Aanslagen 11 september 2001 WTC

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gesloten
WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 11:31

WW2016 schreef:Mensen die geen interesse hebben in de waarheid zullen de volgende documentaire vast niet gaan kijken, maar voor diegenen die wel interesse hebben in de waarheid is dit een must see:

[youtube-2]https://www.youtube.com/watch?v=O1GCeuSr3Mk#t=2674[/youtube-2]
Ik quote mezelf maar even om "Zoeker" te tonen wat voor onzin hij schrijft.

Lees deze quote eens goed, zo simpel zie ik het. Geen overtuigingsdrang. Het delen van informatie voor mensen die hier interesse in hebben. That's it.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:37

goudroes schreef:Ik begrijp er uit dat jij dus andere filmpjes hebt gezien, waaruit bleek dat er wel veel brokstukken, complete stoelen enz lagen?
Die foto's staan zelfs op truther-sites.

Vergeet niet dat vlucht 93 vrijwel verticaal naar beneden kwam; het meeste lag onder de grond.
95% van het toestel is teruggevonden. Of de stoelen compleet waren weet ik niet.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:42

WW2016 schreef:Door fatsoenlijk onderzoek te doen.
Daar zou ik graag meer over weten.
Doe je zelf onderzoek of neem je kennis van onderzoek van anderen?
Hoe bepaal je wat waar is en wat niet?
WW2016 schreef:Zou jij willen vertellen hoe jij het meer dan 10 jaar volhoudt om dagelijks op fora met andere bewoordingen te vertellen dat je dit soort topics eigenlijk maar onzin vindt?
Zou je wat bewijs willen leveren voor je claim dat ik
(a) dagelijks,
(b) op meerdere fora,
(c) meer dan 10 jaar,
(d) vertel dat ik dit soort topics onzin vind?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:44

WW2016 schreef:O btw, een van die typische (meestgebruikte) trol-taktieken is dus het negeren van de feiten en het op de man spelen.
Je noemt geen namen, maar ik heb mijn best gedaan om niet op de man te spelen. Mocht het toch zo overgekomen zijn dan spijt mij dat.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 11:51

Tardis schreef:@ MetalPig: Ja, dat klinkt als 'ijzerstof'. Je weet dat ik destijds (vanuit de gedachte 'bekijk het eens van de andere kant') echt mijn best gedaan heb om de hele zaak vanuit het kamp van de complottheoristen te bekijken en te beargumenteren.
Mijn indruk van huidige stand van zaken is (erg samengevat):
Truthers: het is bewijs voor het gebruik van thermiet bij het neerhalen van de torens.
De rest: toon maar aan dat het *alleen* maar van thermiet kan komen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 28 apr 2014, 12:00

Ja, het zogenaamd noodzakelijke gebruik van thermiet is een goed voorbeeld. Thermiet is geen explosief materiaal. Je kunt er geen gebouwen mee opblazen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Zoeker » 28 apr 2014, 12:15

Tardis schreef:Daar moest ik ook even over nadenken toen ik het las, maar het zal de afko voor Topic Starter zijn.

