Geesten en internet

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Geesten en internet

Bericht door Cardassian » 22 nov 2009, 10:03

Gisterenavond heb ik een film gezien: Pulse (2006), een remake van een Japanse film Kairo (2001)

(vertaald van wiki)
"Het onderwerp dat centraal staat zijn geesten die via internet de wereld van de levende bereiken. Een ander onderwerp dat centraal staat is de moderne individuele eenzaamheid die ontstaan is dankzij moderne technologie, met name het internet."

Ondanks wat ik van die film vond, ga ik er verder niet op in. Wat ik me juist afvroeg is of hier ook in de realiteit kennis van is? Bestaat dit? Zou het mogelijk zijn en een hoop andere vraagtekens beantwoorden? Ik heb white noise ook gezien en ben bekend met Electronic Voice Phenomenon, maar dat is dit toch ook weer niet. Ergens deed het mij denken aan een aflevering van X-files waarbij iemand zijn ziel / bewustzijn heeft geupload op internet. Alhoewel het dat ook niet is.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geesten en internet

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 nov 2009, 10:31

Vraag 1: bestaan geesten? Zo lang we dat niet weten is het vrij zinloos om je af te vragen of ze door internet kunnen reizen.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Silverlady

Re: Geesten en internet

Bericht door Silverlady » 22 nov 2009, 11:42

Voor heel veel bestaan geesten Beatrix.

Zoals jij denkelijk in bepaalde dingen "gelooft"of voor waar aanneemt,zo ook personen met geesten.


Trouwens hoe vertel of leg je mij dan uit dat ikzelf overleden zielen zie?
Of schuif je dit makkelijk zijnde ook af naar het wereldje fabeltjes?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geesten en internet

Bericht door Beatrix Kiddo » 22 nov 2009, 16:46

Silverlady schreef:Voor heel veel bestaan geesten Beatrix.
Dan moet het niet moeilijk zijn om het onomstotelijk aan te tonen toch?
Silverlady schreef:Trouwens hoe vertel of leg je mij dan uit dat ikzelf overleden zielen zie?
Waarom moet ik jou dat uitleggen? Ik zou eerder andersom denken. Jij ziet iets, jij denkt dat het zielen zijn, dus jij hebt wat uit te leggen lijkt me.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80369
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Geesten en internet

Bericht door Tammy » 22 nov 2009, 17:37

Interessante topic Cardassian ;P!
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit over nagedacht dat geesten eventueel contact kunnen maken via internet.
Je zegt dat het een boel vragen zou beantwoorden.
Welke vragen zijn dat dan?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Geesten en internet

Bericht door TomTom74 » 23 nov 2009, 09:11

Cardassian schreef:Wat ik me juist afvroeg is of hier ook in de realiteit kennis van is?
Volgens mij zijn er geen gevallen bekend dat een geest direct communiceert via internet.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geesten en internet

Bericht door Beatrix Kiddo » 23 nov 2009, 09:21

TomTom74 schreef:
Cardassian schreef:Wat ik me juist afvroeg is of hier ook in de realiteit kennis van is?
Volgens mij zijn er geen gevallen bekend dat een geest direct communiceert via internet.
En ik dan? Misschien ben ik wel een geest. Of is er een goede reden om dat uit te sluiten?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Geesten en internet

Bericht door FoX » 23 nov 2009, 10:48

Beatrix Kiddo schreef:
TomTom74 schreef:
Cardassian schreef:Wat ik me juist afvroeg is of hier ook in de realiteit kennis van is?
Volgens mij zijn er geen gevallen bekend dat een geest direct communiceert via internet.
En ik dan? Misschien ben ik wel een geest. Of is er een goede reden om dat uit te sluiten?
Niet voor mij, maar misschien voor een aantal hier een kwelgeest ;).

Silverlady

Re: Geesten en internet

Bericht door Silverlady » 23 nov 2009, 22:22

Beatrix Kiddo schreef:
Silverlady schreef:Voor heel veel bestaan geesten Beatrix.
Dan moet het niet moeilijk zijn om het onomstotelijk aan te tonen toch?
Silverlady schreef:Trouwens hoe vertel of leg je mij dan uit dat ikzelf overleden zielen zie?
Waarom moet ik jou dat uitleggen? Ik zou eerder andersom denken. Jij ziet iets, jij denkt dat het zielen zijn, dus jij hebt wat uit te leggen lijkt me.
Ik denk niet dat het overleden zielen zijn,ik weet het.
Ik heb niets uit te leggen,want ikzelf geloof dat ze er zijn, en om eerlijk te zijn, wat voor soort uitleg of whatever crap ik hier zou neerplaatsen,je zou altijd een antwoord klaar hebben om te zeggen dat het niet kan.

Denk dat je je wereldje toch ietjes groter moet maken,en je oogkleppen afzetten

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geesten en internet

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 nov 2009, 08:15

Silverlady schreef:Ik heb niets uit te leggen,want ikzelf geloof dat ze er zijn,
Geloof ja, dat zeg ik toch ook.
Silverlady schreef: en om eerlijk te zijn, wat voor soort uitleg of whatever crap ik hier zou neerplaatsen,je zou altijd een antwoord klaar hebben om te zeggen dat het niet kan.
Denk dat je je wereldje toch ietjes groter moet maken,en je oogkleppen afzetten
Jammer dat je zo onzeker bent over wat je gelooft dat je er niks over durft te zeggen.

Dat ik je de vragen blijf stellen geeft overigens al aan dat ik het niet bij voorbaat verwerp; helaas ben je te blind om te zien dat ik helemaal geen oogkleppen op heb...
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Silverlady

Re: Geesten en internet

Bericht door Silverlady » 03 dec 2009, 09:15

Ik geef er wel antwoord over.
Zou niet weten waar ik trouwens bang voor moet zijn.
Maar als alles naar het land der fabeltjes evrwezen word,dan vraag ik me af waarom het zin heeft.

Als je me een vraag stelt zal ik echt niet te kleinzielig zijn,om er geen antwoord op te geven :P


Sorry voor het door omstandigheden later reageren

Aenimaxequal

Re: Geesten en internet

Bericht door Aenimaxequal » 03 dec 2009, 11:02

Afbeelding
Zal me er eens gaan in bemoeien e... eerst m'n archiefkast nog eens doorzoeken om zo die overtuigende onderzoeken eens aan de ongelovige ziel te kunnen brengen. De visies van o.a Jung zijn een aanrader in mijn optiek.
Jung-lexicon: een verklarend overzicht van termen uit de analytische psychologie
M'n geloof in geesten in de zin van overleden zielen is toch een innerlijke overtuiging geworden door toch open te staan voor het animisme (sjamanisme, shintoïsme)
Maar het overbrengen van die visie lukt me het beste in onder de vorm van kunst die niet echt een woordverklaring is. Mss toch maar werken aan die hersenhelften balans :wink:

Maar ja,
nu online geesten... soms denk ik wel dat ze m'n pc bezielt is door een geest want de timing dat het systeem hier heeft :o loopt behoorlijk synchroon met gevoelens en gedachten. Nu door mijn koppigheid en ongeloof in het verleden heb ik niet al m'n ervaringen netjes genoteerd.... :| dus een flink onderbouwd betoog kan ik vergeten door dat geheugen van me... nogal druk leven tussen, kinderen, geesten en maatschappij :?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Geesten en internet

Bericht door Beatrix Kiddo » 03 dec 2009, 11:14

Silverlady schreef:Als je me een vraag stelt zal ik echt niet te kleinzielig zijn,om er geen antwoord op te geven :P
Nee, dat blijkt wel. :|
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gijs

Re: Geesten en internet

Bericht door Gijs » 12 dec 2009, 13:50

Silverlady schreef:Voor heel veel bestaan geesten Beatrix.

Zoals jij denkelijk in bepaalde dingen "gelooft"of voor waar aanneemt,zo ook personen met geesten.


Trouwens hoe vertel of leg je mij dan uit dat ikzelf overleden zielen zie?
Of schuif je dit makkelijk zijnde ook af naar het wereldje fabeltjes?
Daar gaat het niet echt om, de TS vraagt: kunnen geesten via internet de levenden bereiken?
Maar deze vraag is onmogelijk te beantwoorden aangezien niemand dat kan weten, niemand weet ook of er geesten zijn. (Alhoewel het natuurlijk een kwestie van geloof is om te zeggen dat ze er wèl zijn.)
Dus je kan er wel over discussiëren, maar BK zegt alleen dat het onmogelijk is om die vraag zomaar te beantwoorden.
(Als je niet in geesten gelooft is het natuurlijk simpel: nee, dat kunnen ze niet.)

Silverlady

Re: Geesten en internet

Bericht door Silverlady » 20 dec 2009, 11:07

Kan je dat dan niet gewoon ook doortrekken naar het wel dan niet geloven in Aliens?
En die die er in geloven/ze gezien hebben enzoverder,hoe voelen zij zich als er iemand doodleuk zegt,geloof ik niet niet eer dan ik het zelf zie, leuk he, dacht het niet, zeker niet als je het dagelijks ziet

Plaats reactie