Altijd maar bang

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
zilvertje

Altijd maar bang

Bericht door zilvertje » 27 mei 2009, 14:59

Jee wat een leuk forum is dit zeg.

Zoals velen ben ik erg sceptisch maar ik denk dat daar ook een stukje angst bij in zit.
Ik ben Zilver, 33 jaar en woon in Voorschoten.

Ik ben al vanaf ik mij bewust ben dat ik een levend wezen ben bang voor het onverklaarbare.
Als peuter bang dat de overleden hond terug zou komen, als kleuter bang dat mijn overleden opa in mijn kamer zou komen. In mijn tienertijd bang voor geesten, vampiers, demonen, noem het maar op, ik was echt heel erg bang.

De angst van mijn hele jonge jaren begrijp ik niet. Immers, zo klein word je niet geconfronteerd door verhalen uit boeken of van anderen. En toch was mijn angst er. In mijn tienertijd las ik wel het een en ander ( met als gevolg dat ik een maand nauwelijks durfde te slapen en panisch in mijn bed lag met mijn hoofd onder de dekens).

Het meest rare is dat ik vaak 's avonds de geur van zwavel in mijn kamer had en daar een vreselijk naar gevoel bij had. Ik dacht dat iedereen dat kon ruiken, alsof het een soort nachtgeur is. Pas toen ik het er een keer over had met een vriendin bleek dat dat niet normaal was.

Die geur ruik ik nu niet vaak meer, hooguit 2 a 3 x per jaar en dan ben ik ook weer extreem bang. Weet iemand wat dit kan zijn?

Nog steeds ben ik als de dood dat een geest zal verschijnen. Afgelopen week zijn er een paar rare dingen gebeurd die ik niet kan verklaren.

Ik ben mijn leven al bezig met mijn gewicht ( welke vrouw niet). Ik wilde me gaan wegen en stond met mijn rug naar de weegschaal. Ik draai me om en die dat de lichten van de weegschaal onder mijn nachtkastje aangaan. Er stond 188888. Als de batterijen op zijn geeft hij 888888. Vreemd niet?

Eergister lag in in sluimertoestand in bed. Ik slaap erg slecht de laatste 3 weken, hooguit 4 uur per nacht. Mijn jongste dochter van 3 riep me. Half in slaap hoorde ik in mijn droom: Pas er voor op, kijk naast je! Ik kwam half overeind en keek naast me. Er lag een dunne kale man naast me met zijn hand onder zijn hoofd! Ik keek nog extra goed om er zeker van te zijn dat het mijn man niet was maar die lag op het randje van het bed. Ik gaf een gil en snelde de slaapkamer uit naar mijn jongste dochter. Toen ik terugkwam in de slaapkamer heb ik me in mijn hoofd geprend dat het een halucinatie geweest moest zijn, toch keek ik nog eerst goed naar het bed voor ik er in stapte. Vreemd genoeg viel ik heel snel in slaap en heb drie uur lang achter elkaar geslapen zonder te tussendoor ontwaken.

Mijn oudste dochter van 14 zei gister ( zonder dat ze mijn verhalen had gehoord wat ik hierboven beschreven heb) dat ze vorige week twee keer in haar ooghoeken een gedaante zag en toen ze beter keek dat ie weg was.

Hoe kan dit allemaal zo opeens? Als er "geesten" in je huis wonen dan had dat toch altijd er al moeten zijn? Waarom nu opeens die dingen achter elkaar? Kan mijn slapeloosheid er iets mee te maken hebben? Mijn middelste, zoon van 12, kon de afgelopen 2 weken ook de slaap niet vatten en sliep pas rond 23.30. Ik wijdde het aan zijn ADHD maar krijg er mijn twijfels over.

Het is een lekker onsamenhangend verhaal maar ik hoop dat er iemand is die er iets mee kan.

Groetjes Zilver

Silverlady

Re: Altijd maar bang

Bericht door Silverlady » 27 mei 2009, 19:22

Ik weet wel als je zwavel ruikt (of als de geur bijvoorbeeld naar rotte eieren ruikt) dan zou ik eens kijken om je huis echt te gaan zuiveren.
Die geur associeert zich meestal met slechte geesten,sommige trekken het heel ver door en associeren het met demonen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Altijd maar bang

Bericht door Tammy » 27 mei 2009, 20:32

Hallo Zilvertje en van harte welkom op dit forum :D

Heel boeiend verhaal zet je hier neer, ik heb helaas nooit geesten gevoeld ofzo dus ik kan die zwavelgeur ook niet verklaren.
Typisch dat je als kind zijnde zo bang was .
Ben benieuwd hoe dat eigenlijk komt.
Daar moet toch een oorzaak voor zijn?
Misschien weten anderen leden iets.

