Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
4l13N

Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door 4l13N » 22 mar 2020, 12:01

De Tsjechische viroloog Sonja Pekova is in de afgelopen dagen uitgegroeid tot een landelijke bekendheid. Haar laboratorium ontdekte de eerste coronagevallen in Tsjechië en ontwikkelde een nieuwe, goedkope methode om op het coronavirus te kunnen testen.
Daarnaast legde ze in gesprek met het Slowaakse tv-station TA3 uit waarom zij denkt dat het coronavirus is gemaakt in een laboratorium en niet is ontstaan in de natuur.
Ze legt in een nieuwe video in lekentermen uit hoe ze ontdekte dat het virus uit een lab afkomstig is.

Virussen bestaan uit RNA-strengen die muteren en veranderen, met name in het deel dat verantwoordelijk is voor de productie van eiwitten.
Elk virus en alle RNA’s bevatten een soort ‘controlekamer’ van waaruit de mutaties in de rest van het RNA worden aangestuurd.
In het geval van het coronavirus leek het alsof iemand had ingebroken in de controlekamer en alles had aangezet.

Dergelijke fundamentele veranderingen in de controlekamer van het RNA kunnen niet in de natuur hebben plaatsgevonden zonder het virus te vernietigen, verklaart Pekova.
Wat gebeurt er als een viroloog in gewone mensentaal uitlegt dat het dodelijke coronavirus uit een laboratorium afkomstig is?
Dan komen er plotseling allerlei wetenschappers tevoorschijn die dit ontkennen. Zo verscheen er kort na haar eerste interview een studie in Nature Medicine waarin onderzoekers beweren dat het virus niet uit een lab komt. Toeval?



https://www.epochtimes.cz/2020/03/16/vi ... -a-omylem-

Bron

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Witte wel » 22 mar 2020, 13:24

Mijn Tjechisch is niet zo goed. Zou handig zijn als er ondertitels waren of doe ik iets verkeerd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door univers » 22 mar 2020, 14:16

Je kan toch gebarentaal ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Witte wel » 22 mar 2020, 15:29

Het is weer zo'n knippen en plakken post en niet eerst kijken wat er in staat. Gewoon na-apen en niet zelf nadenken.
Ik ben overigens wél geïnteresseerd in een bijdrage met ondertiteling van deze dame. Mogelijk dat die gewoon te vinden is. Dat zou onze buitenaardse ook kunnen doen en dan de link hier in zijn post neer zetten.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Witte wel » 22 mar 2020, 15:40

univers schreef:
22 mar 2020, 14:16
Je kan toch gebarentaal ?
Afbeelding
Hamsteren!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door univers » 22 mar 2020, 17:45

Dat noem ik graaien. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door univers op 22 mar 2020, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Fenna » 22 mar 2020, 20:56

Ik kan niets over de Tsjechische viroloog Sonja Pekova vinden behalve op nine for news en dan haak ik af.
Wat mij vooral opviel waren de mondkapjes.
Deze zijn van de soort die je op een lab niet draagt als je met virussen of bacteriën bezig bent want deze geven in zijn geheel geen bescherming.
Ze sluiten zelfs niet eens aan op het gezicht, dus kan alles aan virussen en bacteriën nog steeds in de neus of mond terecht komen.
Tevens als je in een ruimte zit waar je al zoiets als een mondkapje moet dragen, moet je ook beschermende kleding aan doen en niet in je dagelijkse kloffie gaan zitten alsof je op theevisite bent.
Ik weet niet beter dan dat als je een lab binnen komt, je direct beschermende kleding aan moet.
Dat is toch ook logisch?
Het hoort daar een steriele omgeving te zijn.
Zodra je het lab binnenkomt en je hebt je normale kleding aan, kunnen al stofdeeltje of micro organismen vrijkomen die de tests beïnvloeden.
Het hele plaatje komt bij mij ongeloofwaardig over.

Ik kwam dit interview met de Rotterdamse virologe Marion Koopmans ook nog tegen in mijn zoektocht naar Sonja Pekova;

Ik wil haar nu nog wel eens weer horen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Witte wel » 22 mar 2020, 22:12

Nou ja, ik heb wel het een en ander kunnen vinden over deze viroloog en hieruit bleek dat ze wel erg goed opgeleid is en weet waar ze over spreekt. Het is echter weer iets voor nine for news om haar te linken in het Tsjechisch. Er zijn maar weinig Engelstalige interviews te vinden met haar en die betreffen dan ook andere onderwerpen. En dat is jammer. Had haar graag gehoord.
Maar dan nog, al zou het virus uit een lab komen dan hebben we het er toch gewoon mee te doen. Ik vind het alleen vreemd dat nederland, maar ook de voorlichtingen, spreken over een soort griep maar mogelijk dat daarmee gemakkelijker iets duidelijk gemaakt kan worden. Ik ga het daar nog wel over hebben in een andere topic.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Fenna » 22 mar 2020, 22:41

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Viroloog legt in gewone mensentaal uit waarom coronavirus uit lab komt

Bericht door Vitharr » 23 mar 2020, 19:50

univers schreef:
22 mar 2020, 17:45
Dat noem ik graaien. :mrgreen:
Hamsteren=graaien. Waarmee maar weer eens bewezen wordt dat het niet alleen voorbehouden is aan rijke hamsters...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie