Complotdenkers.

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 30 jun 2019, 12:03

Gast1 schreef:
30 jun 2019, 07:15

GLOBAL WARMING !!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geniet er maar lekker van, flink wat water drinken, want volgens de echte wetenschappers is de aarde aan het afkoelen. :wink: ... haaks en loodrecht op zijn platte kop, of ...

Ben wel erg nieuwsgierig naar de bronvermelding waarin 'de échte wetenschappers' beweren dat de Aarde aan het afkoelen is.

Inderdaad is AGW, de door de mens veroorzaakte opwarming ( o ja het heet nu klmaatverandering, gewoon hilarisch!!!!)
van de aarde een grote dikke vette hoax. Deze hoax is bedoeld om ons, met als voorwendsel de klimaatverandering, agenda21 / 2030 op te dringen. Zodat we in megasteden gaan wonen, veel belasting betalen, elkaar in de gaten houden,
op rantsoen gaan etc etc etc.dus gewoon een lekker fascistisch maatschapijtje bouwen zodat we uiteindelijk nog meer slaaf zijn dan nu. Zo heeft ook de zwarten pieten discussie bv te maken met agenda21. Trouwens, de hele media staan er vol van.
van Agenda 21/2030.
Kijk eens naar het woordje 'duurzaam', gewoon opgezet door een enorm PR bureau,
Ik was laatst op de duurzaamheidsmarkt (ugh ugh ugh blah blah) en ik vroeg een paar mensen wat 'duurzaam" nu eigenlijk betekende. (je zag dat woordje nl bij bijna ieder standje!) en je raad het al, of ze wisten het niet, of ze verzonnen ter plekke wat, En net zoveel definities als er mensen waren! Over een containerbegrip gesproken!

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Complotdenkers.

Bericht door univers » 30 jun 2019, 14:59

Wij worden al jaren in de maling genomen.
Als het maar poen opbrengt.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 30 jun 2019, 18:12

univers schreef:
30 jun 2019, 14:59
Wij worden al jaren in de maling genomen.
Als het maar poen opbrengt.
Het eerste stuk mee eens, Het gaat echter niet om de poen, maar om macht. Het zijn echt zeer zeer zieke mensen.

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 30 jun 2019, 20:32

itisallfake schreef:
30 jun 2019, 12:03
Gast1 schreef:
30 jun 2019, 07:15

GLOBAL WARMING !!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geniet er maar lekker van, flink wat water drinken, want volgens de echte wetenschappers is de aarde aan het afkoelen. :wink: ... haaks en loodrecht op zijn platte kop, of ...

Ben wel erg nieuwsgierig naar de bronvermelding waarin 'de échte wetenschappers' beweren dat de Aarde aan het afkoelen is.
Kleine nuancering -casu quo correctie- dit is wat ik schreef (en aanhaalde van Witte wel):
Gast1 schreef:
30 jun 2019, 07:15
itisallfake schreef:
29 jun 2019, 19:42
Gast1 schreef:
29 jun 2019, 19:40
It is all fake, itisallfake.
yep, triest maar waar.
Hier nog zo'n complot:
Witte wel schreef:
05 mei 2019, 14:04
GLOBAL WARMING !!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Witte wel licht het complotdenken nog even toe:
Witte wel schreef:
05 mei 2019, 14:04
Complot denken is veelal op een wat directere wijze belichten van een andere zienswijze.
Dat die zienswijze vaak een waarheidsgehalte kent is een ander verhaal.
... en slaat de welbekende spreekwoordelijke spijker ...
Witte wel schreef:
29 jun 2019, 20:38
Valt er regen, dan is het te nat.
Vriest het een beetje, dan is het te koud.
Waait het een keer wat harder, dan verliest men de broek.
Schijnt de zon eens een keer goed, dan is het ...

GLOBAL WARMING !!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geniet er maar lekker van, flink wat water drinken, want volgens de echte wetenschappers is de aarde aan het afkoelen. :wink:
... haaks en loodrecht op zijn platte kop, of ...

Ben wel erg nieuwsgierig naar de bronvermelding waarin 'de échte wetenschappers' beweren dat de Aarde aan het afkoelen is.
... Dus dat wat je aanhaalde van wat ik geschreven zou hebben ... It is all fake, itisallfake.
Overigens heb ik ook nog geen bronvermelding van die 'echte wetenschappers', maar sta er wel geheel voor open.

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 30 jun 2019, 21:54

Pierre, weet niet precies wat je wil zeggen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Complotdenkers.

Bericht door Witte wel » 01 jul 2019, 07:32

Ik ook niet.
Ik heb herhaaldelijk verwezen naar de nonesense, in het verleden, wat betreft de globale warming hoax en blijf de bronnen niet herhalen. Worden er overigens steeds meer, wetenschappers die zich uit durven spreken tegen het kapitaal. Ik doe geen moeite meer bronnen te vermelden want dat maakt hier op het forum toch niet veel uit. Enkelen nemen de posten serieus, anderen ridiculiseren de posten en zelfs zonder onderbouwing. Dus de bronvermelding blijft achterwege. Ik zal mogelijk nog wel wat wetenschappers aan het woord posten de komende tijd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 01 jul 2019, 07:42

Mooi zo, dat is dan weer helder.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Complotdenkers.

Bericht door Fenna » 01 jul 2019, 09:10

Witte wel schreef:
01 jul 2019, 07:32
Ik ook niet.
Ik heb herhaaldelijk verwezen naar de nonesense, in het verleden, wat betreft de globale warming hoax en blijf de bronnen niet herhalen. Worden er overigens steeds meer, wetenschappers die zich uit durven spreken tegen het kapitaal. Ik doe geen moeite meer bronnen te vermelden want dat maakt hier op het forum toch niet veel uit. Enkelen nemen de posten serieus, anderen ridiculiseren de posten en zelfs zonder onderbouwing. Dus de bronvermelding blijft achterwege. Ik zal mogelijk nog wel wat wetenschappers aan het woord posten de komende tijd.
Very :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotdenkers.

Bericht door MetalPig » 01 jul 2019, 09:13

itisallfake schreef:
29 jun 2019, 19:36
Wat me enorm vaak op valt in dit soort 'discussies' is dat er noout gekeken wordt naar of het waar is of niet.
Huh?

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 01 jul 2019, 18:37

MetalPig schreef:
01 jul 2019, 09:13
itisallfake schreef:
29 jun 2019, 19:36
Wat me enorm vaak op valt in dit soort 'discussies' is dat er noout gekeken wordt naar of het waar is of niet.
Huh?
Tsja, er wordt echt heel vaak al aangenomen dat het onwaar is, en dan krijg je bv 'weten-schappers' die dan gaan onderzoeken waarom mensen toch zo veel in "samenzweringen" geloven en men komt dan op heel koddige dingen uit, waarbij de hele vraag naar of het waar is of niet buiten beschouwing wordt gelaten.

Het is echt heel simpel waarom mensen in "samenzweringen" 'geloven'. Men wordt wakker en begint te zien op wat voor gigantische schaal we voorgelogen worden. Ik noem maar wat 'samenzweringen', de maanlanding, nooit gebeurd. AGW bestaat (uiteraard) niet, er is en was geen overbevolking, peak olie heeft nooit bestaan, vaccinaties helpen kinderen nog verder van huis te raken. en de natuurkunde is helemaal een raar potje met de meest achterlijke theorien van bv iemand als einstein.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 01 jul 2019, 18:50

itisallfake schreef:
01 jul 2019, 18:37
Het is echt heel simpel waarom mensen in "samenzweringen" 'geloven'. Men wordt wakker en begint te zien op wat voor gigantische schaal we voorgelogen worden. Ik noem maar wat 'samenzweringen', de maanlanding, nooit gebeurd. AGW bestaat (uiteraard) niet, er is en was geen overbevolking, peak olie heeft nooit bestaan, vaccinaties helpen kinderen nog verder van huis te raken. en de natuurkunde is helemaal een raar potje met de meest achterlijke theorien van bv iemand als einstein.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
... ik denk daar anders over.

Anogenitale wratten (AGW ook wel: condylomata acuminata) kunnen erg hinderlijk zijn.
Althans, heb ik van horen zeggen en blij dat ik die ervaring zelf nooit heb mogen 'genieten' ...

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 01 jul 2019, 18:55

Gast1 schreef:
01 jul 2019, 18:50
... ik denk daar anders over.


Nou, prima toch?!

Gast1

Re: Complotdenkers.

Bericht door Gast1 » 01 jul 2019, 19:04

Zeker, daarom lichtte ik ook het een en ander toe over de anogenitale wratten (AGW) ...

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 01 jul 2019, 19:10

Gast1 schreef:
01 jul 2019, 19:04
Zeker, daarom lichtte ik ook het een en ander toe over de anogenitale wratten (AGW) ...
hmm

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Complotdenkers.

Bericht door Vitharr » 01 jul 2019, 19:13

itisallfake schreef:
29 jun 2019, 19:36
Hmmm, grappig hoe snel iets wordt afgewezen als het anders is!
het woord complot-theorie wordt gebruikt (zoals de cia deed bij de jfk aanslag door de o.m. de cia) om mensen
weg te houden van bepaalde ideen. Hmmmmm.

Wat me enorm vaak op valt in dit soort 'discussies' is dat er noout gekeken wordt naar of het waar is of niet.
De meeste mensen zijn door de msm zo gehersenspoeld dat ze al zaken afwijzen voordat ze er in gedoken hebben.
Als ik het over complotdenken heb bedoel ik heel iets anders dan hier beschreven. In de geesteswetenschappen is het een term die van toepassing is op geesten die structureel de 'reguliere' feiten verwerpen. Dit wordt vaak ingegeven door een gebrek aan kennis wat onbehagen veroorzaakt.
Ik verwerp zeer zeker structureel de 'reguliere' feiten. Waaom? Omdat als je gaat spitten ze zeer vaak op drijfzand drijven zogezegd.
Op Netflix staat een grappige documentaire over flat earthers die met eigen wetenschappelijk onderzoek willen bewijzen dat de aarde plat is en vervolgens weigeren de uitkomst van hun eigen onderzoek te erkennen omdat de uitkomst niet bewijst dat de aarde plat is. Dat is waar ik op doel. Met een kritische geest is niets mis. Complotdenken zoals in de geesteswetenschappen bedoeld heeft niets met waarheidsvinding van doen. Daarom is het ook ongezond om structureel 'reguliere' feiten te verwerpen. Niet alles is gelogen immers. En als je je eigen feiten al niet meer accepteert, zoals in het flat earther voorbeeld, dan ben je ver heen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 01 jul 2019, 22:15

Vitharr schreef:
01 jul 2019, 19:13
Op Netflix staat een grappige documentaire over flat earthers die met eigen wetenschappelijk onderzoek willen bewijzen dat de aarde plat is en vervolgens weigeren de uitkomst van hun eigen onderzoek te erkennen omdat de uitkomst niet bewijst dat de aarde plat is. Dat is waar ik op doel. Met een kritische geest is niets mis. Complotdenken zoals in de geesteswetenschappen bedoeld heeft niets met waarheidsvinding van doen. Daarom is het ook ongezond om structureel 'reguliere' feiten te verwerpen. Niet alles is gelogen immers. En als je je eigen feiten al niet meer accepteert, zoals in het flat earther voorbeeld, dan ben je ver heen...
Tsja, dat hele flat earth gedoe is juist opgezet om mensen die met conspiracies bezig zijn belachelijk te maken.
M.a.w. die flat earth theorie is nu niet bepaald een goede graadmeter.

en tsja als je complotdenken aldus formuleert:
"Complotdenken zoals in de geesteswetenschappen bedoeld heeft niets met waarheidsvinding van doen"
tsja, dan zit je in een circulaire redenering waarbij je complotdenken al bij voorbaat afwijst.
Daarom is het ook ongezond om structureel 'reguliere' feiten te verwerpen. Niet alles is gelogen immers.
Ongezond??? wie bepaalt dat in godsnaam? En wat bedoel je met 'reguliere feiten"???? door de wetenschap geaccepteerd? door groepen geaccepteerd? wat bedoel je er toch mee?
Zo zie je maar hoe belangrijk definities zijn. Voor je het weet heb je het beiden over iets anders terwijl je denkt dat je het zelfde bedoelt.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Complotdenkers.

Bericht door Vitharr » 02 jul 2019, 07:29

itisallfake schreef:
01 jul 2019, 22:15
Zo zie je maar hoe belangrijk definities zijn. Voor je het weet heb je het beiden over iets anders terwijl je denkt dat je het zelfde bedoelt.
Inderdaad. ;P!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotdenkers.

Bericht door MetalPig » 02 jul 2019, 08:33

itisallfake schreef:
01 jul 2019, 18:37
MetalPig schreef:
01 jul 2019, 09:13
Huh?
Tsja, er wordt echt heel vaak al aangenomen dat het onwaar is, en dan krijg je bv 'weten-schappers' die dan gaan onderzoeken waarom mensen toch zo veel in "samenzweringen" geloven en men komt dan op heel koddige dingen uit, waarbij de hele vraag naar of het waar is of niet buiten beschouwing wordt gelaten.
Ah okee, nu begrijp ik je. Ik zat in de verkeerde context ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotdenkers.

Bericht door MetalPig » 02 jul 2019, 08:38

itisallfake schreef:
01 jul 2019, 22:15
Vitharr schreef:
01 jul 2019, 19:13
itisallfake schreef:
29 jun 2019, 19:36
Ik verwerp zeer zeker structureel de 'reguliere' feiten.
<...> ongezond om structureel 'reguliere' feiten te verwerpen.
En wat bedoel je met 'reguliere feiten"????
Ehm, wat? Als je niet weet wat met "'reguliere' feiten" bedoeld wordt, waarom schrijf je dan zo stellig dat je ze "zeer zeker" verwerpt?

(Het past overigens wel in het beeld dat ik van complot'denker's heb; "ik weet niet waar het over gaat, maar ik ben tegen".)

itisallfake
Student
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 jun 2019, 11:30

Re: Complotdenkers.

Bericht door itisallfake » 02 jul 2019, 19:42

MetalPig schreef:
02 jul 2019, 08:38

Ehm, wat? Als je niet weet wat met "'reguliere' feiten" bedoeld wordt, waarom schrijf je dan zo stellig dat je ze "zeer zeker" verwerpt?
ik heb wel een vermoeden maar weet het niet helemaal zeker. Als het is wat ik denk dan verwerp ik ze zeer zeker zeer stellig




(Het past overigens wel in het beeld dat ik van complot'denker's heb; "ik weet niet waar het over gaat, maar ik ben tegen".)
Je zou je eens kunnen afvragen waar dat beeld dan vandaan komt?!
Zo iets wat jij hier probeert neer te pennen heb ik nooit geschreven, dus is het echt onzin wat je schrijft.
Ik weet best waar zaken over gaan, alleen na nog veel meer uitgezocht te hebben, kan je zien dat de zogeheten 'reguliere feiten' nou niet bepaald 'feiten' zijn.
Mensen praten elkaar maar na en lullen wat en tsja als mensen het maar vaak genoeg horen gaan ze er ook nog in geloven.
Zo werkt o.m. de programmering van de televisie. herhaling , herhaling, herhaling.... een van de populairste vormen van yep, hersenspoeling.

Plaats reactie