Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door univers » 15 okt 2016, 08:26

Wetenschappers van de Chapman Universiteit hebben de tien grootste angsten van Amerikanen in kaart gebracht. Daarnaast stelden zij vragen over complottheorieën en islamofobie aan meer dan 1.500 deelnemers. Onderzoekers denken dat deze twee fenomenen namelijk gerelateerd zijn aan angst.

Met stip op 1 in de top 10 staat ‘corrupte ambtenaren’. Dit is een grote zorg van 60,6% van de ondervraagden. Daarna volgt ‘een terroristische aanslag op de Verenigde Staten’. Hier is 41% van de deelnemers bang tot zeer bang voor. Hierna volgen angsten als ‘niet genoeg geld hebben’ (39,9%), ‘slachtoffer worden van terrorisme’ (38,5%), ‘strengere wapenwetten’ (38,5%) en ‘het verlies van dierbaren’ (38,1%).

Het is opvallend dat meer Amerikanen zich zorgen maken over het feit dat ze hun wapens moeten inleveren dan het verlies van hun ouders, partner of kinderen. “Mensen vrezen voor datgene wat ze niet onder controle hebben”, vertelt professor Christopher Bader. “Dit zien we duidelijk terug in de top tien.”

Samenzweringstheorieën
Een andere conclusie is dat veel Amerikanen in complottheorieën geloven. Zo denkt meer dan de helft van de Amerikanen dat de overheid informatie achterhoudt over 9/11 en de moord op John F Kennedy. Daarnaast gelooft veertig procent dat de overheid meer weet over buitenaards leven en klimaatverandering dan dat bekend is bij het volk. Een derde van de deelnemers meent dat het geboortecertificaat van Obama vervalst is.

“Bijna eenderde van de ondervraagden gelooft dat de overheid informatie achterhoudt over de North Dakota-crash”, vervolgt Bader. Het mooie is dat de North Dakota-crash niet bestaat. “Wij hebben die verzonnen.” Dit voorbeeld toont aan dat veel Amerikanen paranoïde zijn.

Post-truth-tijdperk
“Dit complotdenken maakt onderdeel uit van een breder probleem”, concludeert auteur Maarten Reijnders in zijn boek ‘Complotdenkers‘. “Hele volksstammen wantrouwen elke vorm van autoriteit en kneden feiten net zo lang tot ze in overeenstemming zijn met hun overtuigingen. Volgens cultuurpessimisten leven we in een post-truth-tijdperk waarin de grenzen tussen feiten en onzin, waarheden en leugen en fictie en non-fictie langzaam verdwijnen. Autoriteiten zijn bij voorbaat verdacht.” We zagen dit afgelopen weekend tijdens het debat tussen Hillary Clinton en Donald Trump. Beide presidentskandidaten staan lijnrecht tegenover elkaar en slingeren het ene naar het andere argument naar elkaar toe. Het gaat niet langer om de waarheid en factchecking is overduidelijk niet van belang.

“Dankzij internet en de versnippering van het medialandschap is het veel makkelijker geworden om ‘informatie’ te vinden die jouw blik op de werkelijkheid bevestigt”, vervolgt Reijnders. “Media die feiten ondergeschikt maken aan hun ideologische boodschap mogen zich verheugen in een grote populariteit.” Het is opmerkelijk dat Britse en Amerikaanse kranten en omroepen net voor het Brexit-referendum en in aanloop tot de Amerikaanse verkiezingen openlijk communiceren welke kant ze steunen.

“Als we denken dat we een patroon hebben gevonden, dan verzinnen we er een verhaal bij”, schrijft Reijnders. “Dankzij het voortschrijden van de wetenschap hebben we de afgelopen eeuwen afscheid kunnen nemen van tal van ‘verklaringen’ die onze voorouders voor allerhande fenomenen verzonnen.” De wereld is onttoverd, maar de menselijke natuur is niet veranderd. “Net als andere overtuigingen biedt het geloof in complottheorieën houvast. Het is een manier om chocolade te maken van de wereld om ons heen.”

