wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
AngelFace

wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 23 aug 2009, 18:48

hi, ik ben angelface en ben nieuw hier op het forum .
ik vind het heel boeiend om al jullie ervaringen op dit forum te lezen .

soms zie ik allemaal kleine, bewegende soort lichtgevende bolletjes , het blijft maar enkele seconden ,
in het begin dacht ik dat het te maken had met bijvoorbeeld moe zijn of zoiets, maar ik heb het nu toch wel een behoorlijk aantal keren meegemaakt .
het gebeurd ook op verschillende tijdstippen, de enige keer sochtends dan weer savonds, dan weer smiddags .
het is niet dat ik iets aan me ogen heb ofzo want ik heb laatst nog een oogtest gedaan haha

wie zou er hier een verklaring voor hebben ?
ben namelijk wel benieuwd naar wat het eigenlijk is .

groetjes :)

tofu_kronos

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2009, 18:58

beginnen die lichtbolletjes aan de randen van de ogen en gaan ze langzaam naar het midden toe.

AngelFace

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 23 aug 2009, 19:02

soms wel, maar soms beginnen ze ook gewoon echt recht voor me ogen en gaan ze omhoog en omlaag of van links naar rechts , heel langzaam en een beetje golvend zeg maar

tofu_kronos

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2009, 19:14

Het zouden floaters kunnen zijn, een samenklontering van eiwitten in je oogbol. niks ernstigs.

AngelFace

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 23 aug 2009, 19:21

ok, ja was ook niet bang ofzo hahaha
maar ik ben nogal nieuwsgierig ingesteld en in me vriendenkring wist eigenlijk niemand wat het was .
maar bedankt ! :d

tofu_kronos

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door tofu_kronos » 23 aug 2009, 19:25

Graag gedaan

Silverlady

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Silverlady » 23 aug 2009, 19:45

Sluit me eigenlijk beetje aan bij Tofu in dit geval.
Kun je beetje vergelijken soms met de sterretjes die je ziet als je tevlug rechtstaat ofzo.

En trouwens welkom hier op het forum Angelface *1*

AngelFace

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 23 aug 2009, 19:54

dankjewel silverlady !

ja ik dacht vragen kan natuurlijk nooit kwaad :)

Silverlady

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Silverlady » 23 aug 2009, 20:09

Tuurlijk niet ;)

Daarvoor zijn we hier,toch

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Tammy » 24 aug 2009, 12:46

Hai AngelFace , van harte welkom op dit forum, leuk dat je er bent en ik wens je veel plezier toe. :D
In Forummers kan je je voorstellen als je wilt.
Apart dat jij dat ziet, ikzelf weet niet wat het zou kunnen zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

nutz

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door nutz » 24 aug 2009, 13:25

Probeer er eens een foto van te nemen.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Maxi » 27 aug 2009, 21:25

ik heb zoiets soms als ik naar lichtgevende dingen heb gekeken. ook soms gewoon zonder reden, deze zijn dan witachtige bolletjes. als ik mijn ogen op fixeer dan "loopt het weg" als ik dan terug gewoon kijk. zit het bolletje terug gecentreerd in mijn gezichtsveld.

AngelFace

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 27 aug 2009, 22:27

dankje tammy ! :)

en @ nutz : ik heb er al een tijdje geen last van gehad maar mocht het weer voorkomen dan probeer ik wel een foto te maken ervan, als er nix opstaat dan weet ik dat waarschijnlijk tofu zijn theorie klopt ;P!

Anet

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Anet » 28 aug 2009, 16:54

Maxi schreef:ik heb zoiets soms als ik naar lichtgevende dingen heb gekeken. ook soms gewoon zonder reden, deze zijn dan witachtige bolletjes. als ik mijn ogen op fixeer dan "loopt het weg" als ik dan terug gewoon kijk. zit het bolletje terug gecentreerd in mijn gezichtsveld.
Dat zijn hele kleine stofjes op je ooglens ... ze zijn ook goed te zien als je ligt te zonnen en je hebt je ogen dicht!! :mrgreen:

willowvrouw

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door willowvrouw » 05 sep 2009, 17:11

angelface,
kun je het uitlokken of gebeurt het spontaan?
gaan sommige lichtjes snel en andere traag?
vliegt het of beweegt het zich in alle richtingen bv. vanlinks naar rechts en dan plots heel snel naar boven ?
heb je er een gedacht van dat het op je "ogen" is zoals iedereen zegt of is het dat het toch precies op een muur of waar dan ook waar jij je bevindt?
daar bedoel ik mee zie je het héél dichtbij of verder weg?

AngelFace

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door AngelFace » 05 sep 2009, 17:18

hi willow !

het verschild, de ene keer is het van een afstandje en een andere keer is het juist weer heel dichtbij ,
het is ook niet dat ik het altijd bijv op een muur of deur zie ofzo, soms is het gewoon ´´ in de lucht´´
de bolletjes gaan ook niet heel supersnel, maar ze bewegen vrij rustig heen en weer . ze lijken wel allemaal een eigen kant op te gaan , dus het is niet dat ze ineens allemaal naar links of naar rechts gaan .

willowvrouw

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door willowvrouw » 05 sep 2009, 18:01

oké
mijn gevoel zegt dan toch ook een "oogprobleem" hahahaha en natuurlijk niet van ernstige aard :wink:
maar door soms veel vragen te stellen ontdekken mensen dat ze eerste iets vergaten te melden dat toch "iets" anders kon zijn !
voor je het weet "ziet " ge ze ook "vliegen" hahahaha

Hysteria

Re: wie zou dit mij kunnen uitleggen ?

Bericht door Hysteria » 28 sep 2009, 13:10

Of een vuiltje op het oog, dat beweegt met de richting waarop je kijkt mee. Of het heeft te maken met hoe je ogen reageren op licht. Ik zie soms ook sterretjes/lichtbolletjes, en ze zijn nog heftiger aanwezig wanneer ik in het licht heb gekeken.

Plaats reactie