Groene stroom, het slotstuk

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 02 sep 2019, 19:25

De senioren onder de forumleden hebben mij meerdere keren zien beweren dat naast de wetenschap rond klimaatverandering een politiek complot speelde. Het is begonnen na de oliecrisis. Het Westen besloot dat het beter onafhankelijk werd van de snode oliestaatjes. Een denktank kwam met de droom om met zonnepanelen en windmolens elektriciteit te produceren die gebufferd kon worden in elektrische auto's. Misschien was het elders al een feit maar vandaag stond in de regionale media het volgende stuk:
Middelburg gaat stroom uit elektrische auto's halen
Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt vijf miljoen euro uit om in 21 gemeenten laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten te bouwen. Ook in Middelburg komt zo'n laadplein.
Bron: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/115 ... to-s-halen
En het slotstuk is hiermee afgerond. De rest van de wereld kan creperen, onze economische afhankelijkheid op energiegebied is nagenoeg een feit. Met dank aan de groene linkse mensen.

Ik ben er nu ook wel klaar mee...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door univers » 02 sep 2019, 19:46

Middelburg gaat stroom uit elektrische auto's halen
Is dat geen diefstal ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 02 sep 2019, 20:13

Ze bieden in het begin voordeel want money makes the world go dead...eeuh, round.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Fenna » 03 sep 2019, 09:29

univers schreef:
02 sep 2019, 19:46
Middelburg gaat stroom uit elektrische auto's halen
Is dat geen diefstal ?
Nee want:
De eigenaar van de elektrische auto geeft hier toestemming voor en bepaalt zelf hoeveel elektriciteit van de auto gebruikt mag worden. Het zou zomaar kunnen dat ie dat niet voor niks hoeft te doen: gebruikers die hun elektrische auto beschikbaar stellen wanneer er veel vraag naar energie is, kunnen daarvoor een beloning ontvangen.

Offtopic: [quote] De hoeveelheid energie die bijvoorbeeld vrij komt bij zonnepanelen en windmolens is afhankelijk van het weer, waardoor er grotere pieken en dalen zullen zijn.[/quote] https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/115 ... to-s-halen

En daarom loop je ook het risico dat je, als mensen 's avonds gaan koken en afwassen dat de stroom uitvalt omdat de stroomtoevoer niet constant is zoals in Rijswijk.
Zie onderstaand artikel.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3157846 ... um=organic
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Mypos » 03 sep 2019, 20:01

Vitharr schreef:
02 sep 2019, 19:25
De senioren onder de forumleden hebben mij meerdere keren zien beweren dat naast de wetenschap rond klimaatverandering een politiek complot speelde. Het is begonnen na de oliecrisis. Het Westen besloot dat het beter onafhankelijk werd van de snode oliestaatjes. Een denktank kwam met de droom om met zonnepanelen en windmolens elektriciteit te produceren die gebufferd kon worden in elektrische auto's. Misschien was het elders al een feit maar vandaag stond in de regionale media het volgende stuk:
Middelburg gaat stroom uit elektrische auto's halen
Staatssecretaris Van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) trekt vijf miljoen euro uit om in 21 gemeenten laadpleinen met in totaal 472 slimme laadpunten te bouwen. Ook in Middelburg komt zo'n laadplein.
Bron: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/115 ... to-s-halen
En het slotstuk is hiermee afgerond. De rest van de wereld kan creperen, onze economische afhankelijkheid op energiegebied is nagenoeg een feit. Met dank aan de groene linkse mensen.

Ik ben er nu ook wel klaar mee...
Wat ik me afvraag als je werkelijk gelooft dat dit een complot is waarom je je haat dan op de groene (onwetende) mensen richt en niet op degene die het complot hebben bedacht en in werking hebben gesteld? Of denk je dat alle groene linkse mensjes allemaal in het complot zitten? :peace:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 03 sep 2019, 20:53

Ik haat ze niet, ik acht ze medeplichtig.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Mypos » 04 sep 2019, 02:55

Vitharr schreef:
03 sep 2019, 20:53
Ik haat ze niet, ik acht ze medeplichtig.
Toch raar aangezien ze waarschijnlijk niks van dat complot afweten maar geloven dat ze het juiste doen.

Waarom richt je je pijlen niet op de bedenkers en uitvoerders van dat complot?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 04 sep 2019, 07:43

Mypos schreef:
04 sep 2019, 02:55
Toch raar aangezien ze waarschijnlijk niks van dat complot afweten maar geloven dat ze het juiste doen.
In deze kwestie vind ik onwetendheid geen excuus.
Mypos schreef:
04 sep 2019, 02:55
Waarom richt je je pijlen niet op de bedenkers en uitvoerders van dat complot?
Dat doe ik toch ook? Naast dit topic schrijf ik er al jaren over op het forum.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Mypos » 04 sep 2019, 10:27

Vitharr schreef:
04 sep 2019, 07:43
Mypos schreef:
04 sep 2019, 02:55
Toch raar aangezien ze waarschijnlijk niks van dat complot afweten maar geloven dat ze het juiste doen.
In deze kwestie vind ik onwetendheid geen excuus.
Mypos schreef:
04 sep 2019, 02:55
Waarom richt je je pijlen niet op de bedenkers en uitvoerders van dat complot?
Dat doe ik toch ook? Naast dit topic schrijf ik er al jaren over op het forum.
Nee dat doe je niet. Ik zie je vooral foeteren op linkse groene mensen.

Als ik het even vergelijk met mezelf, zou ik gaan foeteren op iedereen die bv Pro Farmaceutische industrie is en iedereen die niet door heeft hoe totaal corrupt ons financiele stelsel echt in elkaar steekt. En iedereen die gelooft door onwetendheid dat je woestijnen niet in groene oases kunt veranderen en iedereen die niks van de UFO doofpot weet maar toch mensen belachelijk maakt die daar dingen over vertellen.

De wereld zit vol met onwetendheid en complotten. En jij doorziet er nu een. Maar als je dan niet doorziet dat het juist de bedoeling is van dit soort mensen die dit soort complotten bedenken en uitvoeren om de rest van de mensheid tegen elkaar op te zetten en onderling te laten kibbelen zodat ze niet hun pijlen op het daadwerkelijke probleem richten (aloude verdeel en heers politiek) dan heeft het nog steeds weinig effect. :peace:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 04 sep 2019, 18:01

Mypos schreef:
04 sep 2019, 10:27
Nee dat doe je niet. Ik zie je vooral foeteren op linkse groene mensen.
Dat jij dat ziet is jouw keuze. Het is een vergissing te denken dat ik aan jouw visie moet voldoen. Ik heb ook in dit OT de visionairs en politici benoemd. Dat jij me 'uit haat enkel op groene linksen ziet foeteren' ligt aan de kleur van jouw wereldbeeld, niet aan de mijne.
Mypos schreef:Als ik het even vergelijk met mezelf, zou ik gaan foeteren op iedereen die bv Pro Farmaceutische industrie is en iedereen die niet door heeft hoe totaal corrupt ons financiele stelsel echt in elkaar steekt. En iedereen die gelooft door onwetendheid dat je woestijnen niet in groene oases kunt veranderen en iedereen die niks van de UFO doofpot weet maar toch mensen belachelijk maakt die daar dingen over vertellen.
Eerlijk gezegd is dat ook precies wat ik je hier op het forum heb zien doen. Dat is de kleur van mijn wereldbeeld en blijkbaar niet de jouwe. Het plan is bedacht door visionairs, het is misbruikt voor andere doeleinden door politici en het is werkelijkheid geworden door groene linksen. Daarom gebruik ik in mijn post over het slotstuk de opmerking 'met dank aan'. Het verschil met de voorbeelden die jij noemt is dat de ontbrekende informatie hier niet verborgen was maar slechts verzwegen werd. Daarnaast isblijkbaar enkel wat geld nodig om mensen die claimen 'bewustwording' te ervaren naar je hand te zetten. Dat is hun keuze en ik vind die verwijtbaar.
Mypos schreef:De wereld zit vol met onwetendheid en complotten. En jij doorziet er nu een. Maar als je dan niet doorziet dat het juist de bedoeling is van dit soort mensen die dit soort complotten bedenken en uitvoeren om de rest van de mensheid tegen elkaar op te zetten en onderling te laten kibbelen zodat ze niet hun pijlen op het daadwerkelijke probleem richten (aloude verdeel en heers politiek) dan heeft het nog steeds weinig effect. :peace:
Ik geloof niet dat ik in mijn voorgaande posts op dit forum blijk geef van onwetendheid betreffende hoe het spel gespeeld wordt. Ik vind alleen dat het niet aan mij is om voor een ander te bepalen waar hij in gelooft. Een dergelijke conclusie moet ieder maar voor zichzelf trekken.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Mypos » 05 sep 2019, 11:10

Vitharr schreef:
04 sep 2019, 18:01
Mypos schreef:
04 sep 2019, 10:27
Nee dat doe je niet. Ik zie je vooral foeteren op linkse groene mensen.
Dat jij dat ziet is jouw keuze. Het is een vergissing te denken dat ik aan jouw visie moet voldoen. Ik heb ook in dit OT de visionairs en politici benoemd. Dat jij me 'uit haat enkel op groene linksen ziet foeteren' ligt aan de kleur van jouw wereldbeeld, niet aan de mijne.
Mypos schreef:Als ik het even vergelijk met mezelf, zou ik gaan foeteren op iedereen die bv Pro Farmaceutische industrie is en iedereen die niet door heeft hoe totaal corrupt ons financiele stelsel echt in elkaar steekt. En iedereen die gelooft door onwetendheid dat je woestijnen niet in groene oases kunt veranderen en iedereen die niks van de UFO doofpot weet maar toch mensen belachelijk maakt die daar dingen over vertellen.
Eerlijk gezegd is dat ook precies wat ik je hier op het forum heb zien doen. Dat is de kleur van mijn wereldbeeld en blijkbaar niet de jouwe. Het plan is bedacht door visionairs, het is misbruikt voor andere doeleinden door politici en het is werkelijkheid geworden door groene linksen. Daarom gebruik ik in mijn post over het slotstuk de opmerking 'met dank aan'. Het verschil met de voorbeelden die jij noemt is dat de ontbrekende informatie hier niet verborgen was maar slechts verzwegen werd. Daarnaast isblijkbaar enkel wat geld nodig om mensen die claimen 'bewustwording' te ervaren naar je hand te zetten. Dat is hun keuze en ik vind die verwijtbaar.
Mypos schreef:De wereld zit vol met onwetendheid en complotten. En jij doorziet er nu een. Maar als je dan niet doorziet dat het juist de bedoeling is van dit soort mensen die dit soort complotten bedenken en uitvoeren om de rest van de mensheid tegen elkaar op te zetten en onderling te laten kibbelen zodat ze niet hun pijlen op het daadwerkelijke probleem richten (aloude verdeel en heers politiek) dan heeft het nog steeds weinig effect. :peace:
Ik geloof niet dat ik in mijn voorgaande posts op dit forum blijk geef van onwetendheid betreffende hoe het spel gespeeld wordt. Ik vind alleen dat het niet aan mij is om voor een ander te bepalen waar hij in gelooft. Een dergelijke conclusie moet ieder maar voor zichzelf trekken.
Welke visionairs heb je het dan over? En wat is in jouw ogen de reden dat zij dit plan bedacht hebben?

En in mijn ogen kun je groene linkse mensen die streven naar minder milieuvervuiling en een duurzamere manier van energie toch niet kwalijk nemen dat ze in dit plan/complot zijn getrapt. Ze weten namelijk niks van dit complot af en geloven dat ze het goede doen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 06 sep 2019, 17:00

Mypos schreef:
05 sep 2019, 11:10
Welke visionairs heb je het dan over? En wat is in jouw ogen de reden dat zij dit plan bedacht hebben?
De visionairs zijn de wetenschappers die de onderliggende theorieën hebben bedacht, de uitvinders die de apparaten ontwierpen en de systeemontwerpers. Wie bedoel je met 'zij' in je tweede zin?
Mypos schreef:
05 sep 2019, 11:10
En in mijn ogen kun je groene linkse mensen die streven naar minder milieuvervuiling en een duurzamere manier van energie toch niet kwalijk nemen dat ze in dit plan/complot zijn getrapt. Ze weten namelijk niks van dit complot af en geloven dat ze het goede doen.
Dan zal het dat geloven zijn. Dat je niet weet waarom je iets verteld wordt is tot daaraan toe, maar blind herders volgen vind ik een keuze. Het probleem hier is namelijk dat hele kuddes gehyped werden. De schaal, daar draait het om.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door univers » 06 sep 2019, 17:17

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Mypos » 06 sep 2019, 21:39

Vitharr schreef:
06 sep 2019, 17:00
Mypos schreef:
05 sep 2019, 11:10
Welke visionairs heb je het dan over? En wat is in jouw ogen de reden dat zij dit plan bedacht hebben?
De visionairs zijn de wetenschappers die de onderliggende theorieën hebben bedacht, de uitvinders die de apparaten ontwierpen en de systeemontwerpers. Wie bedoel je met 'zij' in je tweede zin?
Mypos schreef:
05 sep 2019, 11:10
En in mijn ogen kun je groene linkse mensen die streven naar minder milieuvervuiling en een duurzamere manier van energie toch niet kwalijk nemen dat ze in dit plan/complot zijn getrapt. Ze weten namelijk niks van dit complot af en geloven dat ze het goede doen.
Dan zal het dat geloven zijn. Dat je niet weet waarom je iets verteld wordt is tot daaraan toe, maar blind herders volgen vind ik een keuze. Het probleem hier is namelijk dat hele kuddes gehyped werden. De schaal, daar draait het om.
Dus je gelooft dat de uitvinders van zonnepanelen en windmolens dit complot bedacht hebben? Bijzonder....

Zij zijn de bedenkers en uitvoerders van het complot omtrent duurzame energie waar je in gelooft.

Het is geen kwestie van blind herders volgen in ieder geval. Er zitten genoeg argumenten achter, dat jij daar doorheen (kunt) kijken wil niet zeggen dat anderen dat ook kunnen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Groene stroom, het slotstuk

Bericht door Vitharr » 07 sep 2019, 12:34

Mypos schreef:
06 sep 2019, 21:39
Dus je gelooft dat de uitvinders van zonnepanelen en windmolens dit complot bedacht hebben? Bijzonder....
Nee, dat geloof ik niet. Het waren politici, industriëlen en andere op macht beluste lui. Maar die zijn te dom om de tools te bedenken. Dat doen visionairs.
Mypos schreef:
06 sep 2019, 21:39
Zij zijn de bedenkers en uitvoerders van het complot omtrent duurzame energie waar je in gelooft.
Volgens mij niet dus.
Mypos schreef:
06 sep 2019, 21:39
Het is geen kwestie van blind herders volgen in ieder geval. Er zitten genoeg argumenten achter, dat jij daar doorheen (kunt) kijken wil niet zeggen dat anderen dat ook kunnen.
Ik geloof niet dat ik zo bijzonder ben.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie