Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door univers » 22 nov 2019, 09:38

UFO’s
Wat UFO’s, energie, de Deep State en Donald Trump met elkaar gemeen hebben is voor mij inmiddels heel duidelijk, maar laat ik bij het begin beginnen. Nadat ik mijn eigen UFO-waarneming in 1974 deed, raakte ik geleidelijk aan geïnteresseerd in het fenomeen. Ik kwam erachter dat overheden niet echt eerlijk blijken te zijn en duidelijk leugens verspreiden over het UFO-fenomeen. Zij (met name de Amerikaanse en Russische) waren en zijn echter wel degelijk heel erg geïnteresseerd in het fenomeen en hebben vanaf de jaren ’40 talloze onderzoeken naar UFO’s gedaan en doen dat vandaag de dag nog steeds. Wat zij, in tegenspraak daarmee, vanaf de jaren ’40 het volk hebben voorgehouden, is dat UFO’s niet bestaan, het reizen over afstanden van lichtjaren onmogelijk is, dat zij er geen onderzoek naar hebben gedaan en dat nooit zullen doen en dat het alleen domme mensen zijn die er wel in geloven.

Maar iedereen die de moeite neemt zich onbevooroordeeld op de hoogte te stellen van het UFO-fenomeen, zal er al snel achterkomen dat de overheid de waarheid zwaar geweld aan deed. Het zal vervolgens een tijdje duren voordat je dat accepteert, 'een overheid die over zoiets belangrijks liegt, dat kan toch niet?' Helaas wel!

De meeste wetenschappers willen niet voor dom aangezien worden en dus waren zij er als de dood voor bij het UFO-fenomeen betrokken te raken. Ook zij, vanwege lijfsbehoud of het absoluut niet op de hoogte zijn van de feiten, deden het fenomeen af als ‘onmogelijk!’ Bijvoorbeeld met de bewering dat de onmetelijk grote afstanden in het heelal niet te overbruggen zijn met ruimteschepen. De ene beschaving zou nooit de andere kunnen bezoeken vanwege het ‘simpele’ feit dat het startgewicht van hun ruimteschip tienduizenden tonnen of meer zou zijn vanwege de hoeveelheid brandstof die nodig is voor dergelijke afstanden. Een ruimteschip zou met dat gewicht onmogelijk aan de zwaartekracht van een planeet kunnen ontsnappen. En ze moesten een dubbele hoeveelheid brandstof meenemen, want er was ook nog een terugweg af te leggen, dus: ‘onmogelijk!’

De wetenschap weigerde te overwegen of een mogelijke buitenaardse beschaving, die onze aardse beschaving duizend, tienduizend, een miljoen of …..? jaar vóóruit is, heel aannemelijk een andere vorm van energie ontdekt kan hebben die je niet vanaf de start in je ruimteschip hoeft mee te nemen, die mogelijk overal rondom je in het gehele universum voor het oprapen ligt, nu nog onzichtbaar voor ons, maar wel ontdekt door een beschaving die veel ouder en verder ontwikkeld is dan de onze.

Maar ondanks al die tegenwerpingen van overheden en wetenschappers, nageblaat door de gevestigde media, bestaan UFO’s wel degelijk en dat wordt nu ook erkend!

UFO’s bestaan en de Amerikaanse overheid is in het bezit van wrakstukken ervan



ENERGIE
Voor mij was het toen duidelijk dat ik ook naar andere energiebronnen moest kijken die ruimtereizen over afstanden van vele lichtjaren mogelijk maken. En wat bleek… ook daarover liegen dezelfde overheden! Er zijn heel wat alternatieve energiebronnen die de kop zijn ingedrukt, uitvinders die een onverklaarbare dood stierven en wetenschappers onder druk gezet om vooral niet ‘dom’ te lijken en dus openlijk te verklaren dat dergelijke bronnen van energie volgens de natuurwetten niet kunnen bestaan.

Natuurlijk, een aantal mensen heeft het mij kwalijk genomen te beweren dat overheden en wetenschappers liegen, want zo vonden zij: als je in UFO’s gelooft, dan zit er een kronkel in je hersens, dan geloof je ten onrechte alles, dan geloof je ook dat de wetenschap en overheid energiebronnen onderdrukken die schoner en goedkoper zijn, je gelooft dan ook dat er een macht achter de schermen de wereld regeert die belang bij dergelijke leugens heeft en je gelooft dat de gevestigde media niet onafhankelijk zijn en zich voor het karretje van de politiek en elite laten spannen.

Feit is, als je er eenmaal bent achtergekomen op basis van bewijs, getuigen en feiten, dat overheden en veel wetenschappers op het gebied van het UFO-fenomeen liegen alsof het gedrukt staat, dat ze dat op andere gebieden net zo goed kunnen doen. En dus blijkt dat als je je verdiept in bv. het energievraagstuk, dat we ook op dat gebied worden bedrogen voorgelogen en dom gehouden. 'En waarom zouden ze daar over liegen' denk je dan wellicht? Wel, al eens gedacht aan de vele en vele triljoenen dollars en euro’s die de politiek aan accijnzen en belastingen op de fossiele brandstoffen binnenharken? En de oliemaatschappijen in handen van de Deep State (daarover hieronder meer) verdienen er nog meer aan. Fossiele brandstoffen zijn als kippen die massief gouden eieren voor de elite leggen en die zullen ze NOOIT slachten.

De Verdwenen Geheimen van Nikola Tesla - Aflevering 1



DE DEEP STATE
Als dan je ogen en je brein geopend zijn voor de wel degelijk bestaande grote leugens die de gevestigde orde (politiek, wetenschap en gevestigde media) je op de mouw spelden, dan is opeens in het licht daarvan heel veel van wat je voorheen als onmogelijk beschouwde wel degelijk mogelijk. En iets dat nauw is verbonden met het behouden van fossiele energiebronnen en het onderdrukken van mogelijke buitenaardse kennis en techniek, is de elite, de Deep State zoals het vandaag de dag wordt genoemd en waarvan inmiddels heel duidelijk is dat die absoluut bestaat en zich wereldwijd op heimelijk verborgen wijze laat gelden als de grote baas over ALLES en IEDEREEN.

Ik heb net als op het gebied van de alternatieve energiebronnen, jarenlang alles over een dergelijke Deep State bekeken en alweer, met de reeds aanwezige kennis dat de gevestigde orde er geen enkel probleem mee heeft over de belangrijkste zaken op deze planeet klinklaar te liegen en ons op grote schaal te beduvelen en bestelen, bleek het ook hier te gaan over iets heel reëels, iets dat de elite koste wat kost wil verbergen en erover liegt alsof het gedrukt staat. Maar de Deep State bestaat, dat is inmiddels wel duidelijk voor een heel groot deel van de wereldbevolking.

WIJ ZIJN HET PLAN!



DONALD TRUMP
Dus toen Donald Trump zich opwierp president van de Verenigde Staten te worden en daarbij de wereld beloofde de Deep State omver te werpen en al hun corruptie aan het licht te brengen, werd dat voor mij de hoop dat er voor de wereld en de mensheid een veel betere toekomst in het verschiet lag. Dat zoiets niet van een leien dakje zou gaan begreep ik ook. Ik weet hoe de weinige politici en wetenschappers behandeld worden die zich serieus met UFO’s of alternatieve energiebronnen bezig houden, hun carrières zijn in no-time verleden tijd, ze worden belachelijk gemaakt, er wordt karaktermoord op hen gepleegd en ze worden ontslagen of zelfs erger: VERMOORD! Dus verwachte ik niet dat Trump het makkelijk zou krijgen, dat de elite, de Deep State, er ALLES aan zou doen te voorkomen dat hij kan uitvoeren wat hij heeft beloofd en geen enkele poging ongemoeid zou laten hem af te zetten of te vermoorden.

Met het beleid van Trump is de kans ook groot dat er eindelijk een daadwerkelijke disclosure op het gebied van het UFO-fenomeen komt. Dat eindelijk de ontelbare UFO-files van de Amerikaanse overheid vrijgegeven worden, dat er daarmee ook kennis over alternatieve energiebronnen vrijkomt en dat de schier oneindige corruptie en zelfverrijking door een bepaalde elite aan het licht komt en we allemaal kunnen begrijpen hoe die de mensheid, voor velen ongemerkt, in een wurggreep heeft gehouden. We dan gaan inzien hoe die elite de wereld in haar macht had. Hoe die elite bepaalde waar, wanneer en waarover er oorlogen gevoerd moesten worden, wie het geld en goud beheerde, welke energiebronnen er in stand gehouden moesten worden en wie daar triljoenen aan mocht verdienen, welke informatie er geheim moest worden gehouden, zoals die over mogelijke buitenaardse beschavingen die de aarde bezoeken en waarvan overheden bewijs in hun bezit hebben.

Trump doet wat hij beloofd heeft!



Zolang Trump aan het bewind is en alle tekenen wijzen erop dat hij doet wat hij heeft beloofd, zal ik daarover informatie verschaffen op mijn Facebook pagina en mijn Youtube kanaal, tenminste, zolang deze twee platforms het mij toestaan deze info te brengen, want inmiddels is het klaterhelder dat ook bij de grote techbedrijven zoals Facebook, Twitter, en Youtube, de Deep State het voor het zeggen heeft en veel accounts vergelijkbaar met die van mij, zonder waarschuwing, met inhoud en al en zonder terugwerkende kracht, door hen van het Internet worden verwijderd.

Natuurlijk, er bestaat altijd de kans dat Trump toch niet de man is die hij beweert te zijn, dat hij zich net als zijn voorgangers in de klauwen van de Deep State bevindt. Na het inmiddels drie jaar volgen van alles dat Trump doet en heeft gedaan, lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk, omdat nagenoeg al zijn daden een slag in het gezicht van de Deep State zijn en zij inmiddels (nov 2019) in paniek zijn en wild om zich heen slaan om de komende openbaringen te voorkomen. Openbaringen die de mensheid de ogen zullen openen betreffende een ongekende corruptie en wreedheid jegens ons!

http://www.ufowijzer.nl/Tekstpagina's/W ... gemeen.htm

Door: Paul Harmans
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door gusteman » 22 nov 2019, 11:14

Leuk verhaaltje, dat wel, maar ..... is het echt de bedoeling dat we dit geloven, dat we het voor waarheid aannemen?

"Kijk, jongens, de wetenschappers hebben ons voorgehouden dat verre reizen doorheen de ruimte onmogelijk zijn omdat je daarvoor enorme hoeveelheden brandstof moet mee nemen; zij deden dit om niet te moeten toegeven dat zij veel dommer zijn dan E.T."

Onzin, natuurlijk, de schrijver van dit vertelseltje toont hiermee enkel aan dat hij geen flauw benul heeft van hoe toestellen zich voortbewegen door het heelal en op welke manier zij worden aangedreven.
Wie is achterlijk genoeg om zoiets te geloven?

Vanaf de derde alinea van dit 'artikel' (?!?) weet ik al genoeg: een hoop bla bla en fantasie, goed als voorleesverhaaltje bij het slapengaan van de kinderen maar daar stopt het dan ook.


"solved:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: WAT HEBBEN UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE EN DONALD TRUMP MET ELKAAR GEMEEN?

Bericht door Tardis » 22 nov 2019, 12:39

Gusteman zal vast wel lekker slapen. Maar slapen doe ik 's nachts en overdag ben ik klaar wakker. Want het onderwerp is nog lang niet joepie opgelost. Ufo's bestaan sowieso, zelfs Gusteman heeft dat ooit in een betoog geschreven. De vraag is of ze van aardse oorsprong zijn of niet. Als ze van aardse oorsprong zijn dan is het bestaan van deze vliegtoestellen zo geheim dat ooggetuigen belachelijk gemaakt moeten worden. Ik ben ook ooggetuige geweest. Twee keer, twee verschillende gebeurtenissen. Hun versnellingen in de beweging in aanmerking genomen is het een technologie die fundamenteel anders is dan het gebruik van brandstof omdat straalmotoren niet in staat zijn deze versnellingen te veroorzaken. Het idee dat deze toestellen hun energie van overal om zich heen halen is zo gek nog niet.

Fysici zijn er al een aantal decennia van overtuigd dat een vacuüm niet leeg is, maar vol met `spul' dat onvoorstelbaar rijk is aan energie. Deze verborgen energie maakt het hologram mogelijk, het hologram dat wij in onze perceptie als `de werkelijkheid' beschouwen. Immers, in laboratoria waar dit is onderzocht, blijken sub-atomaire deeltjes alleen te bestaan als ze door een waarnemer worden geobserveerd (of gemeten). De basis is een `veld' van trillingen die materie mogelijk maakt. (Ik beschrijf het in Jip en Janneke taal, dat doen gerespecteerde wetenschappers als Jim Al-Khalili ook wanneer ze iets uitleggen, dus ik behoud met dat recht voor.)

Materie kan niet sneller dan licht, informatie over het hologram wel. Informatie verplaatst zich zelfs onmiddellijk van plaats A naar plaats B, ongeacht de afstand. Dat is nog niet zo lang geleden in Delft bewezen. Misschien zijn er mogelijkheden om de kosmos te hacken waardoor een ruimteschip zich toch in korte tijd door de kosmos heen kan bewegen. Dat wij daar - voor zover mij bekend - niet toe niet in staat zijn betekent niet dat het onmogelijk is. Er was een tijd dat gerespecteerde wetenschappers meenden dat een apparaat dat zwaarder was dan lucht niet zou kunnen vliegen en die kregen ongelijk.

Dat de bevolking wordt uitgebuit door machthebbers is niet misschien. De Rooms Katholieke kerk is daar als eerste mee begonnen. Ze heeft zichzelf verrijkt door aflaten te verkopen aan mensen die toch al weinig geld hadden om van rond te komen. Omdat die mensen afhankelijk waren van wat de priesters ze hadden wijsgemaakt bleven ze aflaten kopen om minder lang in het vagevuur te branden. Daar werd in Rome o.a. de St. Pieterskerk van gebouwd, in Utrecht een gotische kathedraal. En kijk naar de pracht en praal van RK. kerken in het algemeen en die in Rome in het bijzonder. Over de ruggen van goedgelovigen gebouwd. De Rooms Katholieke kerk was de eerste multinational, handelend in goedgelovigheid. Dat had de reformatie tot gevolg, want Maarten Luther had tijdens de vertaling van de Bijbel van Latijn naar hoog Duits ontdekt dat er een enorm verschil was tussen christelijke- en kerkelijke leer. De kerk heeft hem niet monddood kunnen maken, de macht van de grote aantallen maakte dat er een succesvolle revolutie op gang kwam.

Tegenwoordig is de situatie niet heel anders. Er is een groot verschil tussen de officiële werkelijkheid en de werkelijkheid die zich achter de schermen afspeelt. Officieel wordt de USA bestuurd door de democratisch gekozen president en zijn medewerkers. In werkelijkheid bepalen de diverse geheime diensten wat er gebeurt, zowel in het binnenlands beleid als het buitenlands beleid. Deze geheime diensten worden aangestuurd door lieden die buiten de berichtgeving blijven. Deze situatie doet zich voor nadat WO2 voorbij was. Operatie Paperclip hield in dat Duitse ingenieurs die openlijk nazisympathieën hadden getoond niet werden gedood of gevangen genomen, nee ze werden gerekruteerd om hun werk in de USA verder voort te zetten. President Eisenhouwer was al ongelukkig met de toenemende invloed van de CIA en andere geheime diensten. John F. Kennedy kwam er achter dat niet hij maar andere organisaties de werkelijke macht hadden. Omdat dit ongrondwettelijk is wilde hij de macht van de CIA inperken. Hij werd open en bloot vermoord. De CIA kan dit doen, de geheim agenten staan boven de wet en kunnen ongestraft misdaden plegen. Licence to kill heet dat en James Bond fans vinden dat nog een mooi aspect ook.

De huidige situatie biedt ook omstandigheden die tot een revolutie kunnen leiden, zoals Maarten Luther ooit veroorzaakte. Internet biedt een platform voor fantasten, jawel, maar het is tevens een platform voor mensen die wel relevante informatie kunnen delen. Wiki Leaks is daar een goed voorbeeld van. Julian Assange wordt monddood gemaakt en ze vermoorden hem heel langzaam, de man verkeert zichtbaar in zeer slechte gezondheid. De geheime diensten schrokken zich een ongeluk toen allerlei stinkende zaakjes op straat kwamen te liggen en wie weet wat er nog meer aan het licht komt als ze deze man zijn gang zouden laten gaan. Een leugen is niet vol te houden. De fantasten zullen vroeg of laat tegen de lamp lopen. Dat zal ook het geval zijn met vertegenwoordigers van organisaties met verborgen agenda's, geheime diensten zoals de CIA die willens en wetens leugens de wereld in sturen in het belang van de lieden die letterlijk over lijken gaan om zichzelf verder te verrijken. Jonge jongens die naar het front gestuurd worden om daar een oorlog te voeren om verkeerde redenen en in veel gevallen getraumatiseerd terugkeren omdat ze ontdekt hebben dat zij de werkelijke bad guys zijn en de USA bij nader inzien The Evil Empire. Mijn hoop is dat de macht van de grote aantallen het uiteindelijk zal winnen en dat kan alleen door de waarheid aan het licht te brengen. Waarna de ontstane volkswoede niet meer te houden is.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: WAT HEBBEN UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE EN DONALD TRUMP MET ELKAAR GEMEEN?

Bericht door MetalPig » 22 nov 2019, 13:31

Tardis schreef:
22 nov 2019, 12:39
Er was een tijd dat gerespecteerde wetenschappers meenden dat een apparaat dat zwaarder was dan lucht niet zou kunnen vliegen
Ik ga even compleet off-topic, maar is bovenstaande echt waar? Het klinkt mij wat ongeloofwaardig in de oren omdat iedereen die wel eens een vogel heeft zien vliegen kan beredeneren dat zwaarder dan lucht zijn geen belemmering is om te kunnen vliegen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door Tardis » 22 nov 2019, 14:15

MetalPig, het blijkt maar weer dat we ondanks onze verschillen een vergelijkbare manier van redeneren hebben. Ja, hoe ongelofelijk ook, voordat de eerste vliegtuigen van de grond kwamen werd dit echt door sommige wetenschappers heel stellig beweerd. Al zou ik moeten gaan zoeken of ik op het net nog iets daarover kan vinden. Ik verbaasde me net als jij over deze bewering en inderdaad omdat vogels zwaarder zijn dan lucht. Ik heb me toen ik het las er zo over verbaasd dat ik het heb onthouden. Misschien waren deze mensen gefocust op machines en dachten ze dat mensenwerk niet van de grond kon komen.

edit: Gevonden! Het staat onder punt 3.

https://www.newscientist.com/article/dn ... y-science/
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door gusteman » 23 nov 2019, 11:04

Tardis schreef:
22 nov 2019, 12:39
Gusteman zal vast wel lekker slapen. Maar slapen doe ik 's nachts en overdag ben ik klaar wakker.
Inderdaad, Tardis, ik slaap lekker ... en net als jij ben ik overdag klaar wakker, kijk maar:
Tardis schreef:
22 nov 2019, 12:39
Er was een tijd dat gerespecteerde wetenschappers meenden dat een apparaat dat zwaarder was dan lucht niet zou kunnen vliegen en die kregen ongelijk.
Tardis schreef:
22 nov 2019, 14:15
Ja, hoe ongelofelijk ook, voordat de eerste vliegtuigen van de grond kwamen werd dit echt door sommige wetenschappers heel stellig beweerd. Al zou ik moeten gaan zoeken of ik op het net nog iets daarover kan vinden. Ik verbaasde me net als jij over deze bewering en inderdaad omdat vogels zwaarder zijn dan lucht. Ik heb me toen ik het las er zo over verbaasd dat ik het heb onthouden. Misschien waren deze mensen gefocust op machines en dachten ze dat mensenwerk niet van de grond kon komen.

edit: Gevonden! Het staat onder punt 3.

https://www.newscientist.com/article/dn ... y-science/
En wat lees ik onder punt 3 bij NewScientist?
The number of scientists and engineers who confidently stated that heavier-than-air flight was impossible in the run-up to the Wright brothers’ flight is too large to count. Lord Kelvin is probably the best-known. In 1895 he stated that “heavier-than-air flying machines are impossible”, only to be proved definitively wrong just eight years later.

Even when Kelvin made his infamous statement, scientists and engineers were closing rapidly on the goal of heavier-than-air flight. People had been flying in balloons since the late eighteenth century, and by the late 1800s these were controllable. Several designs, such as Félix du Temple’s Monoplane, had also taken to the skies, if only briefly. So why the scepticism about heavier-than-air flight?

The problem was set out in 1716 by the scientist and theologian Emanuel Swedenborg in an article describing a design for a flying machine. Swedenborg wrote: “It seems easier to talk of such a machine than to put it into actuality, for it requires greater force and less weight than exists in a human body.

Swedenborg’s design, like so many, was based on a flapping-wing mechanism. Two things had to happen before heavier-than-air flight became possible. First, flapping wings had to be ditched and replaced by a gliding mechanism. And secondly, engineers had to be able to call on a better power supply – the internal combustion engine. Ironically, Nicolaus Otto had already patented this in 1877.
De bewering, door gerenommeerde wetenschappers, dat objecten die zwaarder dan lucht zijn nooit zouden kunnen vliegen slaat enkel op objecten waarbij wordt gepoogd die te laten vliegen met gebruikmaking van mankracht.

Er wordt verwezen naar een uitspraak van Lord Kelvin en in dat verband wou ik even dit onder de aandacht brengen:
According to Wikipedia, what he actually responded with to a request to join the Aeronautical Society was, I am afraid I am not in the flight for “aerial navigation”. I was greatly interested in your work with kites; but I have not the smallest molecule of faith in aerial navigation other than ballooning or of expectation of good results from any of the trials we hear of. So you will understand that I would not care to be a member of the Aëronautical Society. Obviously, Kelvin wasn’t dumber than he could look out the window and see birds fly, so knew it wasn’t impossible, only that his interest was in the physical sciences, not building airplanes or flying per se. (In flight not for “aerial navigation”.) It’s the phrase I have not the smallest molecule of faith in aerial navigation other than ballooning that when taken out of context is used to misrepresent him, but he was clearly telling a group to shove off - not because he thought flight is impossible, but because he didn’t care for their activities.
Zo zie je maar, uitspraken kunnen, eens ze uit hun context gelicht werden, al eens de wenkbrauwen doen fronsen.
Tardis schreef:
22 nov 2019, 12:39
... blijken sub-atomaire deeltjes alleen te bestaan als ze door een waarnemer worden geobserveerd (of gemeten)
Meten is in dit geval de enig juiste benaming voor de methode waarmee de aanwezigheid van sub-atomaire deeltjes kan worden vastgesteld; zij verplaatsen zich dermate snel dat zij niet eens 'waarneembaar' zijn.
Anders was de constructie van de LHC niet nodig geweest.

Trouwens, in verband met deze meting, en trouwens ook in verband met het twee spleten experiment, vraag ik mij nog steeds af:
een dergelijke meting gebeurt niet pet het blote oog maar met een elektronisch apparaat; daarbij ontstaat onoverkomelijk, hoe gering ook, een elektromagnetisch veld. In hoeverre wordt het gedrag van de waar te nemen deeltjes beïnvloed door dat veld? Of hoe weet men de invloed van dat veld te neutraliseren en op welke wijze is dit ook aantoonbaar gebeurd?
Tardis schreef:
22 nov 2019, 12:39
(Ik beschrijf het in Jip en Janneke taal, dat doen gerespecteerde wetenschappers als Jim Al-Khalili ook wanneer ze iets uitleggen, dus ik behoud met dat recht voor.)
Dat 'recht' werd jou, en trouwens iedereen, toegekend door niemand minder dan Albert Einstein die beweerde "als je het niet in gewone mensen taal kan uitleggen, dan heb je het nog niet goed genoeg begrepen".


Edit: klein tikfoutje verbeterd ... zou ik dan toch niet wakker zijn ?? [think]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door univers » 23 nov 2019, 11:40

knijp eens in je arm. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door Tardis » 23 nov 2019, 16:00

gusteman schreef:
23 nov 2019, 11:04
Trouwens, in verband met deze meting, en trouwens ook in verband met het twee spleten experiment, vraag ik mij nog steeds af:
een dergelijke meting gebeurt niet pet het blote oog maar met een elektronisch apparaat; daarbij ontstaat onoverkomelijk, hoe gering ook, een elektromagnetisch veld. In hoeverre wordt het gedrag van de waar te nemen deeltjes beïnvloed door dat veld? Of hoe weet men de invloed van dat veld te neutraliseren en op welke wijze is dit ook aantoonbaar gebeurd?
Ik snap je vraag. Misschien vormt de delayed choice quantum eraser een bevredigend antwoord voor je. De voorlopige conclusie is dat een fotonenkanon fotonen afschiet naar een proefopstelling en in het geval de afgelegde baan van het foton bekend is er verderop een foton gemeten wordt en indien de afgelegde baan van een foton onbekend is omdat er minstens twee mogelijke routes zijn, dan wordt er verderop een interferentiepatroon gemeten. Kortom, informatie levert een sub-atomair deeltje op en afwezigheid van informatie levert een golfbeweging op. Dat is opmerkelijk omdat de beginsituatie hetzelfde is, er worden alleen fotonen afgeschoten.

skip naar 3:30 voor de animatie en toelichting van deze proefopstelling.



Wat dwalen we weer ontzettend af van het onderwerp. :shock:
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Wat hebben UFO’s, ENERGIE, DE DEEP STATE en DONALD TRUMP met elkaar gemeen ?

Bericht door Tardis » 24 nov 2019, 11:41

Ja, we dwalen weer af, en dat is mijn eigen schuld. Ik kwam bij de delayed choice quantum eraser experiment uit nadat ik had geschreven dat materie, volgens de inzichten van fysici, voortkomt uit een basis dat je als een golvend veld kunt beschouwen. Dat golvende veld bevat een onvoorstelbare hoeveelheid energie en als je die zou kunnen aftappen heb je geen brandstof nodig om auto te rijden, je huis te verwarmen of een ruimtereis te maken. Dit als mogelijke verklaring waar Foo Fighters, die al in WO2 werden gezien (en door mij gezien in respectievelijk 1998 en 2019) hun energie vandaan halen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie