Trump maakt ‘complottheoretici’ onaantastbaar door ze uit te nodigen in het Witte Huis. Worden hun gebeden gehoord?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
4l13N

Trump maakt ‘complottheoretici’ onaantastbaar door ze uit te nodigen in het Witte Huis. Worden hun gebeden gehoord?

Bericht door 4l13N » 27 jul 2019, 10:36

Afgelopen maand mochten verschillende bekende ‘complottheoretici’ in het Witte Huis komen vertellen hoe ze worden tegengewerkt en gecensureerd op social media.
President Donald Trump bekritiseerde tijdens de speciale top de techreuzen omdat ze volgens hem conservatieve geluiden de kop indrukken.
De social mediabedrijven maken zich volgens Trump schuldig aan vooringenomenheid, discriminatie en het wegdrukken van bepaalde berichten.

De president en andere Republikeinse politici hebben al geregeld geclaimd dat bedrijven als Facebook en Twitter geheime technieken inzetten tegen conservatieven, zoals ‘shadowbans’ die ervoor zorgen dat je volgers je berichten niet meer kunnen zien.
Trump zei zelf ook slachtoffer te zijn van dit soort technieken.
“Mensen zeiden tegen me dat ze me niet konden volgen,” zei hij. “Ze maken het onmogelijk.”

Hij zou naar eigen zeggen nog veel meer volgers moeten hebben. “Maar ik weet dat we zijn geblokkeerd,” klonk het.
Een filmpje van de top, waarin Trump oproept tot meer vrijheid, werd miljoenen keren bekeken.
“De social mediareuzen zouden ons maar wat graag de mond snoeren,” reageerde senator Josh Hawley.

Onder de aanwezigen waren onder meer Bill Mitchell, een radiopresentator die QAnon populair maakte, en James O’Keefe van Project Veritas, die onlangs nog onthulde hoe Google de eerstvolgende Amerikaanse presidentsverkiezingen wil manipuleren om ‘de volgende Trump-situatie te voorkomen’.
“Wij laten ons niet de mond snoeren!” zei Mitchell, toevoegende dat de QAnon-beweging een grote achterban heeft.

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 20416.html

Bron: Ninefornews.nl

gusteman

Re: Trump maakt ‘complottheoretici’ onaantastbaar door ze uit te nodigen in het Witte Huis. Worden hun gebeden gehoord?

Bericht door gusteman » 31 jul 2019, 21:21

Dit stukje is een gedeelte van een artikel op Independent.co.

Een beetje zielig om te zien hoe dat kleine stukje over complotdenken hier wordt aangemeld als belangrijk nieuws.

Veel belangrijker lijkt mij de rest van het artikel dat handelt over hoe rond Donald Trump een heuse beweging is op gang gekomen van ultra-rechtse sympathisanten en hoe die elkaar ophitsen via de sociale media.

Belangrijker ook is het gegeven dat vanuit het Witte Huis extreem rechtse activiteiten worden aangemoedigd en de democratie langzaam maar zeker wordt ondermijnd en vernietigd.

Plaats reactie