Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 18:57

Ook 1 van de redenen waarom langdurige samenzweringen zaken maar al te vaak over generaties heen tillen.

De jongere generaties weten niet beter,hebben geen vergelijkingsmateriaal,terwijl oudere generaties dat wel hebben.
Degenen die in de Eurotijd geboren zijn, weten niet hoe het was in de Gulden tijd.
Zij zien het verschil niet.

Degenen die nu bij geboorte al een smartphone om hun nek hebben hangen,weten niet hoe het was en 'voelde' zonder die smartphone.
Ze kennen het verschil niet.

Tenzij ze in het verleden gaan graven en zien wat er opgeofferd is om tot hun generatie te komen en de verrotte wereld waarin ze nu leven.
Doen ze dit niet,weten ze niet beter en is de staat van de wereld nu, voor hen vanzelfsprekend.

Precies wat de ultieme samenzwering wil,kleine stappen over grotere tijdsspannes.
Toekomstige generaties,die straks in slavernij geboren worden weten niet beter, als werkelijke geschiedenis van verleden voor ze verborgen gehouden word ( dom en onbewust houden ).
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Fenna » 13 jul 2018, 19:27

Gast1 schreef:
13 jul 2018, 16:27
Sluit ik me helemaal bij aan. :post:
Me too. ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Mypos » 13 jul 2018, 20:48

Fenna schreef:
13 jul 2018, 19:27
Gast1 schreef:
13 jul 2018, 16:27
Sluit ik me helemaal bij aan. :post:
Me too. ;P!
And me too! :hands: :peace:

Ik zie het echt 100% hetzelfde Osiris. :post:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Mypos » 13 jul 2018, 20:53

Naast die grote conspiracy die Osiris beschrijft zijn er twee kleinere (onder) conspiracys die vooral mij interesseren. De UFO doofpot en het financiele stelsel. In beide is op het moment best veel beweging. Vooral in de UFO doofpot. Deze zijn ze volgens vele kenners stukje bij beetje aan het bloot geven. Interesting times my friends!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door univers » 13 jul 2018, 21:21

De UFO doofpot
De ufo's waren hier eerder, dan dat er mensen hier rondliepen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Vitharr » 13 jul 2018, 21:49

inderdaad. Complotten mogen een kort leven beschoren zijn maar onwetendheid kun je eeuwig in stand houden. Je hebt geen ogen nodig om te zien maar visie. Verborgenheid is tegenwoordig een illusie en onwetendheid een luxe keuze in de weelderige wereld waarin wij leven.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 21:51

univers schreef:
13 jul 2018, 21:21
De UFO doofpot
De ufo's waren hier eerder, dan dat er mensen hier rondliepen.
I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 14 jul 2018, 05:39

Vitharr schreef:
13 jul 2018, 21:49
Complotten mogen een kort leven beschoren zijn maar onwetendheid kun je eeuwig in stand houden.
Je hebt geen ogen nodig om te zien maar visie. Verborgenheid is tegenwoordig een illusie en onwetendheid een luxe keuze in de weelderige wereld waarin wij leven.
Weer een om in te lijsten, waarde viervoeter ;P!

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 14 jul 2018, 05:42

Osiris schreef:
13 jul 2018, 21:51
univers schreef:
13 jul 2018, 21:21
De UFO doofpot
De ufo's waren hier eerder, dan dat er mensen hier rondliepen.
I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
Ik ben dezelfde mening toegedaan hoor, maar hoe onderbouwt Sitchin zijn stelling?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 14 jul 2018, 07:49

Je zal toch echt zelf zijn boeken moeten lezen om daar precies achter te komen :wink:

Beknopt ; de basis zijn de vele opgegraven 6000 jaar oude Sumerische kleitabletten.
Het verhaal dat daar uit voortkomt heeft hij uitvoerig vergeleken met de oudst bekende geschriften,zoals de bijbelse en bijvoorbeeld Indiase geschriften e.a.

Weliswaar verguisd en verketterd alszijnde verzonnen,foute vertalingen etc.
Maar je zou ook kunnen stellen dat het die eerder genoemde religieuze ( machts en controle ) samenzwering blootlegt en volledig ondermijnt.

Om daar een eigen oordeel over te vellen,zul je je daar open minded zelf in moeten verdiepen, je intuitie en gevoel daar over heen laten gaan.
Dat is wat ik i.i.g. gedaan heb,naast vele anderen gelezen boeken,los van Sitchin, over dit onderwerp betreffende buitenaardse ' goddelijke bezoekers', die hun invloed hebben laten gelden over onze planeet.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 14 jul 2018, 08:42

Osiris schreef:
14 jul 2018, 07:49
Je zal toch echt zelf zijn boeken moeten lezen om daar precies achter te komen :wink:
Correct gesteld, maar ik ben geen lezer van boeken.
Osiris schreef:
14 jul 2018, 07:49
Beknopt ; de basis zijn de vele opgegraven 6000 jaar oude Sumerische kleitabletten.
Het verhaal dat daar uit voortkomt heeft hij uitvoerig vergeleken met de oudst bekende geschriften, zoals de Bijbelse en bijvoorbeeld Indiase geschriften e.a.
Ah, het Gilgamesj-epos en de Veda.
Ik heb daarover wel stukken gelezen, alsook over het nog oudere Atrahasis-epos en alhier op het forum aangehaald. ;P!
Osiris schreef:
14 jul 2018, 07:49
Weliswaar verguisd en verketterd alszijnde verzonnen,foute vertalingen etc.
Maar je zou ook kunnen stellen dat het die eerder genoemde religieuze ( machts en controle ) samenzwering blootlegt en volledig ondermijnt.
[jaja] [jaja] [jaja]
Osiris schreef:
14 jul 2018, 07:49
Om daar een eigen oordeel over te vellen,zul je je daar open minded zelf in moeten verdiepen, je intuïtie en gevoel daar over heen laten gaan.
Dat is wat ik i.i.g. gedaan heb,naast vele anderen gelezen boeken, los van Sitchin, over dit onderwerp betreffende buitenaardse 'goddelijke bezoekers', die hun invloed hebben laten gelden over onze planeet.
Nee hoor, ik denk dat als ik boeken ga lezen over dit onderwerp, dat ik mij dan laat 'leiden' en mij derhalve conditioneer.
Ik zou me mogelijk zelf plagen met confirmation bias en selffulfilling prophecy.
Wat ik heb gedaan is mijn innerlijke ik geraadpleegd, ik heb me volledig opengesteld voor iets wat ik geen naam kan geven en daarbij heb ik een oude kracht ontmoet of aangeboord.
Een aha-erlebnis van hier tot Tokio, een Eureka-moment.
Alle antwoorden kwamen ongevraagd en later las ik bevestigingen in bijvoorbeeld boeken waar jij het over hebt. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door univers » 14 jul 2018, 09:22

I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door univers » 14 jul 2018, 09:59

Voor Gast1.

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door gusteman » 14 jul 2018, 10:24

gusteman schreef:Inderdaad, de schuld ligt niet bij de machtigen maar in de allereerste plaats bij de kleintjes, de zonde van hoogmoed.
Osiris schreef:
13 jul 2018, 18:28
En wederom, het toestaan dat het gebeurt komt dus door de belangrijkste factor van samenzwering; het dom en onbewust houden van de ' gewone mensen ', die dus zo onbewust het spel mee spelen.
En daar is dus de media samenzwering met propaganda tools het belangrijkste middel voor geworden.
Gast1 schreef:
13 jul 2018, 18:47
Zou het niet kunnen zijn dat de 'kleine' burgers helemaal niet zoveel mogelijk willen lijken op die 'grote, rijke heren' -alsof er geen 'grote, rijke dames' zijn-?
Zou het niet eerder kunnen dat die 'kleine' burgers zich misschien ook eens iets extra's willen gunnen?
Interessant: volgens Osiris is de macht van de groten over de kleintjes het gevolg van een complot door de groten die de kleintjes dom houden; volgens Gast1 echter is die macht het resultaat van de zucht van de kleintjes naar net dat ietsje meer.

Waaruit volgt dat hier twee tegenstellingen staan:

- volgens de éne thesis worden de kleintjes opzettelijk dom gehouden door de groten waardoor zij onbewust het spel van de groten meespelen;

- volgens de andere thesis willen de kleintjes een beetje groeien en proberen daarom het spel van de groten mee te spelen; niet ongewoon: dergelijk gedrag zien we ook bij kinderen in de speeltuin ... indien de groten dan het spel intelligent spelen hebben zij er zonder meer baat bij;
we vinden hiervoor ook herkenbaar gedrag bij dieren waar de kleintjes door de groten (middels een vorm van spel) wordt aangeleerd hoe zij zich in leven kunnen houden eens ze volgroeid zijn.

De tweede thesis vindt herkenning in het evolutiepatroon van de mens als wezen op deze planeet: zoeken naar antwoorden en oplossingen, streven naar verbetering en doorgroei.

De eerste thesis echter veronderstelt dat de kleintjes (het gros van de mensheid) niet oplossing gericht kunnen denken omdat zij klakkeloos slikken wat hen wordt voorgeschoteld.

Doet me een beetje denken aan die mop:
  • Een man wandelt langs een akker waar een boer een poeder aan het strooien is. De man vraagt "waar dient dat poeder voor?"
    Zegt de boer "om olifanten weg te houden".
    Zegt de man weer "maar hier zitten toch geen olifanten" waarop de boer "goed poeder hé".
Dezelfde redenering: mensen gedragen zich niet zo snugger dus moet dit wel zo komen doordat zij dom worden gehouden (middels een ingreep onder de vorm van een complot) ... de mogelijkheid dat het merendeel der mensen gewoon niet snugger is wordt voor het gemak even opzij geschoven.

En daar komen we dan weer on topic: het gegeven dat slechts een beperkt deel der mensheid snugger genoeg is om complotten te doorzien onderschrijft de insteek van dit onderwerp.
Want dit brengt mee dat diegenen die complotten smeden er rekening moeten mee houden dat het overgrote deel der mensheid niet in staat zal zijn dit geheim te bewaren en snel hun mond zullen voorbij praten.
Derhalve moeten de complot smeders er voor zorgen dat alle mensen die wèl snugger genoeg zijn op één of andere manier voldoende baat hebben bij het complot om er mee in te stappen.
En dat is een onhaalbaar doel ..... even onhaalbaar als het beïnvloeden van de mensheid door het sproeien van chemtrails.

gusteman

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door gusteman » 14 jul 2018, 10:30

univers schreef:
14 jul 2018, 09:22
I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Oeps ..... foutje?

Eén van beiden zit er toch wel eventjes een paar miljoen jaren naast ... ofwel univers ofwel Sitchin.

Voor wat mij betreft: van Sitchin weet ik met zekerheid dat zijn "vertalingen" van Sumerische kleitabletten één grote hoop gezwam zijn.
Als ik dus zou moeten kiezen dan ga ik voor de stelling van univers ... niet omdat ik er van overtuigd ben dat zijn beweringen waar zijn maar wel omdat ik weet dat de beweringen van Sitchin flauwekul zijn. Zoals die man Sumerisch spijkerschrift "vertaalde" kan ieder kind het ook: met de natte vinger.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Fenna » 14 jul 2018, 10:38

univers schreef:
14 jul 2018, 09:22

Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Verdubbel het maar broertje.
Toen hadden ze onze planeet al uitgezocht om te experimenteren.
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Mypos » 14 jul 2018, 11:34

gusteman schreef:
14 jul 2018, 10:30
univers schreef:
14 jul 2018, 09:22
I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Oeps ..... foutje?

Eén van beiden zit er toch wel eventjes een paar miljoen jaren naast ... ofwel univers ofwel Sitchin.

Voor wat mij betreft: van Sitchin weet ik met zekerheid dat zijn "vertalingen" van Sumerische kleitabletten één grote hoop gezwam zijn.
Als ik dus zou moeten kiezen dan ga ik voor de stelling van univers ... niet omdat ik er van overtuigd ben dat zijn beweringen waar zijn maar wel omdat ik weet dat de beweringen van Sitchin flauwekul zijn. Zoals die man Sumerisch spijkerschrift "vertaalde" kan ieder kind het ook: met de natte vinger.
:rolfl:

En ik weet met zekerheid dat alles wat jij stelt een hoop gezwam is.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 14 jul 2018, 12:22

gusteman schreef:
14 jul 2018, 10:30
univers schreef:
14 jul 2018, 09:22
I agree,volgens Sitchin al minstens zo'n 400.000 a 500.000 jaar geleden.
Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Oeps ..... foutje?

Eén van beiden zit er toch wel eventjes een paar miljoen jaren naast ... ofwel univers ofwel Sitchin.

Voor wat mij betreft: van Sitchin weet ik met zekerheid dat zijn "vertalingen" van Sumerische kleitabletten één grote hoop gezwam zijn.
Als ik dus zou moeten kiezen dan ga ik voor de stelling van univers ... niet omdat ik er van overtuigd ben dat zijn beweringen waar zijn maar wel omdat ik weet dat de beweringen van Sitchin flauwekul zijn. Zoals die man Sumerisch spijkerschrift "vertaalde" kan ieder kind het ook: met de natte vinger.
En weer lees je niet wat er staat, as usual
In de Sitchin stelling staat !! MINSTENS !! .
Dus spreekt dat Univers allerminst tegen,hij gaat nog een stukje verder in de tijd terug. *1*

En voor wat mij betreft; komt Sitchin veel dichter bij de ware geschiedenis, dan ons door de samenzwerende autoriteiten verteld word.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Vitharr » 14 jul 2018, 12:29

Toen ik de bijbel voorgeschoteld kreeg op school op 6 jarige leeftijd vond ik daar herkenning in van mijn intuïtief weten. Bij die kennismaking kwam echter ook de indoctrinatie. De leraren probeerden me te overtuigen dat het een boek met regeltjes was en ik eeuwig moest lijden als ik ze niet volgde. Ik vond echter dat het boek een boodschap van liefde bevatte en hoe het aan de hand van voorbeelden ons waarschuwde hoe moeilijk de mens die kan verstaan. De indoctrinatie zag ik als een bewijs daarvan maar er was uiteraard twijfel omdat ouderen automatisch een soort autoriteit kregen.

Spirituele bevrijding kwam door een vrouw die lid was van de pinkstergemeenschap. Zij was oud en grijs en bezat daardoor de meeste autoriteit. Zij vertelde me dat niemand mij kon zeggen welk pad God voor mij gekozen had omdat ieder mens uniek is. Dit bevestigde mijn idee dat mijn leraren door demonen bezeten waren en dit was tevens het einde van mijn respect voor autoriteit. Er is namelijk altijd een autoriteit boven die autoriteit en die kan iets heel anders willen.

God was voor mij geen man met een baard maar een naam voor iets unieks. De demonen die ik zag waren ook geen wezens maar een soort psychisch vergif. Hebzucht zag ik als een demon bijvoorbeeld. Mijn eigen weg zoekende hing ik ergens tussen wetenschap en spiritualiteit toen ik von Danichen voor het eerst tegenkwam. Mijn intuïtief weten maakte een sprongetje want deze man vertelde iets wat grotendeels overeenkwam met mijn innerlijk weten dus zoog ik al het nieuwe zonder nadenken op.

Hoe meer ik las, hoe meer er begon te knagen en dus werd ik kritisch en zocht ik dieper. Toen zag ik in dat ik weer misleid werd door demonen. Er was handig gebruik gemaakt van mijn verzet tegen de 'gevestigde orde" en ik kreeg dezelfde waarheden dit keer doorspekt met slimme fantasie voorgeschoteld. Dus trok ik me terug in mijn intuitief bolwerk om feit van fictie te scheiden. Weg met die zooi.

Ik dook de wetenschap in. Er bleek maar weinig te kloppen van alle kritiek uit de alternatieve hoek. Er zijn wel zaken aan te merken op de wetenschappelijke wereld maar opvallend genoeg zie je die niet vaak als kritiek. Zo is er een prachtige documentaire over hoe wetenschappelijk werk 'verborgen' wordt in niet geïndexeerde bibliotheken (online). Dit heb ik aan de werkelijkheid getoetst en is een feit. Dit werk is met gemeenschapsgeld uitgevoerd en zou openbaar moeten zijn. Strikt technisch is het dat ook maar het is verstopt. Ik heb van mijn procestechnologen gegevens gekregen die zij bezaten (inlognamen en wachtwoorden) om bij deze informatie te komen. En na de proef op de som te hebben genomen blijk je dit werk niet te kunnen vinden via normale zoekmethodes op internet.

Dit is geen complot omdat het niet geheimgehouden wordt maar slechts verzwegen. Daarom wist ik het niet, nu wel, en niemand probeert me het zwijgen op te leggen. Dat blijkt ook helemaal niet nodig te zijn want heel veel mensen die zich kritisch noemen doen toch niets met die informatie maar blijven zich verschuilen achter de krankzinnige illusie dat wetenschap tegenspreekt. Zoals ik eerder zei is homeopathie nooit wetenschappelijk bewezen. Wetenschap zegt echter niet dat het daarom niet bestaat, dat doen mensen die wetenschap interpreteren. Wetenschap zegt dat zij niet vast heeft kunnen stellen dat het werkt en dat is totaal iets anders.

Deze wereld heeft een veel groter probleem dan het dramadriehoek complot-complot. Deze wereld heeft een ernstig tekort aan kritische denkers. Kijk voor de lol eens in het MMS topic hoe eenvoudig de waarheid boven tafel komt als mensen respectvol en open onderzoek doen. Toen er een complot van de gevestigde orde ter sprake kwam werd er gejubeld maar toen het een complot uit de alternatieve hoek bleek te zijn werd het verdacht stil. In dat topic zie je enkele kritische denkers aan waarheidsvinding doen en tevens een zeer wijdverbreide vorm van een openlijke samenzwering, de gote struisvogelcultus.

Diezelfde struisvogelcultus manifesteert zich hier. Op de vraag van Gast1 naar de onderbouwing van Sitchin wordt verwezen naar zijn boeken. Is dat de beste plek voor een kritische beschouwing van zijn beweringen? Nee, dat lijkt mij niet. De Sitchinreligie heeft veel volgelingen en dus dook dit onderwerp al talloze malen op dit forum op. In een uitgebreid topic heb ik verwezen naar de site waar de tabletten van Sitchin online staan inclusief een hele uitgebreide cursus Soemerisch. Het hele punt met Sitchin is namelijk dat ten tijde van zijn beweringen hij de enige was die, naar eigen zeggen, de kleitabletten kon lezen. Dat is inmiddels behoorlijk achterhaald en als je zelf de moeite neemt om een deel van zo'n tablet te vertalen waar Sitchin van quote zie je al snel dat Sitchin dislectisch was in de Soemerische zin.

Wederom wordt intuitief weten misbruikt om volgelingen te verkrijgen. Ook Sitchin was bezeten van de demonen waar ik eerder over sprak. Het is best bizar om keer op keer te aanschouwen hoe geroepen wordt dat de waarheid verborgen gehouden wordt terwijl de roeper de waarheid stelselmatig negeert om zijn geloof in stand te kunnen houden. Als je buiten die sektes blijft en jezelf kritisch blijft ontwikkelen maak je fouten maar daar leer je van. En als je goed om je heen blijft kijken zie je hoe wijdverbreid dit menselijke probleem werkelijk is.

Boekspirituelen lopen met Korans, Bijbels etc in hun hand te gillen dat ze de waarheid verkondigen maar zijn totaal blind voor hun eigen leugens. Internetspirituelen citeren de topresultaten van Google en hebben niet eens door dat hun visie aan de lopende band veranderd wordt. En dan heb je nog de groep die zich af denkt te zetten tegen religie en zich rationeel noemt. Als je deze groep confronteert met exotische wetenschap (die je niet standaard op school krijgt zoals de relativiteitstheorie) dan wordt je uitgelachen omdat ze in de illusie zijn gaan geloven dat ze alwetend zijn.

De mensheid is aan het veranderen in het equivalent van de 2 muppets die op het balkonnetje overal kritiek op hebben. We zijn zo goed aan het worden in het verdedigen van onze denkbeelden dat we denken dat we ze niet meer hoeven te laten evolueren. En dus zijn we weer intensiever bezig met het uitroeien van andersdenkenden. Ik las eerder dat deze generatie niet zou beseffen hoe hard er voor onze vrijheid gevochten is. Weten wij dat wel? Het enige wat we er mee doen is het in vrijheid inperken van andere vrijheden. We roepen iets, en vermijden daarna het liefst discussie. Als de ander het niet slikt is hij/zij onwetend. Het recht van de sterkste plaat voor je kop.

Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren. Iemand praat zijn mond voorbij of iemand denkt dat hij/zij er beter uit komt als hij de overige complotleden bedonderd. Ruim voor het afluisterschandaal in de openbaarheid kwam wisten daardoor velen al dat dit plaats vond. Sprak je erover, werd je uitgelachen. Toen kwam het in de openbaarheid en was de wereld geschokt. En wat veranderde er? Niets. Het gros van de moderne mens loopt rond met een smartphone en installeert talloze apps die toegang tot je microfoon nodig hebben. Hiermee worden we continu actief afgeluisterd. De sleepnetwet schrikt ons af (omdat ons dat verteld wordt door voorgangers) maar facebook en Google bewaren een veelvoud van deze data en dat is niet eens een geheim.

Dus een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren maar de illusie er om heen wordt maar al te graag in stand gehouden. En dat meestal nog door de tegenstanders die de samenzwering hebben geadopteerd als een deel van hun geloof. En zo veranderd de hemel op aarde in een hel vol demonen. Demonen die aanbeden worden en met hand en tand verdedigd worden zodat zij kunnen blijven bestaan en anderen vergiftigen.

Geld is 1 van de grotere demonen op dit moment. De meerderheid van de westerse wereld vind dat zij hier niet genoeg van heeft. Vervolgens rechtvaardigt men die honger door met de vinger te wijzen naar anderen. Je vind grote overeenkomsten met drugs. De financiële wereld voldoet graag aan de vraag en is net een dealer. De mens zal nooit genoeg hebben. Financiele armoede bestaat nagenoeg niet in onze delen van de wereld en we bezitten met zijn allen genoeg om ook de laatste voorbeelden uit te roeien. Dat doen we niet omdat we de illusie koesteren dat we niet genoeg hebben. Wees dan ook zo fair om de bewijzen bij je zelf te leggen.

Willen is lijden, wees tevreden met wat je hebt. Hecht je er niet aan want het is vergankelijk en anderen zullen het van je af nemen. Laat je inspireren door anderen maar denk voor jezelf. Je bent alleen te controleren als je zelf de teugels uit handen geeft. Er zijn goede voorbeelden genoeg.

Succes ermee verder. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Vitharr » 14 jul 2018, 12:41

Osiris schreef:
14 jul 2018, 12:22
gusteman schreef:
14 jul 2018, 10:30
univers schreef:
14 jul 2018, 09:22


Mijn zien gaat tot 2.1/2 miljoen jaar geleden.
Oeps ..... foutje?

Eén van beiden zit er toch wel eventjes een paar miljoen jaren naast ... ofwel univers ofwel Sitchin.

Voor wat mij betreft: van Sitchin weet ik met zekerheid dat zijn "vertalingen" van Sumerische kleitabletten één grote hoop gezwam zijn.
Als ik dus zou moeten kiezen dan ga ik voor de stelling van univers ... niet omdat ik er van overtuigd ben dat zijn beweringen waar zijn maar wel omdat ik weet dat de beweringen van Sitchin flauwekul zijn. Zoals die man Sumerisch spijkerschrift "vertaalde" kan ieder kind het ook: met de natte vinger.
En weer lees je niet wat er staat, as usual
In de Sitchin stelling staat !! MINSTENS !! .
Dus spreekt dat Univers allerminst tegen,hij gaat nog een stukje verder in de tijd terug. *1*

En voor wat mij betreft; komt Sitchin veel dichter bij de ware geschiedenis, dan ons door de samenzwerende autoriteiten verteld word.
Je spreekt Sitchin tegen. Nibiru ontwikkelde 500.000 jaar geleden pas de problemen die leidden tot de vermeende bemoeienis met de Aarde. Sitchin is heel exact. MINSTENS staat dus in jouw stellng, niet in die van Sitchin. Waarom spreek je degene tegen die je verdedigt en als betrouwbaarder dan anderen noemt? In de boeken die je Gast1 aanraad staat ook 500.000 jaar. Nu blijk je dat zelf niet te geloven want het kan ook 2 miljoen jaar eerder geweest zijn schrijf je. Waarom zet je Gast1 dan op een dwaalspoor?

En waarom wijst een andere Sitchinvolger hier niet op?

Hier wat informatie van Sitchin over het werk wat je verdedigt. Misschien helpt dat in de discussie:

https://www.sitchinstudies.com/anunnaki-timeline.html#
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie