Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Bericht door Tammy » 29 feb 2012, 22:11

Afbeelding

Ishinomaki is sinds de doortocht van de tsunami vorig jaar een spookstad geworden. En dat mogen we zelfs letterlijk nemen, want heel wat mensen menen er spoken of geesten te zien ronddwalen. Bijna twintig procent van alle dodelijke slachtoffers was uit deze stad afkomstig.
Het slagveld van de tsunami is stilaan opgeruimd. © reuters.
In sommige delen van Ishinomaki ligt de heropbouw stil, omdat arbeiders vrezen dat de geesten van de slachtoffers hen ongeluk zullen brengen. Een supermarkt is er bijvoorbeeld maar voor de helft hersteld, nadat heel wat bouwvakkers ziek werden door de vrees voor spoken. "Mensen stierven hier overal. De hele stad heeft zo'n verhalen", zegt de 64-jarige inwoonster Satoshi Abe.

Een taxichauffeur weigert in bepaalde wijken van de stad te stoppen, omdat hij bang is de geest van een overledene in zijn wagen mee te nemen. Een vrouw beschrijft verhalen over mensen die massaal naar de heuvels lopen, net zoals tijdens de laatste seconden van hun leven.

Emotionele schade
In grote delen van de stad is het puin van de tsunami bijna opgeruimd. Op 11 maart herdenken de Japanners de eerste verjaardag van deze vreselijke natuurramp. De emotionele schade zal voor mensen echter onherstelbaar zijn. Officieel kwamen zeker 4.000 inwoners van Ishinomaki om het leven door de tsunami.

Bron: HLN.

<<<<<<<<<<<<<<<<

Of deze mensen wel geesten echt zien of het zich verbeelden dat ze er misschien zijn weet ik niet.
Wel dat deze mensen getraumatiseerd zijn voor de rest van hun leven, en dat is erg zat. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Bericht door Tardis » 01 mar 2012, 09:43

De spijker op zijn kop Tammy. Alleen al het kijken naar YouTube filmpjes van het kolkende water in de straten van een stadje bezorgt me rillingen. Des te erger zijn de emoties voor de mensen die met eigen ogen hun wereld verloren hebben zien gaan alsof ze naar een film keken en pas later beseffen dat ze werkelijk alles kwijt zijn.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Bericht door Tammy » 01 mar 2012, 09:48

Mooi verwoord Tardis ;P!

Ja eng die filmpjes he?
Ik had ook rillingen toen ik ernaar keek.
De snelheid waarmee het ging en de verwoestende werking , vreselijk gewoon. :-|

Ook die beelden dat de mensen de heuvels op rende om in veiligheid te komen.
Maar die mensen op het strand vond ik het allerengste, die hadden geen schijn van kans. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Bericht door Tardis » 01 mar 2012, 10:00

Echt verbijsterend zoals water alles in korte tijd kan verwoesten. 28.000 doden en vermisten.

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het wemelt van de spoken in Japans tsunamistadje

Bericht door Tammy » 01 mar 2012, 10:55

Zeker verbijsterend. :-|

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie