy

Re: Vraagje!

Bericht door thaboy » 26 apr 2009, 15:12

Hysteria schreef:Als jij denkt dat je nog leeft, zou je dan "in" een tafel gaan staan? :roll:

Dat terzijde. Mijn theorie is dat deze mensen zich niet bewust zijn van hun dood, omdat zij slechts bepaalde momenten (her)beleven. Wellicht leven zij in een soort van hallucinatie, en worden ze boos wanneer iemand ze daar uit probeert te halen. Ze waren zich immers niet bewust van het feit dat ze dood zijn.
Misschien leven we nu allemaal wel in een hallucinatie. En als iemand ons daaruit wilt halen zijn we ook meestal kwaad. Toch?

Plaats reactie