Veel plezier hier op het forum. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

zilvertje

Re: Altijd maar bang

Bericht door zilvertje » 27 mei 2009, 22:12

De geur van Zwavel ( en ik weet echt nu wel dat dat de geur was) heb ik nooit kunnen verklaren. Net als mijn angst voor mijn opa of de hond ( het waren trouwens 2 honden, de ene ding dood toen ik 4 was, de ander toen ik 14 was)

Mijn angst voor dat ze terugkwamen was er beide keren en ik wilde het niet zien, en ik zei dat ook, ook tegenover mijn overeden opa die stierf toen ik 5 was. Ik was altijd bang dat ze zich zouden manifesteren. Dat woord kende ik toen nog niet maar nu wel. Mijn moeder droomde iedere keer als haar verjaardag naderde dat haar vader ( mijn overleden opa) op haar verjaardag kwam. Om te zeggen dat het goed met hem ging etc. Mijn moeder was ook maar begin 20 toen haar vader stierf. Op een nacht zei ze in haar droom: Pap, ik wil niet meer dat je me bezoekt. Je bent dood en dit kan niet meer. Sindsdien is hij niet meer in een droom verschenen.

Maar nog steeds, als ik voor mijn bed sta ( en ook al ligt mijn man er in) dan spring ik in het donker snel op het bed omdat ik bang ben dat een hand mijn enkel zal omvatten.

Waar komt potver die angst vandan dan. Ik heb nog nooit een geest gezien, omdat ik er zo bang voor ben.
Kom ik meteen op het geest oproepen waar ik veel over gelezen heb. Mijn zusje deed het vaak met een vriendinnetje. gewoon in de klas onder wiskunde les met een prittstiftdop. Geen donkerte en kaarsen dus.
Toen gingen zij en ik een keer het samen doen.Met een spiegel erbij watn ze had haar schoolvriendin verloren dor leukemie. Spiegel erbij want we wilden haar wel zien. Affijn, we hebben het gedaan en ik kan me het niet precies herinneren mar we zijn wel abrubt gestopt.
De dag erna begaf de wasmachine het en het koffiezetapparat. Mijn moeder gaf ons de schuld omdat we hadden opgebiecht dat we hadden ge glaasjedraait ( wat een raar woord)
De angst heeft bij mij nog een mand of 4 doorgewerkt en mijn slaap ging er niet op vooruit.

Toch vind ik het nog steeds raar dat ik zo n angst heb ontwikkeld tegen dingen die ik niet zie, niet ken en niet heb meegemaakt.
Ik zoek dus nog steeds naar antwoorden.

kent iemand misschien een goede helderziende of wat dan ook>? Ik haat het om naar beurzen te gaan naar mensen die je niet kent.....

Ik wil gewoon een betrouwbaar iemand.
x

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Altijd maar bang

Bericht door Tammy » 27 mei 2009, 22:20

Zilvertje schreef:
kent iemand misschien een goede helderziende of wat dan ook>? Ik haat het om naar beurzen te gaan naar mensen die je niet kent.....

Ik wil gewoon een betrouwbaar iemand.
x
Dat snap ik helemaal.
Hoop dat iemand hier een goeie weet :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Re: Altijd maar bang

Bericht door Anet » 28 mei 2009, 00:58

Tammy schreef:
Hoop dat iemand hier een goeie weet
Ikkie!! Ik wil me er wel eens in verdiepen, hoor!! [bounce]

Silverlady

Re: Altijd maar bang

Bericht door Silverlady » 28 mei 2009, 12:26

Jullie hebben glaasje gedraaid ,ooit eens, en daar zit het al bij mij fout.
Geesten oproepen met een pritdopje,nou denk eerlijk gezegd dat de allerbeste dit niet lukken,maar het glaasje draaien was/is altijd verkeerd.
In de meeste gevallen krijg je een negatieve ziel(en) door, en heel vaak,blijven die negatieve zielen gewoon verder meeliften met die persoon,zelfs jarenlang.

Heeft me trouwens wel duidelijk gemaakt waarom je de zwavel ruikt,en alweer leg ik daarin de verklaring naar het glaasje draaien toe (ook quija-bord valt daaronder)
Zijn beide dingen die ik trouwens nooit meer zou doen (als kind zelf ook 1x glaasje gedraaid en ervan geleerd)

zilvertje

Re: Altijd maar bang

Bericht door zilvertje » 28 mei 2009, 12:44

De zwavelgeur rook ik gewoon als kind altijd. Ik heb pas op mijn 14e een keer glaasje gedraaid en geloof me, ik doe het nooit meer.

Dus toch onverklaarbaar die geur. het was er gewoon altijd maar wel alleen 's avonds/'s nachts.

Ook onverklaarbaar is dat ik altijd bang was dat ik bezoek zou kunnen krijgen van een overleden persoon/dier en dat terwijl ik niet wist wat "geesten" waren. Ik was toen pas een jaar of 4/5.

Silverlady

Re: Altijd maar bang

Bericht door Silverlady » 28 mei 2009, 12:49

Niet echt onverklaarbaar hoor.
Kinderen tot een leeftijd van 7 kunnen de overledene veel makkelijker zien,dan de meeste volwassene.
Ikzelf zie de overleden ziel(en) ook,maar bij de meeste heb ik geen schrik.
Dus denkelijk zag je aan die jonge leeftijd idd,overledene,maar als kind zijnde weet je niet wat het is of inhoud,en daarom ben je bang.

De geur van zwavel,blijf ik erbij,ergens heb je een slechte ziel rond je hangen,gaan er trouwens niet heel af en toe dingen kapot nou nog steeds bij jou?
Weet dat dit bij je mam gebeurt is,maar gebeurt dit nog steeds nou je alleen bent,of niet meer bij je mam woont?

FuzzyBrains

Re: Altijd maar bang

Bericht door FuzzyBrains » 19 nov 2009, 14:57

Wow ik ben benieuwd hoe het Zilvertje vergaan is. Ik weet wel een goed medium, een heel goed medium! Dus als je er nog behoefte aan hebt, hoor ik het graag.

Beurzen moet je zowiezo vermijden, daar loopt een enkeling rond die misschien wel goede bedoelingen heeft, maar voornamelijk allemaal nepperds!

Yileen

Re: Altijd maar bang

Bericht door Yileen » 19 nov 2009, 16:02

Denk niet dat zilvertje heir nog is, zijn.haar laatste post was op 28 mei :oops:

willowvrouw

Re: Altijd maar bang

Bericht door willowvrouw » 10 jan 2010, 12:45

zilvertje,het is al lang geleden dat je uw verhaal schreef en er kan héél veel veranderd zijn maar ik ken uw verhaal héél goed .ik had ook als klein kind van 9j angst dat ik mijn overleden opa zou zien. ik durfde geen kast open doen bang dat hij er in zou zitten dat heeft ik denk één jaar of 2 geduurd tot ik hem plots op een terras aan een café zag zitten en hij zijn glas ophefte en "scholl" zei ... we reden net met de auto voorbij en ik en mijn moeder hadden het alleen gezien en toen was dat naar gevoel weg.nu ik 38 ben heb ik ook al andere gezien en gevoeld en geroken.ik ben er zeker van dat jou angst entiteiten voed van een zeer laag niveau , personen die niet weten dat ze dood zijn of gewoon niet over willen gaan en jij voedt die door uw angst ,jij bent hun enig lichtpunt in hun donkere bestaan.ik heb ook altijd op mijn bed gesprongen omdat ik bang was dat er iemand mijn enkels zou vast grijpen en nu nog heb ik van die dagen dat ik geen voet op mijn deken durf leggen .en dat is geen gevoel dat gestuurd word door een gedacht maar door een soort energie dat je voelt alsof er iemand ongewenst te  dicht bij u komt. en dat gevoel kun je heel goed voelen zelfs voor de ongelovige ....een levend persoon die je voor een of andere reden niet moet en die "te dicht" bij je komt staan!  wat is dan uw reaktie of wel duw je hem weg ofwel zet je een stap achteruit! en in ons geval een beetje vluchten want we zien niks!  ik heb hulp gevonden om de geesten in mijn huis "over te helpen" want wegsturen heeft niet veel nut. en de sfeer in huis is op slag verbeterd . mijn kinderen durfde niet alleen naar boven en sliepen allemaal in de kleinste kamer samen (4st) en 3dagen later sliep iedereen alleen op eigen vraag en nu lopen in midde van de nacht  rond.ik moet wel toegeven dat ik nog geesten in mijn huis zien en vooral voel maar het zijn andere gewaarwordingen maar mijn angst zit er nog in bang dat het toch weer een slechte entiteit zal zijn , maar ik ga weer naar die therapeut voor dat aan te pakken .... ik heb gewoon bang voor het alleen te doen .die therapeut is begaafd mens en veel mensen helpt in een sessie (maar hij woont te ver van u , zuiden van belgie) maar spijtig niks op zijn site vermeld dat hij zoiets doet puur voor de taboe , en daarom ben ik ook voor andere reden bij hem terecht gekomen want wist ik veel dat "geesten" mijn probleem was en ik dacht al die jaren dat het alleen mijn probleem was!!!! maar zeer subtiel stelde hij zijn vragen en ik ook want er zijn al genoeg mensen voor gek versleten   :wink:
ik denk wel dat je een begaafd persoon bent en je kunt dat niet wegsteken of weg duwen want het komt altijd terug en soms erger dan ervoor .

Silverlady

Re: Altijd maar bang

Bericht door Silverlady » 06 feb 2010, 17:23

Willowvrouw,
Als je in de mogelijkheid bent om je dragons blood (drakenbloed) wierrook te bemachtigen, is het nou de stokjes of de pendeltjesvorm,zou ik je aanraden die eens te halen en te branden.
Zeg niet dat het vele dingen oplossen zal, maar het brengt een rust in huis weer, en nog meer.
Als je dit gedaan hebt, als je dit wilt natuurlijk, hoeft niet, stel me dan ff op de hoogte wat de gevoelens waren wat je ervaarde toen de wierook brandde

yoppiesaus

Re: Altijd maar bang

Bericht door yoppiesaus » 04 aug 2010, 16:49

:evil: :twisted: :evil: :twisted: VERHUIS ANDERS OF GHA BIJ VRIENDEN FAMILIE ETC WONEN

WAT ANDER KUN JE NOG WELEENS GEK WORDEN

SOMMIGE MENSEN DIE DIT SOORT DINGEN MEEMAKEN PLEEGDEN ZELFMOORD

Silverlady

Re: Altijd maar bang

Bericht door Silverlady » 05 aug 2010, 21:13

Om hierop zo te reageren, helpt nog brengt iets Yoppiesaus.
Waarom zouden levenden die ergens wonen,hun huis moeten verlaten voor overledene?
Nee, bangmakkerij, daar help je echt niemand mee

willowvrouw

Re: Altijd maar bang

Bericht door willowvrouw » 06 aug 2010, 06:33

ben volledig akkoord met je reaktie Silverlady.
bij mij is er zoveel gebeurt het laatste half jaar dat ik nu in een fase ben dat ik ze(entiteteiten) aanvaard in mijn huis maar dat het "mijn huis" is ! en dat ze zich kenbaar mogen maken op de moment dat ik het wil!!! en dat helpt!!
ik geloof heel goed dat er mensen zijn die er gek van worden gewoon omdat ze denken dat ze alleen zijn met hun geesten(ik dacht dat ook) maar jijzelf bent de gene die controle hebt over hun ! en dan komt er een rust in je leven ! en waarom zou jij jezelf iets aandoen als je weet dat je dan zelf een geest word!!!!

tofu_kronos

Re: Altijd maar bang

Bericht door tofu_kronos » 06 aug 2010, 10:41

Ik heb er ook last van, van vingerafdrukken op mijn bril als ik hem op heb. Terwijl ik zeker weet dat ik hem zelf niet aangeraakt heb, tot mijn pasje van mijn decoder die er een centimeter uitzichzelf uitgaat.

willowvrouw

Re: Altijd maar bang

Bericht door willowvrouw » 06 aug 2010, 11:02

"tot mijn pasje van mijn decoder die er een centimeter uitzichzelf uitgaat."?
wat bedoel je daarmee tofu_kronos?

tofu_kronos

Re: Altijd maar bang

Bericht door tofu_kronos » 06 aug 2010, 11:27

Een digitale decoder, waarvan mijn pasje er konstant uit is. Die moet ik de hele tijd erop nieuw indoen. Die kan uitzichzelf er niet uit.

willowvrouw

Re: Altijd maar bang

Bericht door willowvrouw » 06 aug 2010, 11:42

mijn eerste gedacht van die vingerafdrukken was dat er "iets" of "iemand" u duidelijk wil maken dat "ze " er zijn en miss staat er wel iets uw digitale recorder dat je miss nog niet gehoord hebt(hoofdtelefoon gebruiken ) of miss moet je hem eens een nacht of hoe lang het opneemt laten opnemen ? je kunt versteld staan wat je kunt horen ! leg hem wel opeen plaats waar jij denkt dat die volgens jou gevoel moet liggen en zeg luidop dat ze een boodschap mogen in spreken ! ik heb dat ook eens gedaan voor maar 30min en zelfs mijn man die niet in die dingen geloofd zei " we hebben bezoek!" veel succes

Plaats reactie