De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Tammy » 29 sep 2019, 10:04

Univers is me net voor. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door univers » 29 sep 2019, 10:05

:lekkapuh:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

4l13N

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door 4l13N » 29 sep 2019, 12:20

De platte Aarde waarheid komt meer en meer opzetten, ook in plat Nederland. De consequenties zijn enorm. Leuk om over te filosoferen. Ik kan het elke globalist (leuke benaming!!!) aanraden. Gewoon eens een zondagochtend over nadenken.

Onderstaand een filmpje, We zijn voorgelogen, de Aarde is plat, van Project Goed in het Nederlands.


Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Determinist » 29 sep 2019, 13:18

Mozeskriebel zeg...

Ik speel de video vanaf een random punt en krijg meteen te horen dat een raket niet in een vacuüm kan werken omdat het zich nergens tegen af kan zetten.
Ik vraag mij af of deze persoon heeft zitten slapen in de klas. Misschien deze les gemist door het spijbelen?

Ga lekker een sauna pakken op deze koude dag en laat deze video maar voor wat het is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door univers » 29 sep 2019, 14:29

De platte Aarde waarheid komt meer en meer opzetten, ook in plat Nederland. De consequenties zijn enorm. Leuk om over te filosoferen. Ik kan het elke globalist (leuke benaming!!!) aanraden. Gewoon eens een zondagochtend over nadenken.
Heb wel wat beters te doen,dan mijn zondag te verpesten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Witte wel » 29 sep 2019, 17:44

univers schreef:
29 sep 2019, 14:29
Heb wel wat beters te doen,dan mijn zondag te verpesten.
D'r is nie veel aan vandaag.
Afbeelding
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Tammy » 29 sep 2019, 17:46

Haha daar heb je die eend weer. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door MetalPig » 30 sep 2019, 09:08

4l13N schreef:
28 sep 2019, 07:39
De aarde zou best plat kunnen zijn. Er is geen bewijs voor een bol vormige aarde.
De oude Grieken wisten al dat de aarde een bol is.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Tardis » 30 sep 2019, 17:16

Waarom staat zo'n bewering eigenlijk nog altijd ter discussie? Dat de Aarde bolvormig is en dat er een horizon bestaat is zo eenvoudig te bewijzen.

Vandaag 30 september staat de zon (waar er maar één van is, bewijs maar eens dat dit niet zo is) veel lager boven de horizon dan in centraal Afrika. Dat de zon op de ene plek hoger aan de hemel staat dan op de andere, of anders gezegd, een andere hoek met het aardoppervlak maakt, is onmogelijk indien het aardoppervlak plat zou zijn. Voor de waarheidsvinders onder ons nog een andere tip om zelf de waarheid te achterhalen: ga op een heldere dag naar de Afsluitdijk en neem een verrekijker mee. Ga bij het wateroppervlak staan en kijk naar het andere eind. Je zult zien dat het wateroppervlak gekromd is en dat het dijklichaam van de Afsluitdijk in de verte achter de horizon verdwijnt.
Nog een ander argument dat de Aarde niet plat is: op een platte Aarde waar de zon rondjes omheen draait is het overal even laat. Je zou van Japan tot Mexico, van Nederland tot Nieuw-Zeeland, de zon tegelijkertijd zien opkomen. Dat is niet het geval, dus de Aarde is niet plat. Tijdzones hebben in geval van een platte Aarde geen nut.

Is dit duidelijk? Of is er nog een platte Aarde aanhanger die het tegen me op durft te nemen? :uhhhm:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door univers » 30 sep 2019, 17:30

Vandaag 30 september staat de zon (waar er maar één van is, bewijs maar eens dat dit niet zo is)
Ik ben het zonnetje in huis. :mrgreen:
Of is er nog een platte Aarde aanhanger die het tegen me op durft te nemen?
Kijk wel link uit. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door gouwepeer » 30 sep 2019, 17:32

Tardis schreef:
30 sep 2019, 17:16
Of is er nog een platte Aarde aanhanger die het tegen me op durft te nemen? :uhhhm:
Ik heb laatst wel de tuinaarde een beetje plat gedrukt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Fenna » 30 sep 2019, 18:24

:hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door MetalPig » 01 okt 2019, 09:25

Tardis schreef:
30 sep 2019, 17:16
Vandaag 30 september staat de zon (waar er maar één van is, bewijs maar eens dat dit niet zo is) veel lager boven de horizon dan in centraal Afrika. Dat de zon op de ene plek hoger aan de hemel staat dan op de andere, of anders gezegd, een andere hoek met het aardoppervlak maakt, is onmogelijk indien het aardoppervlak plat zou zijn.
Als de aarde plat is en de zon staat recht boven centraal Afrika, dan zien wij hem toch onder een andere hoek?
Jij gaat er vast vanuit dat de zon heeeel ver weg staat, maar dat is natuurlijk niet zo.

[/advocaatvandeduivel]

gusteman

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door gusteman » 01 okt 2019, 10:40

Alhoewel de standpunten dat de planeet aarde bolvormig of vlak zou zijn niet getuigen van enige complottheorie valt wel op dat in zowel complottheorieën als het 'vlakke aarde verhaal' één gegeven identiek is: het gaat telkens om een vorm van 'geloven' zonder enige degelijke onderbouwing met soliede, onweerlegbare, argumenten.

Vooral opvallend is hoe telkens wordt gegrepen naar het niet onderbouwd in twijfel trekken van argumenten die wel degelijk onderbouwd zijn.

Neem bijvoorbeeld de volgende video van Mythbusters.
In deze aflevering gaat één van hen aan boord van een U2 spionagevliegtuig waarbij het toestel tot in de stratosfeer gaat.
Van daaruit is duidelijk te zien dat onze planeet bolvormig is.



In de reacties echter vind je de meest idiote argumenten van lui die geloven dat de aarde, ondanks haar bolvorm, vlak is.

Deze bolvorm wordt trouwens ook waargenomen door alle piloten die wereldwijd de planeet doorkruisen in alle mogelijke richtingen ... en dit geldt voor zowel piloten uit de burgerluchtvaart als militaire piloten.

Wat trouwens ook opvalt bij complotdenkers is het volledige gebrek aan consequent denken/redeneren.

Zo merken we bijvoorbeeld dat wanneer piloten melden dat zij UFO's hebben waargenomen de complotdenkers hier meteen op springen en eisen dat al deze meldingen ernstig worden genomen want "per slot zijn het niet zomaar enkele idioten die dit melden, neen, het zijn ervaren piloten die met kennis van zaken kunnen oordelen over hun waarneming".
Wanneer diezelfde piloten dan ter kennis brengen dat volgens hun waarnemingen de planeet Aarde bolvormig is dan zijn die piloten plots naïeve sukkels geworden die zich laten misleiden door een complot van de Illuminati/Zionisten/Vrijmetselaars. :shock:

En dan verwachten die complotdenkers dat zij ernstig worden genomen? :roll:

Voetnoot:

James Hynemann van Mythbusters werd vooraf gegaan in 2009 door James May die ook een reportage deed over een vlucht in een U2 en hoe dit vliegtuig op een hoogte van 21 kilometer eigenlijk al de aardse atmosfeer heeft verlaten en zich in de ruimte bevindt.
Nu ja, de voor ons mensen bruikbare atmosfeer dan wel ... de eigenlijke atmosfeer gaat tot ongeveer 10.000 km van het aardoppervlak af.


Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Tardis » 01 okt 2019, 14:09

MetalPig schreef:
01 okt 2019, 09:25

Jij gaat er vast vanuit dat de zon heeeel ver weg staat, maar dat is natuurlijk niet zo.

[/advocaatvandeduivel]
Ja, daar was ik inderdaad wel van uit gegaan, maar dit argument vervalt begrijp ik? Pfoe, discussiëren met platte aarde gelovigen valt me toch moeilijker dan ik dacht. :mrgreen:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door MetalPig » 01 okt 2019, 14:17

Tardis schreef:
01 okt 2019, 14:09
MetalPig schreef:
01 okt 2019, 09:25

Jij gaat er vast vanuit dat de zon heeeel ver weg staat, maar dat is natuurlijk niet zo.

[/advocaatvandeduivel]
Ja, daar was ik inderdaad wel van uit gegaan, maar dit argument vervalt begrijp ik? Pfoe, discussiëren met platte aarde gelovigen valt me toch moeilijker dan ik dacht. :mrgreen:
Ja de zon staat vrij dichtbij en is ook meer een zaklamp dan een lichtgevende bol. Anders zou het immers op de hele wereld tegelijk licht zijn.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Tardis » 01 okt 2019, 17:20

Jeetje! En dan zeggen sommigen hier op het forum dat jij geen open mind hebt.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door MetalPig » 02 okt 2019, 08:04

Tardis schreef:
01 okt 2019, 17:20
Jeetje! En dan zeggen sommigen hier op het forum dat jij geen open mind hebt.
Ja dat komt doordat ik heel behendig de chemtrails ontwijk.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door univers » 02 okt 2019, 11:41

Is dit niet overtuigend ?

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: De aarde is plat, maar dat mogen we niet weten

Bericht door Determinist » 02 okt 2019, 11:49

univers schreef:
02 okt 2019, 11:41
Is dit niet overtuigend ?
Er zit duidelijk een bolling in het raam. Het fish-eye effect.

Er zijn geheime fabrieken opgezet die voor alle vliegtuigen en ruimtespul de ingebakken bolling in het glas maken.

Plaats reactie