Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
4l13N

Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door 4l13N » 07 sep 2019, 07:19

Afbeelding

De globale maffia a.k.a. de wereldwijde criminele cabal zit in het nauw vanwege het logischerwijs falende geldsysteem. Dat willen ze dolgraag resetten met een beproeft middel: grootschalige oorlog.

Ze gebruiken alle middelen daartoe zoals valse vlaggen in de vorm van o.a. MH17 om Rusland en Europa tegen elkaar uit te spelen en op te zetten. In combinatie daarmee braken ze zoveel mogelijk propaganda en leugens uit via de mainstream mediakanalen over de burgers van Nederland en andere Europese landen.

Udo Ulfkotte, die zelf 25 jaar mainstream mediajournalist is geweest voor één van de grootste Duitse kranten, klapte een tijdje geleden uit de school en vertelt hoe en waarom de mainstream media in o.a. Duitsland, Nederland en andere landen in Europa haar eigen burgers voorliegen onder invloed en druk van o.a. de CIA.

Hij geeft aan dat veel mainstream media in verschillende landen onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten continu pro-VS en als de VS het wil anti-Rusland propaganda over het volk uitstorten.

Hij legt uit dat deze geheime diensten o.a. letterlijk voorgeschreven stukken aan kranten sturen en dat kranten dit vervolgens plaatsen onder naam van één van hun eigen journalisten.

Het was 50 jaar geleden al beleid van de CIA om mainstream media te infiltreren en zo via die kanalen valse informatie te verspreiden. Deze operatie stond bekend als Operation Mockingbird, (Wikipedia over CIA infiltratie van mainstream media outlets – Codenaam Operation Mockingbird). Wat de codenaam nu is is niet bekend maar dat deze operaties ook vandaag de dag volop draaien moge duidelijk zijn aan de hand van de uitleg van Udo Ulfkotte:



Bron: Achterdesamenleving.nl

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door univers » 07 sep 2019, 07:35

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Fenna » 07 sep 2019, 10:01

Dito :post:
Afbeelding
Afbeelding

4l13N

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door 4l13N » 08 sep 2019, 18:37

Udo Ulfkotte, een Duitse journalist en klokkenluider die zich uitsprak tegen nepnieuws uit overheids- en inlichtingenbronnen, is op 56-jarige leeftijd overleden aan een hartaanval. Hij was assistent-redacteur van de Duitse mainstream-mediakrant Frankfurter Allgemeine Zeitung en woonde in veel Midden-Oosterse landen tijdens zijn carrière, waaronder Irak, Iran, Afghanistan, Saoedi-Arabië, Oman, Verenigde Arabische Emiraten, Egypte en Jordanië.

Toen Ulfkotte steeds verontrustender werd over nieuwsberichten die afkomstig waren van valse overheidsinformatie, begon hij een tijdschrift met de naam Whistleblower te publiceren, waarin rapporten worden gepubliceerd over onderwerpen die niet door de Duitse media worden behandeld. Hij schreef ook meerdere boeken over het onderwerp in de jaren 2000.

Ulfkotte is het best bekend bij internationale kijkers van geselecteerde optredens op Rusland Vandaag, met name een interview in oktober 2014 over zijn boek Bought Journalists, waarin hij de epidemie van propaganda besprak in reguliere nieuwsberichten over de media en het toegenomen anti-Ruslandgevoel dat wordt gegenereerd. Hij besprak ook de zware invloed op internationaal nieuws van Amerikaanse, Israëlische en andere westerse inlichtingendiensten.

Ulfkotte beschreef zijn ervaring door te zeggen: "Ik ben ongeveer 25 jaar journalist geweest en ik ben opgeleid om te liegen, te verraden en niet de waarheid te vertellen aan het publiek", verwijzend naar zijn carrière in de reguliere media. Hij merkte ook op dat hij de propaganda "zat" was en zei dat hij zich uitsprak, ondanks dat hij toegaf dat hij hartkwalen had op televisie.

Ik heb drie hartaanvallen gehad, ik heb geen kinderen, dus als ze me naar de rechtbank of de gevangenis willen brengen, is het de waarheid waard.

Het interview heeft slechts 166.000 views op het officiële RT-kanaal; het is echter waarschijnlijk miljoenen keren gezien omdat de video is geüpload door vele andere YouTube-kanalen en Facebook-pagina's. Het interview wordt vaak gedeeld als een gedetailleerd voorbeeld van de desinformatiecampagnes van de reguliere media.

Zijn opmerkingen waren een van de eerdere waarschuwingen over anti-Ruslandpropaganda die plaatsvond vóór de recente escalatie waarin Amerikaanse media beweren dat Russische functionarissen de Amerikaanse verkiezingen van 2016 voor Donald Trump hadden beïnvloed. Hij veroordeelde vervolgens de anti-Ruslandpropaganda in verband met de crisis in Oekraïne en zei tegen RT dat hij nu in de afgelopen maanden ziet hoe de Duitse en Amerikaanse media oorlog proberen te brengen bij de mensen in Europa om oorlog te voeren naar Rusland, dit is een point of no return. 'Ulfkotte verontschuldigde zich ook voor zijn rol in het verleden, omdat hij zich' schaamde 'voor een deel van het nieuws dat op zijn naam stond.

Ik ga opstaan en zeggen dat het niet goed is wat ik in het verleden heb gedaan, mensen manipuleren, propaganda tegen Rusland maken en het is niet goed wat mijn collega's in het verleden doen en hebben gedaan, omdat ze zijn omgekocht , om de mensen niet alleen in heel Europa te verraden.

De reden dat ik dit boek [Bought Journalists] aan het schrijven ben, is dat ik erg bang ben voor een nieuwe oorlog in Europa en deze situatie niet graag weer heb, omdat oorlog nooit uit zichzelf komt. Er zitten altijd mensen achter om oorlog te voeren en dit zijn niet alleen politici, dit zijn ook journalisten. 'Hij merkte vervolgens op dat het probleem' vooral 'in de Duitse media is en zegt:' mijn collega's die elke dag [propaganda] tegen de Russen schrijven, die zich in trans-Atlantische organisaties bevinden en die daartoe door de Verenigde Staten worden ondersteund.

Ulfkotte beschreef vervolgens zijn persoonlijke ervaring met Amerikaanse beïnvloeders en inlichtingendiensten.

“Ik werd omgekocht door de Amerikanen om niet precies de waarheid te melden. Ik werd door het Duitse Marshallfonds van de Verenigde Staten uitgenodigd om naar de VS te reizen. Ze betaalden al mijn uitgaven en brachten me in contact met Amerikanen die ze graag zouden ontmoeten, 'zei hij. “Ik werd ereburger van de staat Oklahoma in de VS alleen omdat ik pro-Amerikaans schreef. Ik werd ondersteund door de CIA. Ik heb ze in verschillende situaties geholpen en schaam me daar ook voor. "

Veel journalisten in verschillende landen zijn betrokken bij dezelfde praktijk om in verschillende mate samen te werken met Amerikaanse en Europese inlichtingendiensten, voegde Ulfkotte ook toe.

De meeste journalisten die je in het buitenland ziet, beweren dat ze journalisten zijn en dat kunnen ze ook zijn. Maar veel van hen, zoals ik in het verleden, zijn zogenaamde 'niet-officiële dekking'. Het betekent dat je voor een inlichtingenbureau werkt. Je helpt ze als ze dat willen, maar ze zullen nooit zeggen dat ze je kennen.

Ulfkotte besprak ook de specifieke voortgang van de manier waarop reguliere mediajournalisten worden gezocht en uiteindelijk worden benaderd door overheidsfunctionarissen. De onofficiële werkrelaties tussen deze journalisten en inlichtingendiensten beginnen meestal als een vriendschap, om de journalist voor te bereiden alvorens de samenwerking voor te stellen.

"Ze werken op je ego, geven je het gevoel dat je belangrijk bent, en op een dag zal een van hen je vragen:" Wil je me deze gunst doen? ", Legde hij uit.

Udo Ulfkotte verwees naar een exemplaar waarin hem werd gevraagd een nieuwsrapport af te drukken op basis van intelligentie dat hij niet kon verifiëren, en hij merkte op dat de conclusie van het artikel al was bepaald. De propaganda-inspanning maakte deel uit van de campagne van westerse landen om de Muammar Gaddafi van Libië uit de macht te halen.

“Op een dag kwam de BND (Duitse buitenlandse inlichtingendienst) naar mijn kantoor aan de Frankfurter Allgemeine in Frankfurt. Ze wilden dat ik een artikel zou schrijven over Libië en kolonel Muammar Gaddafi. Ze gaven me al deze geheime informatie en ze wilden gewoon dat ik het artikel met mijn naam zou ondertekenen, ”vertelde Ulfkotte aan RT. “Dat artikel was hoe Gaddafi in het geheim probeerde een gifgasfabriek te bouwen. Het was een verhaal dat twee dagen later wereldwijd werd gedrukt. ”

Udo Ulfkotte maakte ook deel uit van de toegenomen controverse in Duitsland over hoe om te gaan met de groeiende vluchtelingencrisis, terwijl migranten uit het Midden-Oosten en Afrika oorlogsgebieden en armoede ontvluchten. Facebook blokkeerde zijn pagina tijdelijk in juli 2016 nadat hij een advertentie kocht voor zijn nieuwe boek getiteld Boundless Criminal, waarin vermeende cover-ups door autoriteiten en reguliere media worden blootgelegd om misdaden van migranten te verbergen. In het bericht dat hij van het sociale netwerk ontving, stond dat de inhoud van het bericht 'de richtlijnen ervan schond', waarschijnlijk vanwege een waargenomen anti-immigranten- en anti-moslimboodschap.

Ik beweer niet dat elke migrant een crimineel is, dat zou absoluut niet juist zijn, maar we hebben niet gecontroleerd welke mensen we in ons land zijn", vertelde Ulfkotte aan RT toen hem werd gevraagd naar zijn posities.

Voorafgaand aan de huidige crisis had Ulfkotte al 15 jaar lang zijn bezorgdheid geuit over de 'islamisering' van Duitsland door meerdere boeken over dit onderwerp te schrijven.

Duitsland ontving in 2015 bijna een miljoen asielzoekers en kan in 2016 vergelijkbare aantallen hebben bereikt. Veel van de vluchtelingen komen uit Syrië en Irak nadat ze hun geboortestad zijn ontvlucht vanwege de islamitische staat en andere groepen.

https://www.activistpost.com/2017/01/re ... -dead.html

gouwepeer

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door gouwepeer » 09 sep 2019, 06:53

Als bovenstaand verhaal juist is zal dit forum binnen 24 uur uit de lucht zijn gehaald door diezelfde CIA. Als ze de media zo in hun macht hebben dan is dit forum natuurlijk kinderspel. Of zal het allemaal toch een vleugje onzin zijn?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Witte wel » 09 sep 2019, 17:32

Nee hoor. Dergelijke berichtgevingen worden geridiculiseerd en de doorsnee burger, die niet verder kijkt dan de neus lang is, neemt die ridiculisering aan als waarheid.
En de pinokkio's onder het volk, die hebben doorgaans wat meer moeite verder te kijken dan hun neus lang is, draven daar lustig op voort dus er is geen noodzaak deze berichtgevingen te censureren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Tammy » 09 sep 2019, 18:41

Witte wel Tinypic is ermee opgehouden helaas.

viewtopic.php?f=79&t=18954

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door gusteman » 09 sep 2019, 20:06

ActivistPost schreef:Ulfkotte is het best bekend bij internationale kijkers van geselecteerde optredens op Rusland Vandaag ...
Grappig wat zo'n vertaalmachine maakt van een artikel: Rusland Vandaag moet natuurlijk zijn Russia Today, een propagandamachine van het Kremlin die met geld van de Russische geheime dienst wordt uitgebaat en zich voornamelijk bezig houdt met het verspreiden van berichten die tot doel hebben het Westen te destabiliseren.

Ja, het is niet verwonderlijk dat mensen die zich baseren op Russia Today met het idee rondlopen dat de CIA de wereld probeert in zijn macht te krijgen ..... en is dat nu niet net ook het streefdoel van het Kremlin?
Sturen zij misschien daarom al die onzin de wereld in?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Osiris » 09 sep 2019, 20:53

Tuurlijk, weer die Russen die al die 'onzin' sturen [doh]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Witte wel » 09 sep 2019, 21:59

Tammy schreef:
09 sep 2019, 18:41
Witte wel Tinypic is ermee opgehouden helaas.

viewtopic.php?f=79&t=18954
Maar mijn uiltje doet het nog wel. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 08:11

Welk uiltje ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door univers » 10 sep 2019, 08:15

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Tammy » 10 sep 2019, 09:12

Witte wel ik stuur je even een pm.

Nee die was het niet Univers ik weet nu welke. :mrgreen:

Vanaf hier weer ontopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door gusteman » 10 sep 2019, 12:28

Osiris schreef:
09 sep 2019, 20:53
Tuurlijk, weer die Russen die al die 'onzin' sturen [doh]
Kijk, had je nu iets geschreven in de trant van "Ja, eigenlijk komt vanuit Rusland evenveel onzin als vanuit elke andere hoek" dan had je van mij een dikke duim gekregen.

Nu zie ik enkel dat je selectief leest en interpreteert ... en niet alleen ik lees dat, je toont hier aan elke lezer dat je bevooroordeeld bent waar het Rusland betreft, dat je weigert te aanvaarden dat Rusland even slecht is als al die andere grootmachten en evenveel leugens en onwaarheden verspreidt.

Meen je dat nu echt?

Je wilt nu toch niet beweren dat Russia Today niet wordt gestuurd vanuit het Kremlin?
Dat Russia Today niet werd opgericht met fondsen van de toenmalige KGB?
Dat Russia Today niet werd opgericht met de bedoeling twijfel en verwarring te zaaien in het Westen?

En dat het werkt kan niet ontkend worden, je bent er zelf het zuiverste voorbeeld van. [jaja]

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Fenna » 10 sep 2019, 16:50

Witte wel schreef:
09 sep 2019, 21:59


Maar mijn uiltje doet het nog wel. [think]
Nope.
Niet bij mij. [neenee]
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door Osiris » 10 sep 2019, 18:38

gusteman schreef:
10 sep 2019, 12:28
Osiris schreef:
09 sep 2019, 20:53
Tuurlijk, weer die Russen die al die 'onzin' sturen [doh]
Kijk, had je nu iets geschreven in de trant van "Ja, eigenlijk komt vanuit Rusland evenveel onzin als vanuit elke andere hoek" dan had je van mij een dikke duim gekregen.

Nu zie ik enkel dat je selectief leest en interpreteert ... en niet alleen ik lees dat, je toont hier aan elke lezer dat je bevooroordeeld bent waar het Rusland betreft, dat je weigert te aanvaarden dat Rusland even slecht is als al die andere grootmachten en evenveel leugens en onwaarheden verspreidt.

Meen je dat nu echt?

Je wilt nu toch niet beweren dat Russia Today niet wordt gestuurd vanuit het Kremlin?
Dat Russia Today niet werd opgericht met fondsen van de toenmalige KGB?
Dat Russia Today niet werd opgericht met de bedoeling twijfel en verwarring te zaaien in het Westen?

En dat het werkt kan niet ontkend worden, je bent er zelf het zuiverste voorbeeld van. [jaja]
Ach het zal wel, bij jou is de CIA in ieder geval geslaagd. ;P!
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door gusteman » 11 sep 2019, 08:41

Osiris schreef:
10 sep 2019, 18:38
Ach het zal wel, bij jou is de CIA in ieder geval geslaagd.
Weet je, dit onderwerp gaat over hoe de mainstream media de Nederlanders voor liegt onder druk van de CIA.

Vreemd genoeg berichten die media heel vaak, en dat dan ook uitgebreid, over hoe de westerse inlichtingendiensten misbruik plegen en onwettige praktijken gebruiken ... hoe vaak bericht Russia Today over dergelijke praktijken door Russische veiligheidsdiensten?

In talloze Hollywood films wordt beweerd dat die inlichtingendiensten zich gedragen als rasechte misdadigers ... heb jij ooit al één Russische film gezien waarin de Russische inlichtingendiensten worden beschuldigd van dergelijke praktijken?

Duizenden boeken zijn in het westen gepubliceerd waarin de inlichtingendiensten beschuldigd worden van illegale handelingen, van moorden alsof het zou om autorijden gaan ... hoeveel boeken zijn in Rusland gepubliceerd waarin de inlichtingendiensten worden beschuldigd van dergelijke praktijken?

En ik heb het hier niet over artikelen, films en/of boeken die werden uitgegeven door mensen die van ginds afkomstig zijn maar hun werk niet mochten publiceren in Rusland ... vluchtelingen, dus.

Maar vooral: het gaat niet om een duidelijk afgebakende zwart/wit situatie (VSA-Rusland) waarbij het volstaat om een tegenpool in de ring te sturen als argument.

Dat Russia Today een werktuig is in handen van het Kremlin is een publiek geheim, ze doen er zelf niet eens geheimzinnig over.
Jij bent degene die het moeilijk heeft met dit te aanvaarden ... en dat zou moeten tot nadenken stemmen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door univers » 11 sep 2019, 09:05

Weet je, dit onderwerp gaat over hoe de mainstream media de Nederlanders voor liegt onder druk van de CIA.
Daar hebben we de CIA niet voor nodig.
Wat dat betreft hebben we in Nederland een professionele pathische leugenaar in dienst.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door 4l13N » 13 sep 2019, 16:59

gusteman schreef:
09 sep 2019, 20:06
ActivistPost schreef:Ulfkotte is het best bekend bij internationale kijkers van geselecteerde optredens op Rusland Vandaag ...
Grappig wat zo'n vertaalmachine maakt van een artikel: Rusland Vandaag moet natuurlijk zijn Russia Today, een propagandamachine van het Kremlin die met geld van de Russische geheime dienst wordt uitgebaat en zich voornamelijk bezig houdt met het verspreiden van berichten die tot doel hebben het Westen te destabiliseren.

Ja, het is niet verwonderlijk dat mensen die zich baseren op Russia Today met het idee rondlopen dat de CIA de wereld probeert in zijn macht te krijgen ..... en is dat nu niet net ook het streefdoel van het Kremlin?
Sturen zij misschien daarom al die onzin de wereld in?
Udo Ulfkotte schreef zijn boek niet in opdracht van de Russen, dus deze kritiek is onterecht Er is geen enkele link tussen Udo Ulfkotte en de Russische geheime dienst.

gusteman

Re: Mainstream media liegt Nederlanders voor onder druk van o.a. de CIA en andere geheime diensten

Bericht door gusteman » 13 sep 2019, 22:15

4l13N schreef:
13 sep 2019, 16:59
gusteman schreef:
09 sep 2019, 20:06
ActivistPost schreef:Ulfkotte is het best bekend bij internationale kijkers van geselecteerde optredens op Rusland Vandaag ...
Grappig wat zo'n vertaalmachine maakt van een artikel: Rusland Vandaag moet natuurlijk zijn Russia Today, een propagandamachine van het Kremlin die met geld van de Russische geheime dienst wordt uitgebaat en zich voornamelijk bezig houdt met het verspreiden van berichten die tot doel hebben het Westen te destabiliseren.

Ja, het is niet verwonderlijk dat mensen die zich baseren op Russia Today met het idee rondlopen dat de CIA de wereld probeert in zijn macht te krijgen ..... en is dat nu niet net ook het streefdoel van het Kremlin?
Sturen zij misschien daarom al die onzin de wereld in?
Udo Ulfkotte schreef zijn boek niet in opdracht van de Russen, dus deze kritiek is onterecht Er is geen enkele link tussen Udo Ulfkotte en de Russische geheime dienst.
Wat is de bedoeling van deze opmerking, beste Aliën?

Heb ik ergens beweerd dat er een link zou zijn tussen Ulfkotte en de Russische geheime dienst?
Ik dacht het niet.
Heb ik ergens beweerd dat Ulfkotte zijn boek zou geschreven hebben in opdracht van 'de Russen'?
Ik dacht het niet.

Mijn 'kritiek' verwees naar de manier waarop de Nederlandstalige versie van het artikel tot stand is gekomen, namelijk via een vertaalmachine, en dat daarbij de naam van de bron mee werd vertaald naar het Nederlands.
Van daar uit heb ik dan gewezen op de onbetrouwbaarheid van een bron als Russia Today, en waarom die onbetrouwbaarheid er is.
Weet je wel, "Wij, van WC-Eend, ..." enzovoort?

Plaats reactie