Beschermengelen

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Hysteria

Beschermengelen

Bericht door Hysteria » 27 apr 2009, 17:52

Is iemand hier wel eens in contact geweest met zijn of haar beschermengel?

Ik persoonlijk geloof dat mijn oma mijn beschermengel is, ze heeft mij in ieder geval heel erg gesteund in een periode dat ik het moeilijk had, en dat terwijl ze toen al ruim 3 jaar overleden was.

Ik had in die tijd erg last van suïcidale gedachten. Helaas bleef het niet bij gedachten, dus ik heb het idee dat zij mij een aantal keren heeft gered, waarvan ik het één keer zeker weet, want toen zag ik het "licht" en stuurde zij me weer terug.

Daarnaast vrolijkte ze me altijd op wanneer ik verdrietig was. Dan zong ze grappige oma-liedjes, en dan kon ik weer lachen als een klein kind.

Toen mijn opa kwam te overlijden, een jaar na die tijd, ging ze naar hem toe. Dat heeft ze me ook laten weten.

Momenteel heb ik haar niet "nodig" omdat het ontzettend goed met me gaat, maar ik weet zeker dat wanneer ik haar nodig heb, ze er voor me zal zijn.

En jullie?

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 27 apr 2009, 21:30

Ik heb geen overleden familieleden als gids. Ook geen overleden vrienden. Natuurlijk zijn gidsen altijd een beetje familie. Ik heb 2 gidsen: Sammuel, mijn hoofdgids. En Immanuel, een bijgids. Zoals alle 'bijgidsen' helpt Immanuel me bij een speciale taak. Deze taak zijn pseudowetenschappen en alles daarrond.

Ik heb mezelf 'getraind', nu kan ik door me enkele seconden te focussen praten tegen beide gidsen alsof ze vlak naast me staan.

Erg bijzonder allemaal vind ik. Ik spreek er tijdens al mijn meditaties tegen. En het doet soms erg goed. :D
Laatst gewijzigd door thaboy op 30 apr 2009, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijs

Re: Beschermengelen

Bericht door Gijs » 27 apr 2009, 23:40

Dit is misschien een beetje off-topic maar waarom noemt men beschermengelen eigenlijk engelen? Ik bedoel in de bijbel staat dat engelen en mensen appart geschapen zijn (ik geloof trouwens niet maar goed), dus een mensenziel kan dan toch nooit overgaan in een engel? Ikke niet snap.

Hysteria

Re: Beschermengelen

Bericht door Hysteria » 29 apr 2009, 17:14

Ik denk niet dat je het zo letterlijk moet nemen, Gijs.

Een engel heeft op zijn naam goede daden staan. Als je vanuit de Bijbel kijkt, dan is een engel zelfs iemand die heel dicht bij God staat.

Ik vind het daarom best logisch dat mensen hun beschermers beschermengelen noemen, i.p.v. beschermgeesten...

Daarnaast bedenk ik me opeens nog een theorie, van uit reïncarnatie bekeken.
Engelen betekenen daarin de laatste fase. Je hebt eigenlijk al je levens "afgerond". En daardoor word je een beschermengel, om een gids te zijn voor andere mensen, die het moeilijk hebben. Dat zijn eigenlijk alle mensen die nog leven!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Beschermengelen

Bericht door Tammy » 30 apr 2009, 08:39

Heel interessant dit Hysteria en Thaboy.
Ik zelf weet totaal niet of ik een beschermengel heb.
Ik zie niks, voel niks.
Kan het zijn dat sommige mensen ze wel hebben en anderen niet?
En hoe ervaren jullie je beschermengelen?
Zien jullie ze ofzo?
Ben ik heel benieuwd naar.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 30 apr 2009, 20:04

Tammy schreef:Heel interessant dit Hysteria en Thaboy.
Ik zelf weet totaal niet of ik een beschermengel heb.
Ik zie niks, voel niks.
Kan het zijn dat sommige mensen ze wel hebben en anderen niet?
En hoe ervaren jullie je beschermengelen?
Zien jullie ze ofzo?
Ben ik heel benieuwd naar.
Iedereen heeft minstens één beschermengel. Anders zou de wereld er wel heel anders uitzien vandaag. Zien, horen en voelen zijn de drie begrippen in het geval van beschermengelen/gidsen. Horen kan je altijd als je jezelf een beetje focust, zoals ik al zei in mijn vorige post. Dit hoeft zelfs niet tijdens een meditatie.

Zien is zeldzamer, maar niet buitengewoon. Je ziet ze tijdens trances, meditaties, ...

Voelen is andere koek, hun aanwezigheid voelen niet, maar echt hun 'handen' voelen, DAT is zeldzaam. Die voel je alleen als je zelf tegenstribbelt. Als je tijd nog niet is gekomen, en je staat op het punt om te sterven, dan zijn ze er. Bij zelfmoord kunnen ze je tegenhouden. Soms staat je eigen 'geest' het toe om tegengehouden worden door slechts een schouderklopje. Soms zijn meer drastische maatregelen nodig. Dan nemen ze je lichaam eventjes over. Stapjes achteruit zetten, handen van polsen weg bewegen, het zelfgebrouwen gif van je mond weghalen,... Dit gaat niet vlotjes, er is ook nog je eigen lichaam die de andere kant uit wil gaan. Dan krijg je het effect uit die talloze horrorfilms waarin bezetenen de hoofdrol spelen. Maar je staat desondanks wel machteloos tegen je gidsen.

Ik spreek met dit alles uit eigen ervaring, maar alles word wel bevestigd door internetpagina's. Wat ik nu heb gezegd over ze kunnen voelen is slechts eigen ervaring.

Als je ze wil voelen of zien Tammy, dan lukt je dat vast wel ;)
http://home.wanadoo.nl/henkhemelrijk/gidsen/contact.htm
Een site waar alles over het contact maken mooi staat uitgelegd. Er is in tegenstelling tot glaasje dragen volledig geen gevaar. Er is alleen gevaar voor mensen die denken dat ze gidsen het best kunnen contacteren met alcohol, drugs,... Ik ben er vrijwel zeker van dat jij wel een stuk wijzer bent dan dat Tammy ;)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Beschermengelen

Bericht door Tammy » 01 mei 2009, 08:58

Dank je hartelijk Thaboy voor je uitgebreide uitleg en link. ;P!
Vind ik heel verhelderend, ga de link dit weekend bekijken op mijn gemak.
Geweldig :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Hysteria

Re: Beschermengelen

Bericht door Hysteria » 01 mei 2009, 09:05

Ja inderdaad ThaBoy!

Ik spreek altijd vanuit mijn eigen ervaringen, maar zo'n site is ook wel erg interessant.

Dank je wel!

Gijs

Re: Beschermengelen

Bericht door Gijs » 03 mei 2009, 21:16

thaboy schreef:
Tammy schreef:Heel interessant dit Hysteria en Thaboy.
Ik zelf weet totaal niet of ik een beschermengel heb.
Ik zie niks, voel niks.
Kan het zijn dat sommige mensen ze wel hebben en anderen niet?
En hoe ervaren jullie je beschermengelen?
Zien jullie ze ofzo?
Ben ik heel benieuwd naar.
Iedereen heeft minstens één beschermengel.
Ook verhongerende kinderen in Afrika? Want als die een beschermengel hebben doet `ie het iig niet zo goed.

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 04 mei 2009, 18:47

een beschermengel moet je spiritueel helpen, en helpen als je nog niet klaar bent voor iets, dit tegen te houden. Een beschermengel kan niet zomaar even een bord spaghetti toveren.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Beschermengelen

Bericht door Beatrix Kiddo » 04 mei 2009, 19:22

Beschermt dus niet tegen hongersnood?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gijs

Re: Beschermengelen

Bericht door Gijs » 04 mei 2009, 19:40

Wat is in dat geval het nut van een beschermengel bij zo`n kind? Hij/Zij zal niet echt oud worden en veel zin om over het spirituele na te denken zal zo`n kind niet hebben. (Eten zal de eerste zorg zijn.) En ik heb bijvoorbeeld geen spirituele kant aangezien ik agnostisch ben. (Eerst noemde ik dat nog atheïstisch, ik weet het, maar het agnostisme spreekt me toch meer aan.) Waar moet zo`n engel mij dan mee helpen?

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 05 mei 2009, 19:03

Er wordt vanuit gegaan dat we hongersnood wel de baas kunnen blijven. Dat zou ook goed mogelijk zijn, als we alles niet zo oneerlijk zouden verdelen. In dat geval zouden onze gidsen hen moeten helpen. :wink:

Rie

Re: Beschermengelen

Bericht door Rie » 06 mei 2009, 12:58

Mijn beschermengel is eigenlijk altijd bij me.

heeft me nu ook weer een advies gegeven zo net nog en ja die volg ik op en voel me goed daarbij.

Ja hij is zo vaak met me aan de klets dat ik veelal alleen ben.

Mijn vriendin komt vanmiddag maar dan heb ik het er niet over die snapt er niks van.

Beschermengel heb ik gekregen toen mijn vader overled en is niet meer weg te krijgen.

geeft niks voel me erg goed bij.

Rob

Re: Beschermengelen

Bericht door Rob » 06 mei 2009, 20:20

thaboy schreef:
Als je ze wil voelen of zien Tammy, dan lukt je dat vast wel ;)

Zo'n raad zegt genoeg vind ik.

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 09 mei 2009, 20:26

Rob schreef:
thaboy schreef:
Als je ze wil voelen of zien Tammy, dan lukt je dat vast wel ;)

Zo'n raad zegt genoeg vind ik.
Tammy, als je echt wilt gaan tennissen, zal je dat ook wel lukken, omdat je dan doorzettingsvermogen hebt.

Conclusie: tennis bestaat niet. Of je hebt mijn zin verkeerd geïnterpreteerd, Rob.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Beschermengelen

Bericht door Beatrix Kiddo » 09 mei 2009, 21:48

Ik denk eerder dat jij Robs zin verkeerd geinterpreteerd hebt. Als je op de conclusie uitkomt dat tennis niet bestaat mis je iets.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Re: Beschermengelen

Bericht door Aine Vevina » 26 jul 2009, 21:53

Je bent net als ik en ik weet ook niet of ik een beschermegel heb en ik zien ook niks en voel niks nada
Tammy schreef:Heel interessant dit Hysteria en Thaboy.
Ik zelf weet totaal niet of ik een beschermengel heb.
Ik zie niks, voel niks.
Kan het zijn dat sommige mensen ze wel hebben en anderen niet?
En hoe ervaren jullie je beschermengelen?
Zien jullie ze ofzo?
Ben ik heel benieuwd naar.
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

BridgetM

Re: Beschermengelen

Bericht door BridgetM » 09 aug 2009, 15:00

hoe ziet zo'n beschermengel er uit? heb wel ooit eens iets 'engs' gezien in de hoek van mijn oogleden (haha neee geen spiegel waar ik op zat of foto) wat leek op een gedaante wat zweefde

thaboy

Re: Beschermengelen

Bericht door thaboy » 09 aug 2009, 16:55

Dat was een schaduwpersoon. Beschermengelen... Ik heb ze nog nooit gezien.

Plaats reactie