Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 14 jan 2020, 14:38

Ik weet niet of dit artikel goed staat in dit subforum maar als het verplaatst moet worden Determinist laat maar weten. :grin:
Ik kan bijna niet geloven dat dit artikel echt is.
Zwangere vrouwen groene smoothies laten maken tegen ziektes , ooh help zijn er echt mensen die hier intrappen ? [doh]

<<<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding
Grote foto: Eva van Zeeland. Ze belooft 100 moeders die zich niet laten vaccineren een blender waarmee ze gezonde smoothies kunnen maken. Op de kleine foto staat Rosita Liefde die het boegbeeld is van de anti-vaccin campagne.

Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren.

AMSTERDAM - Een oproep op sociale media aan zwangere vrouwen om zich niet te laten vaccineren tegen kinkhoest, zorgt voor onrust onder artsen. Ook de politiek roert zich inmiddels. Het gaat om een actie van ’vruchtbaarheidscoach’ en antivaxxer Eva van Zeeland, die een bedrijf runt onder de naam Miss Natural Lifestyle. Van Zeeland looft een blender ter waarde van bijna 400 euro uit aan 100 zwangere vrouwen om zich niet met 22 weken te laten vaccineren tegen kinkhoest. Met de blender kunnen de vrouwen ’green vaccins’ maken, smoothies op natuurlijke basis.

De oproep voor de win-actie van Van Zeeland wordt massaal gedeeld op onder andere Twitter en Facebook. Inmiddels zijn er Kamervragen gesteld aan minister Blokhuis (Volksgezondheid) door Pvda-Kamerlid Ploumen en SP’er Maarten Hijink. „Het is een grof schandaal dat mensen worden voorgelogen dat groene smoothies zouden beschermen tegen besmettelijke ziektes”, zegt Ploumen.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1670218 ... vaccineren

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door MetalPig » 14 jan 2020, 14:44

https://missnatural.nl/vaccinatie/

Ze geeft de foute interpretatie als Mypos van wat er onlangs door de WHO gezegd werd.

<edit>
En zelfs Wakefields link met autisme ontbreekt niet.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Fenna » 14 jan 2020, 15:51

Tammy schreef:
14 jan 2020, 14:38
Eva van Zeeland. Ze belooft 100 moeders die zich niet laten vaccineren een blender waarmee ze gezonde smoothies kunnen maken. Op de kleine foto staat Rosita Liefde die het boegbeeld is van de anti-vaccin campagne.
Deze vrouw stimuleert bewust zwangere vrouwen risico's te nemen door niet te vaccineren?
Dat zou strafbaar moeten zijn.
Als mijn schoonmoeder zich had kunnen laten vaccineren tegen ronde hond was haar eerst zoon waarschijnlijk nog in leven geweest.
Die is nl. toen hij 6 maanden oude was, gestorven aan een vergroot hart omdat zij met een rode hond patiënt tijdens de zwangerschap in aanraking is geweest.
Zij had niet voldoende antilichamen tegen deze ziekte en vaccineren was toen des tijds nog niet aan de orde.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 14 jan 2020, 16:51

Dat is erg Fenna wat je vertelt over je schoonmoeder.
En heel triest ook.
De tijden waren toen helaas anders dan nu , gelukkig kunnen we kinderen nu beter beschermen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Osiris » 14 jan 2020, 18:48

Smoothies zijn zowiezo slecht.
Doordat je voedsel,zoals groentes en fruit niet herhaaldelijk kauwt, wat normaal gesproken wel gebeurt, worden een aantal processen in je lichaam niet geactiveerd, a.h.w. overgeslagen.
Waardoor je dat gezonde wel kunt vergeten.

Zal met een enkele keer een smoothie wel mee vallen,maar bij dagelijkse routine m.i. toch niet aan te raden.
Zo veel mogelijk kauwen dus :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Vitharr » 14 jan 2020, 22:14

Ik krijg een heel naar gevoel bij deze vrouw. Ik heb het filmpje bekeken en zie haar een geloof uitdragen in plaats van een redenatie. Ze heeft een achtergrond in marketing en dat is duidelijk te merken. De onderzoeken die volgens haar niet bestaan kun je via de voorlichtingssite van de 22-weken prik vinden. Je kunt discussiëren over de inhoud maar niet over het bestaan ervan zoals zij doet. Ze zou beter de onderzoeken kunnen weerleggen. Dat zie ik haar niet doen.

Volgens mij is hier sprake van 1 grote PR stunt waar we nu zelf aan meedoen. Hier zou je een superzwaar zwart gat voor moeten hebben :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 10:14

Vitharr schreef :
Volgens mij is hier sprake van 1 grote PR stunt waar we nu zelf aan meedoen. Hier zou je een superzwaar zwart gat voor moeten hebben .
Ik heb daar ook even aan getwijfeld of ik het artikel zou plaatsen. :mrgreen:
Maar vond het toch ook belangrijk dat zulke rare en in mijn ogen zeer vreemde en eigenlijk gevaarlijke visies en misleidingen ook besproken moeten kunnen worden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Vitharr » 15 jan 2020, 10:49

Tammy schreef:
15 jan 2020, 10:14
Ik heb daar ook even aan getwijfeld of ik het artikel zou plaatsen. :mrgreen:
Maar vond het toch ook belangrijk dat zulke rare en in mijn ogen zeer vreemde en eigenlijk gevaarlijke visies en misleidingen ook besproken moeten kunnen worden.
Mee eens hoor Tam. Wat mij verbaasd en stoort is dat dit soort lui het steeds maar weer over 'bewustwording' hebben. Het komt hier uit de mond van een HBO'er die (bewust of onbewust?) 0,0 aan factchecking doet maar wel die indruk richting haar publiek wekt. Degene die daar in trapt doet zelf dus ook niet aan factchecking. Hoe kan er dan sprake zijn van bewustwording? Bloody sheeple..

Je kunt discussiëren over de achtergrond, er is niets mis met een kritische geest. Ik weet uit eerste hand hoe moeilijk het is erkenning te krijgen voor niet-standaard klachten. Je kunt daardoor twijfelen of het aantal geregistreerde effecten de lading dekt. Maar dat zie je nauwelijks gebeuren bij de anti-vax. De goeroe's verkondigen doodleuk dat dergelijke onderzoeken niet bestaan.

Onwetende en/of domme mensen hadden ze nooit mondig moeten maken. Wat dat betreft ben ik blij dat politiek niet naar het volk luistert. De meerderheid is wel erg makkelijk te beïnvloeden en dat vind ik nog gevaarlijker dan eender welke ziekte. Ik ben kritisch rond vaccinaties maar door het Vaccingate-topic ben ik voorstander van verplichte vaccinatie. Dat mogen ze van mij zo snel mogelijk invoeren.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door gusteman » 15 jan 2020, 11:02

Tammy schreef:
15 jan 2020, 10:14
... vond het toch ook belangrijk dat zulke rare en in mijn ogen zeer vreemde en eigenlijk gevaarlijke visies en misleidingen ook besproken moeten kunnen worden.
Niet alleen moeten kunnen besproken worden, dit aanvechten zou een allereerste vereiste moeten zijn bij het in aanraking komen met dergelijke onzin ... en dan ook niet enkel als het over vaccineren gaat maar overal waar mensen bewust of onbewust aantoonbaar worden misleid en bedrogen.

Ik neem maar een voorbeeld hier uit Vlaanderen: de laatste weken zie (nu ja, ik hoor het vooral daar ik niet zelf aan de kijkbuis gekluisterd zit) ik op TV af en toe een publiciteit van een vaatwasmiddel langs komen, een bekend merk met de letters d-r-e-f-t.
In die publiciteit wordt beweerd dat hun product twee maal langer mee gaat dan HET VERDUND PRODUCT VAN EEN CONCURRENT!
Zo zeggen ze het letterlijk, en onderaan het scherm staat het ook nog eens te lezen.
Wat denken die lui eigenlijk? Dat de consumenten achterlijke idioten zijn?
Want dat moet ook wel zo zijn, ik heb persoonlijk nog niemand ontmoet die zegt "Zeg, heb jij die pub ook gezien? Denken die nu echt .....?"
Zo werkt die reclame echter wel, de bedoeling is dat dit in je dieper geheugen wordt opgeslagen, niet in je oppervlakkig geheugen ... want op die manier zal het invloed hebben op je koopgedrag.
En als dàt nu niet net de bedoeling is!

Zo gaat het echter ook met andere soorten van informatie waarvan de afzender wil dat je er niet dieper op in zou gaan maar dat het in de toekomst wel jouw gedrag zou bepalen.

Verifieer dus alles en ga daarvoor op zoek naar diverse invalshoeken ... beperk je niet alleen tot die bronnen waarvan jij weet dat ze jouw denkpatronen steunen maar zoek ook hoe anderen daarover denken en wat zij daarover weten te vertellen.
En als dit niet overeenstemt met wat jij denkt, gooi die info dan niet weg maar ga na of je soms zelf zou kunnen fout zitten ... wat sowieso het geval zal zijn wanneer je die nieuwe info naast je neer legt en er geen rekening mee houdt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 11:05

En ik ben het met jou eens Vitharr.
En een kritische geest is juist goed , daar is ook niks mis mee.
Maar een misleide geest moet je niet willen.
Dat is iets heel anders.
En vaccinaties voor kinderen om mazelen en polio enz te voorkomen ben ik helemaal voor.
Ze kunnen sterven.

En ja soms gaat een vaccinatie mis en dat is verschrikkelijk erg.
Het sterftecijfer zou helemaal 0 moeten zijn maar dat lukt niet.
Bij heel veel medicijnen lukt dat niet.
Er zullen altijd mensen zijn die er verkeerd op reageren.
Maar de meeste kinderen worden gered door die vaccinaties en van mij mogen ze het ook verplicht stellen.
Want het risico beperkt zich niet tot 1 kind maar ook de kinderen in de buurt.

Maar deze blender slaat werkelijk alles.
Dat mensen daar intrappen vind ik onvoorstelbaar.
Hoe is het toch mogelijk Vitharr. [doh]

Osiris heb jij meer informaties over dat smoothies slecht zijn ?
Ik drink geen samengeperste spinazie enz maar ken mensen die dat wel doen.
Zou er graag meer over willen weten als dat kan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Vitharr » 15 jan 2020, 11:10

Daar kan ik ook bij helpen:

https://www.gezondheidsnet.nl/stoelgang ... oed-kauwen

De spijsvertering start al in de mond.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Vitharr » 15 jan 2020, 11:13

:post: @gusteman
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Fenna » 15 jan 2020, 11:18

:post: gusteman.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door gusteman » 15 jan 2020, 11:21

Tammy schreef:
15 jan 2020, 11:05
Osiris heb jij meer informaties over dat smoothies slecht zijn ?
Ik drink geen samengeperste spinazie enz maar ken mensen die dat wel doen.
Zou er graag meer over willen weten als dat kan.
Misschien
gusteman schreef:
15 jan 2020, 11:02
Verifieer dus alles en ga daarvoor op zoek naar diverse invalshoeken ... beperk je niet alleen tot die bronnen waarvan jij weet dat ze jouw denkpatronen steunen maar zoek ook hoe anderen daarover denken en wat zij daarover weten te vertellen.
En als dit niet overeenstemt met wat jij denkt, gooi die info dan niet weg maar ga na of je soms zelf zou kunnen fout zitten ... wat sowieso het geval zal zijn wanneer je die nieuwe info naast je neer legt en er geen rekening mee houdt.
Osiris schreef:
14 jan 2020, 18:48
Doordat je voedsel,zoals groentes en fruit niet herhaaldelijk kauwt, wat normaal gesproken wel gebeurt, worden een aantal processen in je lichaam niet geactiveerd, a.h.w. overgeslagen.
Welke processen worden dan niet geactiveerd en in hoeverre heeft dit een negatieve invloed op de voedingswaarde van fruit en groenten die in een blender tot sap worden gemixt?

Dit is niet bedoeld als belerend vingertje of zo, ik bedoel maar: wat hebben de lezers er aan als je gaat verwijzen naar nadelige effecten zonder die ook werkelijk te benoemen of toch minstens je bronnen te delen?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 11:25

Ook eens met jou Gusteman.
Men gaat inderdaad wel heel ver wat jij schrijft over dat vaatwasmiddel.
Hier in Nederland googelen ze ook altijd met procenten.
Doen ze dat in België ook ?
Zo van 97 procent van de mensen vinden blablablabla.
Mijn man en ik moeten dan altijd lachen.
Die 97 procent is fake, er is niemand ondervraagt maar mensen trappen erin.
Die denken dat het product wel goed moet zijn dan.
Complete misleiding.

En wat je zegt over andere bronnen ook raadplegen mee eens.
Maar dan rijst ook de vraag : welke bronnen zijn het betrouwbaarst ?
Ik zou dat niet kunnen vertellen Gusteman , want hoe weet je 100 procent zeker dat jouw bron klopt ?
Dat zal ik altijd moeilijk vinden om in te schatten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 11:32

Bedankt Vitharr voor je link , ga ik nu bekijken. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door gusteman » 15 jan 2020, 11:46

Tammy schreef:
15 jan 2020, 11:25
... hoe weet je 100 procent zeker dat jouw bron klopt ?
Honderd procent zal zelden lukken, persoonlijk neem ik genoegen met 90% ... en hoe doe ik dat?

Ik ga op zoek naar bronnen PRO en naar bronnen CONTRA.

Bij elke bron zoek ik uit welke argumenten zij gebruiken ... aan de hand daarvan bepaal ik wie betrouwbare info levert.

Niet zo moeilijk hoor.

Laat ik een voorbeeld nemen, hier op dit forum, met name Hevig protest in Iran .........

Eén reactie stelt "Wie manipuleert wie?"

Zelfs zonder enige voorkennis, louter objectief bekeken, zou hierop het antwoord moeten zijn: "Hoezo, wie manipuleert wie? Een oververhitte militair schiet een lijnvlucht uit de hemel, de overheid reageert met leugens maar komt daarna schoorvoetend toegeven dat het 'een foutje' was. Waar zie je manipulatie? De vraag naar manipulatie is in deze zaak pure paranoïa."

Maar wat gebeurt er? De vraag naar manipulatie wordt ondersteund door een hoop vermoedens en veronderstellingen die unaniem verwijzen naar één boeman.
Als dat geen uiting is van bevooroordeeldheid en gebrek aan objeciviteit dan weet ik het niet meer hoor.

Ik ben er zeker van: je zou nog mogen komen aan zetten met een rechtstreeks videoverslag, wereldwijd uitgezonden door alle mogelijk denkbare informatiebronnen, van hoe Poetin persoonlijk een dissident door het hoofd schiet en je zou hier NOG lezen dat dit manipulatie is door de VS.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door MetalPig » 15 jan 2020, 12:14

gusteman schreef:
15 jan 2020, 11:02
een publiciteit van een vaatwasmiddel langs komen, een bekend merk met de letters d-r-e-f-t.
In die publiciteit wordt beweerd dat hun product twee maal langer mee gaat dan HET VERDUND PRODUCT VAN EEN CONCURRENT!
Ha! Je wilt niet weten hoe vaak ik 'Verdun het dan niet!' roep :mrgreen:

Of een gezichtscrème met '87% verstevigende effectiviteit'. 87% van wat? Hoe meet je dat? Hoe ziet 100% verstevigende effectiviteit er uit?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 12:21

Gusteman schreef :
Ik ga op zoek naar bronnen PRO en naar bronnen CONTRA.

Bij elke bron zoek ik uit welke argumenten zij gebruiken ... aan de hand daarvan bepaal ik wie betrouwbare info levert.
Interessant wat je hier zegt Gusteman.
Als ik je goed lees ( en corrigeer me als ik het fout heb please ) dan bepaal je uiteindelijk zelf na een aantal afwegingen wie de betrouwbare info levert.
Maar zit er niet een stukje gekleurde visie in je keuze ook al wil en denk je dat je zo neutraal mogelijk bent ?
Want we denken allemaal dat we helemaal neutraal zijn in ons kijken naar zaken en toch zit er ergens een soort van lichte voorkeur in ons hoofd hoe we een onderwerp zien.
Tenminste dat denk ik.
Ik ben er zeker van: je zou nog mogen komen aan zetten met een rechtstreeks videoverslag, wereldwijd uitgezonden door alle mogelijk denkbare informatiebronnen, van hoe Poetin persoonlijk een dissident door het hoofd schiet en je zou hier NOG lezen dat dit manipulatie is door de VS.
Dat zou je ook kunnen zien bij de nieuwszenders zoals de NOS en CNN en mevrouw Pelosi.
Daar ben ik van overtuigd.
Neutraliteit is daar helemaal verdwenen.
Maar dat roep ik al een paar jaar, maar dat terzijde.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Grote zorgen om gratis blender voor zwangere vrouwen die zich niet laten vaccineren

Bericht door Tammy » 15 jan 2020, 12:28

MetalPig schreef :
Of een gezichtscrème met '87% verstevigende effectiviteit'. 87% van wat? Hoe meet je dat? Hoe ziet 100% verstevigende effectiviteit er uit?
Juist hoe ziet het eruit MetalPig ? :rolfl:
Ook die zogenaamde onderzoekers in laboratoriums of dokters en allemaal in witte jassen natuurlijk voor het ahum waarheidsgehalte zijn hilarisch.
Zijn helemaal geen dokters-wetenschappers- tandartsen enz.
Die komen uit een bak sollicitanten die zich lenen voor de reclame wereld voor een lekker zakcentje.
De ene dag spelen ze een tandarts en de volgende dag prijzen ze een wie weet ook een vaatwasmiddel aan .
En toch zijn er mensen die het allemaal geloven niet te filmen ! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie