Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tammy » 10 nov 2008, 13:51

Wie kent de film The Exorcist niet uit de jaren 70.
Linda Blair is bezeten en men voert uitdrijvingsrituelen op haar toe.
Wat is hier van waar ervan uitgaande dat men inderdaad is bezeten door een geest/demoon.
In veel landen word het beoefend en het werkt vaak.
Ik weet nog steeds niet wat ik er precies van moet denken maar ben geneigd om het te geloven.
En jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Maan

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Maan » 10 nov 2008, 16:48

Er schuilt vast sterke psychologische kracht in. Of er werkelijk geesten uitgedreven worden, betwijfel ik...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tardis » 10 nov 2008, 16:54

Als je er tot in het diepst van je wezen van overtuigd bent dat je bezeten bent door een demon is dat zo, ook als de buitenwereld vindt dat je een psychose hebt (wat ook zo is). Je hebt dus een groot probleem want je functioneert niet meer normaal. Als een uitdrijving er toe lijdt dat je er van overtuigd bent dat de demon niet meer in jouw lichaam huist en weer normaal (binnen bepaalde minimale normen) kunt functioneren is dat zo. Maar psychotische mensen kunnen altijd terugvallen, dus houd de kruisen, het wijwater, de knoflook, de spiegels en al het andere wat je nuttig lijkt onder handbereik.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality


Hermes of the Night

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Hermes of the Night » 18 nov 2008, 16:58

Zijn het niet gewoon psygisch gestoorde mensen.

thaboy

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door thaboy » 18 nov 2008, 19:07

qwerty schreef:Zijn het niet gewoon psygisch gestoorde mensen.
En waneer is iemand psychisch gestoord? Elk zijn hersenen zitten anders in elkaar, en soms treden er patronen op. Dan vraag ik mij af wat er normaal is, en wie er psychisch gestoord is.

Maar epilepsie en schizofrenie zijn 2 uiterst geschikte voorbeelden van deze zogenaamde "bezeten" personen. Ik geloof ook wel in geesten, en dat ze veel kwaad kunnen aanrichten omdat ze koste wat kost in het hiernamaals willen geraken, maar dat de meeste "bezetenen" echt bezeten zijn, daar ben ik niet van overtuigt.

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 02 dec 2008, 21:22

Ik zou het met de meesten van jullie eens zijn als ik niet geloofde in demonen.

Zulke dingen als psychose zien, zegt meer over de wens van de mens om vooral niet in het onzichtbare te geloven al zijn er bewijzen te over. Natuurlijk ben ik dan ook niet bekrompen om vooral de demonen de schuld in de schoenen te schuiven, maar ik heb in mijn land van afkomst (Marokko) veel uitdrijvings rituelen gezien met mijn eigen ogen dan waarschijnlijk de meesten van jullie.

Bijna alles wat er in de film gebeurt, zie je ook vaak bij uitdrijvingen. Spreken in tongen, ze krijgen een enorme kracht waardoor een vrouwtje van 50 kg met moeite in bedwang gehouden kan worden door 5 of meer sterke mannen, spullen die uit zichzelf bewegen in een kamer, krassen op de huid zonder dat de persoon dat huid aanraakt, dingen zeggen over de familie of andere mensen die de bezeten persoon absoluut niet kan weten en zo kan ik nog even doorgaan...Het enige wat ik tot nu toe nog niet heb gezien is levitatie.

Als ik met een westers blik kijk op de dingen die ik heb gesomd dan zijn er verschillende antwoorden op wat ik denk gezien/gehoord te hebben.
- Spreken in tongen:
Zou kunnen dat de persoon in kwestie per ongeluk dingen heeft gelezen en vergeten. Die teksten komen dan op dat moment te voorschijn en lijkt het alsof hij in tongen spreekt.

- De enorme kracht die ze krijgen:
Mensen die bang zijn of woedend kunnen soms over enorme krachten beschikken die niet lang duren. Er zijn voorbeelden genoeg van moeders die auto's omgooiden om hun zoontje te redden.

- Spullen die bewegen:
De persoon doet dat zonder dat hij het weet. Is het zelfde antwoord die gegeven wordt op de meeste klopgeest verschijningen.

- Krassen op huid:
Kan de persoon zichzelf gedaan hebben met de kracht van zijn geest. Moeilijk voor waar aan te nemen, maar beter dan te geloven in een demon die bezit van hem neemt.

- Dingen zeggen over anderen:
Op dat moment kan hij telepathisch de gedachten lezen van de mensen die aanwezig zijn.

Zoals jullie zien kan ik zulke dingen allemaal snel weerleggen met logische verklaringen. Maar als je net als mij gelooft in demonen dan weet je dat ze ook al deze dingen kunnen doen. Uiteindelijk blijft het een kwestie van geloof. Als je gelooft in demonen zul je ze de schuld geven, geloof je er niet in zul je verklaringen zoeken die logisch klinken. Heel af en toe klopt er niets van de logische verklaringen, maar dat houdt de meesten toch niet tegen om vooral niet te geloven in demonen.

Peace.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tardis » 02 dec 2008, 22:19

moonwalker schreef:Zulke dingen als psychose zien, zegt meer over de wens van de mens om vooral niet in het onzichtbare te geloven al zijn er bewijzen te over.
De mens(heid) gelooft ook echt wel in het bestaan van onzichtbare verschijnselen, zoals radiofrequenties. En als er bewijzen te over zijn, kom er maar mee op de proppen dan.

Het gaat hier om bezetenheid door zoiets twijfelachtigs als 'demonen' en mensen moeten natuurlijk wel in het bestaan van demonen geloven om door ze bezeten te kunnen worden. Je kunt niet bezeten raken van iets waarvan je niet gelooft dat het bestaat. Je brein maakt het waar, het is een persoonlijke waarheid, geen absolute. Als er in ons universum überhaupt al een absolute waarheid bestaat...
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tammy » 03 dec 2008, 13:43

Moonwalker schreef:
Krassen op huid:
Kan de persoon zichzelf gedaan hebben met de kracht van zijn geest. Moeilijk voor waar aan te nemen, maar beter dan te geloven in een demon die bezit van hem neemt.
Dit vind ik heel interessant Moonwalker.
Hoe kan je zoiets doen?
Ik heb geen flauw idee, maar kan het echt door de kracht van de geest?

Je zegt dat je veel uitdrijvingsrituelen hebt gezien, eindelijk iemand die er zelf bij was.
Wat voor gevoel gaf het jou toen je het zag?
Was je bang ofzo?
Of juist niet?
Waren de mensen daarna weer normaal?
Ben ik heel benieuwd naar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 03 dec 2008, 16:08

Tardis schreef:
moonwalker schreef:Zulke dingen als psychose zien, zegt meer over de wens van de mens om vooral niet in het onzichtbare te geloven al zijn er bewijzen te over.
De mens(heid) gelooft ook echt wel in het bestaan van onzichtbare verschijnselen, zoals radiofrequenties. En als er bewijzen te over zijn, kom er maar mee op de proppen dan.

Het gaat hier om bezetenheid door zoiets twijfelachtigs als 'demonen' en mensen moeten natuurlijk wel in het bestaan van demonen geloven om door ze bezeten te kunnen worden. Je kunt niet bezeten raken van iets waarvan je niet gelooft dat het bestaat. Je brein maakt het waar, het is een persoonlijke waarheid, geen absolute. Als er in ons universum überhaupt al een absolute waarheid bestaat...
Als je bewijzen wilt, dan nodig ik je uit om de volgende keer dat ik naar Marokko ga ook mee te gaan. Ik zal je alleen laten in een huis waar je een nacht moet doorbrengen. Neem alle apparatuur die je nodig hebt en alles wat je denkt van pas te komen mag je gewoon mee nemen. Ik doe dit waar iedereen bij is, zodat jij zelf met de bewijzen komt dat er wel demonen bestaan. Alleen voordat we daadwerkelijk gaan wil ik wel een contract met je maken waarin ik niet aansprakelijk wordt gesteld voor schade die je zou kunnen oplopen binnen dat huis.
En als een huis te klein voor je is, is er ook een kasteel midden in de woestijn waar zelfs de dapperste mannen in de nacht watjes worden. Als je het aandurft laat het me weten, dan zul je vanzelf dat "twijfelachtig" nooit meer gebruiken. Tenminste als je ooit nog zou kunnen spreken...

Bovendien zegt het wel iets over de mens om wel in radiogolven te geloven en niet in entiteiten die we niet kunnen zien...Bekrompen?

Peace.

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 03 dec 2008, 16:18

Tammy schreef:Moonwalker schreef:
Krassen op huid:
Kan de persoon zichzelf gedaan hebben met de kracht van zijn geest. Moeilijk voor waar aan te nemen, maar beter dan te geloven in een demon die bezit van hem neemt.
Dit vind ik heel interessant Moonwalker.
Hoe kan je zoiets doen?
Ik heb geen flauw idee, maar kan het echt door de kracht van de geest?

Je zegt dat je veel uitdrijvingsrituelen hebt gezien, eindelijk iemand die er zelf bij was.
Wat voor gevoel gaf het jou toen je het zag?
Was je bang ofzo?
Of juist niet?
Waren de mensen daarna weer normaal?
Ben ik heel benieuwd naar.
Ik heb geen flauw idee hoe je dat kunt doen Tammy. Maar dat zijn de verklaringen die psychiaters/psychologen geven. Ze zeggen dat je geest op die momenten erg sterk is en het wel kan klaren om krassen op je lichaam of kneuzingen achter te laten. Of ik dat zelf geloof? Nee. Ik zei al dat ik in demonen geloof.

Het gevoel dat je krijgt als je bij een uitdrijving bent is niet te beschrijven. Je voelt je buiten je lichaam en dat je al die dingen die je ziet gewoon droomt. Van meerdere mensen heb ik hetzelfde gehoord. Volgens mij is dat een bescherming die ingebouwd is in je eigen lichaam zodat je je verstand niet verliest, want wat je ziet op die momenten is buitengewoon.
En meestal ben je niet bang voor jezelf, maar voor de persoon die bezeten is. En in de kamer "voel" je echt de aanwezigheid van andere entiteiten. Sommigen zullen zeggen dat dat normaal is, omdat je ook verwacht demonen tegen te komen. Misschien, maar je moet het meemaken voordat je met een oordeel kunt komen.

De bezetenen worden daarna weer normaal. Voor zover je van normaal kunt spreken. Soms moet je meer dan een keer een uitdrijvingsritueel ondergaan, omdat je door een sterke demon bent bezeten of door meerdere entiteiten. Maar als de persoon wakker wordt, dan is hij/zij meestal wel zichzelf. Ze herinneren zich niet veel van wat er gebeurt is, maar pas wanneer de entiteiten weg zijn dan voelen ze zich veel beter en hebben ze het gevoel dat ze weer normaal zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tammy » 03 dec 2008, 16:43

Jeetje wat boeiend om te lezen Moonwalker.
Ik ken niemand hier op het forum die een uitdrijvingsritueel heeft bijgewoond.
Jij dus wel, vind ik geweldig.
Dus ik geloof ook wat je zegt.
Het lijkt me een hele bijzondere ervaring.

Wat ik me afvraag is het volgende.
Je leest veel over deze rituelen in zuid america enzo, , maar bijna nooit over de westerse wereld.
Hoe zou dat komen denk je?
Slikken wij gewoon Prozac en hopen dat het over gaat, dus het ontkennen van demonen en zijn ze in de anderen landen daar verder in?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 03 dec 2008, 17:47

Tammy schreef:Jeetje wat boeiend om te lezen Moonwalker.
Ik ken niemand hier op het forum die een uitdrijvingsritueel heeft bijgewoond.
Jij dus wel, vind ik geweldig.
Dus ik geloof ook wat je zegt.
Het lijkt me een hele bijzondere ervaring.

Wat ik me afvraag is het volgende.
Je leest veel over deze rituelen in zuid america enzo, , maar bijna nooit over de westerse wereld.
Hoe zou dat komen denk je?
Slikken wij gewoon Prozac en hopen dat het over gaat, dus het ontkennen van demonen en zijn ze in de anderen landen daar verder in?
Het heeft met cultuur/geloof te maken. In de westerse wereld willen de mensen graag doen alsof ze al van alles op de hoogte zijn. Meestal hoor je dan ook van ze dat de "primitieve" volkeren nog geloven in demonen, uitdrijvingen, engels etc...Soms denk ik dat ze gewoon bang zijn om toe te geven dat die "primitieve" volk het misschien toch wel bij het rechte einde kan hebben.
De westerse wereld heeft zich losgemaakt van de kerk. In de andere landen zijn ze bezig met het geloof ieder minuut van hun leven.
In Marokko en andere landen komen zelfs hoog afgestudeerde mensen uiteindelijk bij een uitdrijver voor hulp. Wanneer ieder vorm van modern hulp geen hulp kan bieden, vallen de mensen terug naar uitdrijvers om hulp te hebben voor hun kinderen. En geloof het of niet, maar in Marokko hebben uitdrijvers succes gehad bij het behandelen van mensen waar de medische wereld zich geen raad mee wist. Het zit dus echt niet tussen de oren....

Aenimaxequal

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Aenimaxequal » 03 dec 2008, 21:14

Ik denk ook niet dat alle mensen een reisje naar Marokko kunnen permitteren.
Kunnen ze hier dan ook niet zo`n plek inrichten?

Rob

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Rob » 04 dec 2008, 01:07

moonwalker schreef:
Als je bewijzen wilt, dan nodig ik je uit om de volgende keer dat ik naar Marokko ga ook mee te gaan. Ik zal je alleen laten in een huis waar je een nacht moet doorbrengen. Neem alle apparatuur die je nodig hebt en alles wat je denkt van pas te komen mag je gewoon mee nemen. Ik doe dit waar iedereen bij is, zodat jij zelf met de bewijzen komt dat er wel demonen bestaan. Alleen voordat we daadwerkelijk gaan wil ik wel een contract met je maken waarin ik niet aansprakelijk wordt gesteld voor schade die je zou kunnen oplopen binnen dat huis.
En als een huis te klein voor je is, is er ook een kasteel midden in de woestijn waar zelfs de dapperste mannen in de nacht watjes worden. Als je het aandurft laat het me weten, dan zul je vanzelf dat "twijfelachtig" nooit meer gebruiken. Tenminste als je ooit nog zou kunnen spreken...

Bovendien zegt het wel iets over de mens om wel in radiogolven te geloven en niet in entiteiten die we niet kunnen zien...Bekrompen?

Peace.
Eh?
Zo van die huizen waar niemand uitkomt maar waar toch iedereen iemand kent die iemand kent die erin is geweest?

En radiogolven zijn bewezen, als we de radio aanzetten hoor ik de muziek die iemand uitzendt. Heeft niks met bekrompen te maken

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Tardis » 04 dec 2008, 10:41

moonwalker schreef:Als je bewijzen wilt, dan nodig ik je uit om de volgende keer dat ik naar Marokko ga ook mee te gaan.
[knip]
Alleen voordat we daadwerkelijk gaan wil ik wel een contract met je maken waarin ik niet aansprakelijk wordt gesteld voor schade die je zou kunnen oplopen binnen dat huis.
Dan heb ik een beter voorstel, nodig James Randi uit om dat huis op demonen te komen inspecteren. Als je gelijk hebt en Randi wordt door demonen aangevlogen levert je dat niet alleen je gelijk maar ook 1 miljoen dollar op.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 04 dec 2008, 19:59

@Ohana_eye:
Ben hier niet zo bekend met "Haunted Houses". Heb wel gelezen over een paar, maar dat zijn alleen dingen die ik op internet heb gelezen.

@Rob:
Nee...het gaat om huizen waar wel mensen binnen gaan, maar het meestal na 2 dagen het voor gezien houden. Het is al meer dan een kwart eeuw leeg. Niemand weet precies wanneer het begon, maar het is één van de huizen waar de mensen met een boog omheen lopen. De mensen die geprobeerd hebben er een leefbaar huis van te maken zijn net zo snel vertrokken als ze gearriveerd zijn.
Ik zal een vriend vragen of hij foto's ervan maakt en opstuurt...ik heb er spijt van dat ik dat niet zelf heb gedaan toen ik daar was.

Je zegt dat de radiogolven bewezen zijn. Als je de radio aanzet dan hoor je muziek die iemand uitzendt. Dus het enige wat we nu moeten doen is wachten totdat iemand een apparaat uitvindt waarmee we de demonen wereld kunnen zien. Dat je ze niet ziet/voelt, omdat je de benodigde apparatuur niet hebt, betekent niet dat ze niet bestaan. Je bent afhankelijk van een apparaat om de radiogolven te bewijzen. Er bestaat alleen geen apparaat om demonen te zien.

@Tardis:
Ik hoef mijn gelijk niet te halen. Ik weet dat ze bestaan. ;)
Maar ik heb niet aan James Randi gedacht. Goed idee eigenlijk. Ik ga hem nu gelijk schrijven. I'll keep you posted.

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 04 dec 2008, 20:05

Nou...na even op zijn website te hebben gelezen:
PLEASE: Do not burden us with theories, philosophical observations, previous examples, anecdotal evidence or other comments! We are only interested in an actual demonstration.

NOTE: No special rules, exceptions, conditions, standards, or favors will be granted without the mutual agreement of all those concerned – in advance. Any applicant who refuses to agree to meet the rules as outlined here, will not be considered to have ever been an applicant. Only complete agreement with these rules will allow the "applicant" to become a "claimant." Applicant, by signing, notarizing and submitting this form, signifies agreement with all of the above rules. Be advised that you should conduct proper and secure tests of your own to determine whether your abilities or claims are actually valid.

This application will be signed by JR and returned to the applicant by mail after a test protocol has been mutually agreed upon, and a test date and location have been determined.

IMPORTANT: Only claims that can be verified by evidence under proper observing conditions will be accepted. Also, JREF will NOT accept claims of the existence of deities or demons/angels, the validity of exorcism, religious claims, cloudbusting, causing the Sun to rise or the stars to move, etc. JREF will also NOT test claims that are likely to cause injury of any sort, such as those involving the withholding of air, food or water, or the use of illicit materials, drugs, or dangerous devices.
Nou...duidelijk lijkt me...

Aenimaxequal

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door Aenimaxequal » 04 dec 2008, 20:49

moonwalker schreef:
Nou...duidelijk lijkt me...
Wat mag exact dan wel? :?

@Ohana_eye:
Ben hier niet zo bekend met "Haunted Houses". Heb wel gelezen over een paar, maar dat zijn alleen dingen die ik op internet heb gelezen.
ik had het niet over die huizen maar over:
En geloof het of niet, maar in Marokko hebben uitdrijvers succes gehad bij het behandelen van mensen waar de medische wereld zich geen raad mee wist. Het zit dus echt niet tussen de oren....
de uitdrijvers dus. :wink:
Ja, ik had die quote eerder moeten quoten. :)

moonwalker

Re: Uitdrijvings rituelen, werkt het echt of is het nep?

Bericht door moonwalker » 04 dec 2008, 22:50

@ohana_eye:
Ik snap je eerste vraag niet sorry. :(

En over je tweede vraag: Nee hier kunnen ze zoiets niet inrichten. Hier word je naar een psycholoog gestuurd.

Plaats reactie