De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Ufo

De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Ufo » 26 aug 2017, 17:59

Onlangs publiceerde het weekblad Nieuwe Revu een artikel over de misstanden in de alternatieve media. En die zijn niet mis. Het verspreiden van onzin, tegenwoordig nepnieuws genoemd, is zeer lucratief geworden. Erger nog is het spelen met levens van, met name, kankerpatiënten. Uiteraard ook met als doel er aan te verdienen. En flink ook.

In het artikel van de Nieuwe Revu wordt aardig uit de doeken gedaan wat de hedendaagse motivatie is van Neerlands bekendste “complot” sites. Van alternatieve media kan nauwelijks meer sprake zijn wanneer we het hebben over dergelijke sites.

http://www.dulcet.nl/2017/05/05/duister ... eve-media/

Op verzoek van Ufo zelf is het bericht wat hier stond door Tammy verwijderd.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Witte wel » 26 aug 2017, 20:32

Een website welke Ufo-tv propageert is al zelf niet meer serieus te nemen laat staan de kritieken op andere web sites. Over welke duistere hoeken spreekt men dan kan men zich afvragen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Tammy » 27 aug 2017, 14:54

Ufoplaza ken ik .
We zijn tegelijkertijd eigenlijk begonnen in 2001.
Dit forum had de naam Ufo forum .nl eerst.
Daarna is het mysterie-wetenschapsforum.nl geworden na de technische crashes tussen 2001 en 2005.

Dit forum bestaat dus al 16 jaar. :nice:

Zijn site was mooi en heel groot en professioneel vond ik toen.
Hij staat hier nog bij Linkpartners maar zie dat het offline is.
Jammer.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door gusteman » 27 aug 2017, 20:11

Ufo schreef:Dulcet.nl is de nieuwe website van Rick Speelman de oprichter van Ufoplaza. Tegenwoordig valt hij de andersdenkenden van de alternatieve media aan vanuit zijn nieuwste website Dulcet.nl.
Ik kan spreken uit ervaring uit de eerste hand: zo zat ik bijvoorbeeld namelijk samen met Jelle Poelstra toen hij besliste Anton Teuben aan de kant te zetten en het beheer van Niburu.nl over te nemen, samen met Alexandra Heydebree. Volgens Poelstra gedroeg Teuben zich als "een ongeleid projectiel".
Ik ben ook moderator geweest op het Urubin forum van Everwijn Overberg (door hem zelf persoonlijk gevraagd), tot ik openlijk in vraag stelde dat zowel medewerkers van als Overberg zelf zich konden veroorloven onwaarheden te publiceren daar waar zij de eerste waren om dit bij anderen aan de schandpaal te stellen. Toen was ik plots een "nestbevuiler" en werd ik snel aan de kant gezet, gevolgd door een besmeur campagne om U tegen te zeggen ..... Everzwijntje kent het klappen van de zweep, zoveel kan er wel van gezegd worden.

De man is naar eigen zeggen slechts geïnteresseerd in het bereiken van één doel: voldoende centen bij elkaar rijven om een eilandje te kunnen kopen waar hij, ongehinderd door om het even welke wettelijke beperkingen, koning kan spelen, zijn eigen bank en regering installeren in een taksvrije omgeving.
De websites die in zijn netwerk zitten worden allemaal gehost op servers in Wit-Rusland waar zo goed als geen wetten bestaan ..... ze zijn er wel, maar worden niet gehandhaafd omdat de Russische maffia er de teugels in handen heeft. Net het soort mensen die Overberg's bank met plezier zullen spijzen als hij ooit dat eilandje heeft.
Dus ja, er is over nagedacht ... heel goed over nagedacht.

Het is een zootje ongeregeld en ik zal blijven getuigen over hun malafide praktijken.

Daarnaast zijn er dan ook nog degenen die duidelijk een verwarde geest hebben, maar er toch nog in slagen om massa's goedgelovige mensen voor hun karretje te spannen, zoals Teuben en Oldenkamp.

Hier haal ik even een stukje uit het artikel op dulcet.nl bij; ik heb namelijk ook op andere websites dit soort verdwazing zien gebeuren.
dulcet.nl schreef:Op onze eerdere website, Ufoplaza, kwam ooit een jonge vrouw, Anita, die dacht dat ze werd ontvoerd door buitenaardse wezens. Ik heb vaker met haar gesproken in die tijd, en ook zaken aangedragen waarom ze het ook wel eens mis kon hebben. Tot ze in de klauwen kwam van een soort van afsplitsing van de site. Solaas noemden ze zich zelf. Zogenaamd een groep mensen die allemaal zeker weten ontvoerd waren door aliens, die “lotgenoten” wel even zouden helpen.

Wat dus gebeurde was dat haar man op een dag op de site inlogde om te vragen of iemand wist waarom zijn vrouw zelfmoord had gepleegd.

En dat is het gevaar van groepen mensen die in elkaars fantasie gaan geloven. Trap er niet in, en hou je er ver van!

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Witte wel » 27 aug 2017, 23:51

Je hebt mij hierop al eens verwezen gusteman, ik denk een jaar of wat geleden. Nu heb je hier wat meer over verteld.
Toen jij mij hier op wees ben ik goed na gaan denken en heb verder gezocht en heb mijn eigen conclusies getrokken. Van iemand zoals jij neem ik direct aan van wat je schrijft ook waarheid is.
Ik bezoek de niburu sites nog wel maar met geknepen ogen en met wat je destijds vernoemde in het achterhoofd. Op niburu.com kan men niet reageren maar wel een commerciële site bezoeken welke op elke pagina beneden vernoemd wordt. Op ninefornews wel maar daar heb ik mijn sterke twijfels bij.
Toch kan je op beide sites wel wat bruikbaars op doen maar beter is over de informatie zelf onderzoek te doen en de informatie die op de sites gegeven wordt naast je neer te leggen.
Actualiteiten met geprepareerde meningen die zo zijn opgesteld om mensen te proberen te vangen.
De schotel wordt belegd en wel zo dat hij er smakelijk uit ziet. Maar eten van die schotel kan wel eens een vervelende nasmaak hebben.
Dank voor je informatie gusteman.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door herman50 » 28 aug 2017, 07:22

ach ja, die UFO Plaza waar is die tijd, een gave site iedereen welkom geen gedonder totdat er van die bijdehandjes kwamen die elkaar met modder begonnen te bewerken ,alles beter wisten en het peil naar een dieptepunt cq eindpunt brachten,<,,jammer
kijk nu graag op Dulcet en verder fijne dag
alles van waarde is weerloos

Gast1

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Gast1 » 28 aug 2017, 10:22

Tammy schreef:Dit forum had de naam Ufo forum.nl eerst.
Daarna is het mysterie-wetenschapsforum.nl geworden na de technische crashes tussen 2001 en 2005.
Ik zou wanneer de naam'Ufo forum.nl' zou zijn blijven bestaan, dat forum dan waarschijnlijk nooit (of maar heel even) bezocht hebben.
De tweede forumnaam sprak mij al vrij snel aan en ik participeer lekker mee.
Goeie keuze Tammy, maar dat wist je al.
Tammy schreef:Dit forum bestaat dus al 16 jaar. :nice:
:hands:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Tammy » 28 aug 2017, 11:53

Bedankt Gast1. :grin:
Het was ook lang niet zo uitgebreid als nu.
Maar zo begon het eens. :aliensmile:

Ja Ufoplaza was mooi herman50, the good old days.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: De duistere hoeken van Neerlands alternatieve media

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 13:53

Persoonlijk ben ik ook vrij snel gestopt met het bezoeken van sites als Niburu. Zelfs op Wanttoknow kom ik niet meer aangezien ik het sfeertje daar te "prekerig" vindt.

Aanraders mbt alternatieve media zijn wat mij betreft Earth Matters, FTM. Dutch amazing Newsblog en Project Avalon.

Plaats reactie