Gedachte kronkel

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Gedachte kronkel

Bericht door Tardis » 13 nov 2013, 13:35

Het naar buiten brengen van valse informatie is een beproefd recept om je tegenstander te dwarsbomen. Dus dat de Russen beweren dat de Amerikanen het weer willen beïnvloeden kan onderdeel zijn van de strategie om onwaarheden de wereld in te helpen. Ik weet niet of het doel van HAARP inderdaad is wat er van officiële kant over beweerd wordt waar is of niet. Wat dat betreft zegt de kritiek op HAARP me net zo veel (of weinig) als de officiële lezing.

Aardbevingen zijn het gevolg van verschuiving van de platen in de aardkorst, dat is in elk geval zeker. In Californië goed te zien aan de wegen die ter plaatse van de San Andreas Fault in de loop der jaren steeds meer gaan zig-zaggen.
Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gedachte kronkel

Bericht door Fenna » 13 nov 2013, 13:42

Tardis schreef:Nederlanders kunnen goed organiseren en zijn over het algemeen harde werkers en na een paar jaar zat het tempo van de wederopbouw er goed in. Dit staat me steeds voor ogen als andere volkeren hulp nodig hebben. Dus dat Haïti er drie jaar na de aardbeving nog steeds niet keurig aangeharkt bij ligt is niet verwonderlijk, heropbouw van een land is een proces van vele jaren

Ik doelde op het feit dat ze de financiële hulp niet daar is gekomen waar het moest. Het strijkstokje kleefde heel erg na de actie voor Haiti, je snapt wel wat ik daar mee bedoel :wink:
Waar ik wel tegen ben is volkeren structureel afhankelijk maken van hulp. Dan moet je je afvragen wie er mee geholpen is: het volk dat hulp nodig heeft of de hulpverleners die een inkomen nodig hebben. Het ligt gecompliceerd maar ik denk dat sommige noodlijdende volkeren beter af zijn als ze aan hun lot worden overgelaten en gedwongen worden zelfredzaam te zijn. Ik kijk dus naar het belang van een volk, het belang van een individu is daaraan ondergeschikt.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Als je deze mensen constant van geld blijft voorzien zonder dat ze er iets voor hoeven doen, leren ze nooit om zelfredzaam te worden.
Ook wij hebben in de geschiedenis nederlagen en rampen meegemaakt waar wij sterker uit zijn gekomen door te leren hoe het probleem aan te pakken.
Als wij ook telkens geld hadden gekregen waren wij ook op onze lauweren gaan rusten en waren gemakzuchtig geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Gedachte kronkel

Bericht door Vitharr » 13 nov 2013, 13:43

Inderdaad Tardis. Als de Russen zeggen dat de Amerikanen liegen, vraag ik me ook eerst af waarom de Russen dan wel de waarheid zouden spreken. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Gedachte kronkel

Bericht door Fenna » 13 nov 2013, 13:48

@ Vithar ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Gedachte kronkel

Bericht door univers » 13 nov 2013, 13:53

Die liegen net zo hard mee, Als het maar in het straatje past.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie