Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door The Grey » 19 mar 2014, 00:47

Ik weet niet of mensen deze complottheorie kennen, ookal ken je hem. Kijk alsjeblieft deze clip door!
Ookal moet je niks van complottheorieën hebben, investeer die 18 minuten en kijk het door!

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/14194/Un ... d-is.dhtml
-

Soraya MV

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door Soraya MV » 20 mar 2014, 03:13

Ik ben zelf geen aanhanger van de complottheorie van Paul McCartney (hoewel ik toch echt wel een soort van complotdenker ben)

Had ook zeker mijn hand opgestoken omdat ik het "bewijs" niet overtuigend vond.
Heb ook wel eens geprobeerd die nummers achtervoren te luisteren, maar hoorde er niet veel in ook. "nee

*Spoiler Alert*


Wat ik jammer vind en dat vind ik ook weer typisch UVN, ik noem het ook wel de atheïstenkerk, dat het inderdaad weer elke vorm van complotten van tafel wil vegen. Ik zie dan ook weer als een poging om "complotdenkers" in een kwaad daglicht te zetten.
Om maar weer eens duidelijk te maken hoe "beïnvloedbaar" de mensen wel niet zijn.

edit: Ik bedacht me net iets toen ik reageerde op het topic van Susan over de gebeurtenis van 15 maart.
In het eind van het filmpje word gezegd dat als je iets al denkt dat je je in allerlei bochten wringt om bewijzen die richting in te duwen....maar wacht ff, maken scepitici en atheïsten zich dan ook niet schuldig aan dit fenomeen? [think]
Kan wel voorbeelden bedenken waarin zelfs de sprekers van de UVN zich schuldig maken hieraan.....

gusteman

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door gusteman » 20 mar 2014, 10:46

Altijd leerzaam, dit soort redevoeringen.

Ik ben geen Nederlander en woon ook niet in Nederland.

Maar moest dit wel het geval zijn dan kende ik nu het bestaan van een Universiteit waar ik mijn kinderen NOOIT zou laten studeren.

Dus hartelijke dank voor het onder de aandacht brengen van dit onderwerp.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door entropy » 20 mar 2014, 11:06

gusteman schreef:[..]dan kende ik nu het bestaan van een Universiteit waar ik mijn kinderen NOOIT zou laten studeren.
Er komen nog vier vervolgcolleges hoor.

Soraya MV

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door Soraya MV » 21 mar 2014, 18:45

Klopt, maar weet je wat het is Entropy? het is altijd hetzelfde liedje bij de UVN tot nu toe hebben alle colleges erop geëindigd op het afkraken van mensen die in andere dingen geloven dan het atheïstisch/"wetenschappelijk" denkbeeld.
Het is té inside the box allemaal.
maar dat vind ik.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door The Grey » 22 mar 2014, 01:07

Ik ben verder niet echt bekend met UVN. Simpelweg te weinig tijd om het allemaal te bekijken (plus dat ik soms ook gewoon een leuk film wil kijken :mrgreen: ).
Ik vond dit toch wel zeker waard om te delen. Zéker omdat hier ook veel complottheorieën behandeld worden!

@Sorayawat jij in je spoiler stukje hebt gezegd ben ik het niet met je eens. Ik vat het niet op als een poging alle complottheorieën de das om te doen. Meer een poging wat perspectief te brengen aan complotdenkers! Iets wat vaak ontbreekt...
-

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door Tardis » 22 mar 2014, 14:55

De UVN roept alleen maar op tot kritisch denken, meer niet. Waar je na lang kritisch nagedacht te hebben op terecht komt schrijft de UVN je niet voor. Ook kritische mensen zijn het vaak met elkaar oneens. Het verschil is dat ze hun oneens zijn beter kunnen onderbouwen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Soraya MV

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door Soraya MV » 28 mar 2014, 18:10

The Grey schreef:Ik ben verder niet echt bekend met UVN. Simpelweg te weinig tijd om het allemaal te bekijken (plus dat ik soms ook gewoon een leuk film wil kijken :mrgreen: ).
Ik vond dit toch wel zeker waard om te delen. Zéker omdat hier ook veel complottheorieën behandeld worden!

@Sorayawat jij in je spoiler stukje hebt gezegd ben ik het niet met je eens. Ik vat het niet op als een poging alle complottheorieën de das om te doen. Meer een poging wat perspectief te brengen aan complotdenkers! Iets wat vaak ontbreekt...
Dat klopt, perspectief aanbrengen is ook heel goed, maar je hebt 2 verschillende soorten complotdenken.
Het complotdenken van bijvoorbeeld een Micha Kat daar sta ik ook niet altijd helemaal achter, maar sommige dingen daar heeft hij het mijn inziens wel bij het rechte eind. Ik denk dat mensen meer vertrouwen zouden moeten hebben in het eigen gevoel/weten, iets wat hier word onderdrukt.
Zo zou ik wel eens willen zien dat ze de echte complotten onder handen nemen (illuminatie etc), in plaats van een makkelijk onderuit te schoppen complot.


wat gelijk een bruggetje slaat naar mijn volgende reactie:
Tardis schreef:De UVN roept alleen maar op tot kritisch denken, meer niet. Waar je na lang kritisch nagedacht te hebben op terecht komt schrijft de UVN je niet voor. Ook kritische mensen zijn het vaak met elkaar oneens. Het verschil is dat ze hun oneens zijn beter kunnen onderbouwen.
Dat klopt en kritisch denken is ook heel erg ok, dat ze het soms goed kunnen onderbouwen klopt ook, maar dit is niet altijd het geval.
Dat de UVN aanstuurt op kritisch denken kan dan ook heel goed zijn, maar als het aankomt op kritisch kijken naar de standpunten die ze zelf naar voren brengen, dat kan dan weer niet. Als je kritisch kijkt naar de denkbeelden die ze daar verkondigen en je levert die kritiek, ook goed onderbouwt word je afgedaan als een idioot die niks weet, want zij weten het immers beter.

Ze zouden dan ook in hun eigen college's wat meer nuance kunnen aanbrengen, zodat je zelf je eigen weg kan vinden. Alles in die college's stuurt aan op Atheïsme.
zogenaamd uit naam van de wetenschap, voor kritisch kijken naar het Atheïsme is geen plaats, want dan geloof je ook gelijk dat de aarde plat is.

gusteman

Re: Paul McCartney is dood! (MUST SEE!!!)

Bericht door gusteman » 29 mar 2014, 10:25

Soraya MV schreef:Alles in die college's stuurt aan op Atheïsme.
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de UvN vertrekt vanuit het standpunt van de vrijdenkerij: "... de opvatting dat men zich in het denken uitsluitend door de rede, wetenschap en logica laat leiden en niet door (autoriteits)geloof of traditie. Vrijdenkers keren zich tegen elke vorm van dogma."

Het vrijdenken is inderdaad wijdverspreid binnen wetenschappelijke kringen.

Daarom ook vond ik het behoorlijk verrassend (en ook enigszins teleurstellend) om zowat aan het begin van het betoog (3:50 min) Dr Moerman te horen verklaren "... Paul McCartney keek, keek iets te veel, lette niet op ...".

McCartney zat (nog steeds volgens het vertelsel van Dr Moerman) alleen aan het stuur van de wagen en zou vlak na dat "te veel kijken" de dood vinden in een verkeersongeval.

Behalve een veronderstelling, "geloven dat dit zo is gebeurd", heeft Dr Moerman geen enkel bewijs dat de zaken zouden verlopen zijn zoals hij het hier afschildert.

En bovenop deze aanname bouwt Dr Moerman verder door en kleeft er allerlei argumenten aan vast die zijn verhaal moeten staven.

Het volledige betoog echter valt of staat met die aanname dat McCartney's aandacht in het verkeer werd afgeleid door een schaars geklede, beeldmooie vrouw op een Londense stoep.

Een aanname die onmogelijk kan gestaafd worden met bewijs, en dus wetenschappelijk gezien geen enkele waarde heeft.

Plaats reactie