Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door taigitu » 26 mei 2012, 19:39

Hieronder staat een beschrijving en een recensie van het boek van Bill & Judy Guggenheim.

In de categorie 'Geesten' staan allerlei verhalen en reacties.
Misschien heeft u zelf of in uw omgeving verhalen gehoord van mensen
die een bericht hebben ontvangen van een dierbare overledene.
Vaak durven mensen hier niet over te praten of het te geloven omdat er
vervelend op gereageerd kan worden. Zodoende plaats ik een aantal voorbeelden uit het boek.
Wat u er mee doet of hoe u erover denkt, is aan U.

Signalen uit de hemel - 'Tekenen van geluk'.
Is er contact met overledenen mogelijk?
Ja, aldus de honderden spirituele 'berichten' in dit inspirerend boek.


Beschrijving op de achterkant:
Komen we na onze dood in een andere bestaanswereld, zoals de larf een vlinder leven gaat leiden? Hoewel veel mensen denken dat de dood een definitief eindpunt is, laat dit boek via een indrukwekkende hoeveelheid researchgegevens zien dat de dood slechts de overgang inhoudt van onze fysieke wereld naar een leven in een spiritueel domein. Wie bereid is de in dit boek verzamelde berichten 'van gene zijde' te beoordelen en er authentieke getuigenissen van overledenen (familieleden en vrienden) in ziet, zal tot de overtuiging komen dat er leven na de dood moet zijn en dat men herenigd zal worden met degenen die men liefheeft. Wie in staat is dit fascinerende boek onbevooroordeeld te lezen, zal bemerken dat zijn of haar angst voor de dood minder wordt, of verdwijnt. Men zal zich bevrijd voelen, net als de vlinder die van zijn knellend cocon verlost is.
Recensie(s) (Bol.com.) Het is volgens Bol niet meer verkrijgbaar.
NBD|Biblion recensie
Kunnen de gestorvenen op eigen initiatief contact leggen met nabestaanden? De auteurs brengen verslag uit van hun onderzoek daarnaar en constateren aan de hand van honderden verhalen dat dit inderdaad gebeurt. Ze beschrijven twaalf verschillende manieren waarop de doden zich aan de levenden kunnen vertonen (via verschijning, stem, aanraking, droom, symbool, e.a.). Bij de beschrijving van de contacten worden degenen die het meegemaakt hebben uitvoerig aan het woord gelaten. De auteurs trekken nadrukkelijk de conclusie dat er leven is na de dood, dat dit een heerlijk hemels leven is. De vele contacten zijn voor hen een bewijs daarvan. Het is een boeiend boek, met name door de vele levensverhalen. De tussentijdse commentaren van de auteurs zijn nogal moralistisch en veelal overbodig. Niet alle verhalen zijn even geloofwaardig. Bovendien dringt zich voortdurend de vraag op of de verschijnselen werkelijk het bewijs voor de hemel vormen; zijn er niet andere, meer voor de hand liggende verklaringen? Niettemin: interessante lectuur, die laat zien dat de werkelijkheid ruimer is dan we vaak denken.
(Biblion recensie, Dr. R. Kranenborg.)
'Zes weken na zijn dood verscheen mijn vader aan mij in een droom.....
Het was een onvergetelijke ervaring, een die me voor het eerst dwong
na te denken over een leven na de dood'.
- Carl G. Jung
Laatst gewijzigd door taigitu op 26 mei 2012, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door taigitu » 26 mei 2012, 19:41

Lucy, een boekhoudster uit New Jersey, verloor haar 9-jarige zoon Steven door een auto-ongeluk:

Een maand na Stevens overlijden liep ik ijsberend door zijn kamer en zei: ‘Geef mama een teken! Geef mama een teken! ‘ De dag daarop kwam ik weer in zijn kamer. Drie weken voor hij stierf had ik hem een jong poesje gegeven. Het dier zat nu op zijn bureautje – terwijl ik niet wou dat er ook maar iets op zijn bureautje werd aangeraakt, want ik wou Stevens kamer precies zo houden als hij hem had achtergelaten.
Opeens gooide het dier een fles om die Steven ooit beschilderd had. Ik joeg de poes weg en pakte de fles op met mijn wijsvinger in de hals. Binnenin voelde ik papier. Ik trok het eruit en opende het briefje. Met viltstift had hij geschreven: ‘Mam, ik hou van je!!!!!’
Ik was zo blij dat ik mijn teken had gekregen! Ik was zo buiten mezelf van vreugde dat ik lachte en huilde tegelijk.

Zonder de ‘kuren’ van het jonge katje op dat specifieke moment had Lucy de geschreven boodschap van haar overleden zoon niet licht gevonden. Was dit puur toeval? Of speelde het dier een rol in een groter plan?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door taigitu » 26 mei 2012, 19:43

Lois, een huisvrouw uit Nebraska, had het geluk iets van haar echtgenoot te horen nadat hij onverwacht op 33-jarige leeftijd aan een beroerte was bezweken:

Op de ochtend na Rays overlijden hoorde ik zijn stem, die zei: ‘Ik ben vergeten dat geld naar de bank te brengen. Je kunt het beter meteen pakken en in je portemonnee stoppen’. Het klonk alsof hij achter mijn rechterschouder stond.
Ik keek in zijn jaszak en daar was het geld! Het was ruim driehonderd dollar! Dat kwam toen goed van pas. De middag voor hij stierf hadden we mijn stationwagon verkocht. Ray had het geld in zijn zak gestoken en zou het gaan storten. Maar ik wist niet dat hij dat niet had gedaan.

Dit verhaal is een voorbeeld van postuum contact met een zekere bewijskracht, in de zin dat Lois iets te weten kwam dat ze niet wist en niet had kunnen weten voordat haar overleden echtgenoot het haar vertelde.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door Susan » 26 mei 2012, 20:13

Het onderste verhaal herkende ik wel, ooit eens eerder gelezen.
Prachtig om op die manier nog eens wat te merken dan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door Agaat » 26 mei 2012, 20:17

Prachtinge verhalen!

Ik ben er heilig van overuitgt dat mijn overleden Vader, dagen na zijn dood , in zijn gedaante als geest gelange tijd in onze keuken heeft gezeten..met name onze keuken lamp en gasfornuis gingen zonder aantoonbare reden aan en uit..

Kwam mijn Partner thuis, liep de keuken in.. en riep: POTVERDOMME je hebt het gas laten aanstaan!---> Uhm nee hoor..
100% uitgezet..dat gebeurde erna meerdere malen.. terwijl ik het gas altijd uitzet.

De lamp, flikkerde..dus dan denk je logische ah! lampje bijna op, lampjes verwisselen! So it been done..maar lamp bleef flikkeren..aan uit, aan uit, bedrading lampje nakijken..ook niets mee.. Eneco zelfs laten komen, groepen iets fout? maar nee! ze verklaarde me voor gek

Weken gingen voorbij, tot ik overdag tijdens mijn meditatie mijn Vader zag, hij zat op zijn plekje, op onze bank..met de krant..zei niets maar wees alleen naar de keuken, dat is het moment ik mezelf realiseerde dat hij toch bij mij was..en dit vond ik alleen maar prettig..

Ik hoop hem snel weer te mogen zien of bemerken want ik heb nu al een tijdje niet meer opgemerkt..

Gr,

Agaat

petra8

Re: Tekenen van geluk - Signalen uit de hemel

Bericht door petra8 » 18 mar 2013, 18:49

Hoi Agaat,
Ik denk dat je vader je alleen maar even dag kwam zeggen. liet merken dat alles goed met hem was.
hij zit nu op zijn wolkje in de hemel en wacht tot jullie elkaar weet zullen zien.
het is heel mooi een overledene zo rustig te zien.

:loveU:

Plaats reactie