Ja.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 12:16

MetalPig schreef:
WW2016 schreef:Door fatsoenlijk onderzoek te doen.
Daar zou ik graag meer over weten.
Doe je zelf onderzoek of neem je kennis van onderzoek van anderen?
Hoe bepaal je wat waar is en wat niet?
Onderzoek van anderen bestuderen is ook zelf onderzoek doen, of niet?
Hoe bepaal ik wat waar is? Als het gaat om mijn conclusie dat het om een inside job gaat: een optelsom van alles. Je weet zelf ook wel dat het om zo gigantisch veel feiten gaat die niet kloppen aan het door de overheid gegeven verhaal. Ik ben bezig een aantal vd belangrijkste feiten bij elkaar te verzamelen dan zal ik dat hier in dit topic plaatsen.
WW2016 schreef:Zou jij willen vertellen hoe jij het meer dan 10 jaar volhoudt om dagelijks op fora met andere bewoordingen te vertellen dat je dit soort topics eigenlijk maar onzin vindt?
Zou je wat bewijs willen leveren voor je claim dat ik
(a) dagelijks,
(b) op meerdere fora,
(c) meer dan 10 jaar,
(d) vertel dat ik dit soort topics onzin vind?
Iets wat je zelf ergens hebt geschreven. punt d. staat in dit topic, je quote iemand die het heeft over onzin vervolgens reageer jij "niet zonder reden" wat aantoont dat jij het allemaal maar onzin vindt. Maar goed ik weet niet of jij het leuk vind om zo te zitten mieren neuken en poppenkast te spelen, want je kan ook gewoon toegeven dat je het onzin vindt. Kan mij 't wat schelen? Niet echt. Als je dan per se discussie wilt dan is dat goed, maar dan wel over nuttige dingen en ontopic.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 12:26

WW2016 schreef:Ik ben bezig een aantal vd belangrijkste feiten bij elkaar te verzamelen dan zal ik dat hier in dit topic plaatsen.
Graag, dan kunnen we de inhoud in.
Wat ik bedoelde met mijn vraag over hoe je bepaalt wat waar is: als je een youtube-docu bekijkt en daarin wordt feit X geponeerd met een bepaalde onderbouwing; hoe bepaal je dan of of die onderbouwing klopt en of feit X inderdaad een feit is?

WW2016 schreef:
WW2016 schreef:Zou jij willen vertellen hoe jij het meer dan 10 jaar volhoudt om dagelijks op fora met andere bewoordingen te vertellen dat je dit soort topics eigenlijk maar onzin vindt?
Zou je wat bewijs willen leveren voor je claim dat ik
(a) dagelijks,
(b) op meerdere fora,
(c) meer dan 10 jaar,
(d) vertel dat ik dit soort topics onzin vind?
Iets wat je zelf ergens hebt geschreven. punt d. staat in dit topic, je quote iemand die het heeft over onzin vervolgens reageer jij "niet zonder reden" wat aantoont dat jij het allemaal maar onzin vindt.
Dan heb je mij niet goed begrepen.
WW2016 schreef: Maar goed ik weet niet of jij het leuk vind om zo te zitten mieren neuken
Nou nee, maar als mensen iets over mij beweren wat niet klopt dan moet ik wel reageren.
WW2016 schreef: , want je kan ook gewoon toegeven dat je het onzin vindt.
Nee, dan zou ik liegen.
WW2016 schreef: Kan mij 't wat schelen? Niet echt.
Dan zul je het vast geen probleem vinden om je bewering in te trekken.
WW2016 schreef: Als je dan per se discussie wilt dan is dat goed, maar dan wel over nuttige dingen en ontopic.
Oh, en niet over jouw onwaarheden over mij? Mooi is dat. Als je geen discussie wilt over mijn vermeende postgedrag en meningen, begin er dan niet over, okee?

Ik stel voor dat we dit uitstapje laten rusten en ik afwacht tot je met een "aantal vd belangrijkste feiten" komt.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Zoeker » 28 apr 2014, 12:27

Tardis schreef:
Zoeker schreef:Waarom moet iemand eigenlijk overtuigt worden? Wat is het nut van overtuigen?
In sommige gevallen zal het te maken hebben met groepsvorming, 'wij tegen de rest van de wereld'. Hoe meer mensen het met je eens zijn des te veiliger het voelt dat je goed zit. Een vorm van zelfbevestiging dus. Bij sommigen zal het strelen van het eigen ego ook een rol spelen, je blijkt iemands mening te kunnen veranderen, dat zal misschien een gevoel van macht geven?

Volgens Nietzsche is de wil tot macht de primaire energie van ieder levend wezen. Schoppen tegen de vermeende macht van anderen over jou betekent erkenning dat die macht over jou bestaat. Dan laat je die macht toe in je leven en gedraag je je als een ondergeschikte van die macht en neem je de rol van slachtoffer op je. Dat is een vorm van slavernij, in dit geval zelf ingebeelde slavernij, dan resulteert de wil tot macht in het omgekeerde.

De individuele mens heeft zich vrij gemaakt van het normale bestaan en het gedoe met macht, als de individuele mens zich boven het stadium van de wil tot macht heeft weten te verheffen en de wil tot vrijheid in praktijk brengt. In minder abstracte woorden gesteld: Leg je je neer bij de normen en beperkingen die de samenleving je oplegt of leg je die naast je neer en word je schepper in plaats van schepsel.

Ik kan me hier wel in vinden denk ik. Het is 'onze wil' die ons drijft. Verlossing daarvan is bevrijding. Ik probeer dit aspect ook in mijzelf te onderzoeken. Want ook in mij zit nog 'wil' om te overtuigen. Terwijl ik weet(!) dat als ik een ander van mijn gelijk wil overtuigen dit in de regel een tegengesteld effect heeft. Men gaat namelijk in de contramine.

Toch is er in mij ook een zoeken naar geestverwanten c.q. gelijkgestemden. Een discussie op zoek naar beter inzicht, beter begrip vind ik wenselijk. Ook inzicht in zaken als waar we het hier over hebben. (wat doet een overtuiging met je) Een drang naar ont-wikkeling van mijzelf. En dat leidt automatisch naar mensen die de overtuigingsdrang missen. Mijn overtuiging hoeft immers niet iemand anders zijn overtuiging te zijn. En dan daalt het inzicht in dat men schepper is van de overtuiging zelf. Er is een hang naar indentificatie van het gedachte. En daar zit de pijn, we hoeven geen indentificatie te hebben met het gedachte, we zijn getuige van het gedachte.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Witte wel » 28 apr 2014, 12:33

Opvallend dat bij bepaalde topics op een bepaalde wijze wordt gereageerd door dezelfde personen.
Bij de vorige topics over ditzelfde onderwerp werd dat op dezelfde wijze gedaan nl. de topics;
9/11 Pentagon video goes public for first time,
9/11 complot? En waarom dan wel?,
Complot: de visie van een rechter.

Opvallend is ook dat in die topics video materiaal soms wél als bewijs wordt gezien. :shock:

Maar goed. Is zomaar iets wat iedereen kan opvallen als men vergelijkt.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 28 apr 2014, 13:00

Witte wel schreef:Opvallend dat bij bepaalde topics op een bepaalde wijze wordt gereageerd door dezelfde personen.
Waarom is dat opvallend?
Witte wel schreef:Opvallend is ook dat in die topics video materiaal soms wél als bewijs wordt gezien. :shock:
Zou dat misschien afhankelijk zijn van de inhoud?

WW2016

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door WW2016 » 28 apr 2014, 13:10

MetalPig schreef:
Ik stel voor dat we dit uitstapje laten rusten en ik afwacht tot je met een "aantal vd belangrijkste feiten" komt.
Mee eens en daarom reageer ik tot die tijd alleen hier nog op. Dit topic is al genoeg verkracht met offtopic praatjes.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door The Grey » 28 apr 2014, 15:40

Tardis schreef:Ja, het zogenaamd noodzakelijke gebruik van thermiet is een goed voorbeeld. Thermiet is geen explosief materiaal. Je kunt er geen gebouwen mee opblazen.
Klopt, maar volgens mij wordt het wel gebruikt om in sommige gevallen explosieven met een hoge ontbrandigstemperatuur tot ontploffing te brengen!
En als je heel veel hebt kan je natuurlijk ook het gebouw smelten!
-

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 28 apr 2014, 16:04

Volgens jou wel, maar ben jij een autoriteit op dat gebied? :mrgreen: (niet kwaad bedoeld)
Ik lees dan liever een artikel uit de vakliteratuur over hoe springladingen in combinatie met thermiet gebruikt worden om staalconstructies neer te halen. Zijn die er?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door The Grey » 28 apr 2014, 18:06

Ik ben zeer zeker geen autoriteit op het gebied! :mrgreen:
T was meer een hersenspinsel.

Volgens wikipedia (jaja, geen betrouwbare bron ook geen vakliteratuur) wordt het nog gebruikt in brandgranaten.
Deze worden over het algemeen gebruikt om informatie te wissen.

Ik heb gepoogd een bron te vinden, maar ik wordt overspoeld met 9/11 complot sites...
-

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Vitharr » 28 apr 2014, 18:30

Thermiet is een goedje wat de onverlaat thuis eenvoudig kan produceren, daarom is echt diepgaande informatie moeilijk te vinden. :wink:

Thermiet kan gebruikt worden om door staal te snijden. De reactie is exotherm en bereikt zeer hoge temperaturen. Met thermiet kun je dus door staal snijden als met een mes door boter. Het wordt overigens ook gebruikt om te lassen.

Bij sloopwerkzaamheden wordt volgens mij wel een soortgelijke techniek gebruikt, maar een ander goedje.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 29 apr 2014, 08:54

Tardis schreef:Ja, het zogenaamd noodzakelijke gebruik van thermiet is een goed voorbeeld. Thermiet is geen explosief materiaal. Je kunt er geen gebouwen mee opblazen.
Nee, maar als je de steunpilaren laat smelten zakt het gebouw wel inelkaar.
Thermiet is bedacht omdat de karakteristieke knallen van de explosieven die bij controlled demolition worden gebruikt, niet gehoord zijn. (De getuigen die WW2016 noemt hebben wel explosies gehoord, maar explosies zijn niet ongewoon in brandende gebouwen, en duiden niet eenduidig op explosieven).

Geen knallen, dus moest er iets bedacht worden waarmee je in relatieve stilte een stalen constructie kan laten instorten. Stephen Jones kwam met het idee van thermiet en presenteerde daar ook bewijs voor, net als voor het feit dat Jezus destijds ook op het Amerikaanse continent is geweest.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door MetalPig » 29 apr 2014, 08:58

Vitharr schreef:Met thermiet kun je dus door staal snijden als met een mes door boter.
<...>
Bij sloopwerkzaamheden wordt volgens mij wel een soortgelijke techniek gebruikt, maar een ander goedje.
Dat gaat met explosieven, zogenaamde snijladingen.
Gemakkelijker aan te brengen en te controleren dan thermiet.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Aanslagen 11 september 2001 WTC

Bericht door Tardis » 29 apr 2014, 09:08

MetalPig schreef:Stephen Jones kwam met het idee van thermiet en presenteerde daar ook bewijs voor, net als voor het feit dat Jezus destijds ook op het Amerikaanse continent is geweest.
:rolfl:

Vanwege dit soort idioterie volg ik soms nog wel eens een filmpje van de een of andere 'verlichte geest' die ons weet te vertellen hoe het nou eigenlijk precies zit. Entertainment. Wat ik van thermiet weet is dat het bij ontbranding 2200 graden heet is en dat je er door staal mee kunt snijden als een heet mes door de boter. Maar dat gebeurt veel te traag om te gebruiken tijdens een controlled demolition. Het gele spul dat langs de gevel naar beneden valt zou gesmolten staal moeten zijn, als gevolg van het gebruik van thermiet. Is het gesmolten staal, zoals dat door sommigen beweerd wordt, of toch iets anders? Is het überhaupt gesmolten metaal, bijvoorbeeld aluminium? Liters sinaasappelsap lijkt me niet waarschijnlijk, je zou verwachten dat vloeistoffen door de hoge temperatuur binnen gaan koken en verdampen, maar je weet het nooit zeker. Ik kan vanaf de filmbeelden niet beoordelen wat het is.
Laatst gewijzigd door Tardis op 29 apr 2014, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gesloten