Islamofobie
Hoewel een procent van de Amerikanen moslim is, zijn veel Amerikanen bang voor moslims. De helft van de ondervraagden ziet liever geen moskee in de buurt, een derde gelooft dat moslims eerder deelnemen aan terroristische aanslagen en dat de immigratie van moslims moet stoppen. “Het is verontrustend dat velen rondlopen met deze overtuigingen”, vindt socioloog Ed Day van de Chapman universiteit. “Voor de VS is godsdienstvrijheid immers een speerpunt.”

Er zijn feiten, meningen en leugens. “Op het moment dat we leugens gaan accepteren als waardevolle meningen, begeven we ons op een gevaarlijk postmodernistisch pad”, aldus Reijnders. “Feiten doen ertoe. Voor de nabestaanden van de aanslagen van 11 september. Voor de moslims die er ten onrechte van worden beschuldigd dat ze bloeddorstige terroristen zijn.”
“OP HET MOMENT DAT WE LEUGENS GAAN ACCEPTEREN ALS WAARDEVOLLE MENINGEN, BEGEVEN WE ONS OP EEN GEVAARLIJK POSTMODERNISTISCH PAD”
Afbeelding

De tien grootste angsten op een rij.

https://www.scientias.nl/amerikanen-gel ... -probleem/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door gusteman » 15 okt 2016, 09:16

Netjes en beknopt samengevat de nagel op de kop getikt.

Helderder dan dit kan je het niet benoemen:
  • “Als we denken dat we een patroon hebben gevonden, dan verzinnen we er een verhaal bij”, schrijft Reijnders. “Dankzij het voortschrijden van de wetenschap hebben we de afgelopen eeuwen afscheid kunnen nemen van tal van ‘verklaringen’ die onze voorouders voor allerhande fenomenen verzonnen.” De wereld is onttoverd, maar de menselijke natuur is niet veranderd. “Net als andere overtuigingen biedt het geloof in complottheorieën houvast. Het is een manier om chocolade te maken van de wereld om ons heen.”
Kijk maar naar de Bilderberg bijeenkomsten: volgens de complottheorie komen daar jaarlijks alle echt machtige figuren bijeen om te streven naar werelddominantie.
Nou, zo echt machtig kunnen die toch niet zijn hoor. Ze komen al tientallen jaren samen en hun opzet is nog steeds niet geslaagd.
Het is dus eigenlijk meer een clubje van knoeiers altegader.

De geschiedenis leert ons dat complotten deel uitmaken van geopolitiek. We zien echter ook dat die, eens ze zijn bedacht, onmiddellijk worden uitgevoerd.

Van die werelddominantie door de Bilderbergers valt niet veel te merken hoor.

Maar dat zal de complotdenker worst wezen, die verzint daar wel een excuus voor.

Wat mij vooral opvalt in die cijfers uit de VS is de manier waarop wordt aangekeken tegen fenomenen die (zouden moeten) angst inboezemen.
Net zoals ik elk ander land gaat de modale Amerikaan straal voorbij aan één van de meest moorddadige fenomenen, met name het wegverkeer.
Het aantal doden, gewonden en zwaargewonden in het dagelijkse verkeer bedraagt zowat het tien duizendvoud van wat terrorisme al heeft kunnen teweeg brengen.
Toch lijkt niemand daar angst voor te hebben.
Heel erg bizar hoor.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Tammy » 15 okt 2016, 11:27

Hoe zou volgens jou Gusteman een werelddominantie door de Bilderberggroep eruit moeten zien als ze wel zou bestaan.
Je zegt dat je er niet in gelooft eigenlijk want we merken er niks van als ik je goed begrijp.
Hoe zie jij dat dan wel ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door gusteman » 15 okt 2016, 12:34

Tammy schreef:Hoe zou volgens jou Gusteman een werelddominantie door de Bilderberggroep eruit moeten zien als ze wel zou bestaan.
Daar kan ik niet op antwoorden, lieve Tammy, omdat ik in die Bilderberg bijeenkomsten geen zucht naar werelddominantie kan terugvinden.
Ik zie ze wel als een overlegorgaan voor grote economische krachten die zoeken naar samenwerking in hun economische belangen.
Maar een complot kan ik daar niet in ontdekken.
De deelnemers variëren voortdurend waaruit volgt dat het onmogelijk is om een complot uit te werken, want een eerste vereiste voor een complot is de geheimhouding. Wanneer je voortdurend nieuwe deelnemers aantrekt verkleint de kans op succes voortdurend.
Verder vereist een complot ook dat het ook daadwerkelijk wordt uitgevoerd en ik heb nog geen enkel teken waargenomen als zou die Bilderberggroep de wereld domineren.
In tegendeel zelfs, de invloed van die groep zwakt af in recht evenredige zin met de groei van de Chinese economie, om maar één voorbeeld te noemen.
Tammy schreef:Je zegt dat je er niet in gelooft eigenlijk want we merken er niks van als ik je goed begrijp.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
Er zijn natuurlijk mensen zat die geloven in zo'n Bilderberg complot, en het zou me niet verwonderen dat de deelnemers aan die bijeenkomsten dit wel grappig vinden, misschien brengt het hen zelfs op ideeën, weet ik veel.
Maar ik zie geen herkenbare tekenen van werelddominantie, noch op politiek als op economisch vlak.
Tammy schreef:Hoe zie jij dat dan wel ?
Nou, heel eenvoudig, ik zie dat gewoon niet.
Het Nederlandse koningshuis kan dan misschien in de ogen van een aantal Nederlanders als oppermachtig worden gezien maar op wereld economisch vlak zijn ze maar onbeduidende spelers.
Bruikbaar als referentie (zoals elke koninklijke familie trouwens), dat wel, en hier zal dan ook wel de reden schuilen waarom deelname aan zo'n bijeenkomst mooi meegenomen is.
Maar meer hoeft er echt niet achter gezocht te worden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Tammy » 15 okt 2016, 13:45

Duidelijk antwoord Gusteman. :grin:
Ik weet niet wat ik van de Bilderberggroep moet denken.
Soms denk ik dat het niet pluis is.
De geheimzinnigheid die er heerst en totaal geen info naar buiten.
Maar ik ben niet te naief om te veronderstellen dat alles openbaar is en zou moeten zijn.
Dat kan ook niet.

Maar wat zou het leuk zijn als ik het 1 keer kon bijwonen. :mrgreen:
Gewoon stiekem in een hoekje meeluisteren.
Misschien kan ik dan tegen jou zeggen dat je gelijk hebt...................of niet . :rolleys:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Osiris » 15 okt 2016, 14:43

De conclusies die uit de cijfers getrokken worden, zijn voor mij hetzelfde als het volgende;

Wij, van Wc Eend adviseren , na gedegen ( door ons betaald en gestuurd ) wetenschappelijk onderzoek....... Wc Eend !!

Er is duidelijk vanuit het standpunt geredeneerd dat complottheorieen onder de Amerikanen weliswaar bestaan,echter de complotten zelf onzin zijn.

Daarnaast geven de percentages toch duidelijk weer dat het niet om een klein persistent groepje gaat.
Als zoveel mensen hetzelfde 'geloven' kun je volgens mij beter gaan afvragen of datgene wat de rook geeft, ook niet daadwerkelijk afkomstig is van vuur.

Betreffende de Bilderberg groep ; als er geen complot zou zijn waarom dan al die geheimhoudings poespas ,maak alles transparant en openbaar.
Ben je gelijk van alles af,heel simpel.

Maar ben je belazerd,dat kunnen wij als elite van de wereld niet toestaan,als we het hebben over, hoe we over de rest van de wereld controle willen uitoefenen....


Maar goed,die discussie is al vaker tot in den treure gevoerd......
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Tammy » 15 okt 2016, 14:49

Dat is inderdaad ook iets om over na te denken Osiris over die rook.
Ik vrees alleen dat we het over die Bilderberggroep nooit te weten komen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Osiris » 15 okt 2016, 15:30

Het is al sinds de Romeinen het Brood en Spelen principe invoerden, hetzelfde.

Geef het volk één vinger ( waardoor geloof en betrouwbaarheid geveinsd word ) en binnenkort halen we de hele afgehakte hand weer terug, middels een achter de schermen geplande dubbele agenda ( het zogenaamde Torentje overleg/Bilderberg/Eurotop,maar ook G7 top etc etc. )
Datgene wat uit al die overlegscenario's naar buiten komt is net die ene vinger,datgene wat ze willen dat naar buiten komt om vertrouwen te wekken,die later afgehakte hand word terdege achtergehouden.

Hoe vaak is gratis werkelijk gratis ?
Hoe vaak blijkt niet dat je na verloop van tijd genaaid bent.
Hoe vaak hanteren de heren politici niet het vestzak /broekzak principe.

Recent voorbeeld uit Prinsjesdag; iedereen gaat er 1 % op vooruit, ( woeha ).
Nu oppert de PvdA dat we om het eigen risico in de zorg af te schaffen, 1% meer belasting zouden kunnen betalen.
Welke vooruitgang ook al weer ??
Als je die belasting betaald,betaal je ineens geen eigen risico meer ???
Sigaar uit eigen doos.....
Vetstzak/broekzak dus.
Voor de hogere/hoogste inkomens zal er vast wel weer een nieuwe of hogere aftrekpost gecreeerd worden,waar de lagere inkomens niet van kunnen profiteren,dus wie betalen dan uiteindelijk weer het gelag ??

Als je dit soort spelletjes doorziet word je al gauw tot complotter veroordeeld.

Ben i.ig. blij dat die percentages ( en zal niet alleen in Amerika zijn ) zo hoog zijn,geeft nog hoop :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Vitharr » 15 okt 2016, 16:19

Ik vraag me vooral af waarom zoveel mensen aangeven bang te zijn voor corrupte ambtenaren? :shock:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door gusteman » 15 okt 2016, 16:59

Osiris schreef:Er is duidelijk vanuit het standpunt geredeneerd dat complottheorieen onder de Amerikanen weliswaar bestaan,echter de complotten zelf onzin zijn.
Niet echt, beste Osiris.
Jij denkt dat vanuit een bepaald patroon wordt geredeneerd maar je hebt daarvoor geen directe of indirecte aanwijzingen; het past echter wel binnen jouw complot-geest dus is het meteen voor jou ook een uitgemaakte zaak.
Waarmee jij onderschrijft wat in het artikel wordt gezegd
“Als we denken dat we een patroon hebben gevonden, dan verzinnen we er een verhaal bij”
De vragen werden gesteld aan 1500 Amerikanen, niet echt een toonaangevend segment maar het gaat dan ook om een steekproef.
Nergens wordt beweerd dat het gaat om betrouwbare cijfers, er wordt enkel gewezen op de aanwezigheid van bepaalde denkpatronen en wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.
Aan de hand daarvan kan je gaan uitzoeken of er inderdaad gevolgen zijn die er zouden kunnen op wijzen dat de resultaten van de steekproef overeenstemmen met de werkelijkheid.
Als dat blijkt zo te zijn kan je stellen dat de steekproef representatief is. Blijkt dat niet zo te zijn, dan geldt het tegenovergestelde.

Ik vind het wel treffend dat zo vaak wordt gewezen op de stelling dat de bevolking zou geconditioneerd zijn door het traditionele onderwijs maar nergens wordt vermeld hoe geconditioneerd complotdenkers wel niet zijn.

Gisteren las ik nog een interview met een aantal jongelui van Chinese afkomst die hier in België verblijven.
Eén van de meest opvallende reacties was: "Ik begrijp niet dat het jullie Europeanen niet lukt om tevreden te zijn. Voortdurend lopen jullie te klagen en te jammeren. Wetend dat zelfs de armste Europeaan het nog honderd tot duizend keer beter heeft dan twee derde van de wereldbevolking."
En die jongedame heeft het bij het rechte eind: de ontevredenheid van de doorsnee west Europeaan is een uiting van weelde, niet van tekorten.
Osiris schreef:Betreffende de Bilderberg groep ; als er geen complot zou zijn waarom dan al die geheimhoudings poespas ,maak alles transparant en openbaar.
Een bijeenkomst van de Bilderberg groep is een vergadering van zakenlieden. Daar wordt gediscuteerd over hoe bepaalde bedrijven zich best positioneren op de wereldmarkt. Wat had je verwacht van een samenkomst van top zakenlieden? Dat ze hun marketing ideeën publiek maken? Zodat de concurrenten hen een stapje voor kunnen blijven?
Wordt toch eens volwassen zeg.

We leven in een vrije markt economie.
Dat heb ik niet verzonnen of bekokstoofd, maar het is wel een realiteit en daar moet je leren mee omgaan.
Van een realiteit een sprookje maken zal jou en anderen geen stap vooruit helpen, in tegendeel zelfs.

Ben ik blij met die vrije markt economie?
Neen, dat ben ik niet, die heeft enkel tot doel een kleine elite almaar rijker en machtiger te maken.

Kan ik iets veranderen aan die vrije markt economie?
Ja, ik heb daar zelfs een oplossing voor maar kan dit niet op mijn eentje vervolmaken, daarvoor vertegenwoordig ik een te klein segment van "het volk".

Kan "het volk" iets veranderen aan die vrije markt economie?
Ja, heel veel zelfs, maar dan zal dat volk eerst moeten willen de moeite doen om iets te ondernemen.

Kan "het volk" ertoe gebracht worden om iets te ondernemen?
Ja, maar dan zal dat volk eerst moeten leren om spoken van waarheden te onderscheiden, om prioriteiten te onderscheiden van bijzaken, om noodzaak te onderscheiden van gemak. Kort gezegd: "het volk" zal eerst moeten leren 'leren' vooraleer er een schijn van kans zal bestaan om die vrije markt economie aan banden te leggen.

Het ander alternatief is gewapende opstand, maar ik denk niet dat iemand daar zit op te wachten ..... dat hoop ik toch.

gusteman

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door gusteman » 15 okt 2016, 17:05

Vitharr schreef:Ik vraag me vooral af waarom zoveel mensen aangeven bang te zijn voor corrupte ambtenaren? :shock:
Ligt voor de hand, beste Vitharr: gebrek aan kennis, belezenheid en onderlegd redeneren.
De vraag werd hen gesteld, dus hebben ze er een antwoord op gegeven.
Net zoals ze een antwoord hebben gegeven op een vraag over een fictieve gebeurtenis.

Voor de doorsnee burger volstaat het dat je een "gestuurde" vraag stelt opdat ze er, meestal hopeloos onnadenkend, een "gestuurd" antwoord zouden op geven.

Ook dit blijkt uit dergelijke bevragingen en ik zie er de afgelopen jaren zelfs een neerwaartse trend in: het niveau van 'algemene kennis' bij de doorsnee burger gaat er almaar verder op achteruit.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door univers » 15 okt 2016, 17:25

Ik vraag me vooral af waarom zoveel mensen aangeven bang te zijn voor corrupte ambtenaren?
Ik lust ze rauw..
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

TheStef
Student
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 aug 2016, 17:33

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door TheStef » 17 okt 2016, 13:44

gusteman schreef:
Vitharr schreef:Ik vraag me vooral af waarom zoveel mensen aangeven bang te zijn voor corrupte ambtenaren? :shock:
Ligt voor de hand, beste Vitharr: gebrek aan kennis, belezenheid en onderlegd redeneren.
De vraag werd hen gesteld, dus hebben ze er een antwoord op gegeven.
Net zoals ze een antwoord hebben gegeven op een vraag over een fictieve gebeurtenis.

Voor de doorsnee burger volstaat het dat je een "gestuurde" vraag stelt opdat ze er, meestal hopeloos onnadenkend, een "gestuurd" antwoord zouden op geven.

Ook dit blijkt uit dergelijke bevragingen en ik zie er de afgelopen jaren zelfs een neerwaartse trend in: het niveau van 'algemene kennis' bij de doorsnee burger gaat er almaar verder op achteruit.
:post:

Onze wereld is dermate complex geworden dat deze angst voornamelijk voortvloeit uit het gebrek aan kennis over processen, en het is onze eigen schuld, we willen alles reguleren, en hierdoor krijgen we zoveel regels, dat het ondoorzichtig wordt, en daarmee komt de angst om de controle te verliezen.

gusteman

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door gusteman » 17 okt 2016, 20:33

TheStef schreef:... dat deze angst voornamelijk voortvloeit uit het gebrek aan kennis over processen ...
En ook die vaststelling, beste TheStef, verdient een :post:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Determinist » 18 okt 2016, 22:29

Ongeveer een kwart van de Amerikanen geloven dat de Zon om de Aarde draait.
Nog een groter percentage gelooft dat de Aarde ongeveer 6000 jaar oud is en dat Adam en Eva echte historische figuren zijn.

Geen wonder dat "geloof" in "maakt niet uit wat voorgeschoteld wordt" hier hoogtij viert.

Maar ja, "faith" hebben in wat er maar voorgeschoteld wordt zit in de cultuur van velen. Het wordt mensen al vanaf kinds aan aangeleerd.
Zoals in de reclame wordt geopperd dat het eigenlijk best raar is dat we roken zo normaal vinden...

vinden we het dood normaal dat geloof in zaken zonder enige empirische argumentatie, zonder onderzoek en kritische benadering al reeds bij kinderen in wordt gestampt.

In plaats van boeken zoals Mein Kampf te verbieden, zouden ze waarschuwingsstickers moeten plakken op de zogenaamde edele boekwerkjes zoals Bijbel en Koran met de tekst:

"Waarschuwing: bevat immorele instructies en kan uw kinderen schaden.
Niet consumeren voor 18 jaar"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door univers » 18 okt 2016, 22:57

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Tammy » 19 okt 2016, 03:40

Determinist schreef:
In plaats van boeken zoals Mein Kampf te verbieden, zouden ze waarschuwingsstickers moeten plakken op de zogenaamde edele boekwerkjes zoals Bijbel en Koran met de tekst:

"Waarschuwing: bevat immorele instructies en kan uw kinderen schaden.
Niet consumeren voor 18 jaar"

Wow, geweldig verwoord. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Lezer

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Lezer » 22 okt 2016, 02:37

omdat ik in die Bilderberg bijeenkomsten geen zucht naar werelddominantie kan terugvinden.
.

http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01 ... 1_2094.php

Lezer

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Lezer » 22 okt 2016, 02:56

Het punt is dat je er deel van uit wilt maken maar totaal niet weet hoe je dat moet doen. Je zou namelijk niets liever willen dan meer inzicht en het enige wat je doet is alles belachelijk maken omdat je er niet in de buurt kunt komen. Je zet mensen voor schut als zijnde dat als ze lijken te faken dat ze niet echt zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=gJLIiF15wjQ

Lezer

Re: Veel Amerikanen geloven in complottheorieën en dat is een gr

Bericht door Lezer » 22 okt 2016, 03:09

Je loopt dingen te roepen over dat er niets is besef en denkt dat in de afgelopen 100 jaar de tijd niet heeft stil gestaan, je spreekt niet over de vorm van educatie die is geboden en alle vooruitgangen die dankzij hun zijn gehaald. je hebt blijkbaar geen besef dat we generatie's naar voren werken.

Het afslaan van machthebbende en heersende maatschap. De verlichting van educatie en het voorzien van zelfstandigheid. het omverwerpen van dictators en koninkrijken, het verdelen en terug geven aan de mens.

En als je de kans krijgt zeg je gedaan dat je niet met hun oeuvre bekend bent, dus wees verstandig en prevaleer je dan ook niet als iemand die verstand heeft.

Plaats reactie