Vaccingate

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 29 nov 2019, 00:26

The Grey schreef:
27 nov 2019, 17:32
Mypos schreef:
27 nov 2019, 16:24
Determinist schreef:
26 nov 2019, 10:57


Precies. Vaccinaties zijn in zoverre veiliger te maken door goed te detecteren waar de gevaren liggen en alternatieven te ontwikkelen die deze gevaren minimaliseren.
Maar uiteindelijk is 100% onhaalbaar omdat er altijd mensen zijn die slecht reageren op de stoffen die nu eenmaal echt noodzakelijk zijn.
Deze mensen dien je een alternatief te geven of in de categorie "ongevaccineerden" in te delen. En dat kan omdat de groep van mensen die in de gevarenzone zitten erg klein is.
Uiteraard dient DAAROM de algehele vaccinatiegraad zo hoog mogelijk te zijn. Dat geeft diegenen die geen vaccinaties KUNNEN krijgen de optie om toch redelijkerwijs beschermd te zijn.
En tevens geeft het mensen de mogelijkheid om bewust (vanwege religie etc) niet te vaccineren.

Moet je nu eens voorstellen dat er websites komen en een hetze wordt gevoerd over autogordels.

"Bewust autogordels"

Waar gesteld wordt dat gordels gevaarlijk zijn en dat er juist door het dragen ongelukken gebeuren. Mensen verdrinken inderdaad of verbranden als ze hun gordel niet los krijgen.
Gordels kunnen ook vervelende bijwerkingen hebben zoals irritatie, snijwonden en gebroken ribben.

Gordels zijn dus niet veilig. En zal nooit op 100% veiligheid kunnen komen.

Maar om nu te stellen dat we daarom maar geen gordels moeten dragen met redenen zoals dat de gordelindustrie zoveel geld verdient en dat er YouTube videos bestaan met verhalen over verbrande en verdronken mensen en dat het niet 100% veilig is...dat is van de knotse.
De vergelijking met autogordels gaat echt totaal niet op. Autogordels zijn een gebruiksvoorwerp tov een vaccinatie een soort van "medicijn" genoemd kan worden. Iets wat je in je lichaam injecteert, een ziekte notabene met allemaal hulpstoffen die je liever niet in je lichaam wilt hebben. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zo makkelijk zoiets laten injecteren en dan nog wel van een industrie wat totaal onbetrouwbaar is gebleken en als we het hebben over de BMR van een bedrijf wat zo zwaar de etische normen overschrijdt (merk and co) dat het geschrapt is door de ASN en de Triodos bank. Als je daar een vergelijking op los zou laten zou je het kunnen vergelijken met de Mafia.
Er zijn echter heel veel stoffen die je lichaam niet wil en in vele zaken zitten. Dat is opzich geen argument tegen vaccinatie. Ik wil ook heel graag alleen maar vet eten, maar dat is ook niet goed voor me.
Vaccins zijn een van de meest onderzochte medicijnen en bewezen effectief. Er zijn zelfs massale meta studies gedaan die dit bewijzen.

Ik weet overigens niet of meneer wakefield is genoemd hier, maar die heeft bewijsbaar gegevens vervalst, en is daarom ook meneer en niet docter wakefield.
Dat is dus pertinent niet waar. Er is bv geen bewijs dat het BMR vaccin veilig is. Daarnaast word het geproduceerd door Merk en Co, een farmaceutisch bedrijf dat op de zwarte lijst is gezet door oa de ASN bank en de Triodos.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 29 nov 2019, 00:33

Determinist schreef:
28 nov 2019, 07:28
Mypos schreef:
27 nov 2019, 16:24
De vergelijking met autogordels gaat echt totaal niet op.
Dat komt omdat jij de analogie niet WIL zien. Deze ging namelijk over "veiligheid" en niet over de werking.
Ik heb van zowel de hoofdpersoon uit dit topic, Frank Ruessink, als van jou geen definitie gehoord over wat bedoeld wordt met veiligheid.
Want alles draait hierom. Door het niet expliciet te benoemen en het bewust vaag te houden is Frank en ieder die het eens is met zijn zaak in staat een argument in stand te houden die op het eerste oog redelijk lijkt, maar in de details de plank finaal mis slaat.

De autogordel is een analogie die tracht op het probleem te wijzen. Namelijk, wat is veilig en wat niet? Waar ligt het break-even-point?
Wanneer kiezen voor het ene dan wel het ander en welke criteria gebruik je daarbij?

Zonder expliciete definitie wat redelijkerwijs als veilig beschouwd kan worden kan je die afweging dus niet maken.

Want aan de ene kant zijn autogordels gewoon niet veilig op precies dezelfde wijze als vaccinaties.
Als je criterium is dat 100% veilig pas als "veilig" aangemerkt kan worden dan is vrijwel alles onveilig.

Je dient het dus te kwantificeren. Je dient een exacte risicoanalyse te maken voor ieder alternatief en op basis van die informatie maak je de afweging welk alternatief veiliger is dan de andere. En daaruit kan je dan een geïnformeerde beslissing nemen.
En alles draait om geïnformeerde beslissingen in het leven.

Neem je de kans 1:2 dat je ongeluk treft of neem je liever de kans 1:1000000?

Om die keuze te maken dien je dus te achterhalen wat de kansen zijn bij de alternatieven.

Kies je wel of niet om een autogordel te dragen? Waarbij je wellicht verdrinkt omdat je de gordel niet los krijgt als je hem draagt?
Of dat je ernstig dan wel dodelijk letsel oploopt als je hem niet draagt.

Kwestie van statistiek en risicoanalyse. En daaruit is dan de rationele conclusie te trekken dat ik beter een gordel kan dragen in het geval dat ik het belangrijk vind zo min mogelijk kans op letsel en overlijden te hebben.

Vaccinaties zijn niet 100% veilig en autogordels ook niet.

Echter daar waar we duidelijk kiezen voor de autogordel vanuit rationeel denken, statistiek en risicoanalyse is het voor sommige mensen totaal onmogelijk om hetzelfde te doen voor vaccinaties. Met als voornaamste reden dat ze niet veilig zijn. Zonder enig detail in risicoanalyse.

Dat noemen we niet rationeel denken.
Het lijkt me toch dat jij ook wel in kunt zien dat het dragen van een autogordel wat iets is wat je om je lichaam heen drapeert totaal anders is als iets wat je in je lichaam injecteert toch? De mate van vertrouwen bij het een is totaal anders dan bij het ander. Als je eenmaal iets hebt geinjecteerd is dat niet zo een twee drie om te draaien. Een autogordel kun je elk moment weer af doen. Er zit een enorm verschil tussen die twee.

Komt bij dat het bedrijf wat de vaccins maakt BEWEZEN onbetrouwbaar is. Waar je voor het gemak weer niet op in gaat.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Vaccingate

Bericht door Mypos » 29 nov 2019, 00:35

Fenna schreef:
27 nov 2019, 17:09
:post: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je hebt waarschijnlijk zelf niet door wat een sneu troll gedrag dit is. Dus laat me je er even op wijzen. ;P!

Je hent nul verstand van dit onderwerp. Levert geen enkele inhoudelijke bijdrage aan de discussie.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 29 nov 2019, 07:38

Mypos schreef:
29 nov 2019, 00:33
Het lijkt me toch dat jij ook wel in kunt zien dat het dragen van een autogordel wat iets is wat je om je lichaam heen drapeert totaal anders is als iets wat je in je lichaam injecteert toch? De mate van vertrouwen bij het een is totaal anders dan bij het ander.
Het kwartje is blijkbaar niet gevallen dat de analogie om risicoanalyse gaat en niet om de werking.
Uiteraard zijn autogordels van andere orde dan vaccinaties. Maar de risicoanalyse om wel/niet te vaccineren waarbij je de keuzes tegen elkaar afweegt volgt hetzelfde proces.
Mijn post ging zelfs niet over het risico tussen vaccinaties en autogordels te bepalen, laat staan over de werking.
Komt bij dat het bedrijf wat de vaccins maakt BEWEZEN onbetrouwbaar is. Waar je voor het gemak weer niet op in gaat.
Ook dit heeft niets te maken met risicoanalyse.

Weer een analogie. Hopelijk valt deze wel binnen:

Volkswagen is bewezen onbetrouwbaar (geweest? nog steeds?). Heeft gelogen en is zelfs beboet.
Heeft dat enig effect op de risicoanalyse van het wel dan niet dragen van autogordels in een volkswagen?

Ik hoor je al klagen tegen de agent die je wijst op het niet dragen van je gordel met als reden dat jouw VW auto gemaakt is door een bedrijf die bewezen onbetrouwbaar is en dat je daarop je risicoanalyse aangaande het wel/niet dragen van de gordel hebt gebaseerd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 29 nov 2019, 07:56

Het kwartje is blijkbaar niet gevallen
Afbeelding



:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13642
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 29 nov 2019, 09:58

Mypos schreef:
29 nov 2019, 00:35
Je hent nul verstand van dit onderwerp.
Volgens jou, maar dat is met alles wat anders denkt, dat deugt in jou ogen niet.
Ik heb in het begin mijn visie duidelijk gemaakt en je loopt bij jou constant tegen een muur van onbegrip aan, jij staat niet open voor argumenten die aangedragen word.
Ook Vitharr en Determinist proberen jou inzichten te geven maar je staat er niet voor open.

Mypos schreef:
29 nov 2019, 00:35
Je hebt waarschijnlijk zelf niet door wat een sneu troll gedrag dit is. Dus laat me je er even op wijzen. ;P!
Het lijkt mij er meer op dat je niet mij maar de forum beheerders er op wil wijzen, waarschijnlijk in de hoop dat ik een berisping krijg of word verwijderd, maar daar heb jij geen invloed op, dat is aan hen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 29 nov 2019, 10:04

Mypos schreef:
29 nov 2019, 00:26
Er is bv geen bewijs dat het BMR vaccin veilig is.
Als je blijft weigeren te vertellen wat je met veiligheid bedoelt is dat een betekenisloze uitspraak.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 29 nov 2019, 10:16

Als je blijft weigeren te vertellen wat je met veiligheid bedoelt is dat een betekenisloze uitspraak.
Wat verwacht je van een dubbeltje ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13642
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 29 nov 2019, 10:16

MetalPig schreef:
29 nov 2019, 10:04
Als je blijft weigeren te vertellen wat je met veiligheid bedoelt is dat een betekenisloze uitspraak.
Ik denk niet dat hij dat kan.
Maar pas op MetalPig, straks word jij ook van trollen beticht door hem.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13642
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 29 nov 2019, 10:17

univers schreef:
29 nov 2019, 10:16
Wat verwacht je van een dubbeltje ?
Die denkt dat die een kwartje is :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 29 nov 2019, 10:19

Die is nog lang niet gevallen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13642
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Vaccingate

Bericht door Fenna » 29 nov 2019, 10:22

univers schreef:
29 nov 2019, 10:19
Die is nog lang niet gevallen. :mrgreen:
Verwacht je dat dan nog? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11959
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Vaccingate

Bericht door MetalPig » 29 nov 2019, 10:22

Fenna schreef:
29 nov 2019, 10:16
MetalPig schreef:
29 nov 2019, 10:04
Als je blijft weigeren te vertellen wat je met veiligheid bedoelt is dat een betekenisloze uitspraak.
Ik denk niet dat hij dat kan.
Maar pas op MetalPig, straks word jij ook van trollen beticht door hem.
Oh dat punt zijn we al lang voorbij.

Maar hij kan het inderdaad niet, omdat hij alleen teksten van Frank R opkotst en Frank R vertelt ook niet wat die veiligheid is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Vaccingate

Bericht door univers » 29 nov 2019, 10:25

Dus het zijn allebei nullen.

pfff "solved:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vaccingate

Bericht door Tammy » 29 nov 2019, 12:34

Mypos schreef: ↑vr nov 29, 2019 12:35 am
Je hebt waarschijnlijk zelf niet door wat een sneu troll gedrag dit is. Dus laat me je er even op wijzen. ;P!

Fenna schreef :

Het lijkt mij er meer op dat je niet mij maar de forum beheerders er op wil wijzen, waarschijnlijk in de hoop dat ik een berisping krijg of word verwijderd, maar daar heb jij geen invloed op, dat is aan hen.
Hallo Mypos.

Ik wil je er even op wijzen dat Fenna GEEN troll is.
En er dus van een troll gedrag geen sprake is.
Nu je dit weet hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken.
En kan je ontspannen van deze zonovergoten dag gaan genieten.

Tot zover deze mededeling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Vaccingate

Bericht door The Grey » 29 nov 2019, 18:39

Mypos schreef:
29 nov 2019, 00:26

Dat is dus pertinent niet waar. Er is bv geen bewijs dat het BMR vaccin veilig is. Daarnaast word het geproduceerd door Merk en Co, een farmaceutisch bedrijf dat op de zwarte lijst is gezet door oa de ASN bank en de Triodos.
Eerste hit op Google:
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/resea ... index.html

T vaccin waar je t over hebt ken ik niet uit m'n hoofd. Bedoel je t MMR vaccin?
Dat een enkel bedrijf dat vaccins produceert op een zwarte lijst staat (vind t overigens wel interessant. Linkje?) Betekent niet dat alle vaccins gevaarlijk zijn of schadelijk of wat dan ook.
Als iemand voedselvergifting krijgt een restaurant en deze vervolgens wordt gesloten omdat ze niet voldoen aan de hygiëne regels, betekent niet dat alle restaurants je voedselvergiftiging geven...
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vaccingate

Bericht door Tammy » 04 dec 2019, 09:03

Ik wil niet veel zeggen maar op Samoa gaat het goed mis met een dodelijke mazelenuitbraak.

<<<<<<<<<

Afbeelding
Een jongen op Samoa ondergaat zijn inenting.

Rode vlag bij huizen ongevaccineerden Samoa.

APIA - De autoriteiten op Samoa vragen ongevaccineerde gezinnen een rode vlag buiten hun huis te hangen. Hulpverleners gaan daar de komende dagen van deur naar deur om mensen in te enten. De eilandenstaat met circa 200.000 inwoners is in de greep van een uitbraak van de mazelen, die aan tientallen jonge kinderen het leven heeft gekost.

Veel overheidsdiensten in het land sluiten donderdag en vrijdag de deuren. Medewerkers kunnen daardoor meehelpen tijdens de grootschalige vaccinatiecampagne. Zo hoopt de regering de verspreiding van de mazelen een halt toe te roepen. Eerder zijn ook scholen gesloten om de kans op besmetting te verkleinen. Het dodental door de uitbraak van de mazelen is inmiddels opgelopen naar zestig.

De besmettelijke ziekte, die ook in Nederland voorkomt, kon om zich heen grijpen door de lage vaccinatiegraad in het land. Die was voor de epidemie ongeveer 30 procent en zou inmiddels op ongeveer 55 procent staan. Premier Tuilaepa Sailele Malielegaoi vindt dat veel te laag. „Onze kinderen en ons volk zullen nooit immuun worden voor toekomstige epidemieën tot de vaccinatiegraad bijna 100 procent is.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6805489 ... rden-samoa

En nog wat informatie van een paar dagen gekeden.
Het dodental is sindsdien opgelopen.
Veelal kinderen onder de vijf jaar zijn overleden.

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/29/ma ... s-a3982111

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Vaccingate

Bericht door Determinist » 04 dec 2019, 14:16

Ach ja. Hoeveel doden, ernstige ziekteverschijnselen en ontwrichting van de samenleving heb je nodig voordat de anti-vaxxers eindelijk inzien dat hun argumenten geen enkele basis hebben.

Het enige effect is wat we hier zien gebeuren. Vooruitgang op het gebied van infectieziektes, opgedaan in decennia, wordt tenietgedaan door ongeïnformeerde leken die leugens aangaande wetenschap als een virus verspreiden.

Als verplichting de enige optie is om deze rampzalige trend te keren dan maar zo snel mogelijk. Geen gepraat meer, maar dwingen. Deze mensen zijn gewoon niet in staat fantasie van werkelijkheid te scheiden.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vaccingate

Bericht door Tammy » 05 dec 2019, 07:19

Helemaal met je eens Determinist.
De vaccinatiegraad daalde op Samoa omdat men dacht dat twee babies overleden waren na een vaccinatieprik.
Wat achteraf niet waar bleek te zijn.
En als de vaccinatiegraad daalt krijg je dus deze afschuwelijke hoge aantal doden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80555
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Vaccingate

Bericht door Tammy » 06 dec 2019, 07:54

Mypos, wat vind jij van het getal 140.000 dode kinderen in 2018 ?
Is dat getal ondergeschikt tegen jouw weerzin van vaccinatie ?
Of denk jij nu ook dat dit getal toch wel verdomd hoog is ?
Ben benieuwd naar je antwoord.

<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Een meisje met mazelen krijgt vitamine-a toegediend in een ziekenhuis op Samoa.

‘Collectief falen’ leidt tot 140.000 mazelen-doden

Het aantal kinderen dat aan de mazelen is overleden, is afgelopen jaar sterk toegenomen. In totaal stierven in 2018 140 duizend kinderen door de ziekte, 15 procent meer dan een jaar ervoor. De wereldgezondheidsorganisatie WHO spreekt van ‘een collectief falen’ in de zorg voor de kwetsbaarste, jonge kinderen.

De meeste doden vallen onder kinderen van nog geen vijf jaar oud, die niet zijn ingeënt tegen de ziekte. ‘Een schande’, vindt de WHO. Dit jaar lijkt de situatie er alleen maar slechter op te worden. Voorlopige cijfers uit november wijzen op verdrievoudiging van het aantal mazelen-gevallen ten opzichte van een jaar geleden.

Wereldwijd ligt het percentage kinderen dat een mazelen-vaccinatie krijgt het afgelopen decennium redelijk stabiel. Volgens Unicef krijgt 86 procent van de kinderen de eerste inenting, en 70 procent de tweede dosis, die wordt aangeraden om echt effectief beschermd te zijn.

Maar regionaal zijn er grote verschillen. In Congo vindt op dit moment de grootste mazelen-epidemie ter wereld plaats, dit jaar zijn er al 5 duizend kinderen aan de ziekte overleden. Door de onrust en ebola-uitbraak is het moeilijk kinderen te vaccineren. Bovendien zijn veel mensen er ondervoed, waardoor de ziekte nog meer kwaad kan doen.

Samoa.

Ook op het eiland Samoa, in de Stille Oceaan, is er sprake van een mazelengolf. Van de 200 duizend inwoners hebben 4200 mensen de ziekte, 60 personen zijn er al overleden. De uitbraak op Samoa komt niet onverwacht. De vaccinatiegraad was er de afgelopen jaren scherp gedaald, van 84 procent in 2015 naar 34 procent van de kinderen tot 5 jaar na een medisch schandaal rond de dood van twee baby’s in juli vorig jaar. De twee kinderen zouden zijn overleden nadat ze een verkeerd vaccin toegediend hadden gekregen. De twee verpleegkundigen die verantwoordelijk waren, zijn eerder dit jaar veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf.

Andere landen die zwaar zijn getroffen, zijn Liberia, Madagaskar, Oekraïne, en Somalië.

Ook als kinderen niet aan mazelen overlijden, kunnen de gevolgen groot zijn. De ziekte kan leiden tot blindheid, doofheid of hersenschade, en tast het immuunsysteem aan, waardoor kinderen nog jarenlang vatbaarder zijn voor andere ziektes. Mazelen is een van de meest besmettelijke ziektes die er is: de ziekte blijft uren rondhangen, ook als een zieke de ruimte al verlaten heeft.

Niet alleen in ontwikkelingslanden neemt het aantal mazelengevallen toe. In de Verenigde Staten is sprake van de grootste uitbraak in jaren, landen als Albanië, Griekenland, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk zijn niet langer ‘mazelen-vrij’, meldt de WHO.

Duitsland heeft besloten tot een inentingsverplichting om de verspreiding van de ziekte tegen te gaan. In Nederland overweegt het kabinet vaccineren ook te verplichten, als de vaccinatiegraad verder daalt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b5452513/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie