Complotdenkers.

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotdenkers.

Bericht door MetalPig » 05 jul 2019, 13:02

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 11:57
Metalpig, nice try, maar beetje hopeloos. op de negeer. Hmmmm
Niet gediend van weerwoord? Moet je vooral op een discussieforum gaan zitten [doh] [doh] [doh]

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 05 jul 2019, 13:20

jawel van een GOED weerwoord, kan je dus niet leveren, dus dag dag, en spaar je energie, ik reageer niet meer op je nonsens.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotdenkers.

Bericht door MetalPig » 05 jul 2019, 13:36

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 13:20
jawel van een GOED weerwoord,
Je stelde een vraag, ik gaf antwoord, je maakt me uit voor gek en nar. En daar verwacht je GOED weerwoord op? Waarom verdien je dat, denk je?

Goed weerwoord krijg je als je iets inhoudelijks te melden hebt. Tot die tijd verlaag ik me tot jouw niveau.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 05 jul 2019, 19:54

MetalPig schreef:
05 jul 2019, 13:36
itisallfake schreef:
05 jul 2019, 13:20
jawel van een GOED weerwoord,
Je stelde een vraag, ik gaf antwoord, je maakt me uit voor gek en nar. En daar verwacht je GOED weerwoord op? Waarom verdien je dat, denk je?

Goed weerwoord krijg je als je iets inhoudelijks te melden hebt. Tot die tijd verlaag ik me tot jouw niveau.
Daar was je al! ;)

Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Complotdenkers.

Bericht door Vitharr » 05 jul 2019, 20:18

Een forum is een plek, evenement of medium waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld kunnen worden. Forum is latijn voor jaarbeurs of markt of een plaats waar recht wordt gesproken.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Complotdenkers.

Bericht door gusteman » 05 jul 2019, 20:18

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Dit is een forum dat jij zelf hebt uitgekozen en nu weet je niet eens meer wat voor forum dit is?

Alzheimer?
Dementie?
Of gewoon dom?

Zoals je kan vaststellen kunnen we op dit forum alle niveau's aan. :wink:

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 05 jul 2019, 23:00

gusteman schreef:
05 jul 2019, 20:18


Zoals je kan vaststellen kunnen we op dit forum alle niveau's aan. :wink:
allang gebleken van niet, dus.

gouwepeer

Re: Complotdenkers.

Bericht door gouwepeer » 06 jul 2019, 00:20

gusteman schreef:
05 jul 2019, 20:18
itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Dit is een forum dat jij zelf hebt uitgekozen en nu weet je niet eens meer wat voor forum dit is?

Alzheimer?
Dementie?
Of gewoon dom?

Zoals je kan vaststellen kunnen we op dit forum alle niveau's aan. :wink:
:post:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Complotdenkers.

Bericht door Witte wel » 06 jul 2019, 09:18

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Heb ik mij de laatste tijden ook regelmatig afgevraagd.
Er zijn nogal wat mensen opgestapt van verschillend calliber. Omdat we alle niveaus aankunnen misschien?
Heb meer het idee dat het forum is verworden tot een ego thuis in plaats van een discussie platform.
Door naamgeving toe te passen op reageerders overtuigd dat wel dat we met een zekere vorm van selectie te maken hebben wat een open discussie natuurlijk onmogelijk maakt. En dat is al even gaande zo heb ik mogen concluderen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Complotdenkers.

Bericht door Vitharr » 06 jul 2019, 09:57

Witte wel schreef:
06 jul 2019, 09:18
Er zijn nogal wat mensen opgestapt van verschillend calliber. Omdat we alle niveaus aankunnen misschien?
Heb meer het idee dat het forum is verworden tot een ego thuis in plaats van een discussie platform.
Door naamgeving toe te passen op reageerders overtuigd dat wel dat we met een zekere vorm van selectie te maken hebben wat een open discussie natuurlijk onmogelijk maakt. En dat is al even gaande zo heb ik mogen concluderen.
Wat mij vooral opvalt is dat een hoop nieuwe aanwas hier 'de waarheid' komt verkondigen en op andere visies reageert met niet ter zake doende persoonlijke aanvallen. Dat maakt inhoudelijke discussies onmogelijk. Welles/nietes spelletjes verlopen zelden harmonieus.

Het laatste lid wat ik heb zien verdwijnen is geband wegens schending van de forumregels en dan ook nog richting onze gastvrouw. Het leek mij vrij evident waarom dit gebeurde. Daar hoeft geen complot achter gezocht te worden...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Complotdenkers.

Bericht door Witte wel » 06 jul 2019, 10:23

Wat mij vooral opvalt is dat een hoop nieuwe aanwas hier 'de waarheid' komt verkondigen en op andere visies reageert met niet ter zake doende persoonlijke aanvallen. Dat maakt inhoudelijke discussies onmogelijk. Welles/nietes spelletjes verlopen zelden harmonieus.
Draai het eens om. Wat mij op valt is dat bestaande leden vaak vast overtuigd zijn zélf de waarheid in pacht te hebben en het op een welles/ nietes spelletje laten uit draaien.
Het laatste lid wat ik heb zien verdwijnen is geband wegens schending van de forumregels en dan ook nog richting onze gastvrouw. Het leek mij vrij evident waarom dit gebeurde. Daar hoeft geen complot achter gezocht te worden...
Enkele oud leden daarvoor omdat de mentaliteit was afgezakt en het respect was verdwenen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Complotdenkers.

Bericht door Fenna » 06 jul 2019, 10:24

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 06 jul 2019, 10:34

itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Heel simpel ... en forum waarin je jezelf kunt vinden.
Als je dat wilt natuurlijk ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Complotdenkers.

Bericht door Fenna » 06 jul 2019, 10:35

gusteman schreef:
05 jul 2019, 20:18
itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Dit is een forum dat jij zelf hebt uitgekozen en nu weet je niet eens meer wat voor forum dit is?

Alzheimer?
Dementie?
Of gewoon dom?

Zoals je kan vaststellen kunnen we op dit forum alle niveau's aan. :wink:
:post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Complotdenkers.

Bericht door gusteman » 06 jul 2019, 10:52

Witte wel schreef:
06 jul 2019, 09:18
Heb meer het idee dat het forum is verworden tot een ego thuis in plaats van een discussie platform.
Door naamgeving toe te passen op reageerders overtuigd dat wel dat we met een zekere vorm van selectie te maken hebben wat een open discussie natuurlijk onmogelijk maakt. En dat is al even gaande zo heb ik mogen concluderen.
Dat is al enkele jaren aan de gang, beste Witte wel.

Ik heb dit al meermaals zien gebeuren op fora en vaak verloopt dit heel geleidelijk.
Het begint ook onopvallend, in veel gevallen door het plaatsen van artikelen over karaktereigenschappen, zoals narcisme ... ook het steevast verwijzen naar 'ego' legt een bodem voor foute communicatie.

Dit zijn discussiepunten die op zich heel erg onschuldig zijn maar er steekt altijd wel ergens een onderliggende boodschap in: de plaatser van het artikel vindt dat een lid een nogal sterk geprononceerd ego heeft en wil dat even aan het licht brengen.
Zoals gezegd begint dit behoorlijk onschuldig maar de toon is gezet: er wordt verwezen naar de persoonlijkheid van een forumlid, er wordt dus inderdaad een aanvang gemaakt met naamgeving, verdeling in hokjes, toekenning van karaktertrekjes.

Dit fenomeen komt vaker voor dan men zich realiseert maar het groeit als een kanker, eerst onopvallend en later wordt het zichtbaar ... maar dan is het kwaad al geschied.

