kast die omvalt of toch niet?

Heb jij een geest gezien of gevoeld ? Alles over geesten vind je hier.
Plaats reactie
willowvrouw

kast die omvalt of toch niet?

Bericht door willowvrouw » 10 aug 2012, 07:28

hoi iedereen,
ik heb eens wat te vragen... een 15tal jaar geleden woonde ik een een splinternieuw huis dat we zelf gebouwd hadden .. op een ochtend vertrekt mijn man naar zijn werk en ik blijf nog wat liggen tot ik plots hoor dat beneden in de living een oude kast met glazen deurtjes in en vol met mijn glas servies staat , omvalt ! het was een oorverdovend geluid . ik ben naar beneden gelopen en vlak voor ik de deur open doe hoor ik nog steeds glas vallen over de vloer(glas stuiterd over de vloer)ik was over mijn toeren en in alle paniek , ik deed heel voorzichtig de deur open want ik had geen schoenen aan en verwachte een ravage!!! maar op 1 sec was alles stil , deed de deur open en de kast stond er nog en geen enkel glas gebroken!! hoe kan dat in feite? ik weet heel zeker wat ik gehoord heb want was klaar wakker als ik aan de deur stond. hoe kunnen geesten zoiets doen? dat er geesten in dat huis zaten weet ik ook (foto's en gewaarwordingen genoeg)en waarom zouden zoiets doen?
wat zou hun boodschap zijn door zoiets te doen?

groetjes

aquarius

Re: kast die omvalt of toch niet?

Bericht door aquarius » 10 aug 2012, 08:36

Als dit een soort van Poltergeist activiteit was geweest zou echt die kast omgevallen zijn,maar dat gebeurde niet.
Ik denk in dit geval aan een gedroomde realiteit belevenis ,die voor kan komen op de grens toestand tussen waken en dromen.

Maar je bent er van overtuigd dat er entiteiten aanwezig zijn in je huis .
Ooit de geschiedenis achterhaald wat er op die plaats is gebeurd ?
En als dat geen informatie oplevert,zou ik via een wichelroede de aardstralen even lokaliseren ,kan wezen dat er een knoop zit onder het huis wat voor problemen kan zorgen .
Maar goed ik lul ook maar wat ,maar je weet maar nooit .

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: kast die omvalt of toch niet?

Bericht door taigitu » 10 aug 2012, 09:23

willowvrouw schreef: ik weet heel zeker wat ik gehoord heb want was klaar wakker als ik aan de deur stond. hoe kunnen geesten zoiets doen? dat er geesten in dat huis zaten weet ik ook (foto's en gewaarwordingen genoeg)en waarom zouden zoiets doen?
wat zou hun boodschap zijn door zoiets te doen?
groetjes
Dat is een heel heftige gebeurtenis.
Heb je voor jezelf een idee/gevoel wat het je duidelijk wil maken, of weet je wat er voor jullie huis werd gebouwd op die grond heeft gestaan of in de grond heeft gezeten.... Als daar heftige dingen zijn gebeurd kan je daar, bij wijze van, nog de 'echo's' van meekrijgen. Ik heb hier achter ons huis een glasfabriek staan en als ik op het balkon zit hoor ik af en toe het glas storten in de bakken en daar moest ik even aan denken.
Het kan ook symboliek zijn en dat moet je dan kunnen linken aan iets wat met glas en rinkelen heeft te maken..... bijvoorbeeld 'je eigen glazen ingooien'..... ik noem maar iets.
Even gezocht naar symbolieken:
Gebroken glas: dit bijgeloof is zo ingeburgerd (‘scherven brengen geluk’) dat men in sommige culturen expres servies aan diggelen gooit. Het geluid van brekend glas zou de boze geesten wegjagen. Potten, glazen en schalen die in de offerande werden gebruikt, mochten geen twee keer gebruikt worden. Men gooide deze aan stukken om zeker te zijn dat men ze niet meer per ongeluk kon gebruiken. De scherven maakten deel uit van de offergave. Hieruit komt ook voort dat men een fles champagne tegen de boeg van een schip kapot slaat, alvorens het schip te water te laten.
Door de jaren heen hoor ik regelmatig de deurbel en in het begin liep ik steeds naar de deur. Het gebeurt in de nacht zowel als op de dag .'s Nachts ging ik ook kijken of er eventueel een van mijn kinderen voor de deur stond met een probleem of zo. Het is lastig omdat ik nooit weet of er een mens van vlees en bloed voor de deur staat of dat ik 'gefopt' wordt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

willowvrouw

Re: kast die omvalt of toch niet?

Bericht door willowvrouw » 10 aug 2012, 13:25

hoi
alvast bedank voor te reageren.
deze vraag kwam er infeite omdat ik een film gezien had waar dat ook gebeurde maar daar was wel een poltergeist aanwezig.
of het in mijn huis ook zo was denk ik niet. wel was er een vrouw van rond 50j , een meisje en haar broer (die voelde ik ni veel) een oude zeer wijze vrouw en nog een paar energieen die ik ni begreep maar wel voelde.maar nooit echt iets dreigend.
in de tuin heb ik ooit een foto genomen en daar stonden 3 hoofden op van soldaten (zag de helmen) niks kunnen achter halen enkel dat er miss een legenpost geweest kan zijn in de 1st wereldoorlog. ik weet uit de grond van mijn hart dat ik niet sliep ... ik zie me boven aan de trap nog staan om te bekomen van de shock en wat ik hoorde en met de trap af te gaan en aan de deur te staan hoorde ik het nog steeds. ik vermoed dat het zo'n 3min geduurd heeft voor ik de deur open deed.
ik woon daar ni meer , en dat er een knoop zou zitten ? daar geloof ik nu wel in!
en dat ik mijn eigen glazen ingooide? ja achteraf gezien ja dat kan ook .en dat het mij dan geluk gebracht heeft , ja hihihi
als ik zo terug denk was dat daar wel een heftige tijd van geesten enz.... maar ik was er echt zeker van dat ik wakker was.
wat mij wel ook opviel is dat ik met google earth eens keek naar dat huis en daar is een zeer grote orbs te zien in die tuin en je kunt er zelfs een gezicht in zien. (nee geen zwembad of trampolien in de tuin ook geen ronde in tuintegels gelegd )
heeft het er iets mee te maken ? ik weet het niet.


groetjes :rolleys:

Plaats reactie