Ik heb dit ook hier opgemerkt en daarom zelfs een apart onderwerp geopend waar iedereen die aanmerkingen heeft op mijn karaktertrekjes terecht kan om zijn of haar hart uit te storten ... een figuurlijke boksring waar indien nodig eventjes hard kan uitgehaald worden als daartoe een drang is ontstaan.
En dat kan soms aangewezen zijn, vooral omdat schriftelijke discussies extreem complex zijn door het gemis aan lichaamstaal en intonatie.
En er wordt wel vaak verwezen naar smileys maar die staan ook open voor interpretatie: de Mr Green smiley bijvoorbeeld wordt door de één gebruikt om te wijzen op sarcasme, een ander gebruikt hem dan weer om een ironische toets toe te voegen.
De lezer echter moet maar zien uit te vogelen wat precies werd bedoeld.

De één is ook al scherpzinniger of heeft meer oog voor detail dan de ander ... wat ertoe kan leiden dat in een tekst een bepaalde boodschap wordt gelezen die de schrijver niet bedoelde.

En dan is er het steeds weer terugkerend vertoon van een gebrek aan kennis ... mensen die conclusies trekken die gebaseerd zijn op beperkte kennis, maar waar zij rotsvast van overtuigd zijn dat het werkelijk is zoals zij denken dat het is; ook al wordt hen op overtuigende wijze aangetoond dat zij het fout hebben.

Niet voor niets wordt gevraagd naar bronverwijzingen ... maar ja, wat heb je aan een bronverwijzing als blijkt dat die bron één hoop geleuter en verzinsels is.

Ik zou zo wel uren kunnen doorgaan, maar ik geef nog enkel deze denkpiste mee:

ik lees hier dat wordt vastgesteld dat 'de laatste tijd' van alles aan de hand is ... en daar ben ik het mee eens want 'de laatste tijd' merken we almaar beter hoe de algoritmen van Google en YouTube (om maar de twee belangrijkste te noemen) bepalen wat mensen denken en geloven.

En DAT vind ik persoonlijk een behoorlijk beangstigende ontwikkeling ..... wat mij ertoe aanzet om onzin, idiote en kortzichtige standpunten nog harder aan te vallen dan voorheen.

Ligt niet aan mij hoor maar aan diegenen die informatievergaring hebben afhankelijk gemaakt van die algoritmen.

Don't blame the messenger.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Complotdenkers.

Bericht door Kristof Piessens » 06 jul 2019, 11:06

Als je het mij vraagt is het onbegrip over de onderwerpen die het 'ego' spel doen herleven, het reageert altijd gepikeerd op de zaken die (on)geloofwaardig zijn/is.

Ik haak juist af vanwege mijn autisme ik heb vaak eerst na te denken voordat ik mijn volzinnen 'to the point' uitzet, hierdoor merk ik dat de communicatie van de wereld die ik ken gebaseerd is op woorden om dingen te beschrijven/duiden, dan denk ik inderdaad dat er veel gebrek is aan inleving en om zich in te denken dat een bepaalde situatie iedereen kan overkomen, toch is de pointe allang gepasseerd, waardoor het onbegrip aan de oppervlakte komt met de daarbijhorende gevoelens/emoties !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Complotdenkers.

Bericht door Tammy » 06 jul 2019, 11:26

Hallo allemaal. :grin:

Misschien een idee om net als Gusteman een topic te openen over wat hier in de laatste berichten word besproken voor wie dat wilt ?
Zodat we ontopic kunnen blijven in de topic van Fenna wat gaat over complotdenkers.

Dus bij deze ontopic graag en alvast bedankt. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 06 jul 2019, 11:39

Waarom inderdaad ook niet.
Ik schreef immers ...
Gast1 schreef:
06 jul 2019, 10:34
itisallfake schreef:
05 jul 2019, 19:54
Mijn god, wat is dit voor 'forum" ?
Heel simpel ... en forum waarin je jezelf kunt vinden.
Als je dat wilt natuurlijk ...
... maar het is niet aan mij om een dergelijk topic te openen.
Gewoon omdat ik mijzelf weer gevonden heb ...

En daarom waarschijnlijk ook geen smileys meer gebruik.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Complotdenkers.

Bericht door Witte wel » 06 jul 2019, 13:13

Tammy schreef:
06 jul 2019, 11:26
Misschien een idee om net als Gusteman een topic te openen over wat hier in de laatste berichten word besproken voor wie dat wilt ?
Nee, dat heeft geen zin. Is in het verleden al gebeurd zonder resultaat. De rode lettertjes hadden er al moeten staan toen de eerste bal al op de man werd gespeeld.
Maar het zal wel aan mij liggen. Zo zijn er al vele topics onnodig ontspoord. :-|
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Complotdenkers.

Bericht door Tammy » 06 jul 2019, 13:52

Ik ga even iets zeggen offtopic en daarna graag weer ontopic hier.
Zonder rode forumbeheerdster letters maar gewoon als Tammy.

Misschien dat iemand anders het wel wilt Witte wel die topic , het is niet verplicht natuurlijk.
Dit forum bestaat al heel lang en ik en alle admins die mij hebben geholpen door al die jaren heen hebben ons uiterste best gedaan om het forum in goede banen te leiden.
Ik ben dolblij met ze in het verleden en heden.
Dat het forum niet altijd goed gaat en ging is een feit.
Dat neem ik voor mijn rekening want ik ben de forumbeheerdster.
Ik ben niet perfekt ik maak fouten .

En mijn kijk op zaken zal anders zijn dan van jou Witte wel of van een ander.
Dat is normaal , we hebben allemaal een eigen visie.

Ik probeer van mijn fouten te leren of mijn gebrek aan inzicht in iets.
Soms lukt me dat en soms lukt me dat niet.
Maar als ik de 3 technische crashes niet mee rekent in het begin van dit forum dan bestaan we al sinds 2001 Witte wel.
Het is nu 2019...…………………...that counts for something zoals ze dat zo mooi in de Engelse taal kunnen zeggen of niet soms?

Hoeveel forums bestaan er nog uit die tijd op dit gebied ?
Zelfs het zeer gerespecteerde Ufoplaza bestaat niet meer.

Ik heb net weer voor een jaar betaald aan de server zoals ik dat al vanaf 2005 doe en dat blijf ik doen.
De crashes waren bij gratis hostings dus naar betaalde hosting sinds 2005 gegaan.
En ik betaal elk jaar met alle plezier.
Jij en misschien Gusteman hebben er misschien geen vertrouwen meer in, in een lang leven van dit forum maar ik wel.
Er zullen altijd mensen komen en gaan op dit forum.
En gelukkig komen er soms ook mensen terug.

Maar ik geef niet op , dit is mijn passie .
Een passie die ik kreeg op twaalfjarige leeftijd toen ik mij ging verdiepen in mysterie en wetenschap en vooral ufo`s.
En die passie behoud ik ondanks alle shit in mijn leven vooral de laatste jaren.

Ik geef niet op en ik probeer elke dag te leren van jullie en van de fouten die ik maak.
Maar ik doe ook goede dingen hopelijk.
Dit forum heeft vele stormen overleefd al bijna 19 jaar lang.

Blijf me attenderen op zaken die anders kunnen Witte wel en Gusteman en alle anderen leden.

Ik doe mijn best .
Er zijn geen opleidingen om forums te runnen maar we bestaan al 19 jaar in totaal.
En ik blijf vertrouwen houden in ons forum elke dag opnieuw.
En ik ben blij met de admins die mij helpen daarmee zoals Determinist nu. ;P!

Bedankt voor al jullie bijdrages want zonder leden ook geen forum.
19 jaar.................op naar nog veel meer jaren want ik geloof daarin. :wink:

Vanaf hier weer ontopic met als onderwerp: Complotdenken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie